گروه بهمن از مهر ماه سال ۹۱ مونتاژ خودروهای سدان بستورن (Besturn B50) را آغاز خواهد کرد. سدانهای بستورن از سال ۲۰۰۶ بر اساس پلتفرم مزداهای قدیمی و در کلاس اندازه متوسط توسط فاو موتور چین ساخته می شوند. مدل B50 بر اساس مزدا ۶ قدیم و در سال ۲۰۰۹ معرفی شد. اما قسمتهای فنی آن از فولکس واگن جتا دریافت گردیده اند. حتی در چین این خودرو بنام فولکس واگن بستورن هم شناخته می شود!
موتور چهار سیلندر ۱.۶ لیتری SOHC با ۸ سوپاپ می تواند ۱۰۲ اسب بخار نیرو و ۱۴۵ نیوتن متر گشتاور تولید کند که نشان از تکنولوژی قدیمی این موتور دارد. مصرف سوخت متوسط این خودرو ۷.۵ لیتر برای نوع گیربکس دستی و ۸.۲ لیتر برای نوع گیربکس اتوماتیک است. جالب اینکه این موتور فاقد استانداردهای آلودگی یورو ۴ است و باید دید که گروه بهمن برای این مساله چه تمهیدی اندیشیده است.
اولین فیس لیفت های بستورن بی ۵۰ در سال ۲۰۱۱ با تغییرات در چراغها، جلوپنجره و لوگوی خودرو صورت گرفت و لوگوی فاو دوباره روی آن قرار داده شد. نصب ۴ کیسه ایمنی هوا یا ایربگ هم یکی از مزایای ایمنی این خودرو است.
قیمت بستورن B50 در چین بین ۹۲ هزار تا ۱۲۵ هزار یوان (۱۴ تا ۱۹ هزار دلار) است . در ایران سدان B50 در دو مدل گیربکس ۵ سرعته دستی با قیمتی حدود ۲۵ تا ۳۰ میلیون و ۶ سرعته دنده اتومات با قیمتی بین ۳۰ تا ۳۵ میلیون تومان عرضه خواهند شد.
شرکت فاو با ساخت بیش از ۲.۳ میلیون دستگاه خودرو در سال گذشته و دارا بودن بیش از ۱۳۲ هزار پرسنل توانسته در بین چهار خودروساز اول چین جای بگیرد.
کیان
۱۴ تیر ۱۳۹۱فکر کنم بجای مزدا 3 جدید مونتاژ بشه…
aref
۱۴ تیر ۱۳۹۱IRAN = MADE IN CHINA
a-x1
۱۴ تیر ۱۳۹۱آشغاله
omid
۱۴ تیر ۱۳۹۱وای خدا ببین به کجا رسیدیم. بدترم میشه صبر کنید.
Farshid
۱۴ تیر ۱۳۹۱سلام ماشین داره باهات حرف میزنه میگه که اشغاله….
همه وقتی اسم بهمن خودرو میاد ماشین های نسبتاً خوبی مثه323,3,new 3,2…..تو ذهن می آید که این شرکت داره با آوردن این ماشین چینی اسم و سابقه ی خودش را خراب میکنه!!!!
فرید
۱۵ تیر ۱۳۹۱کی به اسم و ساابقه اهمیت میده؟!
فقط اینا به پول و سرکیسه کردن بیشتر اهمیت میدن.
آرش
۱۴ تیر ۱۳۹۱به نظر میرسه که کلیه قراردادهای شرکتهای خودوروسازی ایران با برندهای خوب دنیا داره تبدیل به قراردادهای ترکمنچای چینی میشه متاسفانه تو این بازار گل آلود اقتصادی ایران چینی ها خوب ماهیگیری می کنند
alireza
۱۴ تیر ۱۳۹۱نیاید گول خوشگلیشو خورد.
از گروه بهمن با اون ماشین های چینی چه انتظاری می توان داشت.
دو روز اکه سوارش بشی به سروصدا می افته
کیفیت داخلش هم که دیگه خودتون مشاهده می کنید.
پدرام
۱۴ تیر ۱۳۹۱برای خودروساز خوشنام دیروز اما آشفته و سردرگم امروز چیزی جز تاسف نمیشه نوشت…
خودروسازی که روزگاری با مدل 323 (که هنوز هم در نمونه های سالم با قیمتهای بالا معامله میشه)و بعد مزدا 3و2و3new ارتزاق میکرد امروز سراغ نمونه های بی کیفیت و از رده خارج چینی میره و اون هم با قیمتهای سرسام آور!
واین هست احترام به حقوق و شعور مشتری ایرانی..
