چرا نمایشگاه خودروی تهران دستاوردی درخور یک نمایشگاه ملی و بینالمللی نداشت؟
ششمین نمایشگاه بینالمللی خودروی تهران، با حضور تعداد زیادی از شرکتهای عرضهکننده خودروهای سبک و سنگین و واردکنندگان خودروها از ۹ تا ۱۲ بهمنماه برگزار شد. در این دوره، ایران خودرو، سایپا، پارس خودرو و کرمان موتور، غایبان بزرگ این نمایشگاه بودند. در عوض شرکتهای تازهکار وارداتی با نمایش تعداد زیادی خودرو فضای سالنها را پر کرده بودند.
در این میان خودروهای نیسان، تویوتا، مزدا، هیوندای و کیا فارغ از مبدأ و مکان مونتاژ متمایز نشان میدادند. دسته دیگر خودروهای برندهای چینی بودند. بی وای دی حضور پررنگتری داشت و توسط چند واردکننده به نمایش درآمد. بهمن موتور، فردا موتور، مجموعه مدیران خودرو تقریباً با تمام قوا به میدان آمده بودند.
اما نهایتاً یک ویژگی خاص نمایشگاه تهران را از دورههای قبل و سایر نمایشگاههای اینچنینی متمایز کرده بود. غالب خودروها در نمایشگاه تهران بدون ارائه هیچ روش خرید و حتی اعلام قیمت تنها به نمایش گذاشته شده بودند. سؤال اغلب بازدیدکنندگان از غرفهدارها پیرامون قیمت خودروها بود که بدون پاسخ روشنی باقی میماند. نامشخص بودن قیمت ارز تخصیصی به واردکنندگان، نامشخص بودن قوانین و مقررات عرضه، وضعیت بغرنج و پیچیده واردات خودرو و عوارض در سال آینده، تمایل اکثر خریداران به خودروهای برندهای غیر چینی و یا تولید شده در سایتهای معتبر، از دلایل عدم اعلام قیمت حتی در حد تخمینی برای خودروهای وارداتی محسوب میشوند.
خودروسازان یا مونتاژکنندگان هم وضعیت بهتری ندارند و حتی خبری از طرح فروش اقساطی آنها هم نبود و ثبتنام جدیدی هم در این زمان اعلام نشد.
بدترین نکته این نمایشگاه را باید حسرت دانست. نه از این بابت که نمایشگاه بیشتر از خودروهای چینی نهچندان ممتاز پر شده بود و حتی در اینجا هم خبری از آخرین مدلهای شیائومی، جیلی، هواوی، زیکر و از این قبیل نبود و نه ازاینجهت که با دیدن همین اندک خودروهای ارزانقیمت و اقتصادی چین هم میتوان به فاصله معنادار خودروسازی ایران با دنیا پی برد و حتی نه از این بابت که بسیاری از این خودروها برای شوآف و پرکردن غرفه نمایش داده شدند و یا بسیاری از آنها اصلاً قرار نیست وارد شوند. بلکه این حسرت بو تأسف بیشتر از این بابت است که اکثر این خودروها برای اکثر مردم قابلدسترس و خرید نیستند. زیرا یا بیش از حد گراناند، یا برای مشتریان خاص وارد خواهند شد، یا واردکننده و پشتیبان معتبری ندارند و یا اصلاً قرار بر واردات آنها نیست.
فاصله وحشتناکی مابین درآمدهای غالب ایرانیان با قیمت خودروها در بازار ایران ایجاد شده که حتی دولت هم اراده و قصدی برای کنترل آن ندارد و مردم ما نهتنها از خرید یک خودروی ارزانقیمت روز دنیا حتی از برندهای درجه سه چینی هم محروم میمانند؛ بلکه مجبور به حمایت از معدود مونتاژکنندگان و تولیدکنندگان و واردکنندگان کنونی هستند.
به امید روزهایی که مردم ما هم بتوانند آزادانه و بدون دغدغه از خودروهای روز و ایمن دنیا با قیمت واقعی برخوردار شوند و مجبور به پرداخت اضافه مبالغ به نامها و بهانههای مختلف نباشند.
