چیزی که امروزه در اطراف ما در حال رخ دادن است، تغییر نگاه مصرفکننده و به نوعی رفتن به سمت ذائقههای جدیدتر است؛ ذائقهای که با زندگیهای جمعوجور ۲ و ۳ نفره در سوییتهای کوچک با فضای پارکینگ محدود و به قولی مختصر اما مدرن خلاصه می شود.
مطمئنا یکی از دلایل حرکت سریع خودروسازان به سمت تولید خودروهای کوچک و هاچبک شهری توجه به این رونسانس و قرار گرفتن در این چرخه زندگی است. مزدا۲ نیز که چند ماهی است مهمان جادههای کشور شده، میتواند کاملکننده بخشی از این سبک زندگی برای خانوادههای ایرانی باشد.
مزدا ۲ در کلاس خودروهایSubcompact و یا هاچ بک کوچک شهری قرار دارد که در سال ۱۹۹۶ معرفی گردید و در سال ۲۰۰۸ نیز نسل سوم آن بر روی پلت فرم DE فورد مجددا طراحی شد.
مزدا ۲ در دو تیپ به بازار عرضه میشود. یک تیپ ساده با قیمت تقریبی ۲۸ تا ۳۰ میلیون تومان و تیپ فول آن نیز با قیمت تقریبی ۳۱ تا ۳۳ میلیون تومان . (قیمتها غیر رسمی است)
در بازار رقابتی نیز قیمت آن بسیار بالاتر از آن چیزی است که قول آنرا داده بودند. اما با این حال بازهم اندکی از رقیب کرهایی خود « هیوندایi20 » ارزانتر شده و تقریبا در رده رقیب ژاپنی « تویوتا یاریس هاچبک» قرار گرفته است.
اما مزدا ۲ از رقیب فرانسوی / وطنی خود یعنی « 207i » تقریبا ۵ تا ۱۰ میلیون تومان گرانتر است که مطمئنا کیفیت بالای ساخت، مونتاژ و همچنین سواری و راحتی و ایمنی بهتر آن، میتواند این اختلاف بهای زیاد را اندکی تحت پوشش قرار دهد.
این مزدای کوچک دارای ابعاد 1475x1695x3885 میلیمتر است (۱۰ سانتیمتر بلندتر از یاریس ). پس با توجه به اعداد و ارقام باید خودروی جادارتری باشد ولی برخلاف رقیب هم وطنش، فضای داخلی آن جمع وجورتر به نظر میرسد و انگار این اضافه طول، به فضای موتور و بار اختصاص یافته است .
در تویوتا یاریس بیشتر فضا به داخل اختصاص داده شده به طوریکه با ریلی درنظر گرفتن صندلیهای ردیف عقب، حتی میتوانستید در حدود ۲۰ سانتیمتر به فضای بار آن اضافه کنید.
اما در مزدا ۲ صندلیهای عقب ثابت بوده و با وجود کافی بودن فضای بار، فقط قابلیت خواباندن را دارد که در این صورت فضای بار تا پشت سرنشینان جلو گسترش مییابد ولی متاسفانه پس از خواباندن صندلیها (همانطور که در عکس مشخص است) خواهید دید که فضای بار صاف و مسطح نیست.
۱۰۵اسب بخار قدرت در ۶۰۰۰ دور به همراه ۱۳۵ نیوتنمتر گشتاور در ۴۰۰۰ دور، برای خودرویی ۱۰۵۵ کیلوگرمی (که نسبت به یاریس ۱۰ کیلوگرم سنگینتر و ۱۸ اسب قویتر است) تنها توسط موتوری با حجم 1498cc تامین میشود.
این توان و گشتاور توسط جعبه دنده ۴ سرعته اتومات به چرخهای جلو انتقال مییابد. این اعداد اگرچه هیجانانگیز به نظر نمیرسند ولی به طرز عجیبی مزدا ۲ را نسبت به هم وطنش چابکتر نشان داده که شاید بتوان این چلاکی را مدیون گیربکس فرز آن دانست که در ۰.۵ ثانیه عمل تعوض دندهها را انجام میدهد.
این گیربکس معکوسگیریها را نیز بسیار سریع و به موقع انجام میدهد و در پیچیدنها، با فشار جزئی به پدال، دنده بلافاصله سنگین شده و به چسپندگی خودرو میافزاید.
سیستم ترمز مزدا ۲ را نیز میبایست پرقدرت ارزیابی نمود چرا که هنگام ترمزگیری بدون هیچ درنگی وارد عمل شده و شما را به طور حتم از خطر دور خواهد کرد.
فرمان پذیری مزدا ۲ در حد بسیار خوبی است و عکس العمل فرمان نیز سریع و رضایتبخش است و شاید یاریس، فقط در این بخش چیزی از آن کم نیاورد. اگر بخواهیم مقایسهایی ساده میان توان فنی مزدا۲ و یاریس داشته باشیم، احتمالا باید گفت یاریس در برابر مزدا ۲ اصلا موتوری ندارد!
پس از اینرو مزدا ۲ ، خودرویی چالاک است و به آن ایرادی وارد نیست و در این بخش شاید تنها ضعف آن را بتوان در عدم وجود دنده تیپترونیک دانست که در مزدا ۲ به دو گزینه « S » به معنی اسپرت که دندهها را دورهای بالاتری تعویض میکند و « L » به معنی دندهسنگین، خلاصه شده است.
مزدا ۲ با صندلیهای راحت که کاملا با فیزیک بدنی همخوانی دارد، چه در جلو و چه در عقب برای جثهایی تا قامت ۱۷۰ سانتیمتر کاملا مناسب است ولی برای جثههای درشت مجبور هستید عین ماهی در کنسرو فشرده شوید!
در جلو نیز فضای پا اگرچه زیاد نیست ولی کافی است اما به هیچوجه نمیتوان از احساس کمبود فضای پایِ سرنشینانِ عقب به همین راحتی گذشت. از این حیث مزدا۲ کاملا نسبت به یاریس ضعیفتر است چون یاریس واقعا جادار بوده اما راحت نیست و سر و صدای اطاق آن نیز زیاد است. در صورتی که مزدا ۲ به خوبی نسبت به محیط اطراف ایزوله بوده ولی با این حال صدای دلنشین موتور را خواهند شنید. در حرکت نیز چرخها و بدنه به خوبی عایق شده که امید است در نمونه های مونتاژ داخل نیز همین کیفیت حفظ گردد.
نسل جدید مزدا۲ نسبت به گذشته، ۱۰۰ کیلوگرم سبکتر گردیده ولی مقاومت آن نسبت به نسل قبل، بسیار بیشتر شده است. همین امر سبب شده تا در تست ایمنی EuroNcap ، در تست تصادف ۵ ستاره را با ۳۴ امتیاز و در تست ایمنی کودک ۴ ستاره را با ۳۷ امتیاز کسب نماید ولی در تست برخورد با عابر از ۴ ستاره تنها ۲ ستاره را کسب کرده است و طبیعتا میبایست بیشتر مراقب عابرین باشید.
در مقایسه با هموطنش، مزدا ۲ در برخوردِ مقابل قویتر و در برخورد از بغل ضعیفتر و در بقیه موارد گوی سبقت را از یاریس ربوده است.
اصولا این کلاس خودروها در کشورهای اروپایی جزء ماشینهای اقتصادی و یا به گفته خودشان « دانشجویی » هستند، چرا که با وجود ابعاد کوچک و جمعوجورشان همهجا میتوانند پارک شوند، ۴نفر سرنشین را در خود جای دهند، ضمن چابکی از مصرف کمی نیز برخوردارند و در کل با بهای ۱۶ هزار دلاری و هزینههای پایین خدمات، خرید و نگهداری آنها از عهده قشر وسیعی از اجتماع برمیآید.
ولی در بازار ایران، نه به خاطر خواست گروه بهمن، بلکه به دلیل سیاستهای قیمت گذاری کلی با بهایی « قید شده » وارد بازار میشود ولی با این حال نیز میتوان آن را ارزانترین خودروی وارداتی غیرچینی نامید که اگر واقعاً قطعات و خدمات آن برخلاف سایر مزداها، ارزان تمام شود میتواند جایگاه خود را به عنوان یک خودروی اقتصادی حفظ نماید.
