آئودی

کواترو برای مسیرهای لغزنده

آئودی با یک ویدئوی سرگرم‌کننده کوتاه، می‌خواهد ویژگی‌های سیستم چهار چرخ محرک کواترو را یادآوری نماید. نسل ششم سیستم کواترو اولین بار در سال ۲۰۱۰ در آئودی RS5 معرفی شد. به دنبال آن مدل‌های دیگری چون A8، A7 و A6 نیز از آن بهره گرفتند.

Capture-audi-quattro-video
کواترو که در زبان ایتالیایی به معنی چهار است، نام انحصاری سیستم AWD یا 4WD آئودی است که از سال ۱۹۸۰ برای خودروهای رالی این شرکت باب شد. در طول این ۳۵ سال، این سیستم پیشرفت‌های زیادی را به خود دیده است.

quattro
سیستم کواترو می‌تواند به‌صورت پویا میزان گشتاور را بین محورهای جلو و عقب تقسیم کند. حداکثر میزان گشتاور ارسالی به محور جلو ۷۰ درصد و محور عقب ۸۵ درصد می‌باشد.

quattro
آئودی با سیستم کواتروی پیشرفته خود قادر است از مسیرهای سخت عبور کند. مسیرهای برفی و لغزنده تا راه‌های گل‌آلود و ماسه ای و بیابانی. بنابراین راننده یک مدل آئودی کواترو بدون دغدغه بابت نوع مسیر، تنها به تمرکز در رانندگی و لذت از مناظر مشغول خواهد بود.

[jwplayer mediaid=”۱۰۱۷۳۴″] [دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۳۰ دیدگاه‌ها

  1. احسان

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (46 ديدگاه)

    دوستان نظر بدین لطفا
    BMW 528i=like
    BENZ E250=dislike
    ببخشید اگه بی ربطه ولی میخام نظرتونو بدونم با تشکر

    1. شاهین

      ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (4696 ديدگاه)

      توی کشورمون مطمئنا سری 5 محبوب تره (اینو از تعداد زیادش هم میشه فهمید.)

    2. AliZeus

      ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (419 ديدگاه)

      اولا بنز E250 تقریبا 30-40 تومنی گرونتر از BMW 528 هستش.
      دوما BMW 528 قوتی تره موتورش، 50 اسب بیشتر از بنز داره که کم نیست.
      سوما بنز، بنزه دیگه :D

      1. شاهین

        ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (4696 ديدگاه)

        داداش این اولا دوما سوما که گفتی چه ربطی به هم دیگه داشتن؟! :)

        1. AliZeus

          ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (419 ديدگاه)

          مقایسه بود دیگه داداش
          BMW 528: قیمت ارزونتر و موتور قوی تر توین توربو + قیافه اسپرت و خشن
          E 250: لوکس تر و برند معروفتر (پرستیژ)

        2. شاهین

          ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (4696 ديدگاه)

          خب همه ی اینا که گفتی به نفع BMW هستش! میمونه لوکس تر بودن و پرستیژ! واسه این دوتا که گفتی معیاری داری؟! مثلا بگیم بنز دو کیلو لوکس تره یا دو متر پرستیژ بیشتری داره!

        3. Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes

          ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (2283 ديدگاه)

          تو بازار ایران مشخصات فنی رو باس بزاری در کوزه آبشو بخوری
          هر کدوم خوشگلتر و زیباتر به نظر مردم بیاد بیشتر فروش میکنه
          همین!
          حالا هر ماشینی تو هرکلاسی باشه

        4. AliZeus

          ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (419 ديدگاه)

          اقا شاهین اگه مشکلت حل میشه، باید بگم بنز نیم کیلو از بی ام و لوکس تره :D حله؟؟
          ضمنا من بین این دوتا قضاوت نکردم…

        5. شاهین

          ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (4696 ديدگاه)

          علی جان حل میشه ان شاالله.
          ارادت

    3. محمد

      ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (228 ديدگاه)

      بی ام و قبل از بنز وارد شده و مسلما فروشش بیشتره ولی پرداخت 550 تا 660 میلیون برا نمونه 2015 و فول آپشن یه ماشین 2 لیتری واقعا زیاده
      http://www.bama.ir/car/details-2-2195481/2015-bmw-528i-for-sale
      http://www.bama.ir/car/details-2-2131802/2015-mercedes-benz-e250-for-sale

      1. VENENO

        ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (394 ديدگاه)

        درسته 2 لیتره
        ولی از خیلی 3 لیتریا قویتره و حتی از بعضی 4 لیتریام شتابش بیشتره
        مصرفشم از خیلی 1.6 لیتریا کمتره

        1. محمد

          ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (228 ديدگاه)

          ماله چه سالی 2015 یا قبل از اون

    4. فرامرز

      ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (1597 ديدگاه)

      تو خود آلمان بنز کلاس ای شخصی خیلی زیاد نیست برعکس بی ام و سری ۵ و همچنین آئودی آ۶ که یکی از عمده دلایلش حضور بنز ای کلاس تو ناوگان تاکسیرانیه! جدا از این قضیه حداقل تو بایرن بی ام و خیلی بیشتر از بنز دیده میشه مخصوصاْ سری ۳ که شاید ۱۰ برابر کلاس سی تو اینجا فروش داشته باشه.