انگار هر وقت یک برند خوشنام از بازار ایران میره یک برند ناشناخته چینی باید جایگزین اون بشه و این روال در حال تبدیل به یک سنت داره میشه!
امیدوارم تولید این خودروی عجیب و قدیمی (که بعید به نظر میرسه در حال حاضر در خود کشور چین هم بااستقبال روبرو باشه) با قیمت عجیب تر و سرسام آور مقدمه ای برای خروج برند مزدا از کشورمون نباشه در حالیکه که تولید مزدا در چند ماهه ی اخیر به شدت کاهش پیدا کرده!
Sam
۱۴ تیر ۱۳۹۱خدایا مارو ازدست چین خلاص کن
sunmartin
۱۴ تیر ۱۳۹۱باز صد رحمت بر “fulwin 2” و لیفان 620 ,که تکنولوژی های جدید دارن و شرکت هم ادعایی نسبت بهشون نداره حالا ببینیم “ویران خودرو” و “سای پا” کدوم محصول چیتنی رو به اسم خودش میخواد غالب کنه به ملت …آخی میبینیید تحریم ها هیچ تاثیری نداشت؟؟ !! فقط یکم دیگه از کشور دوست و برادر و یاور چین کمونیست جنس وارد کردیم چیزی که نشده؟؟!!
mindhunter
۱۴ تیر ۱۳۹۱ضربه ای که آزاد نکردن گمرک به خودرو سازی ایران زد فک نکنم عراق تو 8 سال به ما زده باشه. احتمالا این استاندارد یورو 4 داره مثل ام وی ام آشغال
MATIN
۱۴ تیر ۱۳۹۱اینقدری که دنبال مونتاژ کردن خودروهای چینی هستن دنبال طراحی ماشین بودن بخدا انقدر حقیر و فحش نمیخوردن و مطمئنا به سود بهتری میرسند …
amir
۱۴ تیر ۱۳۹۱اسم تعرفه 110 درصد و …. وارادات خودرو برای حمایت از تولید ملی رو باید بزارند تعرفه حمایت از تولیدات چین
ARNA
۱۴ تیر ۱۳۹۱سلام بر تو ای چین…
مصطفی
۱۴ تیر ۱۳۹۱همه اینا رو گفتید …… حداقل از سمند و پژو که بهتره بابا دلمون گرفت بس که این ماشینارو سوار شدیم …. بزار این ماشینا بیان شاید مدیر عاملای ایران خودرو و سایپا از خواب زمستونه بیدار شن یه خودرو در شان ایرانی بسازن
سینا
۱۵ تیر ۱۳۹۱آخه این چه حرفی یه؟؟؟اگه دیگر شرکت ها خودروی چینی بیارن. ایران خودرو و سایپا دیگه زحمت تولید فرغون های که تولید میکنه راهم نمی کشه بعد اونا هم شروع میکنند به تولید ماشینهای چینی….آخه سود داره عزیز من
امير
۱۴ تیر ۱۳۹۱آخه من موندم این همه ماشین از چین وارد میکنن چرا پس اینقدر قیمتاش بالاست.این 30 35 میلیون حیف نیست که برای یه ماشین چینی بدیم.باز صد رحمت به شرکت رنو. بازم شرف مگان 2000
Farshid
۱۴ تیر ۱۳۹۱امیر آقا سلام مگان ماشین خوبیه ولی خداییش ۴۵ میلیون تومان می ارزه؟؟!!!
یاشار
۱۴ تیر ۱۳۹۱بابا بس کنید همشون سری دوزی هستند این اسباب بازیهای چینی همه مردم با تمسخر درباره خودرو چینی صحبت میکنند اونوقت این مدیران درمانده خودروسازی کشور با افتخار مرن هرکدوم یه آشغال چینی میارن توو کشور که قراره سالها توو خیابونهای مملکت باشه!! جمع کنید این اسباب بازیهای زپرتی رو!
شهاب
۱۴ تیر ۱۳۹۱موتورش که هم قدرت 405 پس به درد نمیخوره اینقدر پول بدی
پویا
۱۴ تیر ۱۳۹۱بهمن خودرو بهتر ماشین ژاپنی و با کیفیت مزدا را تولید کند
محمدرضا اصفهان
۱۴ تیر ۱۳۹۱هرگز مخواب کوروش ای مهر اریایی بی نام تو وطن نیز نام ونشان ندارد.بلکه نام ونشان هون ها وبربریها ویوئه چی هارو دارد.
