مرکبهای چینی در ایران دوران غریبی را طی میکنند، شماری از مردمان به آنها چنان مهمان ناخواندهای مینگرند که برای رفتنشان باید لحظهشماری کرد و بسیاری دیگر نیز آنان را چون واقعیتی محتوم پذیرا گشتهاند. اینطور میتوان گفت که هنوز هم افق برای این طایفه کاملاً صاف نشده ولی این امر بدان معنا هم نیست که این جماعت دست از همت خویش برداشته و از فتح دلهای خریداران هم رو برگردانند. در این بین هم نمیتوان بهراحتی پیشرفت و ترقی چشمگیر این ساعیان عرصه حیات را نادیده گرفت؛ شاید همین حرکت رو به جلوی آنهاست که خواب خودروسازان وطنی را سخت آشفته نموده است.
از جمله سدان های چینی که در سالهای اخیر در بازار کشورمان هیاهوی بسیاری به پا نمود، خودروی جیلی EMGRAND 7 است. شاید این مدل را بتوان یکی از موفقترین چینیهای بازار امروز ایران به شمار آورد؛ آنهم در جایی که پیش از این نگاهی بسیار منفی نسبت به محصولات این سرزمین وجود داشت، تا آن حد که شماری از هموطنان از بردن نام برندهای چینی هم اکراه میورزیدند! با این وجود، در مدت کوتاهی که از حضور جیلی در این عرصه میگذرد، توانسته تا حد زیادی ذهنیت اشخاص را نسبت به ساختههای این اقلیم تغییر داده و بازخورد نسبتاً خوبی را هم در میان مشتریانش برانگیزد. اما ممکن است که بهزودی این وضع تغییر کند، زیرا قرار است که در آیندهای نزدیک با رقیبی همتراز روبرو شود که هموطنش نیز بوده و مثل خودش هم ویژگیهای بسیاری را در آستین دارد.این مهمان تازهوارد BESTURN B50F نام دارد که توسط نماینده ایرانی آن به آسا تغییر هویت داده است. این مدل کمابیش از مشخصات فنی مشابه با جیلی سود برده و بهایش نیز از آن ارزانتر است؛ شاید همین تفاوت قیمت بتواند رقابت سختی را در آینده بین این دو رقم بزند. در حال حاضر وضعیت فروش این دو خودرو در کشور چین و رتبههایشان در این بازار به شرح ذیل است:
نام خودرو | فروش در نیمه اول ۲۰۱۴ | رتبه | فروش در ماه اکتبر ۲۰۱۴ | رتبه |
بسترن B50 | ۳۳,۵۶۶ دستگاه | ۶۲ | ۶,۷۱۸ دستگاه | ۵۲ |
جیلی امگرند | ۶۴,۵۶۶ دستگاه | ۲۶ | ۱۹,۰۰۸ دستگاه | ۱۰ |
همانطور که ملاحظه میکنید رتبه فروش هر دو خودرو در بازار چین نسبت به نیمه نخست امسال بهبود یافته است که برای اظهارنظر قطعی دراینباره باید منتظر نتایج پایان سال ماند.