۱۳ بهمن ۱۴۰۳https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2022/05/cartoon.webp
عکس کمیاب از سیس گرفتن من و داداشم وقتی با ماشینم میریم بیرون دوقتر بازی
Aj23
۱۳ بهمن ۱۴۰۳همه جا بایدمسخره بازی دربیاری؟؟؟
۱۳ بهمن ۱۴۰۳دوست عزیز والا تو این ۴۰ سال اخیر مردم عادی ایران هیچوقت نتونستن ماشین درست حسابی ولی صفر خارجی به روز و با اصالت داشته باشن و قبلش هم همینطور بود اگه قرار بود حرص بخورم و ناراحت باشم همون موقع باید ناراحت میبودم نه الان که بیام حرص بخورم بگم وای وای کارگر آمریکایی موستانگ سوار میشه من پراید
دایی دنیا دو روزه اگه نتونستم کرولا صفر سوار شم برام مهم نیست چون مردم هم نمیتونن من که گناهی نکردم
کاری هم نمیتونم کنم و از پس من بر نمیاد آنقدر ناراحت نباشید تهش اون دنیا میری میبینی چرا برای مال دنیا حرص میخوردم
دنیا دو روزه مشتی الان من به فکر اینم لذت ببرم تا اینکه ماشین خوب سوار بشم گرچه دوست عزیز اگه همین دافولیا رو با همون پراید هم میشد سوار کرد الان شوما نگران ماشین نبودید
۱۴ بهمن ۱۴۰۳البته داداش با ۲۰۶ هم کار در میاد نگرانی در پیش نداره
مشکل ماشین های ایرانی دنده ای بودن و امنیت بد و کیفیت بدشونه آپشن زیاد مهم نیست فوقش یه سانروف باشه با یه مانیتور و کروز خوبه
یه گرمکن سردکن اینا هم باشه چه بهتر یا یه ماساژور صندلیش هم برقی باشه چه بهتر البته اینا ضروری نیست
خدایی ماشینامون خوبن ناشکر نباشیم درسته بی کیفیت و قدیمی و نا ایمن هستن اما همین که بهمون یه چرخ و یه تیکه آهن نمیدن باید خدارو شکر کنیم و اینکه خدا رو شکر کنیم به جای موتور سه چرخ وسط این زمستون حداقل پراید سوار میشیم
انشالله مردم ایران یه روزی بهترین ماشینا رو سوار میشن بعد از ما البته
net
۱۳ بهمن ۱۴۰۳بهترین و جذابترین و شلوغ ترین سال نمایشگاه ماشین تهران فکر کنم سال ۹۶ بود اکثر ماشین های لوکس اروپایی حضور داشتند. نمایشگاه امسال ماشین تهران اتوبوس اویکو مدل نویگیتور عکسش دیدم جالب بود صفحه نمایش عمود مثل فورد رنجر ۲۰۲۲ داشت و واقعا صفحه نمایش عمود مثل فورد رنجر ۲۰۲۲ روی هر ماشینی باشه طراحی داخلی اون ماشین رو زیبا میکنه
فرشید
۱۴ بهمن ۱۴۰۳بهترین و جذابترین و شلوغ ترین سال نمایشگاه ماشین تهران سال 83 یا 84 بود. درست یادم نیست ولی بسیار متفاوت و با رونق بود
نیو کار
۱۴ بهمن ۱۴۰۳یه چیز جالب شرکت وارد کننده مزدا دوتا مزدا اورده بود پلاستیک رو صندلی ها دلش نیومده بکنه لاستیک ها هم خاکی
صامورایی
۱۳ بهمن ۱۴۰۳تا چندسال دیگه ما میشیم کوبای آسیا
Aj23
۱۳ بهمن ۱۴۰۳👍
هاشمی
۱۳ بهمن ۱۴۰۳https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_GDP_(nominal)_per_capita این لیست که بانک جهانی و صندوق بین المللی پول منبعش هستند این لیست اقتصادی کشور ها هستش نشون میده کوبا سرانه درآمد سالیانه بیش از ۲ برابری ایران داره ما ایرانیا فقط توهم خودبزرگبینی داریم و با اینترنت ۳g فکر میکنیم آمار کشورمان خوبه
حسین
۱۳ بهمن ۱۴۰۳اوضاع کشوری که نزدیک به ۵۰ سال تحریم باشه بهتر از این نمیشه،بدجور تحریم کردند و درست کردنش زمان بر است.
