ورود شاسی بلندهای چینی به بازار ایران با MVM X33 جرقه حضور پر رنگ تر چینی ها در این کلاس را زد و حالا گروه بهمن با خودروی کراس اوور لندمارک V7 می خواهد در کنار لیفان و ام وی ام، سومین شاسی بلند چینی بازار ایران را عرضه کند.
لند مارک محصول شرکت نوپای ژانگ چینگ (Hebei Zhongxing Automobile) است که تازه در سال ۱۹۹۹ تاسیس شده و تنها ۲۸۰۰ پرسنل دارد. پیش از این گروه بهمن خودروی پیک آپ کاپرا را از همین شرکت ژانگ چینگ به تولید رسانده بود. لندمارک نیز همانند وانت کاپرا و بروی پلتفرم مشابه ساخته می شود. متاسفانه اینکه گروه بهمن این روزها به سراغ شرکتهای تازه کاری می رود که از نظر سابقه و کیفیت، در رتبه پایینتری از خود بهمن قرار دارند، از بازیهای عجیب روزگار است.
سه نوع موتور چهار سیلندر بروی لندمارک V7 قابل نصب است. البته گروه بهمن احتمالا تنها یکی از این موتورها را انتخاب خواهد نمود. دو نوع بنزینی ۲.۴ لیتری با طراحی میتسوبیشی قادر به تولید ۱۲۶ و ۱۳۴ اسب بخار نیرو می باشند. گشتاور این موتورها نیز به ترتیب ۱۹۳ و ۲۰۰ نیوتن متر است. موتور دیزلی توربو نیز ۱۰۷ اسب بخار قدرت و ۲۲۱ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. جالب اینجاست که این موتورها از سال ۱۹۷۰ تاکنون و با تغییراتی توسط میتسوبیشی یا با لیسانس این شرکت تولید می شوند. مثلا موتورهای 4G64 میتسوبیشی تاکنون روی خودروهایی مثل ون دلیکا، هیوندای گرانجور مدل ۸۶ تا ۸۹، گالانت ۹۴ تا ۲۰۰۳، چری V5، گریت وال هاور، کرایسلر سبرینگ ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۵ و … قرار گرفته است.
قیمت پایه لند مارک ۸۰ هزار یوان حدود ۱۲ هزار و ۶۰۰ دلار است. قرار است این خودرو در ایران نیز با قیمتی حدود ۳۵ میلیون تومان عرضه شود.
حداکثر سرعت لندمارک تنها ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده و نتایجی از شتاب آن نیز منتشر نشده است! جالب اینکه در انجمن سایت موتور ترند خریداران مصری لندمارک، این خودرو را بدترین SUV بازار و خودرویی با ظاهر زیبا و قطعات بد دانسته اند.
مشخصات لندمارک V7
طول*عرض*ارتفاع: ۴.۷۵۰ * ۱.۷۹۰ * ۱.۷۳۵ متر
فاصله دو محور جلو و عقب: ۲.۸۵۰ متر
عرض محورهای جو/عقب: ۱.۴۷۲/۱.۴۷۷ متر
وزن خالص: ۱۶۷۰ کیلو در نوع گیربکس دستی تک دیفرانسیل – ۱۷۸۰ کیلو در انواع دنده اتومات دو دیفرانسیل
ظرفیت باک سوخت: ۷۳ لیتر
Sam
۱۴ تیر ۱۳۹۱آقایانی که داعیه حمایت از خودروسازای ایرانی رو دارید حالا پاسخگو باشید!بهتر نبود با استقبال از سازنده های معتبر جهانی هم حافظ جان مردم میبودیم و هم مالشون رو به یغما نمیبردند!