خودروی BESTURN B50F و یا همان آسا محصول گروه خودروسازی FAW چین است. خودروسازی FAW یکی از قدیمیترین خودروسازان این سرزمین است که در سال ۱۹۵۳ میلادی توسط دولت این کشور پایهگذاری شد. در آغاز، این مجموعه تنها به تولید کامیونهای ۴ تنی JIE FANG C10 میپرداخت که خود این خودروها هم بر مبنای کامیونهای روسی ZIS- 150 توسعه یافته بود. این وضع کماکان ادامه داشت تا اینکه شرکت مذکور در سال ۱۹۵۸ میلادی از اولین خودروی سواری ساخت خود به نام HONG QI پردهبرداری کرد. این محصول خودروی لوکسی بود که تنها برای استفاده نخبگان حزب کمونیست مورد بهرهبرداری قرار میگرفت. این مدل به مدت بیش از ۳۰ سال و بدون تغییر اساسی خاصی در خط تولید قرار داشت.خودروی بسترن B50 برای نخستین بار این در سال ۲۰۰۹ میلادی به بازار چین معرفی شد. پس از مدتی و در سال ۲۰۱۳ میلادی تحت عمل فیسلیفت قرار گرفت و سپرها و نیز چراغها و جلوپنجرهاش دستخوش تغییر گشت و در پی آن از مواد اولیه بهتری هم برای فضای درونی آن استفاده شد. این تغییرات موجب شد که حرف F که مخفف فیس لیفت است به B50 اضافه شود. در مدل فیس لیفت شده گیربکس خودرو هم ارتقاء یافته است. در حال حاضر B50F و یا همان آسا از یک نمونه ۶ دنده تیپ ترونیک بهره میبرد که از تولیدات شرکت AISIN ژاپن است. لازم به گفتن نیست که این سازنده در حال حاضر تأمینکننده گیربکس خودروهایی همچون لکسس، مزدا، پورشه، MG و… است. جالب اینجاست که نماینده ایرانی آسا در وهله اول مدل غیر فیس لیفت آن را وارد کشور نمود که چندان هم مورد استقبال بازار قرار نگرفت، این مدل از موتور ۱.۶ لیتری ۸ سوپاپ و ۱۰۲ اسبی سود میبرد و گیربکس آن نیز ۵ دنده اتوماتیک بود. خوشبختانه در حال حاضر آخرین نسخه و نسخه فیس لیفت شده آن که از پیشرانهای ۱.۸ لیتری و ۱۶ سوپاپ سود میبرد مورد ثبتنام متقاضیان قرار میگیرد. به لحاظ ایمنی نیز این خودرو مجهز به ۴ کیسه هوا ایمنی است و همچنین ۴ ستاره را نیز از موسسه ایمنی C-CNAP چین دریافت نموده است. برای آگاهی آن دسته از خوانندگانی که خواستار آشنایی هر چه بیشتر با سازوکارهای این موسسه هستند شرح کوتاهی را در اینجا ارائه میدهم. این موسسه در سال ۲۰۰۶ میلادی در چین بنا نهاده شد. در حال حاضر تمامی خودروهای تولیدی در چین موظف به کسب گواهینامه از این سازمان میباشند. هم اکنون آزمونهای ذیل در این مکان صورت میگیرد که خلاصه برخی از آنها بدین شرح است:
۱ – آزمون برخورد از ناحیه جلو: در این آزمون تمامی قسمت جلوی خودروی مورد نظر با سرعت ۵۰ در ساعت به مانع سخت کوبیده میشود.
۲- آزمون برخورد از ناحیه جلو (نیمه جلو): در این تست ۴۰ درصد از قسمت جلوی خودرو با سرعت ۶۴ کیلومتر به مانع سخت کوبیده میشود. پیش از این، تست مذکور با سرعت ۵۶ کیلومتر انجام میشد که این مقدار در اصلاحیه سال ۲۰۱۲ میلادی به ۶۴ کیلومتر افزایش داده شد.
۳ – تست برخورد از ناحیه کناری خودرو: در این آزمون بخش کناری خودرو توسط یک مانع متحرک و با سرعت ۵۰ کیلومتر کوبیده میشود.
۴ – تست شلاقی: در این آزمون که به وسیله یک آدمک شبیهسازی میشود، میزان ضربات به سر و گردن و جراحات وارده به آن در تصادفات مورد ارزیابی قرار میگیرد.
مشخصات فنی
موتور: ۴ سیلندر خطی 16V DOHC
حجم موتور: ۱۷۹۸ سیسی
توان: ۱۳۹ اسب بخار در ۶۵۰۰ دور/ دقیقه
گشتاور: ۱۷۲ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور/ دقیقه
استاندارد آلایندگی: یورو ۴ (در چین یورو ۵)
سیستم تعلیق جلو: مستقل – طبق دوبل
سیستم تعلیق عقب: مستقل – چند بازویی E شکل
گیربکس: ۶ دنده اتوماتیک (تیپ ترونیک)
ابعاد
طول/عرض/ ارتفاع: ۴۶۱۵/۱۷۸۵/۱۴۳۵ میلیمتر
فاصله بین دو محور: ۲۶۷۵ میلیمتر
وزن خالص: ۱۳۹۵ کیلوگرم
ظرفیت صندوق عقب: ۴۵۰ لیتر
اندازه تایرهای جلو و عقب:۲۰۵/۵۵ R 16
تجهیزات ایمنی
۴ عدد کیسه هوای ایمنی (جلو و جانبی)
سیستم ترمز ABS
سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD
سیستم کنترل کشش TCS
کمربند ایمنی پیش کشنده
چهار ستاره از موسسه ایمنی C-CNAP
سیستم ضد سرقت (IMMOBILIZER)
برخی از تجهیزات این خودرو
آینههای جانبی برقی همراه با گرمکن
سیستم صوتی بر روی فرمان + بلوتوث + MP3 + USB+ AUX + 6 عدد بلندگو
سیستم تثبیت کننده سرعت (کروز کنترل)
تهویه مطبوع اتوماتیک
تنظیم الکتریکی صندلی راننده در ۶ جهت
سانروف
کامپیوتر سفر
صندلیهای چرمی
سیستم ضد تشعشع آینه عقب
سیستم کنترل فشار باد (TPMS)
سنسور پارک دنده عقب
دوربین پارک
فیلتر گردافشان داخل اتاق خودرو
سیستم ضد سرقت (IMMOBILIZER)
مه شکنهای جلو و عقب
چراغهای جلو با قابلیت تنظیم زاویه با افق
قیمت و ارزشگذاری
در ایران: ۷۳.۹ میلیون تومان
در چین: ۱۱۰,۸۰۰ الی ۱۲۲,۸۰۰ یوآن
[jwplayer mediaid=”۹۷۸۲۵″] [دانلود ویدئو]نوشته: سام کاویانی
هادی
۵ دی ۱۳۹۳دوستان میدونم بی ربطه ولی یه سوال دارم
دوستان سوال دارم جریان این موتور 1800 پژو پارس با گیربکس اتوماتیک چیه ؟؟ تو پدال هم قیمت 46 زده
اگه وجود داره بخریم ؟
saeid
۵ دی ۱۳۹۳متنفرم از خودروهای چینی و ایرانی
Zonda R
۵ دی ۱۳۹۳@.F
خودروهای چینی هنوز در مرحله ی ازمون و خطا هستن
ولی همکاری با کمپانی های بزرگ و کسب تجربه بزودی اونارو به رقبایه خوبی تو بازار تبدیل میکنه اما کی این اتفاق میوفته؟؟
چینی ها با سنجش با برندهای کره ای در ایران بی کیفیت ترن ولی واقعا ماشینایی که دو تا شرکت ایرانی تولید میکنن ایا کیفیت بهتر یا تکنولوژیه روزتری دارن؟؟؟
"Amir"
۵ دی ۱۳۹۳مطمئن نیستم اما فک کنم این شرکت اول از تولید سیگار های گمنام چینی شروع کرد و رسید ب اینجا،،،،اگه اشتباه میکنم دوستان بگن
Just Germany cars
سجاد
۵ دی ۱۳۹۳هادی جان، نویسنده این قدر زحمت کشیده برای تهیه چنین مطلبی. اونوقت شما به عنوان اولین نفری که مطلب رو باز کرده، بدون خوندن اون، فوری یک سوال بیربط می پرسی؟ این بی احترامی به کسانی هست که می خوان در مورد این خودرو بدونن و با کامنت شما بحث منحرف می شه. بهتره چنین پرسشی رو توی صفحه مربوط به همون خودرو مطرح کنی. البته قصدم جسارت نبود.
