گروه بهمن بعد از مشکلات در تولید خودروهای هاوال، این بار به سراغ دانگ فنگ رفته و سعی دارد تا یک محصول اسپرت و جوانپسند از این شرکت را با نام دیگنیتی (Dignity) وارد خط تولید خود کند.
پیش از این تعدادی از خودروهای دانگ فنگ iX5 در حال تست توسط بهمن دیده شده بودند اما قطعیتی برای تولید آنها اعلام نشده بود. اکنون به نظر میرسد راه برای شروع تولید این محصول هموارتر شده است. حتی گفته میشود با درصد بیشتری از بومیسازی این خودرو، امکان ارائه با برند و نام ایرانی نیز وجود دارد. حتی در تیزر دیگنیتی، لوگوی آن متفاوت از دانگ فنگ میباشد.
معاون فروش و خدمات پس از فروش گروه بهمن با اشاره به برنامههای این شرکت در معرفی محصول جدید، گفت: معرفی محصول جدید بهمن موتور قطعی شده است و چنانچه موانع و تحریمهای داخلی برطرف شود، خودرو جدید را معرفی و رونمایی خواهیم کرد. به گفته سید امیر میر منصف، گروه بهمن مجوزهای مربوط به تولید خودرو جدید دریافت شده و مراحل تولید این خودرو نیز در حال انجام و در حال تجهیز نهایی خط تولید در این شرکت است.
اما نگاهی داشته باشیم به محصولی که میخواهد جای خالی هاوال H2 و مزدا ۳ گروه بهمن را در بازار پر کند. دانگ فنگ ix5 که قبلا در مجله پدال معرفی شده در مدلهای اولیه شباهتهای زیادی با محصولات مختلف ازجمله فولکسواگن داشت اما فیسلیفت جدید آن که در ایران نیز دیده شده، هویت نسبتاً متمایزی دارد. جلوپنجره با طرح کهکشانی نمای خوب و جذابی به جلوی خودرو داده است. نمای کلی چراغها و سپرها ساده و به دور از اغراق میباشند.
چراغهای عقب با یک نوار افقی به هم پیوستهاند و سقف شیبدار با فرمی منحنی، نمای جانبی کوپه مانند و اسپرتی را خلق کرده است که جوانپسند و مد روز است.
طراحی داشبورد برگرفته آر چندین خودرو مختلف است. با این حال فرمان اسپرت با قسمت پایینی تخت یا D شکل، نمایشگر عریض و بزرگ اطلاعات و سرگرمی، نمایشگر پشت آمپر دیجیتالی و تریم مشکی براق توجه بیشتری را جلب میکنند.
نبود رقیبی در این کلاس یعنی کراساوور کوپه در بازار ایران میتواند نقطه قوت و برگ برنده این خودرو باشد. طبیعتاً آپشنها و تجهیزات بسیار خوب و متنوعی نیز برای این خودرو در نظر گرفته خواهد شد زیرا نسخه چینی آن از این لحاظ کمبودی ندارد. دانگ فنگ ix5 در چین با سانروف، ترمز پارک برقی، رادار خطی و نقطه کور، تشخیص چهره راننده، کروز کنترل هوشمند، انواع سامانههای ایمنی و حتی سیستم ترمز اضطراری پیشگیری از تصادف عرضه میشود.
برای پیشرانه این خودرو از یک موتور ۱.۵ لیتری توربو با ۱۴۷ اسب بخار قدرت و ۲۲۰ نیوتنمتر گشتاور استفاده شده که با یک گیربکس CVT اتومات جفت میشود.
قیمت نسخه پرایم دیگنیتی در چین حدود ۱۰۰ تا ۱۴۰ هزار یوان است. قیمت دیگنیتی پرایم در ایران توسط بهمن موتور ۹۳۵ میلیون تومان اعلام شده است. همچنین قرار است نسخه ۲ لیتری توربو با گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک نیز با نام دیگنیتی پرستیژ در سال ۱۴۰۱ وارد بازار شود.
مشخصات دیگنیتی پرایم | |
ابعاد خودرو | ۴۶۸۵*۱۸۶۵*۱۶۴۵ میلی متر |
فاصله دو محور | ۲۷۹۰ میلی متر |
فاصله تا سطح زمین (بدون سرنشین) | ۱۹۵ میلی متر |
وزن خالص | ۱۵۷۰ کیلوگرم |
تعداد سرنشین | ۵ نفر |
حجم صندوق عقب | ۷۸۰ لیتر (در صورت تا شدن صندلی های ردیف عقب ۱۴۲۰ لیتر) |
شعاع گردش خودرو | ۵.۷ متر |
مدل موتور | SFG15T |
حجم موتور | ۱۵۰۰ سی سی توربوشارژ |
تعداد سیلندرها و آرایش سوپاپ ها | ۴ سیلندر خطی/ ۱۶ سوپاپ |
نوع و نحوه تزریق سوخت | بنزینی- کنترل الکترونیکی چند نقطه ای ترتیبی |
حداکثر قدرت موتور | ۱۴۸ اسب بخار در ۵۶۰۰ دور در دقیقه |
حداکثر گشتاور | ۲۲۰ نیوتن متر در ۱۸۰۰-۴۰۰۰ دور در دقیقه |
نوع گیربکس | CVT- مجهز به سیستم تیپ ترونیک |
سطح آلایندگی | یورو ۵ |
ظرفیت مخزن سوخت | ۵۸ لیتر |
ترمز پارک | برقی (EPB) به همراه سیستم توقف خودکار (Auto Hold) |
سیستم ترمز | ABS به همراه سیستم الکتریکی توزیع نیروی ترمزی (EBD) |
سیستم های کنترل کشش | TCS – ASR – TRC – ATC |
سیستم کمکی ترمز | EBA – BAS – BA – EVA |
تجهیزات و امکانات رفاهی | |
سیستم کنترل حرکت خودرو در سراشیبی (HDC) – سیستم کنترل حرکت خودرو در سربالایی (HAC)- سیستم ایمنی برخورد با مانع شیشه بالابر و سان روف (Anti-Pinch) – سیستم کنترل پایداری الکتریکی خودرو (ESC) – دوربین ثبت کننده رانندگی (Driving Recorder) – حالات رانندگ (ینرمال – اسپرت – زمستانی) – سیستم ضد سرقت الکترونیکی (Immobilizer) – اتصال صندلی کودک ISOFIX – ایربگ (راننده+سرنشین جلو+جانبی) – کمربندهای ایمنی پیش کشنده صندلی های جلو – سیستم نمایش لحظه ای فشار باد تایرها (TPMS) – فرمان چرمی و مجهز به کلیدهای دسترسی به سیستم مولتی مدیا – سان روف پانورومیک دو قسمتی به همراه سیستم ایمنی برخورد با مانع – درب الکتریکی صندوق عقب – دوربین دید عقب به همراه خطوط پویای راهنما در نمایشگر – سیستم تشخیص مانع (سنسور پارک عقب و جلو) – دوربین ۳۶۰ درجه برای سهولت پارک – شیشه های Privacy درب های ردیف دوم و عقب – پوشش صندلی ها چرمی – صندلی برقی سرنشین جلو با قابلیت تنظیم در ۴ جهت – صندلی راننده برقی با قابلیت تنظیم در ۶ جهت به همراه قابلیت تنظیم گودی کمر – صندلی راننده و سرنشین جلو مجهز به گرمکن – سیستم مولتی مدیا با قابلیت اتصال به بلوتوث دارای سیستم رهیاب/ناوبری – صفحه نمایشگر لمسی ۱۰/۲۵ اینچی دارای پورت های AUX و USB – استارت دکمه ای (Push Button) – سیستم هوشمند ورود بدون کلید (Keyless Entry) – آینه های جانبیبرقی به همراه چراغ خوشامدگویی و گرمکن – چراغ های مه شکن جلو و عقب – چراغ های روشنایی در روز (Day Light) – سیستم روشنایی مشایعت تا درب منزل (Follow me home) – چراغ های جلو و عقب (Full Intelligent LED) به همراه سیستم تنظیم ارتفاع نور چراغ های جلو به صورت برقی – روشنایی خودکار چراغ های جلو (Auto Light)- آنتن رادیویی مدل کوسه ای (Shark Fin) – سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک مجهز به Touch Control و دریچه هوا برای سرنشینان عقب – ۳ عدد خروجی ۱۲ ولت – ۲ عدد خروجی USB ( ردیف جلو وعقب) – رینگ آلومینیومی ۱۸ اینچی – برف پاک کن اتوماتیک جلو (Boneless) به همراه سنسور باران – درب باک الکتریکی – جنس تودوزی چرم ( قرمز ، مشکی) |
M.A.S
۲ مهر ۱۳۹۹اصلا دیگه از انجین 1.5 لیتری وگیربکس CVTحالم بهم میخوره
امین
۲ مهر ۱۳۹۹نسبت به رقبای چینی خیلی زیباترهست.علاوه براین محصولات دانگ فنگ بدلیل مشارکت کمپانی های مطرح خارجی،کیفیت قابل قبولی دارد.