      1. erfan

        ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (61 ديدگاه)

        فرامرز شاید فروش سری5 بیشتر از کلاس E باشه ولی فک کنم بقیشو برعکس گفتیا.کلاس C ده برابر سری 3

    5. 4MATIC

      ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (1051 ديدگاه)

      فقط 4M A T I C

  2. PlayStation

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (57 ديدگاه)

    همه میگن عشق ماشین یعنی موتور جلو و دیف عقب برای لذت رانندگی

    من میگم موتور وسط و دودیفرانسیل.برای تعادل و چسبندگی

    حالا موافقین لایک مثل آونتادور و بوگاتی

    مخالفین دیسلایک مثل بی ام و M4 و مازراتی گرن توریسمو

    1. Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes

      ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (2283 ديدگاه)

      هر کدوم کارایی خودشونو دارن
      ولی من در کل AWD رو بیشتر می پسندم!

    2. حسین

      ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (1363 ديدگاه)

      درود. منم با رضا موافقم. هر کدوم کاربرد خودشونو دارن. توی M4 که نمیشه موتور وسط استفاده کرد. بعدشم M4 با اینکه دیف عقب و موتور جلو هستش اما تقسیم وزن بین محور جلو و عقبش 50/50 است و تعادل فوق العاده ای داره!! در کل کارایی شون متفاوته و نمیشه گفت کدوم بهتره!!! موتور وسط بیشتر توی سوپر اسپرتها استفاده میشه

    3. farzad

      ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (180 ديدگاه)

      منم میگم suv تمام

    4. farzam

      ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (105 ديدگاه)

      هنسی ونوم و آگرا وان و زوندا آر و هوایرا و لافراری و پی ۱ و ۴۵۸ و پی ۱ و کوروت و ام ۶ و تس ال اس هم دیف عقبن ها دوستان. فقط گفتم بدونی آقای پلی استیشن

    5. 4MATIC

      ۱۶ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (1051 ديدگاه)

      موتوروسط دیگه چه صیغه ای هستش؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  3. حسین

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1363 ديدگاه)

    درود. سیستمهای چهر چرخ محرک واقعا توی رانندگی به راننده کمک میکنن اما همیشه و در تمام شرایط هم ممکنه به خوبی عمل نکنن. مثلا و قتی اختلاف اصطکاک بین چرخا خیلی زیاد باشه

    1. حسین

      ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (1363 ديدگاه)

      من خودم وقتی این کلیپ رو دیدم خیلی تعجب کردم. مقایسه سیستمهای چهار چرخ محرک در خودروهای مختلفه
      https://vid.me/KQjp

      1. ali mtr

        ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (55 ديدگاه)

        بی ام و فکر کنم بهترین عملکرد رو داشت ولی اینفینیتی و ایودی گفته شده در شرایط مختلف بهتر از بقیه ان

        1. حسین

          ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (1363 ديدگاه)

          درود. منظورتون از شرایط مختلف چیه؟ و این حرف رو چه منبعی ذکر کرده؟
          برای اینکه بدونم پرسیدم نه برای بحث راه انداختن (سوء تفاهم نشه)

        2. ali mtr

          ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (55 ديدگاه)

          البته حسین جان من این حرف رو فقط از رو یه مطلب قدیمی که در مورد سیستم ایودی بود زدم وباید بگم من با برداشت ذهنی اینو گفتم شما ببخش در این فیلم از نظر من بی ام و بهترین بود شرایط رو که گفتم بخاطر این بود که اطمینان نداشتم
          ارادت مندم

      2. JAVAD S65

        ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (5 ديدگاه)

        نه جدا بی ام و بهترین عملکرد رو داره

    2. ارمان

      ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (1306 ديدگاه)

      دنیا هم بگید وقتی لاستیک نتونه اصطحکاک لازم رو ایجاد کنه کار ماشین ساختست
      به نظزم گل و لای و یخ زدگی بزرگترین چالش چهار چرخها و تایر هاست

  4. امیر محمد

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (279 ديدگاه)

    آئودی هم زیباست هم پر قدرته و جون پسند
    عاشقشم

  5. hamed

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (11 ديدگاه)

    واقعاسیستم خوبیه ولی از لحاظ طراحی خارجی مخصوصا جلوی ماشین های ا او دی یکمی خسته شدم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا