سام کاویانی: بر پایه برخی از مندرجات، شرکت بهمن موتور بهزودی از سه محصول جدید خود رونمایی خواهد نمود. این سه محصول به ترتیب عبارتاند از: بسترن B30، بورگوارد BX5 و بورگوارد BX7. به همین بهانه نیز، قصد داریم که در سلسله مطالبی، به نحوی کوتاه و مختصر، شما را با این ساختههای جدید آشنا نماییم و در وهله نخست، سدان بسترن B30 را برایتان گزینش نمودیم.
بسترن B30 محصولی از شرکت فاو چین است که برای نخستین بار، به عنوان یک سدان کامپکت، در سال ۲۰۱۰ میلادی و در نمایشگاه خودروی شانگهای به نمایش درآمد اما برخلاف انتظار، راهی بازار نشد و بهجای آن، خودروی دیگری به نام فاو اولی (OLEY) پا به میدان رقابت نهاد. با شکست فاو اولی در بازار، شرکت سازنده در سال ۲۰۱۵ میلادی تصمیم به راهاندازی مجدد بسترن B30 گرفت و با اعمال تغییراتی در طرح اولیه آن، یعنی مدل ۲۰۱۰، در نوامبر همان سال (۲۰۱۵)، بسترن B30 را با فرم و هیبتی نوین به بازار معرفی نمود. این خودرو از پلتفرمی همسان با نسل قبلی فولکسواگن بورا (جتا) بهره میبرد. این پلتفرم PQ 32 نام دارد.
با آنکه کلیت طرح بسترن B30 از سبکی محافظهکارانه و تا حدی ساده سود میبرد ولی نمیتوان آن را کاملاً عاری از المانهای جذاب و جوانپسند دانست؛ و در این بین، ناحیه جلویی این خودرو نقش محوری را در ایجاد جذابیتی مضاعف ایفاء میکند. چه آنکه وجود کاپوتی برجسته و شیاردار در تلفیق با چراغهای ملهم از چشمهای شاهین (HAWK-EYE) و جلوپنجره کرومی براق، نمای ظاهری دلنوازی را لااقل برای این بخش به ارمغان آورده است که البته در رنگهای تیره این خودرو، ظاهری گرانتری را هم به بیننده القاء میکند؛ اما در دیگر بخشهای این خودرو وضع بدین منوال نیست، مثلاً در نیمرخ با وضعی سادهتری مواجهیم و شاید وجود برآمدگیهایی بر روی گلگیر عقب و نیز دربهای جلو تا حدی توانسته است به جذابیت بصری این بخش کمک کند؛ اما در مقابل، وجود چرخهایی باریک و کوچک در چهار گوشه خودرو و وجود فاصله مشهود بین گلگیرها و لاستیکها، لطماتی را متوجه زیبایی قسمت کناری آن نموده است. در نهایت، ناحیه عقب این خودرو از طرحی بسیار معمولی بهره میبرد و تعبیه چراغهایی که فرمشان به تواتر در دیگر نسخههای ارزان چینی نیز تکرار شده، چندان چنگی به دل نمیزند. البته وجود لبه بر روی درب صندوق عقب توانسته کلیت این بخش را از سادگی صرف خارج نموده و آب و رنگی به آن بدهد. در مجموع، طرح بدنه بسترن B30 را میتوان مجموعهای از اضداد دانست که در برخی قسمتها زیبا و دلپسند بوده و در برخی دیگر از قسمتها تا حدی معمولی و پیشپاافتاده است و در عین حال، از حیث تکامل و پیشرفت، به پای طرح دیگر رقبای وطنی خود مثل چری آریزو ۵ نمیرسد.
داخل کابین این خودرو از قالبی ساده و قدیمی و مالامال از پلاستیکهای سخت و ارزانقیمت سود میبرد؛ اما در عوض، ادوات و ابزار در جای مناسبی جای گرفتهاند و ارگونومی درخوری را هم واجدند. رنگ اکثر اقلام موجود در کابین بهصورت خاکستری تیره است که تا حدی برای بیننده ملالآور و خستهکننده است. در میانه داشبورد، یک صفحه نمایش لمسی جای گرفته است که از اندازه متوسطی برخوردار است و فرمان سه پره این خودرو، از فرمی بسیار ساده و قدیمی بهره میبرد و به قول نویسنده سایت «CARNEWSCHINA» بیشتر مناسب حال یک خودروی مدل سال ۲۰۰۴ میلادی است تا یک خودروی مدرن امروزی. فضای کابین در حد مناسبی ارزیابی میشود و چهار سرنشین به همراه یک کودک به راحتی میتوانند خود در آن جای دهند. فضای صندوق این خودرو نیز، در حد بسیار خوبی است و با ظرفیت ۴۸۰ لیتری خود حتی ۳۰ لیتر بیشتر از خودروی بسترن B50F است.
همانطور که در سطور فوق نیز گفته شد، بسترن B30 بر روی پلتفرم فولکسواگن بورا تکوین و توسعه یافته است پس لاجرم از موتوری ساخت فولکسواگن بهره میبرد. پیشرانه چهار سیلندر و ۱.۶ لیتری این خودرو، سالهای متمادی در محصولات فولکسواگن ساخت چین استفاده میشد اما پس از آنکه از رده تولید خارج گردید امتیاز ساخت آن به شرکت فاو فروخته شد. این پیشرانه از توانی معادل ۱۰۹ اسب بخار و گشتاوری معادل ۱۵۵ نیوتن متر برخوردار است و مهمترین مزیت آن در بازار چین، سهولت تعمیرات آن در سرتاسر خاک این کشور است و به همین علت، ساکنان شهرهای کوچک چین به خرید خودروهایی با این پیشرانه، علاقه و تمایل دارند. به لحاظ سیستم انتقال قدرت، بسترن B30 با گیربکسهای ۵ سرعته دستی و یا ۶ سرعته اتوماتیک در دسترس خریداران قرار میگیرد.
از لحاظ امکانات ایمنی، بسترن B30 از آورده درخوری بهره میبرد. بسته به تیپ مربوطه، از ۲،۴ و ۶ کیسه هوا برخوردار است و سامانههای ترمز ABS +EBD،BA و سیستم کنترل پایداری (ESP) و سیستم کنترل کشش (TCS) در تمامی ردههای آن به طور استاندارد نصب شدهاند. ضمن آنکه، سیستم کنترل حرکت از روی تپهها (HAC)، سنسور فشار باد لاستیکها (TPMS) و دوربین دید عقب هم در برخی تیپهای گرانتر آن دیده میشود.
مشخصات فنی بسترن B30
شناسه موتور: CA4GB16 – بنزینی
حجم موتور: ۱۵۹۸ سیسی
توان: ۱۰۹ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه
گشتاور: ۱۵۵ نیوتن متر در ۳۸۰۰ دور در دقیقه
سیستم فنربندی جلو: مستقل، مکفرسون استرات با آنتی رول بار
سیستم فنربندی عقب: نیمهمستقل، محور پیچشی با آنتی رول بار
ترمز جلو: دیسکی خنک شونده
ترمز عقب: دیسکی معمولی
مصرف سوخت ترکیبی: ۶ الی ۶.۷ لیتر در هر یکصد کیلومتر مسافت
استاندارد آلایندگی: یورو ۵
طول/عرض/ارتفاع: ۴۶۲۵/۱۷۹۰/۱۵۰۰ میلیمتر
فاصله بین دو محور: ۲۶۳۰ میلیمتر
ظرفیت باک بنزین: ۵۰ لیتر
گنجایش محل بار: ۴۸۰ لیتر
وزن خالص: ۱۲۳۰ الی ۱۲۷۰ کیلوگرم
منابع:
FAW-CAR.COM
CARNEWSCHINA.COM
CHINAAUTOWEB.COM
و…
حسین وی
۸ اردیبهشت ۱۳۹۶اینم یه روز رو پلت مزدا میسازه یه روز فولکس !
کلا گروه بهمن علاقه ایی به ماشین اصیل نداره
حسین
۸ اردیبهشت ۱۳۹۶استفاده کردن از پلتفرم کارخانه های اصیل و ساخت خودرو برای اقشار متوسط ، پیشنهاد خوبی است!
مثلا ایرانخودرو بجای هزینه ۸۰۰ میلیون دلاری برای سمند و پلتفرم ۴۰۵ در دهه ۸۰ ، اگر پلتفرم کمری یا کرولا را میخرید و از شرکت میتسوبیشی فناوری موتور و از شرکت های المانی و یا ژاپنی فناوری گیربکس انتقال دازه میشد ، الان خیلی بهتر بود!
اما این خودرو!
خودرو جادار و خوبی بنظر میرسه و ایمن!
فقد اگر میشد با موتور و رینگ های بسترن b50f عرضه میشد ، خیلی مناسب تر میشد!
sina
۹ اردیبهشت ۱۳۹۶آفرین…دقیقا
ASTON MARTIN
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶منم همیشه گفتم اگه از اول پلتفرم یه بنز دهه نودی رو میاوردن جای 405 خریداری میکردن و از روش ماشینای حالا رو منتاژ میکردن صد سال دیگم نمیخاسیم عوضش کنن الان
جواد
۱۳ مهر ۱۳۹۶اصیل چی دوست داری داداش با این قیمت. بگو که حداقل ما هم اصیلا رو بشناسیم
احمد
۱۴ مهر ۱۳۹۶دوست گلم ماشین اصیل ینی چی؟ مزدا و فولکس اصیل نیستن؟ با قیمت 58 ملیون انتظار داری رو پلت فرمِ رولزرویز ماشین بزنن برات؟
Carbonado_GT
۸ اردیبهشت ۱۳۹۶بعد از هیوندای که از جلوپنجره ی آئودی استفاده کرد حالا نوبت فاو شده.
شاهین
۸ اردیبهشت ۱۳۹۶به قول سریال بازی تاج و تخت shame بر گروه بهمن.یه برند ژاپنی و اصیل رو که پرطرفدارترین ماشین ها رو داره ول کرده و بیخیال شده رفته سراغ یه مشت بی نام و نشون.واقعا شرم
محمدرضا
۸ اردیبهشت ۱۳۹۶امیدوارم دراگون های کالیسی نابودش کنن راحت بشیم !
بیژن
۸ اردیبهشت ۱۳۹۶چون این شرکت ها عمومابه فکر مردم نیستن. فقط بفکر سود و پر کردن جیب مدیران نالایق خودشونن.
#ali.m#
۸ اردیبهشت ۱۳۹۶شما هم طرفدار این سریالی ??
80ّّروز دیگه فصل جدیدش میاد .
حمیدرضا
۸ اردیبهشت ۱۳۹۶امیدوارم با قیمت معقول و امکانات ایمنی درست و حسابی وارد بازار بشه و اینکه موتور ساخت کمپانی فولکس هست نشون دهنده اینه که کیفیت خوبی رو داره کلا فاو انقدر با کمپانی های بزرگ داره کار میکنه که دیگه همه ماشیناش شدن شتر گاو پلنگ بین المللی
یاسین
۸ اردیبهشت ۱۳۹۶به نظرم بهمن به جای کار کردن با گروه فاو تمرکزش رو بزاره فقط تو کار با بورگوارد حداقل یه یه مهندسی المانی و یه پلتفرم مدرنی داره این گروه فاو خیلی چهل تیکه شده هر سری میره سراغ یکی یه مدت مزدا حالا هم فولکس واگن
البته این ماشینم با توجه به مشخصاتش در رده 50 تا 70 میلیون قرار میگیره که به نظرم تو این رده قیمتی پژو 301 و ام جی 360 گزینه های بهترین ،301 که اونطور که از انبار گمرک خبر اومده ظاهرا پارت اولش وارداتیه البته فیس قدیمشه نه اون فیس جدید2017 که تازه معرفی شده چون ظاهرا با توجه به برنامه پژو که محصولاتش تو ایران به روز باشه میخوان فیس جدید رو تو ایران تولید کنن ولی با فرض اینکه بعدا فیس جدیدش رو تولید بهترین گزینه این سگمنت 301 حالاکسیم نخواد اونو بگیره ام جی 360 گزینه بعدیه
حسین
۸ اردیبهشت ۱۳۹۶برند فاو چوم محصولات مزدا ، فولکس و … رو تولید میکنه ، از پلتفرم های اونا استفاده میکنه و چهل تکه نیس!
درضمن ، شاخه بسترن نسبت به بعضی شاخه های فاو لوکس تر هس (نه لوکس ترین) و خوبی اش این هست که پلتفرم طبق شنیده ها دقیقا همونه!
تعداد جوش و جنس و زخامت پلتفرم ، عوض نمیشه!
احمد
۱۴ مهر ۱۳۹۶دوست گلم پژو 301 (100)ملیون پولشه. با این قیاسش میکنی؟
مهدی
۱۶ بهمن ۱۳۹۶دادا باید دید وقتیکه این سه محصول عرضه ی واقعی میشن ، قیمتاشون چیه بعد بگیم کدوم بهتره
amin
۸ اردیبهشت ۱۳۹۶طراحیش قدیمیه.فکر نمیکنم موفق باشه
محمد
۸ اردیبهشت ۱۳۹۶رینگ ها، نمای جانبی و عقب ضعیفه طراحیشون. حداقل گیربکسش 6 دندس?
بیژن
۸ اردیبهشت ۱۳۹۶دوستان نظرتون درمورد سراتو چیه کسی داره یا قبلان سوارش شده؟
میخوام یه صفرشو ثبت نام کنم. گزینه بهتری زیر ۱۰۰تومان برای یه سدان سراغ دارین که پیشنهاد بدین؟
حسین
۸ اردیبهشت ۱۳۹۶صبر کن ۳۰۱ فیس لیف رو بخر!
سراتو خیلی صفته!
یاسین
۹ اردیبهشت ۱۳۹۶بیژن جان من سراتو وارداتی رو مدل قدیمش رو دایی مادرم داشت خیلی خوب بود به تعریف خودش ولی اینی که سایپا داره میزنه خیلی بده چون خودش مدل کوپ رو داشت فروخت که چهار درشو بگیره گفت بزرگترین اشتباه زندگیمو کردم معلوم نیست اینا چیکار کردن اصلا به خوبی وارداتیش نیست همه اپشناش رو برداشتن یه مشت اپشن مسخره مثل دنده پشت فرمون روش گذاشتن مثلا تو نسخه اپشنال بعد نه کنترل کششی نه ایربگ اضافه ای اصلا فکر میکنم به زودی سرنوشت پراید برای سراتو پیش بیاد
اگر دقیقا میخوای تو همین رنج قیمت خرید کنی به پژو 2008 فکر کن چون از نظر فضای اتاق خیلی فرق نداره صندوقش کوچیکتره قدرت خیلی بالایی هم داره
اگرم دقیقا پلنت ماشین سدانه وایسا ماشین غیر چینی جدید با قیمت کمتر میاد که ارزش خریدشون بیشتره مثل پژو 301 فیس لیفت و سیتروئن C4 که اتاقش بزرگتر از سراتو هم هست که مدلشون به روز تره این مدل سراتو الان عمر طراحیش خیلی زیاده که بخوای سال 2017 90 تومن پول بابتش بدی
احسان
۸ اردیبهشت ۱۳۹۶بنز چهل سال پیش رو به این ترجیح میدم
ahmad
۹ اردیبهشت ۱۳۹۶با این حرفت به بنز توهین بزرگی کردی! :)
(یه دونه رینگ پوکیده بنز سرتاپای ده تای اینا رو می ارزه)
درستکار
۹ اردیبهشت ۱۳۹۶جدی می گی؟!یعنی تو واقعا حاضری به جای این ماشین،رینگ پوکیده بنز رو قبول کنی؟خیلی کارت درسته بابا!
sunmartin
۸ اردیبهشت ۱۳۹۶109 اسب اسمی و در واقعیت زیر 90 اسب
شتاب بی نهایت کم
کیفیت چینی و مونتاژ ایرانی? به چه شود?
