ورود شاسی بلندهای چینی به بازار ایران با MVM X33 جرقه حضور پر رنگ تر چینی ها در این کلاس را زد و حالا گروه بهمن با خودروی کراس اوور لندمارک V7 می خواهد در کنار لیفان و ام وی ام، سومین شاسی بلند چینی بازار ایران را عرضه کند.
لند مارک محصول شرکت نوپای ژانگ چینگ (Hebei Zhongxing Automobile) است که تازه در سال ۱۹۹۹ تاسیس شده و تنها ۲۸۰۰ پرسنل دارد. پیش از این گروه بهمن خودروی پیک آپ کاپرا را از همین شرکت ژانگ چینگ به تولید رسانده بود. لندمارک نیز همانند وانت کاپرا و بروی پلتفرم مشابه ساخته می شود. متاسفانه اینکه گروه بهمن این روزها به سراغ شرکتهای تازه کاری می رود که از نظر سابقه و کیفیت، در رتبه پایینتری از خود بهمن قرار دارند، از بازیهای عجیب روزگار است.
سه نوع موتور چهار سیلندر بروی لندمارک V7 قابل نصب است. البته گروه بهمن احتمالا تنها یکی از این موتورها را انتخاب خواهد نمود. دو نوع بنزینی ۲.۴ لیتری با طراحی میتسوبیشی قادر به تولید ۱۲۶ و ۱۳۴ اسب بخار نیرو می باشند. گشتاور این موتورها نیز به ترتیب ۱۹۳ و ۲۰۰ نیوتن متر است. موتور دیزلی توربو نیز ۱۰۷ اسب بخار قدرت و ۲۲۱ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. جالب اینجاست که این موتورها از سال ۱۹۷۰ تاکنون و با تغییراتی توسط میتسوبیشی یا با لیسانس این شرکت تولید می شوند. مثلا موتورهای 4G64 میتسوبیشی تاکنون روی خودروهایی مثل ون دلیکا، هیوندای گرانجور مدل ۸۶ تا ۸۹، گالانت ۹۴ تا ۲۰۰۳، چری V5، گریت وال هاور، کرایسلر سبرینگ ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۵ و … قرار گرفته است.
قیمت پایه لند مارک ۸۰ هزار یوان حدود ۱۲ هزار و ۶۰۰ دلار است. قرار است این خودرو در ایران نیز با قیمتی حدود ۳۵ میلیون تومان عرضه شود.
حداکثر سرعت لندمارک تنها ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده و نتایجی از شتاب آن نیز منتشر نشده است! جالب اینکه در انجمن سایت موتور ترند خریداران مصری لندمارک، این خودرو را بدترین SUV بازار و خودرویی با ظاهر زیبا و قطعات بد دانسته اند.
مشخصات لندمارک V7
طول*عرض*ارتفاع: ۴.۷۵۰ * ۱.۷۹۰ * ۱.۷۳۵ متر
فاصله دو محور جلو و عقب: ۲.۸۵۰ متر
عرض محورهای جو/عقب: ۱.۴۷۲/۱.۴۷۷ متر
وزن خالص: ۱۶۷۰ کیلو در نوع گیربکس دستی تک دیفرانسیل – ۱۷۸۰ کیلو در انواع دنده اتومات دو دیفرانسیل
ظرفیت باک سوخت: ۷۳ لیتر
امیر
۱۸ تیر ۱۳۹۱به قول مهران مدیری :
مرده شورتون با اون ماشین ساختنتون…
محسن آبادان
۱۸ تیر ۱۳۹۱سال تولید ملی حمایت از کار و سرمایه چینی
an
۲۷ تیر ۱۳۹۱یه سفر می ری و مقع برگشتن پیاده قطعه هاش رو جمع میکنی
javad
۲۷ تیر ۱۳۹۱دارم ایمان پیدا میکنم که الاغ هستم(از این مودبانه تر نمیتونستم بنویسم ولی خودتون اصلش رو میدونید!)
از یک طرف بهترین ساخته های دنیا باید کلی پشت تستهای مسخره آلودگی و کیفیت و… ایران که خودش گاری تولید میکنه منتظر گرفتن مجوز ورود بشن تازه فاجعه اینجاست که بعضی موارد مثلا میگن سیستم اگزوز مناسب نیست و باید عوض بشه!!! و از طفری جلوی واردات خودروهای دست دوم خارجی با قیمت کمتر که اکثرا نمونه های جدیدشون در ایران خدا تومن هستن میشن آن هم به بهانه فرهنگ و شخصیت بالای ایرانیها بعد خودشون چی وارد میکنن.به جان خودم ایران گاری(ایران خودرو خودمون) دست کم 30 ساله شده ولی این چینیها بیشترشون 10 سال یا کمی بیشتر سابقه دارن! از یک طرف به بروزترین و بهترین و ایمنترین و… ماشینای اروپایی اشکالای فاجعه مانند میگیرند از طرف دیگه این فرغونهای چینی که هیچ موسسه درست و حسابی بررسیشون نکرده مثل آب خوردن مجوز میگیرند!واقعا مناسب فرهنگ و شخصیت ایرانی هستند؟ ما این دردمون رو به کی بگیم؟!!!
هادی
۳ مرداد ۱۳۹۱واقعا حرف دلمو گفتی. دارم از عصبانیت میترکم که یکی نیست به حرفای ملت گوش بده. مسئولای … هم فقط میان جلو دوربین و با لبخند میگن “همه چی خوب پیش میره :)))) ”
به ماشینای اروپاییم ایراد کیفیت میگیرن!!! خودتونید
حسین
۲۵ مرداد ۱۳۹۱دردت رو به سایت leader.ir بگو
omid
۲۸ تیر ۱۳۹۱واقعاً دمتون گرم. یه کاری می کنند که آدم به پیکان دولوکس هم راضی میشه…
امیر
۳۰ تیر ۱۳۹۱چین تا تونسته آشغالهای ساخته کشورشو به ما انداخته (ما دیگه عادت کردیم از اینکه وسایل چینی بخریم )
تقی
۶ مرداد ۱۳۹۱با سلام حیف از یک ریا ل پول که بابت این اتومبیل های چینی بدهیم
rezaya
۱۸ شهریور ۱۳۹۱عزیزم دیگه یک ریال رو ارزش داره ولی نه 35 میلیون
rezaya
۱۸ شهریور ۱۳۹۱عزیزم دیگه یک ریال رو ارزش داره ولی نه 35 میلیون
rezaya
۱۸ شهریور ۱۳۹۱عزیزم دیگه یک ریال رو ارزش داره ولی نه 35 میلیون
کماندار
۲۷ شهریور ۱۳۹۱مثلا ایرانخودرو چه گلی به سر ملت زده؟یه عمره ماشینای قرن 20 تولید میکمنه و هر سال همونارو باز با افتخار میزاه تو نمایشگاه با قیمت بالاتر!
sasan
۸ مرداد ۱۳۹۱البته من تو تیم شما هستم (با چینی جماعت مخالفم )اما کاپرا خوب دراومده فکر کنم اینم از x33 بهتر باشه
محمد
۲۴ مرداد ۱۳۹۱یکی از بهترین روشها برای ساخت خودروهای روز خرید و وارد کردن مدلهای استاندارد به کشوره. اما ما نه تنها نمیدونیم چی وارد کنیم بلکه عمدآ برای منافع خودمون بدترینها رو روانه بازار می کنیم. بماند با این همه انتقادات تند باز هم هموطنان عزیز از هر چی واردات چینی استقبال میکنن. درد این واردات آشغال نیست مهم فرهنگ من وشماست مهم اینه که وقتی همه بدونن چه شخصیتی دارن نباید سوار گاری بشن.
حامد
۲۷ شهریور ۱۳۹۱سلام
فرمایش درست ولی همه این استقبالها از روی بدبختی و فقر مالی هست که مجبور میشیم از یه گاری چینی مثل یه بوگاتی استقبال کنیم!!!!!!!!!!!!!!
نوید
۲۷ مرداد ۱۳۹۱سلام بر همگی به نظر من مشکل از ما مصرف کننده هاست اگه ببینیم جنسی که می خریم با کیفیت است یا نه و کالاهای بی کیفیت و با بازده پایین و از همه مهمتر کالا هایی که در برابر کیفیت و … قیمت غیر منطقی دارند را نخریم دیگر تولید کنندگان و واردکنندگان سودجو هم کیفیت را بالا می برند هم اجناس بهتری وارد می کنند و هم قیمتها اینقدر بی منطق تعیین نمیشود یادمان نرود بازار نقطه ایست که عرضه و تقاضا به تعادل میرسند و قیمت در آن نقطه تعیین میشود پس اگر به خود احترام بگذاریم و پول پای هر چیزی ندهیم کمک به پیشرفت جامعه و نیز تولیدات داخلی کرده ایم
یا علی.
علی
۲۸ مرداد ۱۳۹۱سلام کاپرا جفت دف خریدم در یک سال و نیم سه بار دیفرانسیل عقبشو که های به زوزه میافتاد عوض کردم اشغاله
منتقد
۱ شهریور ۱۳۹۱با سلام به نظر من خودروسازان داخلی مفهوم شعار ما می توانیم را به معنی ما میخواهیم (نه مردم ) تفسیر می نمایند وهر چقدرزمان پیش میرود آنها به عقب حرکت می کنند (منتقد)
حميد
۴ شهریور ۱۳۹۱با 2400 سی سی حجم موتور و 140 کیلومتر سرعت و حتما شتاب هم بوق…. عجب انتخابی کرده شرکت بهمن
erfan
۱۷ شهریور ۱۳۹۳خب شما چقدر دیگه خلین کاپرا قدرتیه نه سرعتی روی دیفرانسیلش کاهندهی سرعت داره عوضش قدرتشو بیشتر میکنه
علی
۷ شهریور ۱۳۹۱آقا باید برن بوق بزنن ویتارا با اون هیکل وهمون موتور 2400 شیرین 180 سرعت میره یکم به خودش فشار بیاره 200 رو هم پر میکنه
در واقع چین کم کم داره زیرآبی رفتنش رو بیشتر میکنه چون هر روز مدلهای متفاوت اما هر روز با پیشرانه هایی ضعیفتر از قبل تولید میشه حتی این پیشرانه ها در یک حد کیفی ثابت قرار نمیگیرند احتمالا هم در نمونه های بعدی از پیشرانه های انسانی استفاده میکنند(با یک همبرگر 100 کیلومتر بدوید)البته اون موقع هم باز براشون مشتری هست
به قول یکی از دوستان همین ایران خودرویی که خیلی قبولش نداریم درسته که خیلی در حد جزیی ولی در هر حال شروع کرده به جمع آوری موتورهای1800 xu7jpl3 و پیاده کردنه پروژه هایی از قبیل tu5,ef7,xu7jpl4 که جزو پشرانه های 1600 محسوب میشن
در کل منظورم تعریف و تمجید از شرکت خاصی نیست میخام بگم که اگر تولید کننده های داخلی زدن جاده خاکی/چین پیاده شده فردا پس فردا هم سینه خیز میرن ولی ما ایرانیا دنبالشون میدوییم البته منظورم همه نیستن
با تشکر علی
امیر
۱۹ شهریور ۱۳۹۱تا همین چند سال پیش ایرانی می خریدم هر کدام یک ایراد داشت شاهکار خودرو سازان ما اینه که هزار تا ماشین بسازند دو تاش مثل هم نیست هر کدام ایراد مخصوص خودشو داره حالا یک اسپورتیج 2009 تازه دارم نه 2012معنی ماشینو فهمیدم
یه نفر
۲۲ شهریور ۱۳۹۱دوستان شما دیگه چراااااا…واقعاکه حرفاتون دل آدم رو میسوزونه…ایران میاد بعد 30 سال مونتاژ فقط چراغ ماشینو عوض میکنه به اسم یه مدل دیگه میده بیرون…حالا باز دم چینیا گرم که حداقل طراحی یا همون کپی رو خوب انجام میدن و ماشیناشون فقط چراغاش عوض نمیشه…واقعا فک میکنین این بهتره یا مثلا پارس و ال ایکس؟ ماشین هایی که ماله 50 سال پیش بودن.سمند رو که کپی کرد از بی ام و با اون افتضاح کپی کردن… حالا برا 206 یه دم بیریخت میزنن که هیجوری بهش نمیاد ولی میکن طراحی داخل…من که حداقل طراحی این ماشینای چینی رو به همه ی داخلی ها ترجیح میدم
erfan
۱۷ شهریور ۱۳۹۳دمت گرم دادا
علی
۲۳ شهریور ۱۳۹۱سلام به یه نفر
باید این رو بگم که بچه های سایت اکثرا در مورد کیفیت پایین قطعات و مواد مصرفی در سطوح پایین از جمله کیفیت موتور که قلب یک خودرو هست نظر دادن از جمله خود من که در نظر بالاییم در رابطه با قلب این خودروها نظری داده بودم اما بحث سر این هست که چرا روز به روز کیفیت و کارایی اکثر خودروهای چینی جز یکی دو مورد که خودتون هم ازمن بهتر میدونید روبه کاهش است
در کل میخام بگم مطمئنا قویترین پرینترها در دنیا چینی ها هستند که با تمام ظرافت و دقت کار خودشون رو انجام میدن اما با این روند کیفی،تا به الان مطمئنا قویترین انجینیرهای در دنیا چینی ها نیستند
با تشکر علی
فرهاد
۲۵ شهریور ۱۳۹۱هر چی باشه از خودروهای ساخت داخل بهترند .
سایه
۲۶ شهریور ۱۳۹۱مگه در داخل خودرو هم تولید میشه ؟
عماد
۵ مهر ۱۳۹۱چرا این کارارو باهامون میکنن آخه؟
آخه تا کی استثمار شیم!
مهران
۱۷ مهر ۱۳۹۱قاطر ده ما بیشتر از 140 کیلومتر بر ساعت راه میره!
علی
۱۹ مهر ۱۳۹۱با سلام هموطنان عزیز خواهشمندم ماشین چینی نخرید .ماشین های تولید داخل رو که نتونستیم تحریم کنیم حداقل بیاین اینا رو تحریم کنیم
nightwalker
۲۰ مهر ۱۳۹۱اونوقت ببخشید چی بخریم؟؟لابد خر…داداش نفست از جای گرم بیرون میادا…ایرانی نخریم.چینی رو هم تحریم کنیم.لابد آمریکایی بخریم نه؟؟؟چهار تا کره ای هم که بودن رفتن…چه چیزایی میگید شما ها یه ذره واقع گرا باشید خواهشا
a-x1
۲۰ مهر ۱۳۹۱من 2 تا می خوام. :دی
درد و دل های یک مهندس مکانیک
۲۱ مهر ۱۳۹۱واقعا از بهمن موتور یا این سیستم بالایی که تا به حال ازش دیده بودیم بعیده.من خودم مهندس مکانیکم در صنعت خودرو واقعا این روزها فقط هرچی گیر بیاد رو ماشیم میبندن.از مسولان میخوام از واردات خودروهای چینی جلوگیری کنن و بزارن با مونتاژ خودروهای جدید اروپایی در کمپانی های داخلی بزارن پیشرفت کنن کمپانی ها و مردم راضی باشن
حُسین
۲۲ مهر ۱۳۹۱اونا چون تحریم نیستند و باید رقابت کنند از موتور میتسو بیشی و پلت فرم دیگران استفاده می کنند.
راضی
۳ آبان ۱۳۹۱می خواستم به اونایی که باعث و بانی این هستند که ما ایرانیها یکپنجم جاهای دیگه حقوق میگیریم ولی بایدماشین راپنج برابرقیمت واقعی یا به عبارتی دیگه پنج برابراونا پول بدیم و بدتراینکه ماشین چینی که کسی همون 7-8 هزار دلار رو هم بابتش نمیده(حتی مردم افغانستان وعراق) ماباید5تا7 برابر برای خریدش پول بدهیم، بگم که :شک نکنید قیامت هست مطمئن مطمئن باشید./.
م
۱۶ آبان ۱۳۹۱باید برادرای چینی هم کار داشته باشند
jj
۲۴ آبان ۱۳۹۱چینی ها که ابن ماشین ها رو نمی سازن که کسی سوار بشه اینا کار دستی بچه مدرسه ای هاشونه ایران بر میداره میاره
طالب
۳۰ آبان ۱۳۹۱با سلام پیشنهاد می شود حداقل سه روز قبل از فروش یا پیش فروش شاسی بلنداعلام فرمایند که از تاریخ (تاریخ مورد نظر)…….پیشروش یا فروش رایانه ای آغاز میشود تا حقی از کسی درمورد خرید ضایع نشود وجلوی دلال بازی گرفته شود با تشکر
ساسان
۲ آذر ۱۳۹۱خیلی خیلی متاسفم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
روح الله
۲ آذر ۱۳۹۱سلام به همه
بالا بری پایین بیای هرچی پول بدی آش میخوری
وقتی سوناتا 5 یا 6 سال کارکرده 80 تا باشه و مزدا2 هم همینطور این ماشینا هم 40 تا می ارزه
من که اگه 40 تومن داشته باشم ایکس 33 میخرم.چون با این پول یا ماشین اروپایی و آمریکایی و ژاپنی بخوام باید مدل 20 سال پیش بخرم!
به امید روزی که وضع اقتصادی مردم خوب بشه
برنا
۴ آذر ۱۳۹۱خلایق هرچه لایق .لابد ایرانیها لیاقتشون بیشتر از این خودرو های چینی نیست .سوءتفاهم نشه منظورم اونایی که با یک حرص و ولع خاصی دنبال این ماشینها هستن .بعضی ها عقلشون به چشمشونه بادیدن ظاهر ماشین و تزیینات گول زننده داخل ماشین فکر میکنن ماشینهای چینی دیگه آخر ماشینه.بدبخت به این به ظاهر خودرو سازهای ما که با سابقه بیشتر از خودرو سازهای چینی میان خودرو های چینی را مونتاژ میکنن…..خدا به دادمون برسه