در واقع مزدا ۲ از همه رقبای خود کوچکتر بوده و از وزن کمتری نیز سود میبرد؛ این یعنی صرفهجویی در مصرف سوخت که دریک سیکل ۱۰۰ کیلومتری، در داخل شهر حدود ۸.۳ لیتر، در جادهها حدودا ۶.۷ لیتر و نهایتا مصرف ترکیبی آن نیز 7.۵ لیتر خواهد بود.
حجم مخزن سوخت مزدا۲ نیز ۴۳ لیتر است؛ یعنی یک لیتر بیشتر از یاریس، دو لیتر کمتر از i20 و هفت لیتر نیز کمتر از 207i .
هرچند که سرعت و چابکی مزدا۲ ، نباید ریسکِ سبقت گرفتن در جادههای غیر تخت را در ذهن شما تقویت کند، ولی با این حال حتی رانندگانی که خیلی خونسرد میرانند هم، وقتی پشت چنین هاچبکی مینشینند دوست دارند کمی پدال گاز را فشار دهند.
در واقع مزدا ۲ به اندازه همان پولی که پرداخت میکنید به شما سواری و امکانات میدهد، نه یک کلام بیشتر و نه کمتر. شاید نوع ترمز و یا عکسالعمل فرمان و سیستم تعلیق آن که سریع و تیز و کمی خشک بوده مورد پسند نباشد اما همین موارد برای گروهی دیگر که علاقه به رانندگی تر و فرز دارند جزو محاسن یک اتومبیل محسوب میشود.
کیفیت داخل اطاق و ادوات آن نه خیلی عالی است و نه خیلی ضعیف. اگر از ۱۰۰ ، قصد نمره دادن داشته باشیم میتوانیم به ۵۰اکتفا کنیم، چون هیچوقت نباید توقع داشت بیش از پول پرداختی امکانات گرفت.
در کل مزدا ۲برای کسانی که دنبال گشتاور بالای۲۰۰ نیوتنمتر و توان بیش از ۱۵۰ اسب هستند و البته جثه درشتی هم دارند، انتخاب خوبی نیست اما میتواند برای قشر جوان که همه چیز را امروزه سریع و کوچک و پکشده و جمعوجور میخواهد، یکی از بهترین انتخابها باشد که حتی با پول تو جیبی داشنجویی هم میتوان تا حدودی از پس بنزین لیتر ۷۰۰ تومانش برآمد چون به نوعی درکلاس خودش با قطره چکان بنزین میخورد و ضربالمثل « فلفل نبین چه ریزه » بهترین مصداق برای آن خواهد بود!
شاید اگر تنها مزدا ۲ را ارزیابی کنید نقیصهایی دیده نشود ولی در مقایسه با رقیب کرهایی آن، کمبودهایی نیز دارد از جمله:
# وجود ۲ ایربگ برای راننده و سرنشین جلو (درحالیکه رقیب از ایربگهای جانبی و پردهای هم بهره میبرد) ،
# نبود سانروف در هر دو تیپ (اما قابلیت سفارشی را دارد) ،
# نبود ESP در تیپ ساده و همچنین وجود رینگهای فولادی با قالپاق در آن ،
# کاسهای بودن ترمزهای عقب (درحالیکه رقیب علاوه بر دیسکی بودن جلو و عقب، خنککننده جلو نیز دارد) ،
# عدم تعبیه دستگیره سقفی برای سرنشینان ردیف عقب ،
# گارانتی ۳۶ ماهه یا ۶۰ هزار کیلومتری (درحالیکه رقیب از گارانتی ۶۰ ماهه یا ۱۵۰ هزار کیلومتری برخوردار است) ،
# عدم وجود پشتسریهای فعال هنگام تصادف ،
# و نهایتا عدم وجود پورت USB برای سیستم صوتی.
توجه: این نقیصهها تا زمان به تحریر درآمدن این متن در مردادماه ۹۰ بوده و از آنجایی که تمامی دستگاههای تحویلی به مشتریان از نمونههای مونتاژ داخل خواهد بود، ممکن است گروه بهمن این نقیصهها (و یا بخشی از آنها) را تاکنون برطرف کرده باشد.
از طرف دیگر تجهیزاتی نظیر شیشههای برقی، آینه برقی، تنظیم نور چراغهای صفحه کیلومتر شمار، سیستم ضد سرقت، فرمان الکتریکی، سیستم صوتی MP3 با ورودی AUX ، فرمان مولتی مدیا، سیستم تهویه مطبوع اتومات، مه شکن جلو، ABS و EBD ، تنظیم زاویه چراغهای جلو، فرمان چرمی، کامپیوتر سفری، نشانگر دمای خارج خودرو و… به صورت استانداردبرای مزدا۲ درنظر گرفته شده که برای خودرویی در این کلاس حتی زیادی هم هست!
*متن فوق چکیدهای است اصلاحشده از مقاله « کوچک، چابک، خودمانی » به نویسندگی علی رزوان و مسیح فرزانه؛ چاپ شده در سیصد و چهل و دومین شماره مجله ماشین.
حمید فرجامی قاین
۲۰ شهریور ۱۳۹۰اپه کیفیت مونتاژ داخلش بالا باشه که خوبه
حمید بچه قاین پایتخت طلای سرخ و یاقوت سرخ جهان
جواد
۱ مهر ۱۳۹۰کی اینقدر پول میده واسه ی این ماشین
قیمتش گرونه !!!!!!!!
بین 18 تا 23 میلیون باشه، خوبه
ایرونی ها هم با اون ماشین ساختنشون
بحساب تیبا ساختن، مفتشم گرونه…
بهترین ماشین زیر 20 میلیون : 206 و ال 90 و پراید
http://www.irfair.com
میثم
۱۴ آبان ۱۳۹۰هه هه خیلی جالبه اگه کسی قرار باشه واسه این 33 ملیون بده خوب میره یه مزدا 3 میخره ن مزدا 2
سعید
۱۴ آبان ۱۳۹۰با207 زیاد فرق نمیکنه اما قیمتش دو برابرشه
arash
۱۷ آبان ۱۳۹۰واقا مسخرست آخه کی میره 33م رو این ماشین پول بده؟
حميدرضا ش
۲ آذر ۱۳۹۰عزیزم شما که میگی میره مزدا 3 میگیره مزدا 3 هم قیمتش رفته بالا بین 45 تا 50 شده جیگر
kambiz
۷ دی ۱۳۹۰مگان 1600 که خیلی بهتره از اینه
علی
۹ دی ۱۳۹۰به نظر شما بین مزدا2 و مگان 2000 کدوم بهتره؟
mahyar
۲۸ دی ۱۳۹۰مگان
مهدی
۱ بهمن ۱۳۹۰100درصد مگان
mikelansh
۲۰ دی ۱۳۹۰این خودرو در فیلیپین به صورت رایگان به دانشجو ها داده میشه و قسط آن ماهی 20 دلار بدون بهره است اما با این حال هیچکس مایل به خرید این خودرو نیست در ضمن قیمت اصلی این خودرو در آسیا به جز ایران 4هزارو 250 دلاره! یعنی دیگه خونه 5میلیون و خورده ای. حالا بیایم 33 میلیون بدیم که چی؟
بنده سوار ایم ماشین شدم ترمز هاش خوب نیست! 206 یاریس 207 و حتی پراید هاچبک در مقایسه با این ماشین در امتیاز موتور و قیمت بسیار سرتر هستند.
محمد
۲۸ اسفند ۱۳۹۰من ساکن تایلند هستم و این خودرو رو دارم، البته اینجا مدل صندوق دارش هم عرضه میشه که من از اون مدل دارم قیمتش هم در اینجا حدود ۱۶۰۰۰ دلار، خواهشا اگر از موضوعی اطلاع ندارید کامنت نذارید و اطلاعات غلط به دیگران ندید، به عنوان کسی که داره از ماشین استفاده میکنه باید بگم که ۱۰۰ در ۱۰۰ مطالبی که راجع بهش در این سایت گفت شده درسته. ممنون میشم اگه یه عذر خواهی از دوستان بابت کامنت اشتباهتون بگذارین.