جلوپنجره فولوکس و هدلایت ها آرتئون
چراغ های عقب و سپر نسل قدیم هیوندای سوناتا
داشبرد و کابین داخلی هم محصولات ده سال پیش تویوتا
بهر حال ایران شده جایگاه آزمون و خطای چینی ها با مول مالیات و عوارض من و شما به کام حضرات و چینی ها و دلالان
حسین
۲۲ مرداد ۱۳۹۶109 اسب موتور تولید میکنه و احتمالا بیشتر از 10 اسب در گیربکس و … تلف نمیشه!
مثل همه ماشین ها!
dtt
۹ اردیبهشت ۱۳۹۶از بستورن بی هفتاد چه خبر؟
احمدرضا
۹ اردیبهشت ۱۳۹۶اگه به رده قیمتیش دقت بشه در صورتی که فول آپشن بیاد برای حدود رده قیمتی 60 میلیون خودروی خوبیه. غیر از رقبای چینی به نظر میاد که بتونه با پژو 301 هم رقابت کنه. کاری که به نظر میاد به درستی توسط گروه بهمن داره انجام میشه جا انداختن یک برند بین خودروهای با رده قیمتی متوسط 50 تا 100 میلیون هست. با توجه به سابقه موفق بسترن B50f به نظر میاد که بسترن B30 هم با قیمتگذاری مناسب بتونه موفق باشه. البته انتظار میره که مزدا هم به عنوان برند لوکس عرضه اش توسط گروه بهمن ادامه پیدا کنه که مشخص نیست چرا این موضوع متوقف شده و به عرضه مدل قدیمی مزدا 3 بسنده شده. ای کاش میشد به جای برند بورگوارد که اسمی ناشناخته د ر ایران است و تبعاً جا انداختنش بین خودروهای لوکس مشکله ، خودروهای مزدا3 و 6 و مدل cx 5 برای رده قیمتی بالای صد میلیون عرضه میشد.
محسن دهقانیان
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶باعرض سلام خدمت دوستان گرامی باید عرض کنم در شرایط فعلی هیچ شرکت معتبری به ما پلت فرم نمی فروشد پس باید به همین محصولات دست چندم و قدیمی دل خوش باشیم تا شاید وقتی دیگر …..
Mori Ca.
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶اضداد.. سطور فوق.. لاجرم.. حیث..!! بابا این چه ادبیاتیه ..!! فارسیو پاس بدار دوست عزیز ..
پژمان
۱۸ مرداد ۱۳۹۶همه این امکانات تو سمند ۳۰ ملیونی هست , واقعا باید به حال اون کسی گریه کرد که دو برابر سمند پول میده و فکر میکنه خیلی از راننده سمند لاکچری تره!!!
ali
۲۱ مرداد ۱۳۹۶البته نمیدونم که سمند تولید داخل سیستم کنترل پایداری ، سیستم کنترل کشش ،سیستم کنترل هرزگردی داره یانه و 5 ستاره ایمنی رو دریافت کرده یا نه .داداش شما اول باید پشت ماشین بنشینی بعد قضاوت کنی چون اینجا بعضی ها میان تحقیق برای خرید نباید اطلاعات غیر علمی و بی سند داده بشه .
حسین
۲۲ مرداد ۱۳۹۶سمند شما گیربکس 6 دنده اتومات داره؟
بعد قیافه اش نسبت به سال 80 چقدر عوض شده؟
پلتفرم ایمن فولکس داره؟
حسن
۲۶ مرداد ۱۳۹۶باز دم چینی ها گرم . خوب کار میکنن. با هر شرکتی کار کنن بهتره که مثل ایرانخودرو و سایپا تو توهم سیر کنن. دوستانی که میگن پژو جدید هم قیمت این ماشینه یکم صبر کنن ببینن با چه قیمتی میدن دسته مردم. اگه زیر ۶۰ باشه خوبه . البته با توجه به قیمت سایر خودروهای دیگه مثل تندر پلاس با قیمت ۵۱
خسرو پرویز
۲۷ مرداد ۱۳۹۶خوبی اش اینه زنجیر تایم داره
هادی
۳۱ مرداد ۱۳۹۶هرچه باشه از تولیدات شرکت های ایران خودرو وسایپا وکلا خودرو های ایرانی بهتره .شرکتهای ایرانی نهایت ۴۰ هزار کیلومتر گارانتی دارن .ولی محصولات چینی حداقل ۱۰۰ هزار تا رو دارن. این خود دلیل بهتر بودن محصولات چینی نسبت به ایرانیه
مجتبی
۱۴ شهریور ۱۳۹۶فاو بزرگترین سهامدارانش شرکت جنرال موتور و تویوتا هستند.
بدون مصرف کردن محصول این شرکت نظر دادن بی جهت است دوستان
احمد
۱۴ مهر ۱۳۹۶کاش اینجا بجای تفسیر سریال تاجو تخت یکم از این ماشین صحبت میشد نظر های بعضیا راجب خودرو انقدر پوچ و ضعیفه که فقط میشه بهشون خندید آدم احساس میکنه داره انشای بچه مدرسه ای ها رو میخونه
من اول میخواستم mvm x22 بخرم بعد از تحقیق راجع به این ماشین اینو ثبت نام کردم
کاملا از انتخابم راضی ام چون تک تکِ امکانات و قطعاتی که این خودرو داره رو تحقیق کردم چندین بار خودرو رو از نزدیک دیدم و مطمعنم کسی از خریدش پشیمون نمیشه
ماشینهای چینی بیشترین ضعفشون گیربکس و متریال استفاده شده تو کابینشونه که این ماشین میشه گفت تمام ایرادهایی که اقلب ماشین های چینی دارند در این ماشین دیده نمیشه برای مثال گیربکس های با ضریب تعویض دنده پایین یا به اصطلاح خنگ که در اقلب خودرو های هم رده این خودرو وجود دارد این خودرو رو متماز میکنه که برای مثال زمان سر بالایی رفتن خودرو که اقلب ۴ دنده هستند با سرعت عادی دنده 2 کم و دنده 3 برای این نوع خودرو ها زیاد است و به نوعی اختلاف بین دنده ها به چشم میاد که در این خودرو که با گیربکس asin که تو خودروهای آمریکایی و آلمانی و ایتالیایی استفاده میشه سرعت تعویض و دقت آن بالاست و به لطف 6 دنده بودن ،اختلاف بین دنده ها هم از بین رفته که به نوعی بهترین عملکرد رو داره
ضعف دیگر خودرو های چینی و مخصوصا ایرانی به روز نبودن تکنولوژی و امکانات اونها هست برای مثال خودرو سراتو. سایپاکه 100 ملیون قیمت با موتور قوی که دارد آپشن های ضعیفی مخصوصا داخل کابین دارد و آپشن های این خودرو هنوز برای سال 2010 هست
یا خودرو جک جی5 که طراحی و تولید 2012 هست ولی این خودرو تراحی و تولید سال 2015 هست که به همراه mg360 تقریبا به روز ترین خودرو های تو این رده محسوب میشن
داخل کابین این ماشین از قطعات و محصولات با کیفیت تری نسبت به ماشینهایی مثل arizo5 و mvm x22,x33 و… استفاده شده که خودم از نزدیک دیدم گرفتن ۵ ستاره از c-ncap که تستاشو رو bf50دیدم واقعا خیلی خوبه چون خودرو های ایرانی مطمعناً ۱ ستاره هم کسب نمیکنن
ایمان
۱۳ آبان ۱۳۹۶سلام خدمت دوستان عزیز
کسی تجربه سواری با این ماشین رو داره؟؟
لطفاً از تجربه خودتون بگین
و نقاط ضعف و قوت این ماشین رو در عمل بگین
ممنونم
بی ترمز
۴ آذر ۱۳۹۶درخریدش شک نکن من جک اتومات داشتم یک چرخ b30 به جک می ارزه حداقل 100 تا آپشن کارکن (نه الکی) از جک بیشتر داره
محمد
۱ دی ۱۳۹۶آقا خداوکیلی خیلی عالیه .من اصلا توقع نداشتم ماشین فاو بسترن تو این کیفیت و آپشن باشه .من هنوز تو کف گیربکسشم .دقیقا مثل ماشین ژاپنی تویوتا تعویض میکنه .فکر کنم گیربکسش آیسن ژاپنه .معرکه است .من به همه پیشنهاد میکنم یه دور باهاش بزنن .یه سرو گردن از جک بالاتره.من جک اتومات دارم میخوام بفروشم اینو بخرم تا گرون نشده.یا علی
سعید
۲۸ دی ۱۳۹۶سلام .
انصافا عالیه . تو خریدش شک نکنین .
پروین
۸ بهمن ۱۳۹۶من هنوز سوارش نشدم اگه شدم حتما مزایا و معایبش رو میگم …..ثبت نام کردم ولی هرچی سعی میکنم پولش جور نمیشه..دعا کنی برام
بی ترمز
۲۱ بهمن ۱۳۹۶درود برهمگی بسترن سواران بجز عوامل بهمن موتور که میان بحث ها رو به بیراهه میکشن
بعد از چند روز تحقیق تازه به یک گند خیلی بزرگ تو این خودرو پی بردم که یا به بهمن موتور برمیگرده یا به شرکت اصلی چینی که اونم باز به بهمن برمیگرده
سانروف این خودرو زه یا بقولی پرده بادگیر نداره و این تنها خودرویی تودنیا هست که سانروفش زه بادگیر نداره و عملا سانروف رو بی استفاده کرده و فقط میتونی از حالت هوا کش سانروف استفاده کنی چون اگه سانروف رو باز کنی صدای باد یک جوری می پیچه تو اتاق که انگار دارن تو سر آدم طبل میزنن و ربطی هم به سرعت نداره حتی با سرعت 20 تا هم این صدا بوجود میاد
بنظرم دوستان پیگیر این موضوع باشن بهتره تا مولتی مدیا چون ارزش سانروف حداقل 3یا 4 برابر مونیتورهستش بشرطی که عوامل بهمن نیان باز بحث رو با متنهای طولانی و ارجاع به متن طولانی گم کنن.