صامورایی
۱۳ بهمن ۱۴۰۳اونی که درست کردنش زمانبره مغز یه عدهست که به این آسونیا درست نمیشه
محمد
۱۳ بهمن ۱۴۰۳داداشم حرف درستی می زنی،چون تحریم یکی پیامد هاش کاهش قدرت خرید و در نهایت کوچک تر شدن اقتصاد است ولی نمیدونم چرا انقدر دیس خوردی.
درست کردنش هم یک حرکت سیاسی و اصلاحات اقتصادی را می طلبه
حسین
۱۴ بهمن ۱۴۰۳صامورایی در مغز تو چی هست؟ من دکترای اقتصاد دارم یا تو؟
پیام
۱۳ بهمن ۱۴۰۳کیفیت پایین لکسوس
https://www.instagram.com/reel/DFFul-MoxVq/?igsh=MTZ1cmdscHB2amg5aQ==
صامورایی
۱۳ بهمن ۱۴۰۳هرسخن جایی و هرنکته مکانی دارد
بهزاد
۱۳ بهمن ۱۴۰۳تو راست میگی😂
جایی که زندگی میکنی دو تا مکانیک نداره؟
https://www.instagram.com/reel/DEx0h3UtGwu/?igsh=cWl0cWVuMnZ6ajB3
Hamid
۱۳ بهمن ۱۴۰۳سلام. اول، معنای نمایشگاه در ایران با دنیا متفاوت است، مفهوم نمایشگاه از نمایش آخرین دستاوردها، به نمایش محصول ولو تکراری برای عرضه به مشتری تنزل پیدا کرده است. دوم، واردات خودرو صرفا برای طبقه برخوردار است. با تعرفه های بالایی که به ناف واردات خودرو بستند، عملا هیچ خودرویی برای طبقه متوسط و پایین نخواهد بود. سوم، خودرو در دنیا کالایی مصرفی است. در ایران از نظر حاکمیت، یک ابزار حاکمیتی، حوزه دلالی سازماندهی شده، کنترل نقدینگی و در نهایت منبع درآمد عمومی برای دولت. چهارم، هیچ کس در ایران طرفدار صنعت توسعه یافته خودرو نیست، چرا؟ چون در یک صنعت توسعه یافته، قیمت ها واقعی و به بهای تمام شده نزدیک، این حالت هیچ پول باد آورده ای برای رانت خواران و دولت ندارد، ولو با یارانه سوخت بالا مثل کشور ما که حاضره سالیانه میلیارد ها دلار یارانه به سوخت بده، ۱۰ میلیارد دلار برای قطعات منفصله برای سرهم کردن خودروهای بی کیفیت چینی تخصیص بده، اما وضعیت آشفته صنعت خودرو را به همین روال ادامه بده، حتی به قیمت از بین رفتن حمل و نقل عمومی و عدم توجیه سرمایه گذاری در آن. پنجم، هیچ وقت عمل با حرف در صنعت خودرو و در شو آف های انتخاباتی قابل باور نیست و نخواهد بود. برای مثال آقای پزشکیان گفتند یه فضای رقابتی ایجاد خواهند کرد، در عمل خلاف مصوبه مجلس در مصلحت نظام هم تعرفه را ۴۰ درصد افزایش دادند و هم ارز تخصیصی را از ۳/۵ به ۲ میلیارد کاهش دادند. ششم، در ایران برای حفظ وضعیت موجود باید تفاوت معنادار تقاضا با عرضه برای همیشه حفظ شود، چرا؟ یه ساختار دلال معابانه نیازمند چنین فضایی است. هفتم، تمام کسانی که برای خودرو در ایران تصمیم می گیرند، هیچ شناخت حداقلی از جامعه شناسانده از این صنعت منفور در ایران ندارند. برای آنها اطلاق لفظ خودرو به ارابه های مرگ داخلی کفایت می کند. دلمان را صابون نزنیم به همان مثال ساده بسنده کنیم که این وضعیت برای بسیاری اگر آب نداشته باشه، نان دارد. متشکرم. ببخشید مطالب زیاد شد.