هادی
۵ دی ۱۳۹۳از دوستان و نویسنده عزیز معذرت میخوام اسن سوال از صبح تو مخمه
شاهین
۵ دی ۱۳۹۳سلام دوستان
تشکر میکنم از سام عزیز بابت مطالب به روز و جذابی که تهیه میکنن برامون.ان شاالله همیشه سالم و شاد باشی دوست عزیزم 3>
راجع به سوال هم باید بگم هادی جان الان پرشیا با موتور 1600 سی سی TU5 و به صورت اتومات هستش،اما اون موتوری که شما میگی 1900 سی سی هستش و در واقع اصلاح شده ی موتور 1800 سی سی XU7 هستش.من دقیق اطلاعی ندارم که برای این موتور هم گیربکس اتومات تهیه شده باشه،شایدم به تازگی تهیه شده اما از گیربکس اتومات با موتور TU5 مطمئنم.
ارادت
هادی
۵ دی ۱۳۹۳ممنون شاهین جان سایت پدال هم زده تو قسمت قیمت
به نظر شما 206 اتومات تولید میشه وایسم بخرم یا یه دست دوم بگیرم ؟
شاهین
۵ دی ۱۳۹۳خواهش میکنم هادی جان
حقیقتش نمیدونم تولید داره یا نه ولی بستگی به خودت داره.اگه عجله نداری یه کم صبر کن تا اگه بود صفرشو بگیری اگه هم عجله داری یه کارکرده ی تمیزشو بگیر.
در هر حال هر چی که میخری ان شاالله مبارکت باشه و چرخش برات بچرخه.
ارادتمندم
Zonda R
۵ دی ۱۳۹۳@.F
با تشکر از سام عزیز
کدام رو انتخاب میکنید:
1.خودروی چینی =لایک
2.خودروی ایرانی=دیسلایک
سام
۵ دی ۱۳۹۳با سلام
خواهش می کنم دوست عزیز،لطف داری شما
CarGeek
۵ دی ۱۳۹۳پژو پارس معمولی با 3 موتور XU7 L3 و L4 و TU5 عرضه شده که نمونه اتوماتیک فعلی از موتور TU5 استفاده می کند.
در مدل های 8 سوپاپ XU7L3 با تغییر سرسیلندر , و طبیعتاً اجزاء اون L3 به L4 با 16 سوپاپ (موتور زانتیا) تبدیل می شود که در مدل های ELX قدیمی استفاده می شد.پارس ELX جدید با موتور XUM 1900 عرضه می شود که البته مزیت اصلی آن هماهنگی خوب گیربکس با موتور است.
پژو پارس XU7 L3 با 8 سوپاپ (که تقریباً شباهت کامل با نسخه های مشابه سمند و 405 دارد) با 1 میلیون تومان هزینه Performance بالاتر ، هزینه نگه داری پائین تر و مصرف سوخت مشابه نسبت به خودرو های چینی موجود در بازار می دهد.
من به تمامی کسانی که قصد خرید خودرو با بودجه حدود 50 میلیون تومان دارند PARS XUM یا دنا XUM را توصیه می کنم.
احسان 1
۶ دی ۱۳۹۳من کار ندارم میگین ماشین ایرانی فلانه و فلانه ولی حرف کارجک رو تایید میکنم دنا که نیومده ولی پارس xum ماشین خوبیه من که راضیم فقط این وسط اون کامپیوتر سفریشو برداشتن نامردی کردن
خاوری
۵ دی ۱۳۹۳حتی تقلید هم بلد نیستیم… چینی ها با استفاده شاسی مزدا و گیربکس آیسین و طراحان ایتالیایی خودروهای متوسط با قیمت مناسب تولید میکنن و ما همچنان در خم کوچه اولیم
علی
۵ دی ۱۳۹۳این لحجه روسی این فیلمش منو کشته…. لوب لوب
بهادر
۵ دی ۱۳۹۳عقبش انصافا قشنگه.یه آرم فورد کم داره تا عقبش بی نظیر بشه
عارف
۵ دی ۱۳۹۳چه قیافه ی نچسبی داره مخصوصا از جلو
sajad z b
۵ دی ۱۳۹۳نسل جدید مزدا۶ و فک کنم نسل قبلش هم دیگه از پلتفرم فورد استفاده نمیکنن و طراحی خود مزداست.
حسين
۵ دی ۱۳۹۳ما مدل فیس لیفتش رو داریم!
سوال دارید بپرسید!!
محمدرضا
۹ دی ۱۳۹۳سلام متشکرم دوست عزیز
اگر تجربه مسافرت با این خودرو را داری برامون توضیح بده هم از نظر راننده هم سر نشین ببا سپاس
4MATIC
۵ دی ۱۳۹۳اماشین چینی متنفرم حالا هر جی که هست هم چنین از بی ام وx1هم که تو چین مونتاز می شه هم بدم می اد بااین که بی ام و هست
مجتبی(ساروی)
۵ دی ۱۳۹۳خدایا چرا این قدر ما خوشبختیم .خودروی بسترن داریم 73میلیون بابالاترین کیفیت و بهترین امکانات .برم زیر زبونیمو بخورم تا از خوشی سکته نکردم
نوید (6*6)
۵ دی ۱۳۹۳به این جمله دقت کردین ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
در حال حاظر *عمده ترین بازار صادراتی* این برند کشور ***روسیه*** است
4MATIC
۵ دی ۱۳۹۳ولی انصافا فیس لیفتش خوشگله ولی به نظرمن تو رنج70 تا80 ملیون فلونس دنده ای بهترازاینه راستی من خودم3تا دنده ایشو نوشتم وتا15روز دیگه بهم می دن اگه هر کی ازدوستان می خواد بگه
daniel
۵ دی ۱۳۹۳دوست عزیز میشه بگی فلونس دندهای چه امکاناتی داره
4MATIC
۵ دی ۱۳۹۳09128105043=شماره تماس برای خرید فلونس دنده ای
فرید
۵ دی ۱۳۹۳واقعاجای تاسف داره که گروه بهمن پس از15سال تولیدخودروهای سواری مزدابه دلیل تحریم وسیاست های غلط خودروسازان داخلی روبه تولیدخودرهای چینی آورده.
انزو
۵ دی ۱۳۹۳ببینین کار به کجا کشیده که با 74 میلیون تومن باید ماشین چینی بخریم!!
alireza_asol
۵ دی ۱۳۹۳این شرکتای چینی باید یه فکری به حال لوگوهاشون بکنن :دی
این از بسترن
jac که یه ستاره اندازه کف دسته
لیفان که شبکه سه و …
زشت ترین قسمت ماشیناشون لوگوی شرکته
مجتبی(ساروی)
۵ دی ۱۳۹۳دمت گرم علیرضا با اون شبکه 3خیلی خندیدم ما ایرانیا تو اوج بدبختی البته دور از جون بچه های پدال بازم شوخ طبعی خودمونو داریم
علي
۵ دی ۱۳۹۳فکر میکنم از رقیب هم وطنش همو جیلی امگراند بهتر باشه
قشنگتر که هستش کیفیت خوبی هم داره
YaShar
۵ دی ۱۳۹۳بنظر من هرچقدر تعداد اینجور ماشینا بیشتر باشه به نفع مصرف کنندست!
دو سه سال پیش که تعداد چینیا کم بودن هر کی پارس و ال 90 داشت می فروخت و بجاش یه لیفان 620 می گرفت! کلی هم پزشو می دادن ولی الان رو دستشون باد کرده با کلی شرایط اقساط و تخفیف کسی دیگه طرفشون نمی ره
فعلن ایراد جدی که به چینیا میشه گرفت قیمت زیادشون در مقایسه با داخلی هاست که هنوز یکم مونده تیر خلاص رو تو مخ خودروسازای داخلی بچکونن!
اینم یه چند وقت بگذره جا می افته سه سال پیش میگفتن تویوتاکمری 45 میلیووووونه! الان می گن پژو پارس همش 45 میلیونه! پس زیاد طول نمیکشه
feri
۵ دی ۱۳۹۳به نظر من از لحاظ ظاهر و فنی و قیمت بهترین ماشین چینی که وارد شده.از آشغالا ایرانی هم بهتره
مهران
۵ دی ۱۳۹۳سال دیگه بهمن بسترن بی 90 رو مونتاژمیکنه.کاملا کپی بنز s500 با قیمت یک سوم بنز و موتورپرقدرتhttp://chinaautoweb.com/car-models/faw-besturn-b90/
مجتبی(ساروی)
۵ دی ۱۳۹۳گروه بهمن …. ابروی خودش رو به عنوان شرکتی که ماشین های باکیفیت وارد و مونتاژمیکرد و حالا ماشین های …چینی وارد میکنه رو برده همین طور همه ی اون ….ها مثله ایران خودرو با سوزوکی وکرمان خودرو وسایپا با داشتن پارس خودرو که العان هفت تیر خودش رو (اشاره به معرفی هفت برند چینی برای تولید )رو کرده ……تو روح همشون که اگه نگم یک مشت کلاهبردارن که هستن حداقل موجوداتی هستن که فقط به فکر منفعت طلبی وپرکردن جیب خودشون هستن نه راحتی اسایش و امنیت مردم
سپهر
۵ دی ۱۳۹۳جناب سام کاویانی عزیز واقعا ممنون
ماشین چینی سرتاپا مزخرفه ازاون لیوان واستکان ولیف بگیر تااین پاوتستروفیلی با این اسمای جفگنشون البته قصدبی احترامی به کسایی که این ماشینارو خدایی نکرده دارن نبود چون سلیقه ی دیگران برام محترمه خود این ماشیناوکارخونه هاشونو عرض کردم واقعا ایران چقدر بدبخته که چین باید بهش ماشین بده.
سام
۵ دی ۱۳۹۳با سلام
لطف داری دوست عزیز، انجام وظیفه بود.
نوید (6*6)
۵ دی ۱۳۹۳علی جان
جیلی خیلی بهتر از اینه
چه از لحاظ کیفیت
چه از لحاظ امنیت
و …
4MATIC
۵ دی ۱۳۹۳امکانات رنو فلونس ایناست دوست عزیز:
1فرمان برقی
2کول باکس
3مدیریت پیمایش
4امکان نصب مانیتور وسنسور دور
5چراغ عقب نیون
6لامپ زنون
7دیلایت
8گیربکس7دنده
بعدشم شماماشین روز اروپایی رو بااشغال چینی مقایسه می کنی؟؟
4MATIC
۵ دی ۱۳۹۳علی اقا ماشین چینی کجا کیفیت داره؟
daniel
۵ دی ۱۳۹۳نه دوست عزیز بطور کلی می خواستم ببینم امکاناتش چیه ممنون از جوابتون
امیر
۵ دی ۱۳۹۳سسلام دوستان عزیز
من این خودرو چندمدتی گرفتم این خودروکه شرکت بهمن اوده مدل بیس هست بعضی از امکانات حدف شده
درکل خودروی خوب هست بسیار نرمنه بی صدا نه خیلی بی صدا تنها مورد قابل لمس موتور وگبرباکس هست که خوب عمل نمیکنی نمونه اتومات اما دستی خیلی بهتر هست
تمام سیسم برقی داشبودر درجای خوبی قراردارندو قابل دیدن هستند
کیفیت مونتاز خودرو خوب هست
RETOLEX
۵ دی ۱۳۹۳اولین ماشین های چینی که وارد ایران شدن چری(ام وی ام) و لیفان بودند که واقعا به درد هیچ چیز نمی خورن
وقتی اینها به بازار ایران اومدند هر چی ماشین چینی بود رو خراب کردند اینطور بگم ابروی چینی ها رو بردن
ولی حالا با ورود ماشین های مثل جیلی جک و همین بسترن مردم ایران دارن به ماشین های چینی اعتماد میکنن و اون ها رو به ماشین های ایرانی ترجیح میدن
یه پسر
۵ دی ۱۳۹۳ایرانی ها دو تا خاطره بعد مث ام وی ام 110 3 سیلندر و لیفان 520 رو فراموش نمی کنن چری کوین یا ویانا هم سناباد می زد که تو همین حال وضع بود همین الان ام وی ام 530 حرف زیاده در موردش
احسان(احسان سابق)
۵ دی ۱۳۹۳داخلش بی سلیقه طراحی شده اما باید قبول کرد نسبت به داخل ماشین های ایرانی ضعیف نیست!قدرتش خیلی متوسطه و به طور کل از نظر فنی ماشین بشدت معمولی هست اما مایی که با 100 اسب بخار سمند و پژو زندگی میکنیم باید گفت 39 تا اسب بیشتر باعث دلگرمیه! به کجا رسیدیم که داشتن خودروی چینی هم واسه ما ارزو شده
یه پسر
۵ دی ۱۳۹۳من بشخصه طرفدار ماشین های چینی ام
بعله اینو بدون ترس می گم چون اگه چینی ها نبودن جدا از بحث تحریم تا زیر 50 میلیون با دلار 3500 مردم هیچ انتخابی به جز خرید ال 90 بی ریخت نداشتن (با اون دکمه باز کردن درب عقبش (اینو می گم که بدونین تجربه اش کردم)
اما
وجدانا پول دادن بالای 50 میلیون واسه یک ماشین چینی خیلی خطرناکه
نمی دونم شاید شانسی ماشین خوبی باشه و کیفیتش هم مث زینگیل پینگیل هاش خوب باشه اما بازم 70 میلیون واسه یه ماشین چینی آدم رو می ترسونه وقتی میشه مگان خرید یا …
یه پسر
۵ دی ۱۳۹۳ملت پیشرفت کردن یه زمانی رو ماشین هاشون ارم کادیلاک بود
بعد لوگو شیر پژو خود نمایی می کرد
بعد کم کم به کله اسب قناعت کردن
حالام که این سوسک هزار پایه چیه زدن رو این ماشین
البته واقعا ماشین قشنگیه همین امروز یه مشکیشو با رینگ اسپرت دیدم واقعا فک کردم یه ماشین خفنی چیزیه امکاناتش در حد ماشینای بالای 100 میلیونه (حالا نه جنسیس ) اما بازم قیمت !
*نکته مثتش اینه که بهمن پشتشه و مث جیلی وارداتی نیس که آدم رو بترسونه
البته شایدم نکته منفی اش همین باشه :)
مجتبی(ساروی)
۵ دی ۱۳۹۳برادر فقط صدای گیربکس ال90میارزه به هزار تا ماشین چینی ال90فقط قیافه نداره وگرنه استاندارد ترین ماشین برای طبقه ی متوسطه
احسان 1
۶ دی ۱۳۹۳بابا ول کنین هر بحثی میشه این l90 رو قاظی میکنین خوبه حالا چیزه شاقی نیست
شایان
۵ دی ۱۳۹۳باور کنید اگه چین نبود ما الان هیچی نبودیم اونم تویه این تحریم ها کمرمون راحت خورد میشد نه فقط ماشین بلکه تویه 95 درصد صنایع نابود میشدیم دیگه چی کار میشه کرد مجبوریم تکنولوژی تقلید هم نداریم پس باید به کشوری مثل چین رو بیارم تا زیر فشار حداقل له نشییم
نوید (6*6)
۵ دی ۱۳۹۳پسر گل همه چیز ریخت نیست
همین ال نود بی ریخت اندازه ی ده تا ازینا کار میکنه
من اصلا نمیگم ال نود خوبه ارزش داره این همه پول براش بدی
من فقط میگم خیلی بهتر از این و امثال اینه
از جمله لیفان و …
گمنام
۱۰ دی ۱۳۹۳دوست عزیز من ال90 داشتم قبلا ماشین خوبی هم بود نسب به قیمتش اما هر کی میدید یه چیز میگفت همه از ظاهرش ایراد میگرفتن کلمات زشتیم واسش بکار میبردن که اینجا درست نیست بگم اما من که سه سال داشتم راضی بودم یه بار مشکلی پیدا نکرد
Arash66
۵ دی ۱۳۹۳از دید من طراحیش نسبتا خوبه …