AMG_S73///
۲ مهر ۱۳۹۹هعی
چی بگم
از اواز پاتریوت بهتره
SS
۲ مهر ۱۳۹۹با موتور توربوشارژ و گیربکس سی وی تی چینی همون پاتریوت بهتره
ماشینهای روسی شاید بی کیفیت باشن اما در هر شرایطی کار میکنن و عمر طولانی دارن
سرنوشت این حلبی های چینی که فوج فوج بدون در نظر گرفتن شرایط ایران وارد میشن معلوم نیست چی میشه
SS
۲ مهر ۱۳۹۹سالی چند میلیارد دلار هم به این بهانه به دولت دوست و برادرکافر چین میدیم تا قطعات یدکی آشغال هایی که بهمون فروختن وارد کنیم.
البته با توجه به اینکه قرار هست مستعمره چین بشیم بد هم نیست!
رضا
۲ مهر ۱۳۹۹شاید قشنگ باشه ولی بهمن از پاجیرو و مزدا ۳ رسیده کجا
یه زمانی بهمن چقدر به روز بود هر دو نسل مزدا رو بلافاصله با بازار جهانی اورد هرچند از ۲۰۱۴ دیگه عقب افتاد
محمد
۲ مهر ۱۳۹۹بهمن موتور بعد از این همه سال سابقه مونتاژ نمیخواد یه خودرو با برند خودش بده ؟ یه خودروساز چینی با ۵ سال سابقه خودروهای ساخت خودشو میده حالا حتی اگه با پلتفرم و موتور یه شرکت دیگه ولی برندسازیشو میکنه بعد اینا همش مونتاژ
نیما
۲ مهر ۱۳۹۹مونتاژ تو خونِ خودروسازهای ایرانیه
Hadi
۲ مهر ۱۳۹۹بازم به گروه بهمن…
حداقل از اون h30 کراس آشغال پیوندی بهتره…
مسعود
۲ مهر ۱۳۹۹ظاهر پلنگ
کیفیت و باطن گربه
نیما
۲ مهر ۱۳۹۹موش هم نیست
ارش
۲ مهر ۱۳۹۹چقدر زشت و بی ریخته.
سورنا
۲ مهر ۱۳۹۹خاک تو سر مردمی که روی گنج خوابیدن و به خاطر بی عرضگی لیاقتشون شده این …
Khosrow
۲ مهر ۱۳۹۹مردم خیلی هم با عرضه اند / نمیبینی این حجم از بی فرهنگی و بی قانونی و بی هویتی که بهش افتخار هم میکنن / اخه خیلی زرنگن / این چیزی که مردم هستن همین هم زیاده براشون / میگی نه امتحان کن ..
سورنا
۳ مهر ۱۳۹۹بله متاسفانه …
مهدی
۲۱ بهمن ۱۳۹۹خودتم خوب میدونی ک مردم توی خیلی از زمینه ها هیچ کاره اند و از شانس بدشون این بلا سرشون اومده………
آرش وان
۲ مهر ۱۳۹۹رنو امروز اعلام کرد شاسی بلند کوپه رنو آرکانا هیبریدی را برای سال ۲۰۲۱ روانه ی بازار اروپا میکند
این چینی هم راستی شاسی بلند کوپه س !
Abbas.Lambo
۲ مهر ۱۳۹۹یه جوری براش چهارتا خروجی اگزوز گذاشتن که هر کی نفهمه فک میکنه انجین وی ۸ تویین توربو ای ام جی زیر کاپوتش خوابیده
مهدی
۲۱ بهمن ۱۳۹۹خودتم خوب میدونی ک مردم توی خیلی از زمینه ها هیچ کاره اند و از شانس بدشون این بلا سرشون اومده………