Hamidreza
۱۳ بهمن ۱۴۰۳راه حل همه چیز ،همون چیزی که هممون میدونیم
Khosrow
۱۴ بهمن ۱۴۰۳واقعا درستــ میگی، اونتادور Svj تـورو لای زر ورق خوابوندن گوشهـ شرکتـــ میگـن چرا دیـر کردی Bro, دادا فقطـ یواش Boro ..
سهیل
۱۳ بهمن ۱۴۰۳۱- روزی که مردم دست از دزدی برداشتن روز خوشبختی ماست. احمقانه هست حرف کسایی که میگن مشکل از مسئولینه. مگه مسئولین از کره ماه اوندن؟ مگه مریخین؟ همین مردم عادی وقتی پستی یا موقعیت دزدی پیدا میکنن میشن مسئولین. میگین مشکل از اقتصاده؟ مشکل از حکو.مته؟ امروز حکو.مت عوض بشه چند درصد از دزدها میان دست از دزدی و اختلاس برمیدارن؟ فقط لباس و چهرشون عوض میشه. مگه زمان ش.اه دزدی و اختلاس نبود؟
۲- دزدی فقط رانت و اختلاس و زمین خواری و هاپولی چند صد میلیارد نیست. همین که کارمندی و کارت رو درست انجام نمیدی. جنس تقلبی میندازی به کسی. پول اضافی میگیری. زیر میزی میگری. با پارتی میری سر کار. نرم فزار دزدی رو گوشی و کامپیوتر میریزی. تو صف ماشین ها از چپ و راست میزنی تو صف تو یک دزد هستی و اگر سمتی بگیری میشی یک مسئول دزد.
۳- متاسفانه این حلقه پایان نداره. فقط دزدهای بیشتری تولید میکنه. تنها راه نجاتش عوض شدن نسلهاست. شاید دو سه نسل دیگه یعنی ۱۰۰ سال دیگه اوضاع بهتر بشه. ولی ما دیگه نیستیم. حداقل ما دهه شصتی ها دیگه نیستیم. امیدوارم تو این یکی دو دهه باقیمونده هم دنیا بیشتر از این شصتش رو به ما نشون نده.
هاشمی
۱۴ بهمن ۱۴۰۳درود سهیل چند وقت پیش شهر و محله من دزد کابل های برق رو قطع میکرد و میبرد و به وسایل برقی یه محله آسیب میزد و یه بار شب که دزد میاد چند نفر از اهالی محل دو نفر از دزد هارو گرفتن و سرو صدا بلند شد و ما هم اومدیم پایین ماشین کابل دزد بدون پلاک و دوستاش فرار کرد ما هم به پلیس زنگ زدیم بعد از ۲ ساعت پلیس از کلانتری که ۱ کیلومتر هم دور نبود یه ماشین فرستاد مامور (قانون!) از دزد بد تر و بی ادب تر یکیشون میگفت ولش کنین فردا میان ماشینتون رو میدزدند یکم که گذشت جمعیت بیشتری اومدن بیرون ما میگفتیم صورت جلسه کنین مدرک هم داریم اینا ۱۰ با تا الان اومدن دزدی اما نکته فلاکت بار ماجرا اینجا بود که عمده مردم میگفتن ولشون کنین اینا به خاطر خرج زن و بچشون این کارا میکنن تقصیر اینا نیست که وضعیت مملکت اینه دزد ها هم میگفتن ما چیزی ندزدیدیم اون یکی دیگه بوده و اینا ابزار کارگری ماست داشتیم میرفتیم و یکی دیگه کابل دزدیده از اون محله که حداقل ۳۰ تا دوربین گرفته بود حتی ۱ نفر هم بعداً حاظر نشد فیلم دوربین بده مردمی که بارها وسایل برقی سوخته بود از ترس … فقط مثل گوساله نگاه میکردند حالا پلیس اون دوتا رو برد حالا به بازداشتگاه هم نرسیدن احتمالا. خواستم بگم این فقط یه مثال ساده از فساد که تو جامعه هست که تار و پود زندگی مردم و میخوان اونو به یه دنیای دیگه ربط بدن نه اعمال رفتار خودشون
سهیل
۱۴ بهمن ۱۴۰۳دقیقا همینطوره. مورخ فرانسوی ۱۵۰ سال پیش نوشته بود مردم ایران به شدت تن پرور و اهل رشوه دادن هستن. دست همه تو جیب همدیگه هست و هر کسی به فراخور حالش از این وضعیت سود میبره.