حالا که از اینجا مونده و از اونجا رانده شده ایم چه کسی جوابگوست؟
هنوز عوارض ۱۱۰درصد رو درتوانمندی فرغون سازای ایرانی توجیه پذیر میدانید؟آیا هنوز دوستان دلال جیبشان پرنشده است؟
دیروز کره امروز چین فردا افغانستان مردم هم همیشه درصحنه!!!!؟
طاها
۱۴ تیر ۱۳۹۱ما یه کاپرا داریم فاجعس!!! اینم همونه دیگه! میشه مثل رونیز که رو شاسی وانت بسته شده انقدر تکون میخوره سر درد میگیری
شاهین
۱۴ تیر ۱۳۹۱خوب شد نمردیم و یه ماشین ضایع تر از پراید هم دیدیم :o)
حداکثر سرعت 140km – کیفیت قطعات صفر -ایمنی صفر- قیمت نجومی- و هزاران ایراد جزئی دیگر … :o)
Farshid
۱۴ تیر ۱۳۹۱مدیران بهمن خودرو رفته اند چین چند تا ماشین اشغال بهشون دادند چینی ها و برگشتند!!! خدا نسل این چینی ها را از رو زمین برداره که اومدن سراغ ما که دنیا ما را تحریم کرده هر چی آشغال دارند میدند!!!
یکی نیست بگه به مسؤولین خدا وکیلی بیایید و بیخیال خود کفایی بشید تو صنعت خودرو و به جای اینم که اشغال وارد کشور کنید گمرک را بردارید….
امیر
۱۷ تیر ۱۳۹۱یعنی شما معتقدید که باید گمرک اتومبیل های وارداتی
کشور برداشته بشه و کارخانجات داخلی ما تعطیل بشه و ده ها هزار کارگر بیکار شوند؟
فکر نمیکنم ایده خوبی باشه
yashar
۱۷ تیر ۱۳۹۱نه اصلا! بنظر من نباید گمرک برداشته بشه ولی تعرفه ی معقول و منطقی داشته باشه مثلا برای انواع خودرو(مثل فاکتور هایی مانند ایمنی و مصرف سوخت و قیمت در بازه تولیدات داخلی) و قطعاتش بین 30 تا 50 درصد نه 90%+20%=110%
ایران مثال نقض ضرب المثل یا خدا یا خرماست! هم دارن با تعرفه بالای گمرک حسابی پول پارو می کنند و هم ماشینهای تولید داخل رو با قیمت خیلی بیشتر به ملت می فروشن!
ولی میشه با گذاشتن مدیران متخصص و متعهد و استفاده از نیروی کار متخصص فراوان مثل کره ای ها ماهم پیشرفت بکنیم
m.a
۳۱ تیر ۱۳۹۳با سلام خدمت دوست عزیز کارگر ها بیکار می شوند یا حضرات جیبشان خالی ! بر اساس طرح یکی از اساتید در حدود 20 سال پیش که مورد قبول هم واقع نشد و به دلیل رانتهای مالی و سود جویی های اقلیتی ایشان مورد استهزا نیز واقع شدند اگر صنعت خودرو سازی کشور تعطیل گردد و خودرو وارد گردد از پس انداز مابه تفاوت مصرف بنزین میتوان حقوق کارگرها را داد و هوای سالم تنفس نمود و یک پول هنگفتی هم ذخیره می شود . ولی مگر میشود آقایان از این سود هنگفت راحت گذشته و رفاه مردم فکر کنند.
m.b
۲۰ آذر ۱۳۹۵اینا چهل سال وقت داشتن که وقتی درگاه گمرک بسته اس پیشرفت کنن و صنعتشون رو شکوفا کنن.
ولی به غیر از سو استفاده از ملت هیچ کاری نکردن.
الان موقع باز کردن گمرکه تا مردم به حقشون برسن.
ما با امنیت احتیاج داریم و ماشینی که امنیت منو حفظ کنه کمتراز خون شهدا نیست که امنیت منو حفظ کردن.
سجاد
۱۴ تیر ۱۳۹۱انالله و انا علیه راجعون
من از همین جا واسه گروه بهمن و خودمون فاتحه میخونم.
امیدمون تو ایران همین گروه بهمن بود که اینم به … رفت!
Ferya
۱۶ تیر ۱۳۹۱فقط برا خودمون قاتحه بخون.