عطا
۱۵ تیر ۱۳۹۱اونقدر حالم از دیدنش به خورده که نگو
shayan
۱۵ تیر ۱۳۹۱حالا ببین چه استقبالی میکنند این مردم از همه جا بی خبر…
رضا ب
۱۵ تیر ۱۳۹۱برادر چی کار کنن ملت؟چی سوار بشن؟ماشین با کیفیت تو ایران هست که برن بخرن با 25 تومن؟مجبورن برن بخرن…
mahdi
۱۵ تیر ۱۳۹۱بازم دم مسئول های گروه بهمن گرم دارن از خواب پا می شن و از این تک محصولی در میان در جواب دوستانی که اعتراض دارن با اینکه چینیه ولی حداقل رخ و طراحی داخلیه متفاوتی داره که مشتری به خودش جذب می کنه نه اینکه در ایران تو طراحی هرسال دریغ از پارسال.
amir
۱۵ تیر ۱۳۹۱برای ایجاد تنوع و کیفیت و … در بازار خودرو کشور نیازی به فروش خودرو به چند برابر قیمت جهانی و با تعرفه ی 110 درصد واردات و … توسط بهمن و ایران خودرو و سایپا و کرمان موتور و …. نیست فقط کافی هست تا تعرفه 110 درصد و …. واردات رو کاهش بدند اون زمان هم مشکل تنوع حل میشه هم مشکل کیفیت الان مصرف کنند داخل ایران داره جور دولت برای جلوگیری از بیکار شدن کارگرها و … ایران خودرو و بهمن و … با پرداخت هزینه چند برابر قیمت جهانی خودرو و … در یک بازار انحصاری داخلی بدون حق انتخاب میکشه
فرید
۱۵ تیر ۱۳۹۱باز این قیافش خوبه ولی متورش عقب افتاده اس.
سیمون
۱۵ تیر ۱۳۹۱با عرض سلام خدمت دوستان.والا اقایون اسم امسال راباید میگذاشتن حمایت از کار و تولید ملی چین.هرچی باشه جهان سومی هستیم.یک روز دست انگلیسیم” یک روز دست امریکاییم”یک روز دست روسهایم”حالام که گیر چینیها افتادیم. کاش حداقل این چرخه بچرخه و بیوفتیم دست امریکاییها.حداقل سوار ماشین وهواپیمای امریکایی میشیم” وبچای مونتاژ کاردستی چینی ماشین امریکایی مونتاژ میکنیم. 20ساله دارن 405وپراید خورد ملت میدن” با پرویی اسمشم گذاشتن صنعل خودرو سازی
Farshid
۱۵ تیر ۱۳۹۱آقا سیمون دمت گرم واقعاً حرف دل منا زی…. اسم امسالم واقعاً مناسبه… دمت گولی…
حبیب
۱۶ تیر ۱۳۹۱تمام دنیا چه بخواد چه نخواد چند سال اینده گرفتار چین خواهد شد امریکا به اندازه 16 سال فروش نفت ایران به چین بدهکار است باز هم چینیها جنم دارند وپیشرفت خواهند کرد اما ما چی 40سال پیکان 30سال پزو وپراید واقعا این مردم خوب تحملی دارند من خودم ماشین چینی دارم بخدا یه چرخش به اشغالهای تولید داخل می === قضاوت با شما
محمدعلی
۱۶ تیر ۱۳۹۱افتضاحههههههههههههههههههههه
sunmartin
۱۶ تیر ۱۳۹۱با “سیمون” موافقم اسم امسال رو همگی به سال حمایت از کشور دوست برادر ,و یاور مستضعفین “چین کمونیست” میذاریم که با تولیداتشون در هر بقالی و لباس فروشی و مهر و سجاده و حتی صنایع دستی به ما ثابت کردن که ما هم مستعمره خوبی برای این برادران هستیمکاش یه دور بچرخه بیفتیم دست ایتالیا تا لااقل فیات سوار شیم چون اون موقع هم پول لامبورگینی رو نداریم
8-)
احسان
۱۸ تیر ۱۳۹۱آقاجان چه اشکال داره اینو وارد کنید .سمند و پراید را هم بیشتر تولید کنید ولی در عوض تویوتا کمری و هیوندای سوناتا را هم با قیمت 18000 دلاری واقعیش و با نرخ دلار دولتی 1226 تومان و تعرفه چهار درصدی( مانند دوبی )وارد کنید ….بقیه اش را هم بگذارید به عهده خود مردم …….در این صورت هرچه که سود کردید از شیر مادر حلال تر باشه براتون
رضا
۱۸ تیر ۱۳۹۱اگه دقت کنید طراحی خودرو برگرفته از تویوتا کمری 2007 می باشد. آینه ها، درب موتور، درب های سرنشینان خودرو، طراحی درب عقب همه بر اساس تویوتا کمری طراحی شده است. واقعا چقدر هم خلاقیت به خرج دادند.