بهمن موتورخودروهای چینیفاو faw

رونمایی از سواری بستورن B50

گروه بهمن از مهر ماه سال ۹۱ مونتاژ خودروهای سدان بستورن (Besturn B50) را آغاز خواهد کرد. سدانهای بستورن از سال ۲۰۰۶ بر اساس پلتفرم مزداهای قدیمی و در کلاس اندازه متوسط توسط فاو موتور چین ساخته می شوند. مدل B50 بر اساس مزدا ۶ قدیم و در سال ۲۰۰۹ معرفی شد. اما قسمتهای فنی آن از فولکس واگن جتا دریافت گردیده اند. حتی در چین این خودرو بنام فولکس واگن بستورن هم شناخته می شود!

faw besturn b50 2012
faw besturn b50 2012

موتور چهار سیلندر ۱.۶ لیتری SOHC با ۸ سوپاپ می تواند ۱۰۲ اسب بخار نیرو و ۱۴۵ نیوتن متر گشتاور تولید کند که نشان از تکنولوژی قدیمی این موتور دارد. مصرف سوخت متوسط این خودرو ۷.۵ لیتر برای نوع گیربکس دستی و ۸.۲ لیتر برای نوع گیربکس اتوماتیک است. جالب اینکه این موتور فاقد استانداردهای آلودگی یورو ۴ است و باید دید که گروه بهمن برای این مساله چه تمهیدی اندیشیده است.

اولین فیس لیفت های بستورن بی ۵۰ در سال ۲۰۱۱ با تغییرات در چراغها، جلوپنجره و لوگوی خودرو صورت گرفت و لوگوی فاو دوباره روی آن قرار داده شد. نصب ۴ کیسه ایمنی هوا یا ایربگ هم یکی از مزایای ایمنی این خودرو است.

Besturn B50 2012
FAW Besturn B50
FAW Besturn B50
FAW Besturn B50
FAW Besturn B50 Rear
FAW Besturn B50
FAW Besturn B50
FAW Besturn B50
FAW Besturn B50 Interior
FAW Besturn B50
FAW Besturn B50 Interior
FAW Besturn B50

قیمت بستورن B50 در چین بین ۹۲ هزار تا ۱۲۵ هزار یوان (۱۴ تا ۱۹ هزار دلار) است . در ایران سدان B50 در دو مدل گیربکس ۵ سرعته دستی با قیمتی حدود ۲۵ تا ۳۰ میلیون و ۶ سرعته دنده اتومات با قیمتی بین ۳۰ تا ۳۵ میلیون تومان عرضه خواهند شد.

FAW Besturn B50
FAW Besturn B50
FAW Besturn B50
FAW Besturn B50
FAW Besturn B50
FAW Besturn B50
شرکت فاو با ساخت بیش از ۲.۳ میلیون دستگاه خودرو در سال گذشته و دارا بودن بیش از ۱۳۲ هزار پرسنل توانسته در بین چهار خودروساز اول چین جای بگیرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱۸۰ دیدگاه‌ها

  1. Ali

    ۱۸ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (9 ديدگاه)

    میدونید سیاست ایران مثل چی هست؟!
    مثل پدر و مادری که بخاطر دلسوزی زیادی و برای حفاظت و نگهداری از فرزند خود اجازه رشد و درگیری با مشکلات را به آن نمی دهد و همه چیز براحتی براش فراهم هست
    و در واقع فکر می کنند به نفعش کار کردن ولی فردا کودک بزرگ شده اما دیگه نه اجتماعی شده و نه می تواند با دیگران ارتباط برقرار کند و با وجود مشکلات روبرو بشود …

    دیگه الان همه فهمیدن بخاطر سیاست اشتباه حمایت از تولید ملی و مثلا مصرف کننده به این وضع در حال مرگ افتادیم
    و چند هزار کارگری که می توانستند بهتر از این عمل کنند به چه زودی انداخته ایم

  2. sunmartin

    ۱۸ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (1879 ديدگاه)

    نمیدونم چرا نظرام پاک میشه؟اما در آینده نزدیک بیش از 90 درصد خودروها رو در ایران برادران کمونیست میسازن
    O.o

  3. مهدی

    ۲۴ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    کاش ایران خودرو و سایپا کمی هم از چینی ها یاد بگیرن

  4. رضا

    ۲۵ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    واقعا جای بسی تاسف که ایران قدیمی که تولید و مومتاژ کننده محصولاتهیلمن امگلستان،شورلت آمریکا و یکی از بزرگترین سهام دارای بنز آلمان بوده الان به فلاکتی افتاده که باید محصولات بی کیفیت این چینی های کمونیست رو با التماس ازشون بخواد.وای بر ما وای

  5. reza

    ۲۷ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (7 ديدگاه)