تشکر
علی
۱۴ تیر ۱۳۹۱خاک …. فقط دروغ !!! تا کی دروغ بگشم آخه تا کی ایران خودرو سایپا از بیسوادی ملت پولدار بشه !!! 206 و 207 نه و 206+ از مزدا بالاتره !!!! وای خدا !!! من همکار فیلیپینی دارم بهش گفتم گفت تو کشور ما !!!! مزدا جزو خودروهای گران قیمت هست تو اکثر کشورها به خاطر کیفیت و مصرف کم بابا بسه از رو گاز معده حرف زدن !!!
مهندس حمید حسن پور
۲۳ دی ۱۳۹۰به نظر من نمیشه از مگان 2000 بگذری بیای این قوطی کبریت رو که از 206 کمی کوچکتره رو بخری با قیمت تقریباً دو برابر 206! البته هر خودرو طالب خاص خودش رو داره اما گروه بهمن تو این مدل به فروش مطلوبی اصلاً نخواهد رسید!
مهیار
۲۸ دی ۱۳۹۰مگان رو هستم.ولی هیچ جای دنیا مزدا2، 5 میلیون نیست!! از دوستان خواهش می کنم اگه حرفی می زنند با سند باشه!!!
مزدا2 تو خود ژاپن 15 میلیون پولش!!!! :دی
مهیار
۲۸ دی ۱۳۹۰راستی خواهشا گیربکس قوی و سیستم تعلیق خوب این ماشین رو با 207 و 206 و یاریس مقایسه نکنین..
من پشت همه این ماشیت ها بودم و مزدا 2 بهترین سواری رو بهم داد.از قدرت موتورش هم نباید گذشت،درسته کلا ضعیفه ولی یاریس رو غورت میده
محمد
۲۸ اسفند ۱۳۹۰راستش من مزدا ۲ دارم البته صندوق دارشو، باید بگم که همینطور که اینجا تو سایت گفت اصلا سیستم تعلیق خوبی نداره، اما شتابش عالیه، درضمن تا ۱۴۰ تا رو بدون لرزش و دردسر میره، اما بالای ۱۴۰ تا ماشین خوب کنترل نمیشه و شروع به لرزیدن میکنه (این تجربه رو خودم انجام دادم و بابتش کلی هم به پلیس جواب پس دادم)
علی
۱ فروردین ۱۳۹۱خواهشا چیزی نمیدونید چرا نظر میدید من خودم مزدا 2 دارم خنده دار بود دوستی این ماشین رو از نظر موتوری با پراید و 206 یا این مدل قلابی اون )207) مقایسه کرده و به این نتیجه هم رسیدن که از مزدا2 سرتره جالبه !! مزدا 2 از نظر کیفیت بسیار عالی هست موتور خوب ضریب تعویض دنده بسیار عالی شتاب گیریش در حد خودش عالی هست داخل ماشین کوچکترین صدایی نمیشنوی فرمان عالی ترمزگیری عالی عیوب این ماشین رو آپشنهای اون هست که بزرگترینش قالپاقی بودن چرخها میباشد و نداشتن usb برای سیستم صوتی در کل بسیار ماشین مطمئن و زیبایی میباشد اصلا قابل مقایسه نیست با 206 یا اون مدل قلابی(207)
سینا
۱۴ تیر ۱۳۹۱۲۰۷ قلابی:
۱. قدرت موتور بیشتر از مزدا 2 ( 110 اسب در مقابل ۱۰۰ اسب که در این مقاله اشتباهاً ۱۰۵ اسب ذکر شده)
۲. گشتاور بیشتر از مزدا ۲ ( ۱۴۲ نیوتن متر در مقابل ۱۳۵ نیوتن متر)
۳. گیربکس تیپ ترونیک دارد که مزدا ۲ فاقد آن است. (به نظرم تنها ضعف اساسی مزدا ۲ همین نکته است)
۴. ترمز در ۴ چرخ دیسکی است و دیسکهای جلو از نوع خنک شونده که باز هم مزدا ۲ فاقد آن است.