چون هیچ یک از مدیران گروه بهمن و ایرانخودرو سایپا ماشین های اینجوری سوار نمیشن.
amir
۱۴ تیر ۱۳۹۱واقعا اون مدیری که مزدا سه نیو رو تولید میکنه رفته این اسباب بازی چینی رو اورده؟؟؟؟من که بعید میدونم مگر اینکه تو دستشویی تصمیم گرفته باشه
amin
۱۴ تیر ۱۳۹۱ژینگ ژا وووو آ ژی
دیگه دارم یقین پیدا میکنم که چینی ام…
milad
۱۴ تیر ۱۳۹۱کاپرااااا ؟ آه ای خدا ! فرغون خیلی بهترو با کیفیت تره ! چرا رو فرغون موتور پراید نبندیم؟ ایم ملت دارن چی کار میکنن
فرهاد( تبریز)
۱۴ تیر ۱۳۹۱baba ajab mashiniiiiiiiiiii ,soraaaat 140km/h .baba in gorohe bahman chi avordeeee?forgonamon kamel shod dg.yedune ino kam dashtim ,az farda gorohe pars khodro ham mire gariye 5chAarkhe torbo miyareee,haleee. intori berim jolo bade 1sal motmaenam to khodro sazi gotb mishim….ey khoda!!!!!!!!!!!:(((((0
omid
۱۴ تیر ۱۳۹۱آفرین به گروه بهمن
تنها گروهی که مردم رو از شر این آشغالهای عهد بوق 1980، خلاص میکنه (در حال حاضر با توجه به گرونی خودروهای اروپایی و آمریکایی و ژاپنی)
اینخودروها خیلی بهتر از این ماشینهای غیر استاندارد هست که نه امنیت نه… فقط شبیه ماشین
حداقل همه قطعات طراحی مهندسی شدن،
ماشینی رو 18 میلیون میفروشن که معلوم نیست چیه،اسم خودروی ملی روش گداشتن، پلت فرم 405، هر قطعش از یه جا،
بر می دارن ایربگی که برای یه خودرو با وزن خاص و ضریب…. طراحی ظرده رو روظ میزارن
ای بی اس یه ماشین دیگه رو روش میزارن
مردم هم سرو کله میزن که بخرن،البته عوام.
amir
۱۴ تیر ۱۳۹۱مسله گرونی و …. خودرو های خارجی نیست مسله تحریم هست که خودرو و … بهمون نمیدن و … بهتر هست حداقل در شرایطی که مسولین دروغ میگند خودمون رو گول نزنیم!به نظرتون 35 میلیون برای یک خودرو 12 هزار و 600 دلاری زیاد نیست (البته خودرو سازهای وطنی عادت داردند اول یک قیمت پایین بدند بعد ببرندش بالا مثل قمیت مزدا 2 و….) البته برای خواص برای اینکه عوام پولش رو ندارند انقدر پول بدند البته 405 و … هم به چند برابر قیمت صادراتی داخل ایران عرضه میشند و کیفت و … تعطیل هست!؟زمانی که خودرو ساز وطنی از 405 و پراید و …. گرفته تا بهمن و مدیران خودرو و کرمان موتور و…. داره از چین خودرو واردات میکنه و CKD میکنند و قطعه واردات میکنند و…. با تعرفه واردات 110 درصد و CKD 60 درصد و …. برای اینکه مثلا چند نفر داخل ایران شغلشون حفض بشه یک ملت دارند قمیت چند برابر قیمت جهانی یک خودرو از خودرو سازهای ناشناخته چین و…. رو میدند وجونشون رو به خطر میندازند واقعا باید از مسولین و خودروسازها تشکر هم بکنیم!از فردایی بترسیم که چین هم در خودروسازی و …. به جایی برسه و دست از موش آزمایشگاهی کردن مردم ایران ورداره و ایران رو تحریم کنه و ….
m.b
۲۰ آذر ۱۳۹۵باورم نمیشه اون موقع سی و پنج تومن بوده الان نود تومن.
این نظر ماله سال نود و پنجه!!
ARNA
۱۴ تیر ۱۳۹۱به درد جومونگ میخوره که بره دنبال سوسانو…
رضا
۱۵ تیر ۱۳۹۱داداش جومونگ و سوسانا خانم کره ای هستند
sp
۱۴ تیر ۱۳۹۱اونایی که میگن ماشینای چینی بدن,میشه بفرفایند الان کدوم کارخونه معتبر ماشین سازی حاضره بیاد تو ایران ماشین تولید کنه؟
اونایی هم که هنوز موندن چون قرار داد از قبلا دارن و مشمول تحریم ها نمیشن.