محمد
۲۱ بهمن ۱۳۹۶سلام.این فردی که این مطلب رو تو همه سایت ها و کانال ها نوشته کیه؟!!!هدفش چیه بی ترمز جان برو ببین همه جا همین نوشته رو خودت میبینی.خسته نمیشی ؟من خوشحال شدم دیدم همه دارن این ماشین رو نقد میکنن .وقتی ماشین خوبی عرضه میشه تو رنج قیمت ۶۰ تا ۶۵ میلیون .باید هم نقد بشه و ازش صحبت بشه.شما ببینید برخی ماشینا تو این رنج قیمتی که من اسمش رو نمیبرم اصلا صحبتی ازش نمیشه.خدا روشکر.به خدا در رنج قیمتی خودش خوبه .من ۲ ماهه دارم خدا وکیلی خیلی خوبه .بی صدا ،نرم ،شتاب خوب و کلی امکانات امنیتی که در این مجال نمیگنجد.اونایی که فقط انتقاد بی منطق میکنن یه کوچولو به خودروهای تو رنج قیمتی b30 نگاه کنن ببینن آیا در حد کیفیت بسترن تولید میشن یا نه؟من برای خودم و همه کسانی که با حب بغض قضاوت میکنن و بلافاصله رائ صادر میکنن ،متاسفم .اصلا شما درست میگید ،b30 اصلا بد ،تو این رنج چی بخریم که خوب باشه .چی؟؟!! دنا پلاس!!ال ۹۰ پلاس!!!!ساندرو !!!! نمیگم این خودروها بد هستن ولی به خدا به روز نیستن و آپشن های به روز وجدیدی مثل esp,hhc,فرمان برقی ،نویگیشن به روز ،زنجیر تایم ،کشش سطحی ،مصرف فوق العاده پایین در اتومات،دنده اتومات،شاسی فولکس بوتا،آنتی تروپ و…..خودمونیم کدام خودرو تو این رنج تمام این خصوصیات رو داره ؟پس عقلانی بنویسیم .اگه خودروی ژاپنی تو این رنج قیمت وجودداشت که من این رو نمیخریدم ،پس درست بنویسیم تا مورد انتقاد قرار نگیریم.یا علی
as_sh
۸ اردیبهشت ۱۳۹۷من ۷۰۰۰ تا باهاش رانندگی کردم، باید بگم پراید از این خیلی تیزتره، شتابش اصلاً جالب نیست، یه سری آپشنهای دهن پرکن داره ولی مالتی مدیاش آشغاله هیچ امکاناتی نداره، من رو حساب اینکه فکر میکردم بهمن موتور یه شرکت درست و حسابیه رفتم خریدم، تا قبل از خرید و پرداخت پول کیف میکنی، چون چنان باهاتون برخورد خوبی دارند که فکر میکنی ایران نیستی ولی بعد از اینکه خرشون از پل گذشت، دیگه آدم حسابت نمیکنن چه برسه به خدمات پس از فروش و تامین قطعات. نمایندگیهای درست و حسابی ندارن مخصوصاً توی شهرستانها، طوری که طرف از بوشهر برای سرویس و رفع مشکل ماشینش باید بیاد تعمیرگاه مرکزی، فقط چندتا مهندس خوب دارن که اونا هم فکر کنم دارن از شرکت میرن شرکتهای دیگه از جمله کرمان موتور، ضمناً برید صفحات شبکه اجتماعی بهمن موتور و بعد یه کامنت انتقادی بذارید، چند لحظه بعد نتیجه اش رو می بینید!!! (سریع بلاک میشید و کامنت شما حذف میشه)
شفیع
۳۱ تیر ۱۳۹۷بنده هم این خودرو را تهیه کردم.بعد متوجه شدم پراید ازش تیزتره.لذا بردم صافکاری دوستم و دادم جلوشو حسابی تیز کردن.الان تیزه تیزه.
دیگه مطمینم اگر به عابر پیاده بزنم زنده نمیمونه و به بیمارستان هم نمیرسه.!!!
آخه پسرجان.ماشین تیز میخوای چیکار؟
هیجاناتتو با بازیهای پلی استیشن خالی کن.
بسترن b30 یک سدان متوسط خانوادگی با امکانات رفاهی معقوله نه ماشین فرمول وان.
سواری نرم و هندلینگ مناسب داره.شتابش برای مصارف معمول جوابگو هست و خوب به گاز واکنش میده.نرمی کمک هاش از تویوتا کرولا هم بیشتره و سواری نرمتری میده.البته از لحاظ کیفیت قطعه و طول عمر که به تویوتا نمیرسه.
بنده بعد از حدود 20 سال رانندگی با انواع خودروهای عهد عتیق وطنی،این خودرو را تهیه کردم و واقعا تازه فهمیدم اون چیزهایی که قبلا سوارش میشدم یک توهم بزرگ از ماشین بود.
(البته سمند ماشین بدی نبود و سواری بدی نداشت ولی امکانات به روز نبود)