ساسان
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۱به نظر من تنها اشکال این ماشین اینه که زیادی بی سرو صدا است،من خودم مزدا 2 دارم اصلا صدای موتور نداره، خیلی وقتا متوجه نمی شید که ماشین روشنه.من پشت i20،206،207 ،یاریس و مگان نشستم اصلا قابل مقایسه با مزدا 2 نیستند.مزدا 2 از همه نظر سره خیلی هم خوشگله.من تعجب می کنم که چرا بعضی ها ماشین به این خوشگلی رو با اون ماشین های بی کیفیت و تقریبا زشت مقایسه می کنند.مطمئن باشید که قیمتش خیلی بالاتر می ره حداقل به بالای 45 میلیون تومان می رسه.
Mohammad
۴ تیر ۱۳۹۱به نظرمنکه 206تیپ 6یاتیپ 2خیلی سرترازاین ماشینه هم از لحاظ قیمت هم ازلحاظ شهرت.قدرت 206حرف نداره
علی
۱۴ تیر ۱۳۹۱همین هست که تو ایران پراید میشه 10 میلیون آخه کیفیت مزدا2 یا هر ماشین خارجی رو با 206 چینی ایران خودرو مقایسه میکنید !!! مزدا2 از نظر تکنولوزی ساخت موتور یک سروگردن بالاتر از 206 هست بابا یکم مطالعه کنید یکم سواد خودتون و بالا ببرید تا کی از رو جوگیری میخواهید نظر بدید !!!!!
میثم
۱۴ تیر ۱۳۹۱ما که پول نداریم ولی اگرم داشتم اینو نمیخریدم البته از نظره سلیقه چون نه قشنگه نه جا داره با این پول میشه بهتر خرید
حبیب
۲۴ تیر ۱۳۹۱لطفا کسانی این دوماشین روداشتند به من کمک کنید مگان2000 بهتره یامزدا2ازهمه نظربگید کودوماشابخرم
علی
۲۴ تیر ۱۳۹۱من مزدا2 دارم ولی بستگی داره که شما چه نیازهیی دارید ماشین خانوادگی میخوان براتو ن چه مواردی مهم هست اگه فضا و بار صندوق و فرزند دارید کلا خانوادگی سفر میکنید خوب مگان واسه این کار طراحی شده ولی نمیشه این 2 تا خودرو را باهم مقایسه کرد هر کدوم واسه یک کاری هستند ولی من مزدا2 دارم از نظر موتوری بسیار خوب هست بی صدا شتاب عالی با توجه به گیربکس و ضریب تعویض دندهاش و از نظر راحتی هم واقعا با کیفیت هست فقط رینگ نداره خیلی بده و یو اس بی هم نداره سیستم صوتی در کل از نظر فنی و ظاهری و راحتی بسیار خودرو با کیفیت و مصرف سوخت بسیار پائین
کیاسری
۴ شهریور ۱۳۹۱من 165 بدون لرزش رفتم . فقط بدنه اش ضعیفه و به خاطر اتومات بودن توی سبقت بعد از مانع کم میاره که عیب همه اتومات هاست . ترمزش اصلا خشک نیست و منفی تست عابر به همین خاطر هست . باید در این مورد حواس جمع باشه . واقعا از نظز صدا و لرزش آدم احساس می کنه توی ایرباس نشسته . مدل های رقیب فقط آپشن های بیشتری دارن . قوای محرکه ریال ایرو دینامیک ، آگوستیک و ایزوله صدا و حرارت فوق العاده داره. شون قابل مقایسه نیست .
نیما
۴ آبان ۱۳۹۱من یه مزدا2 1390 دارم از لحاظ منتاژ که افتضاحه. ماشین نو پشتی صندلی عقبش درمیاد یعنی پیچ و مهرش نیست تازه نمایندگی میگه این شامل گارانتی نمیشه. سیستم تعویض دنده خیلی کنده ،تیپ ترونیک هم که نیست. و از لحاظ پایداری هم 206 خیلی بهتر بود ما یه 206 1383 داشتیم که من پدرشو در اوردم خیلی پایدار تر بود ولی خشک تر یعنی مزدا نرم تره !!! این ماشین برای افرادی که توانایی پارک کردن ندارند عالیه. مصرف بنزین 8.5 که زیاد با 206 فرق نداره ولی 206 شتاب بیشتری داره(دنده ای تست کردم). سیستم صوتی جالبی هم نداره .
با تشکر
سلمانی
۹ آبان ۱۳۹۱من مزدا2 میخوام اگه کسی فروشنده است اعلام کنه.ممنون
علی
۲۹ آبان ۱۳۹۱نمیدونم من خودم مزدا2 دارم هیچ کدوم از این موارد و نداشتم بسیار با کیفیت هم هست با شتاب عالی مصرف 7.6 هست تو شهر نمیدونم ایشون واقعا مزدا 2 سوار بودن شاید شانسشون مشکل دار بوده
لاکی استریک
۱۱ فروردین ۱۳۹۴داداش برو پشت ماشینتو بخون فک کنم ۱۱۱ یا ۲۰۶ بوده بهت انداختن
محمد
۳۰ آذر ۱۳۹۱من الان 6 ماهه مزدا 2 سوارم.ماشین خیلی خوبیه.هیچ مشکلی نداشتم باهاش. کم مصرف .شتاب فوق العاده.دنده اتو ماتیک فوق العاده.206 تیب 5 هم دارم اما 206 اصلا قابل مقایسه با مزدا 2 نیست.کیفیت مزدا چه دخلی به ایران خودرو داره.از هر نظر مزدا 2 سره.الانم که شده 59 ملیون
محسن
۸ اردیبهشت ۱۳۹۲سلام من هم 1 ساله مزدا 2 دارم هم یاریس داشتم و هم 207 ولی خدا وکیلی الان می خوام اینو عوض کنم دلم نمی یاد بس که با حاله این ماشین….جل الخالق
moonlight
۲ تیر ۱۳۹۲سلام. لطفا یاریس (هاچ بک و صندوق) رو با مزدا 2 مقایسه کنید.
محمد
۱۸ مهر ۱۳۹۲این تیکه رو خیلی خوب اومدی: امید است در نمونه های مونتاژ داخل نیز همین کیفیت حفظ گردد!
علیرضا
۱ اسفند ۱۳۹۲من یک ساله این ماشین رو دارم تو ماشینهای رقیب حرف نداره خودم باهاش هم ۲۰۷ اتومات رو جا گذاشتم هم یاریس رو خیلی کم مصرف و اگه بلد باشی با دندش کار کنی عالیه واقعا
میثم
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳تو یک کلمه “عالی”
Sara
۳ تیر ۱۳۹۳من خودم دنباله یه مزدا ۲برای خرید میگردم و یکی از دوستام ۳ساله که داره و کاملا راضی هستش و خوبه به دوستانی که این ماشین رو با ۲۰۶ یا۲۷ چه دنده ای چه اتومات مقاسیه کردن و گفتن ۲۰۶ یا۲۰۷ سر تره الا قیمت ۲۰۶ اتومات ۳۸۰۰۰۰۰۰ و ۲۰۷ ۵۰۰۰۰۰۰ تومان شده اما مزدا ۲ بالای ۷۰۰۰۰۰۰۰ تومان قیمتش هست اگر أون موقع به جای ماشین داغون ایران خودرو مزدا ۲ انتخاب کرده بودین خودش یه سرمایه گزاری بود
اروپا
۱۰ بهمن ۱۳۹۳باز من میگم اروپا سرتره چون اکثر تولیدات اولیه و یا حتی الان شرکت های اسیایی از روی خودرو های اروپاییه که خیلی خوب بودند و هستند مثل خودروی کره ای پونی که از اولین ساخته های کره هست که با کمک اروپا و ژاپن (پیشرفته ترین خودرو ساز اروپا) ساخته شد
kimia
۵ مهر ۱۳۹۵من خودم دارم ۲ سال از این ماشین داخل تهران استفاده میکنم واقعا راضیم.بسیار کم مصرف هستش من معمولا ۳۲ ۳۳ باکش جا میگیره ولی ۷ روز استفاده میکنم به راحتی تنها ایرادشم از نظر من اینه که عقب ماشین خیلی راحت تو پیچ در میره وگرنه از بقیه جهات عالیه
رامین
۳۰ دی ۱۳۹۵مزدا 2 در کلاس خودش عالیه البته فضای سرنشینان عقب کمه اما کیفیتش محشره