فرداهم هست
۱۴ تیر ۱۳۹۱زیباست، فوق العاده و هیجان انگیز…
اولین دیدار یک نئاندرتال از ژانگ چینگ فونگ تینگ تانگ
پویا
۱۴ تیر ۱۳۹۱حداکثر سرعت 140 کیلومتر????
بهمن خودرو به جای این خودرو! بهتره
مزدا(cx9,cx5,cx7…),
میتسوبیشی(outlander,endeaver,…)وپاجیرو
و………………..
عرضه کند
البته باقیمت و شرایط مناسبتر
محسن
۱۴ تیر ۱۳۹۱چین ماشینای خوبی مثل سری MG هم داره.نمیدونم چرا میرن سراغ چنین شرکتایی!
علی
۱۵ تیر ۱۳۹۱چون سطح مردم ما همینقدره !!! کاملا هوشمندانه عمل میکنن اول مدیران خودرو با ام وی ام بعد کرمان خودرو با آشغالایی مثل لیفان و لبو بعد حالا بهمنم میگه چرا خودم زحمت بدم مزدا بیارم این ملت واسه لیفان و ام وی ام سر و دست میشکنند چرا مزدا با کیفیت بیارم هر روز هم تو اتهام به گرونی باشم آشغالم میارم 5 برابر میدم 10 برابر مزدا سود میده پس وقتی مردم باسواد ما دوست دارن چرا نکنند به قول معروف وقتی راه میده چرا پالون نزارن !!!! این ملت رانا دوست حالا حالا ها جا دارن !!!!!!
سینا
۱۵ تیر ۱۳۹۱ای خدا من و بکش از دست هر چی کالای چینی آخه این چیه بهمن خودرو با اون سابقه ی خوبش خجالت نمیکشه اینو می خواد تولید کنه؟؟؟؟؟
دیگه کم مونده زن چینی از چین بیارن برامون….
فرض کن تو روزنامه بزنند دختر چینی با مهرییه نا چیز با کاربرد های فراوان و به صرفه
عطا
۱۵ تیر ۱۳۹۱خواهشن دیگه بسه دیگه به خدا ذله شدیم از دست این آشغالهای چینی. ببخشید حالت تهوع به آدم دست میده. برید همون 405 که مال 26 سال قبل هست رو مونتاژ کنیدکه باز بهتره حداقل طراحیش مال فرانسه هست یا همون پراید رو.
ali
۱۵ تیر ۱۳۹۱خیلی ام خوبه… حداقل از این ماشینای عصر بوقی ایران خودرو که بهتره که همش فقط داره سپر و چراغشونو عوض میکنه… اگه قیمتش همون 35 تومن باشه به نظر من میارزه… ضمنا مگه تو جاده های ایران بیشتر از 120 میشه رفت که اینقدر گیر دادین به سرعت.
خدارو شکر
Sam
۱۵ تیر ۱۳۹۱این رو دقیقاً برای امثال شما میارن عزیزم
شما نخری کی بخره؟
ایشالا چرخش برات بچرخه و درنره
(یعنی خلایق هرچه لایق)
Farshid
۱۵ تیر ۱۳۹۱Sam عزیز افرادی مثه […] را گروه بهمن خودرو میخره بیاند این اراجیف را بگند تا چهار نفر بیاند این آشغالا را بخرند….
آخه کدوم آدام عاقلی میاد از این آشغالا را بخره؟؟!!!!!
فرید
۱۵ تیر ۱۳۹۱این جنسای چینی براشون سود خیلی بیشتری داره!
احمد
۱۵ تیر ۱۳۹۱خودم و شما را توصیه میکنم به تحریم خودروهای آشغال ایرانی و برادران چینی، هر چند میدانم با این اوضاع انحصار گرایی تقریبا تحریم خرید غیر ممکن است.