احتمالا به مردم دیگه ای نیاز داریم
صامورایی
۱۴ بهمن ۱۴۰۳ظلم، دزدی، تبعیض، فقر،درد ورنج و… در تاروپود بشره و به اندازع خود بشر قدمت داره. حتی در داستانهای دینی وقتی آدم و حوا بودند و دیگر هیشکی نبود همچنان طمع، فریب و وسوسه وجود داشت که حوا میوه ممنوعه رو خورد و از بهشت شوت شدن بیرون (من از خرافات واینچیزا نفرت دارم اما منظورم از گفتن این حکایت این بود که حتی با دید مذاهب هم نگاه کنی بشر کلا میل به گناه و فساد انگار در وجودش هست که مدام کار دستش میده. علم که دیگه پته آدما رو ریخته رو آب و حتی دست مذاهب رو از پشت بسته. راجع به مفهوم انتروپی سرچ کن . سیستمها رو به اشفتگی و نابودی دارند. مثلا دولتها و سیاستها آلوده و فاسد و تباه میشن، نظام ها از هم میپاشن و این روند ادامه داره و علم هم شواهد محکمی براش داره.)
راجع به آینده گفتی که شاید ایندگان بهتر بشن. باید بگم نه نمیشن. ظلم با انسان تکامل پیدا میکنه. انسانهای پیشرفته تر، ظالمان پیشرفته تری هم خواهند بود.
اون قضیه شصت دنیا هم از توقع میاد. درمانش اینه که اساس دنیارو بر شصت بزار. یعنی فکر کن اصلا کار دنیا نشون دادن شصته. حالا اگر روزی در زندگی اتفاق مثبتی افتاد که این شصت رو حتی فقط برای یک لحظه ندیدی، قطعا احساس بهتری خواهی داشت. ( حتی اینم اگه با دید مذاهب نگاه کنی درسته.مدام از دنیا با عناوینی مثل زندان، محل امتحان و ابتلا، عالمی پست و ناچیز و … یاد شده یعنی همون شصت دائمی)
محمد
۱۳ بهمن ۱۴۰۳نمایشگاه تهران نه شواف بود نه نمایش.
سایت پدال فقط اومده یه حرفی بزنه بگه منم هستم.
من بار ها و قبلاً گفته بودم دوای درد مردم ایران افزایش قدرت خرید است و نه آزادسازی واردات.
مردم توقع دارند با ۵۰۰ میلیون یک خودروی معمولی کره ای و ژاپنی سوار شن.
در صورتی که همچین چیزی ممکن نیست.
ولی نمایشگاه تهران یک واقعیت بود که وضعیت مردم رو نشون بده.
وگرنه واردات داره به خوبی انجام میشه و دهن کسایی که می گفتن واردات الکیه و شوافه بسته شد.
حداقل حرف من زمین نخورد.
صامورایی
۱۴ بهمن ۱۴۰۳مردم به ۲ چیز نیاز دارن.یکی پول با ارزش و قدرت خرید بالا دومی بازار متنوع و سالم و بدور از انحصار و رانت. هردوی اینا رو هم باهم میخوان فقط یکیش به هیچ درد نمیخوره . مثل پرنده ای که فقط یدونه بال داره. آیا میتونه پرواز کنه ؟ نه . باید هردو با هم باشن در غیر اینصورت یکی با هیچی فرقی نداره.شما انواع غذا و میوه و شیرینی بچینن جلوت اما پول نداری یدونشو بخری چه ارزشی داره پس. ماشین نیومده برای کلکسیون که . اومده برای خرید و استفاده دقیقا مثل مردم کشورای دیگه. کاملا هم چیزایی که گفتم شدنیه چون میبینیم مردم دنیا کاملا بهش رسیدن به شرطیکه حرفا و باورهای خرافاتی و مسخره یه عده قلیل و اقلیت، خط مشی سیاست کل مملکت نباشه.،.،
محمد
۱۴ بهمن ۱۴۰۳خب منم همینو می گم بحث واردات نیست بحث کاهش قدرت خریده.
شما کامنتای قبلیمو بخون.
و دوساله از ابتدای واردات خودرو می گم چیزی درست نمیشه ولی باور نمی کنید.
بابا چهار تا سایت خودروی خارجی قیمت خودرو ها رو ببنید به ریال محاسبه کنید ببینید چقدر درمیاد.
وقتی ارزون ترین کراس اور ۲۵۰۰۰دلار باشه برای ما یعنی فاجعه.
یعنی رویا.
Khosrow
۱۴ بهمن ۱۴۰۳یکـ ایرانـی به هیچــ چی احتیاجی ندارهـ، توهین نکـن، همهـ همه چی بلـد، همهـ متخصص تـو زمینهـ های حتـی بوجـود نیومدهـ، همه فـن حریفــ، همهـ ارنولـد، عمو جانی، انیشتین و اندهـ لاتـ و لوتـ و تیکهـ پارهـ، ایـرانی تنهـا احتیاجشـــ نبودنهــ ..
Titanium
۱۳ بهمن ۱۴۰۳بالاخره یه مقاله از آقای عقیلی:)
حسن
۱۴ بهمن ۱۴۰۳اخه این کشور خراب شده که افتاده دست یه عده دزد و مفت خور و بیسواد کجاش بین المللی است که نمایشگاه خودرو داشته باشه
خود چین هم گفته نمیتونیم تبادلات مالی داشته باشیم همین چینیها هم اف ای تی اف را تصویب نکنن دیگه وارد نمیشن
وقتی یه مسئول انقد بیسواده که نمیتونه کلمات را بخونه انتظار چه چیز خوبی را داریم
یه جای سیاهی مهر با چاپلوسی و تملق نیازه تا نقش کلیدی بگیری
وقتی رئیس جمهور به طرف گفته بیا پست بگیر سواد مهم نیست جدت کمکت میکنه باید بدونید که دور از تمدن و اندمیت زندگی میکنیم
صامورایی
۱۴ بهمن ۱۴۰۳گفتی ادمیت یاد یه فکت خنده دار افتادم. همین الان اگه سرچ کنید منابع دینی گفتند که اولین ادم حضرت ادم بوده که حدود ۶ هزارسال پیش زندگی میکرده ( قبلشم انسانهای دیگر بودند اما ظاهرا ایشون جدیدترین اپدیت زمان خودشون بودند) اگر ۶ هزارسال رو در ۳۶۵ ضرب کنید تعداد روز بدست میاد. از طرفی داریم که ۱۲۴ هزار پیامبر امدند و ناکام رفتند. با تقسیم اینا به هم به این نتیجه میرسیم هر ۱۷-۱۸ روز یکبار یدونه پیامبر جدید امده!
خود خدا هم در خلقتش به مشکل خورده ها. یچی خلق کرده میانگین هر ۱۷ روزم پیامبر فرستاده تهش شده این😂
خاص
۱۴ بهمن ۱۴۰۳اکثر قریب به اتفاق پیامبرها، دین و کتاب خاص خودشون رو نداشتند.
همون دین و کتابِ آخرین پیامبرِ اصلیِ زمان خودشون رو تبلیغ میکردند.