    برای ما که ماشین نمیشه ولی برای چینی های که نون و آب میشه ؟

  6. an

    ۲۷ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    دوستان ایرو بدونید که طراحی وساخت وتولید خودرو های پیشرفته برای جامعه ما که بازار کوچا و بسته ای دارد مقرون به صرفه نخواهد بود در این بحث همین قدر بس که تولید وطراحی تیبا 120 میلیارد تومان هزینه داشته است خودروها ی در حد آزراو…
    بازاری در حدود چند ده هزار بیشتر نیست
    االبته خودروسازان ما بی تقصیر نمی باشند خودرو سازهای خارجی به بیش از 30 کشور خودرو صادر میکنند که دارای صرفه اقتصادی است نه در کشور ما که پول پراید هم با وام جور میشه

  7. امیر

    ۳۰ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    خوبه والا هرچی ماشین تو چین ساخته شده ما داریم میاریم تو کشورمون

  8. علي

    ۱ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    واقعا باید تاسف خورد که شرکتی مثل گروه بهمن که برند معتبری مثل مزاد رو مونتاژ میکرده حالا برندی میاره که هنوز اسمش هم به گوش کسی نخورده یا تا ده بیست سال پیش برند هایی مثل بنز و کادیلاک در خیابانها بودند حالا به جای انها خودرو های بی کیفیت و غیر ایمن چینی بایددر خیابان ها تردد کند

  9. امیر

    ۳ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من هم کول ضاهرشو خوردم

  10. حمید

    ۸ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    به نظر من خوبه. دوستان عزیز یه سوال دارم… همین خودرو بااین امکانات اگه بوسیله ایران خودرو یا سایپا تولید بشه درحد یه آپولو براش قیمت میذارن. اونقد خوش بحالشون میشه که همینو کمتر از 50 میلیون نمیتونین بخرین. از سمند مسخره ی مشکل دارشون که 18-17 میلیونه تا آخر داستانو بخونین. امکاناتشم خیلی خوبه. شرکت بهمن هم جایی نمیشینه که زیرش آب بره. ماشین پلتفورم مزدا 6 داره با موتور آلمانی و گیربکس ژاپنی. فکر میکنین پژو آردی یا پیکان پژوئه که آدمو به گریه بندازه سیستمش؟ بزارین بیاد… ببینین… بعدش اینجوری نظر بدین. ما که فعلا فدای کشورهای کمونیست دوست و برادر، چین و روسیه شدیم. البته از صدقه ی سر سیاستهای عزیزان…

  11. sunmartin

    ۸ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (1879 ديدگاه)

    حمید .موافقم

  12. علی

    ۹ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (29 ديدگاه)

    ashghale malome az on motoresh

  13. حمید

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    علی جان. برای شما همون موتورهای پیشرفته ی پراید و پژو و پیکان خوبه. از صدقه سر سیاستای قشنگی که داریم مازراتی و جگوار و شورولت که گیرمون نمیاد عزیز دلم. حداقل بذار همین چن صباح عمرمونو حداقل یه ماشین باامکانات روز سوار بشیم. حالا اینم بذار چینیش باشه.
    یه جوک… حتی یه محصول داخلی نمیتونه استانداردای اروپایی رو پابه پای کشورای دیگه دریافت کنه، اونوقت شرط وارد کردن خودروهای خارجی استاندارد یورو چهار به بالاست. خیلی جالبه خداییش… یا مثلن میگن سوار شدن ماشینای 3 سال ساخت خارجی، توهینه به مردم ایران اونوقت فروش پراید و پیکان و پژو که چندین ساله از رده خارج شدن توهین نیست؟…

  14. اثو

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ای کاش اصلا چیزی به اسم صنعت خودرو تو ایران نداشتیم اونوقت ما هم مثل افغانیا یا عراقیا ماشین خارجی راحت می خریدیم و اصلا مجور اشغال خودرو و قاتل خودرو نبودیم

  15. reza

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بسیار عالی است این خودروها

  16. آرش

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (201 ديدگاه)

    نامردی نکنین بابا ماشین توپیه اما نه 30 35 تا 15 20 تا با اون موتور 1600 هشت سوپاپش!!!

  17. علی

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (44 ديدگاه)

    این قیمتش با این موتور مزخرفش اگه 40 تا 50 میلیون هم بشه بازم ملت میخرن حالا بعدا میبینین تو خیابون چقدر زیاد میشه

  18. آرش

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    همه اینا بخاطر اینه که اگه یه روزی برادران چینی به ایران تشریف آوردن احساس غریبی نکنن و فکر کنن تو خیابونای پکن دارن قدم می زنند

  19. احمدرضا

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    یه لحظه احساس خفگی بهم دست داد…
    یه لحضه احساس غربت کردم…
    وقتی وارد سایت شدم خبر های رونمایی از این همه خودروی چینی شوکه ام کرد….
    سردرگم شدم…
    کاش حداقل اسم چین رو عوض کنن،یه اسم دیگه بجاش بذارن وگر نه جلوی واردات رو که نمی گیرن…
    اینا که همه جور دروغی میگن، این یکی هم روش…
    نمیدونم،حداقل یه حس کاذب پیدا میکنیم…

  20. علی

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با این ماشینهای چینی که پشت سر هم وارد ایران میشه مشخص هستش که سیاست بر اینه که ماشینهای کره ای به قیمت بنز و بی ام وی باشه و این ماشینها به قیمت قبلی هیوندا و کیاو مزدا بین 25 تا 40 میلیون به مردم عرضه بشه .
    تا جای خای ماشین تو این رنج قیمتی خالی نمونه .
    البته یه سیاست دیگرم اینه که ، با این تحریمها شاید هیچ ماشینه اوروپائی و ژاپنی و کره ای وارد کشور نشه پس مسئولین میخوان از الان فکر اینده رو بکنن .