رضا ب
۱۵ تیر ۱۳۹۱چه میکنه این چین…دی…
سیمون
۱۵ تیر ۱۳۹۱با عرض سلام خدمت اقا سینا.خودمونیم این تیکه دختر چینی رو خوب اومدی.حداقل یکم از توقع دخترای ایرونی و مهریه شون کم میشه و میاد پایین.ولی این گمرک مگه میذاره اب خوش از گلوی ملت بره پایین.چند وقت بعد به بهانه حمایت از دختر ایرانی تعرفه توپول براش میبنده. به هرحال جهان سومیم وفعلا اوفتادیم گیر چینیها.
mohamad
۱۵ تیر ۱۳۹۱بخدا از دست جنس چینی خسته شدیم به مردم بگید تو را بخدا نخرید رفیق من یه لیفان 620 گرفته واقعا مزخرفه رفتیم درب کاپوتشو ببندیم سوکتش شکست بابا گلی به جمال پراید
سامی
۱۷ تیر ۱۳۹۱گندشو دیگه در آوردن اولش ایکس 33 رو به خلق ا…ه انداختن وحالا این نوبر چینی رو واقعا از یه سایتی مثل پدال باید تشکر کرد که قدت تصمیم گیری رو با این اطلاعات خوبو بهت میده من خودم به شخصه ممنوم.
کیان
۱۷ تیر ۱۳۹۱فکر کنم در آینده اینقدر خودروی چینی بیارن و مونتاژ کنند که حتی نتونیم اسماشونو هم یاد بگیریم (مثل موتورسیکلت ها) معلوم نیست این چین چند تا کارخونه تولید ماشین داره…!
amin
۱۷ تیر ۱۳۹۱توسیف این ماشین در یک کلمه:
“آشغال”
برین پیکان کاربوراتی بخرین فنرهاشو بلند کنید بعد بزنین به دل طبیعت اگه هم خراب شد با یه پیچگوشتی 2 سو همه جاش درس میشه کلا واستون 3ملیون هم در نمیاد.
واقعا متاسفم که چرا بعده پیکان هنوز داریم درجا میزنیم یه نگاه به کشور های دیگه بندازید.کشورهایی که وقتی ما ماشین داشتیم اونا قاری نداشتن که به قاطرشون ببندن ولی حالا باید حصرت ماشیناشون رو بخوریم
احسان
۱۸ تیر ۱۳۹۱فقط میتونم بگم برای خودمون متاسفم ………….
Ali
۱۸ تیر ۱۳۹۱افتضاحه ، وقتی عکاس ها شو دیدن یاد خاطرات 20 سال پیش افتادم
siavash
۱۸ تیر ۱۳۹۱امیدوارم یه بهمن دستی بیاد این بهمن خودرو رو با خودش ببره آخه این چیه برو یه ساشی بلند GMC رو نگاه کن آدم ماتش میبره از زیباییش ماشین فقط ساخت آمریکا و آلمان تمام.
رضا امپراطور
۱۸ تیر ۱۳۹۱بعضی از دوستان طوری برخورد میکنن با آزاد شدن واردات خودرو و برداشته شدن گمرک خودرویی و ناراحت هستن از اینکه صنعت داخلی از بین میره تعدادی بیکار میشن. در جواب عرض میکنم که آقایون پنجاه ساله خودروسازی داریم کدوم پیشرفت رو کردیم آیا پیشرفت داشتیم یا پسرفت؟ آیا کیفیت قطعات داخلی نسبت به چند سال قبل کم شده یا زیاد؟ آیا کشورهایی که صنعت خودروسازی ندارن بدبخت شدن؟ و یا سوار خودروهای لوکس نمیتونن بشن؟ همین همسایه بغل آذربایجان خودروسازی نداره اما ملتش بهترین و زیباترین و لوکس ترین خودروها رو با اقساط بدون سود و قیمتی مناسب سوار میشن و سمند ایران رو برای تاکسی و با قیمت پنج تومن خرید میکنن. کمی واقع بینانه بیاندیشیم به اصل مسئله پی خواهیم برد. حالا چون خودرو ساز داخلی ضربه نبینه ماشین اسباب بازی چینی رو باید 35 تومن پول بدیم؟؟؟؟!!!!!