فرض کن روستاهایی رو که پیامبرانش، همون دین و آیینِ معروفِ حضرت عیسی رو تبلیغ میکردند.
خلاصه اینطور نیسنت که ۱۲۴ هزار پیامبر ، همگی پیامبرِ تمام انسانها بوده باشند.
حسن
۱۴ بهمن ۱۴۰۳منبع منابع دینی در مورد انسان خردمند از زمان قرن 5 و 6 و از روی تحقیقات دانشمندان وارد گفتمان دینی شد
و چون گفته های دین وحی محسوب میشن و نمیشه هر روز طبق یافته های علمی تغییر کنن رو همون 6 هزار سال قبل قفل شد و تغییر نکرد
بعدها طبق تحقیقات و یافته های علمی عمر حضور انسان خردمند امروزی به 42 هزار سال رسید بعد شد 72 سال و تحقیقات بعدی تا 170 هزار سال هم قابل تخمین میداند
این مساله دقیقا مث پیشرفت ایران قفل شده اون رو 6 هزار سال قبل ایران رو 50 سال قبل
سهیل گل آزاد
۱۴ بهمن ۱۴۰۳یه عده مشکلات به وجود اومده امروز رو به گردن مردم میندازن میگن که مشکل از خود مردمه اگه اونا هم به جایگاه های بالا برسن اونا هم دزد میشن اینطورم نیست تحلیلای آبکی و بی اساس نکنید واسه دفاع از یه سیستم بی لیاقت مگه هر کسی لایق مسئول شدن هست که اون عده میگن مردم به جایگاه های بالا برسن دزد میشن هر کسی اصلا قرار نیست مسئول بشه اونی که واقعا لایق عناوینی مثل دانش بالا و مهارت بالا و مدیریت اجرایی قوی باشه حقشه مسئول باشه و به بالاها برسه هر آشغالی که قرار نیست که دو زار هیچ فهم و شعوری از مدیریت درست درمون نداره و فقط صرفا با داشتن یه امتیازات ویژه و یه چهره دروغین و غلط اندازش بشه مسئول و بره جیب خودش و بچه هاش رو پر کنه خب معلومه اون مملکت به کجا کشیده میشه با این سبک و سیاق سیستمی که داره
Khosrow
۱۴ بهمن ۱۴۰۳وسطـ زمیـن فوتبالـ نمیتونـی بسکتــ بزنـی دادا، بـری تـو زمیـن بایـد بازی کنـی ..
مهدی
۱۴ بهمن ۱۴۰۳یه زمانی بچه بودم تو اواسط دهه هفتاد سوار شورلت پدرم میشدم با حسرت به پژوها و دووها نگاه میکردم میگفتم کاش جای این نوا ما هم پژو داشتیم…بزرگتر شدم سوار چندتا ماشین بروز یا به قول خودمون لاکچری مثل بی ام و ها و بنزها شدم یه مقدار از اون توهم های ذهنی قدیم خودم فاصله گرفتم. تیر خلاص رو جایی خوردم که سوار کالیفرنیا توربو دوستم شدم ناخداگاه تو ذهنم اومد فراری فراری که میگن همین بود؟! انگار بچگی تو ذهنم از این ماشین ها چیزی ساختم که در واقعیت اینطور نیستن. الان ۳۵ سالمه به جرات میتونم بگم خودرو اولویت دهم زندگیم هم نیست. هیچ ماشینی هم اونجور روحم رو ارضا نمیکنه که با خودم بگم واااااووو این دیگه آخرشه! خواستم بگم اینکه از جهت فنی پیگیر دنیای خودرو باشید خوبه اما اگر بخواین حسرت این تپه های آهن رو بخورید از نظر من فاقد ارزشه
خاص
۱۴ بهمن ۱۴۰۳دقیقاً
ولی آدما متاسفانه تا خودشون یه حقی رو تجربه نکنند، قبولش نمیکنند با شنیدهها.
متاسفانه.
سپهر
۱۴ بهمن ۱۴۰۳واقعا تیتر خوبی داشت این مقاله