  21. mohammad

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    سلام
    آمار تصادفات وایجاد خسارات جانی ومالی کیفیت این خود رو ها در آینده نچندان دور مشخص خواهد نمود.(مثل هین کامیونهاشون)

  22. محمد

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (9 ديدگاه)

    چین هم برای خودش بازار باز کرده
    بدبخت چه کنه این مالرودست موندشو خب باید به یکی بندازه دیگه.
    جان من اگه خودتون بودین میخواستین این آشغالو ردش کنین چه میکردین

  23. مهبون

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آقایون مدیران ایران خودرو و سایپا باید مورد پیگرد قانونی قرار بگیرن چرا جوابگوی ملت نیستن چرا هر وقت که میخوان جیبشونو پر کنن انواع ثبت نام رو میزنن اما حالا بخاطر حمایت از دلالها میان و ثبت نامها رو بر میدارن بدون هیچ توضیحی قانع کننده ای.آخه مگه شما چی تولید میکنین که اینقدر ادعاتون میشه.چند تا هم آدم گذاشتن تو تاپیکها نشستن همش از این چینیهای خرابکار دفاع میکنن.بابا این ماشینها فقط قیافه دارن فردا هم که تو جاده ها میشن مثله همین پراید که روزی صد نفرو میکشن.بابا مسخرست لیفانی رو دیدم کنار جاده مثل این سکته ایها هر چی ده نفر شوک الکتریکی بش میدادن این ماشین اصلا خیال راه افتادن نداشت و رفته بود تو کما.البته به لیفان توهین نشه همشون یه آشغال مثلا 315 یا 530 یا اون ایکس 33 که پلتفرمش ماله 530 هست.حالا خوده 530 چه ….یه نمیدونم

  24. میثم

    ۴ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سال 1372 پراید اومد به بازار ایران.همه گفتن آشغاله/ساخت کره/آخه کره ایها آدمن که ماشین بسازن/حلا کره ایها از کنار ما آدم شدن وشدن پنجمین خودروساز دنیا ما هنوز درگیر یه اتاق برا موتور پیکانیم/حالام بزارین برادران چینیمون حالشو ببرن دوستان/چه اشکالی داره..اما خداییش ماشیناشون بهتره ایران خودرو وسایپاس/بزنین اون کف قشنگه رو براشون./././././././/./././………

  25. E N Z O

    ۸ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    من نمیفهمم…
    اروپا تحریممون کرده، کل دنیا ایرانو تحریم نکرده که. مگه ایران فقط با چین رابطه داره که گیر دادن به این محصولات آت-آشغال چینی؟!! مگه مردم جونشونو از سر راه آوردن؟ (اه‌ه‌ه)

  26. pouya

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    به نظر من با اوممدن این خودروها بازار رقابتی خوبی در بین خودرو ساز ها ایجاد میشه اما ای کاش قیمت هاشون رو کمی بیشتر از این اشغال خودرو های ما میزاشتن که اونوقت رقابت همه چیزو درست میکرد نمونه ی بارز رقابت رو میشه توی خودروی ال90 دید وقتی 3 شرکت تولیدش میکردن بازار رقابتی به جایی رسید که الان یکی از بهترین خودرو های ساخت ایرانه

  27. آرش

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (7 ديدگاه)

    به نظر شما کدوم یکی از این خودروهای چینی که نسبتا هم در یک رده هستند (تو ایران یا مونتاز میشه یا وارد ویا تا ماه آینده وارد بازار میشه) با توجه به قیمت و امکانات و شکل ظاهریش برا خرید مناسبتره؟؟:
    لیفان620 با موتور 1800 جدید
    جیلی ec7
    mvm 530
    گریت وال ولیکس c30
    بستورن B50

  28. بنده خدا

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (232 ديدگاه)

    سلام.از محصولات ایکو و سایبا بهتره شاید کند باشه ولی بهتر از 405ومشتقات اونه.

  29. SUNMARTIN

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (1879 ديدگاه)

    بخورید و بیاشامید اما از “ویران خودرو” و سایه بان آهن پاره نخرید ..

  30. مرتضی

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    تا وقتی که این عزیزان هستند و به هر قیمتی می خواهند برند خودروی ملی داشته باشند همین است و قربونش برم دیگه هیچ کشوری اجنبی بما وسایل یدکی نمیده و ما خودمان باید تولید کنیم و ببینید کیفیت را و پیدا کنید پرتقال فروش را. و حق ماست که خودروی چینی داشته باشیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا