دومین مرحله از تحویل اتوبوس های درون شهری یورو ۵ گروه بهمن به شهرداری تهران در قرارداد تحویل ۵۰۰ دستگاه اتوبوس جدید، انجام شد.
جلیل هاشمی، مدیرعامل شرکت خودروسازی اسنا گفت: مشخصات قابل قبول شرکت خودروسازی اسنا (زیر مجموعه خودروسازی بهمن) نظر مدیران شهری کشور را به این محصولات جلب کرده است. وی همچنین از آزمایش اولین اتوبوس برقی اسنا تا پایان سال خبر داد.
هاشمی با اشاره به اینکه روز گذشته مرحله دوم از قرارداد منعقد شده با شهرداری تهران به تعداد ۲۵ دستگاه اتوبوس درون شهری به شهرداری تهران تحویل داده شد، خاطر نشان کرد: هر ماه تعدادی از این اتوبوسها را مطابق قرار داد تحویل می دهیم.
مدیر عامل شرکت خودروسازی اسنا به قرارداد این شرکت با شهر اصفهان نیز اشاره و تصریح کرد: برای تحویل ۵۰ دستگاه اتوبوسهای دو کابین یا همان BRT به کلان شهر اصفهان نیز قراردادی منعقد شده و اکنون در حال برنامهریزی برای تحویل این اتوبوسها هستیم.
وی از مذاکرات صورت گرفته با مدیران کلان شهر مشهد نیز خبر داد و اظهار داشت: مذاکرهای برای تحویل تعدادی از اتوبوسهای دو کابین و تک کابین هستیم و قرار است به زودی اتوبوس برقی شهری ۱۲ متری را وارد خط تولید خودروسازی اسنا کنیم. مهمترین دلیل علاقمندی مدیران شهری به استفاده از این خودروها، مشخصات فنی قابل قبول و کیفیت آنها است.
گفتنی است؛ در حالی روز گذشته ۲۵ دستگاه اتوبوس درون شهری از سوی شرکت اسنا تحویل شهرداری تهران شد که پیشتر ۲۳ دستگاه اتوبوس ۱۲ متری اسنا (شرکت اتوبوسسازی گروه بهمن) طی مراسمی تحویل شهرداری تهران شده بود.
گفتنی است اتوبوس تولیدی شرکت اسنا ۱۲ و ۱۸ متری بوده و در زمره اتوبوس های مدرن و پیشرفته محسوب میشوند. اتوبوسهای یاد شده از امکاناتی نظیر سیستم تهویه هوا، امکانات ویژه افراد کمتوان و سالمند و فناوریهای پیشرفته حفاظت از مسافران برخوردار بوده و با اتکا به توان مهندسان و کارگران ایرانی ساخته شدهاند.
در عین حال در داخل این اتوبوس ها وتمام صندلیها پورت اختصاصی شارژ USB تعبیه شده و مسافران تا رسیدن به مقصد می توانند باتری تلفن خود را نیز شارژ کنند. همچنین در اتوبوسها از سیستم شبیهساز سه بعدی همه جانبه برای حفظ ایمنی در مسیرهای پرتردد استفاده شده است.
مایکل
۱ آذر ۱۴۰۲خیلی از ماشین سنگین ها و اتوبوس های قدیمی مثل کارخانه تولید دود هستن و آلودگی هوای زیادی ایجاد میکنن ، چرا یه فکری به حال این ها نمیشه ؟!
تو کلان شهرهای ایران دیگه نمیشه نفس کشید .
Anti Tesla
۲ آذر ۱۴۰۲باید یکسری محدودیت برای سرویس کارخانه ها گزاشته شود.
اکثر کارخونه ها اتوبوس های قدیمی را کرایه می کنند.
حسین
۱ آذر ۱۴۰۲برای اتوبوس های درون شهری باید یک سیستم هیبرید بر پایه موتور درون سوز گازی ساخته بشه که نیازی هم به ایستگاه شارژ نداشته باشه .
اینجوری آلودگی هم کمتر میشه.
سامان اذری
۴ آذر ۱۴۰۲تو انگلیس اتوبوس های دو طبقه هایبرید هستن با گازوئیل یورو شش
وقتی تو ایستگاه وای می ایسته ماشین خاموش میشه
وقتی شروع به حرکت میکنه یه مسافتی رو برقی میره جلو بعد که کلا دور گرفت موتور دیزل استارت میخوره ولی هیچ دودی ندارن
یوسف
۱ آذر ۱۴۰۲نمیدونستم خودروسازی اسنا زیرمجموعه گروه بهمنه، اتوبوسهایی که تو عکس هستن در اصل چینی هستن و قبلا هم مدلهای تککابین و دوکابین این شرکت تو تهران و شهرهای دیگه عرضه شده بودن ولی چندان باکیفیت نبودن و زود از نفس میوفتادن امیذوارم کیفیت این مدلهای تازه بهتر شده باشه.
Genius
۱ آذر ۱۴۰۲البته که عامل اصلی آلودگی مگاشهر بی در و دروازه تهران اول جمعیت دوم جمعیت سوم جمعیت و در گام بعدی موتور سیجی ۱۲۵ و مقام دوم انواع کامیونت های حمل نخاله و ضایعات هستن که این هم باز یجورایی به تراکم جمعیتی برمیگرده.با این تراکم جمعیتی و بی برنامگی حاکم ظرفیت مترو×۲ و اتوبوسرانی×۳ اگه نشه واویلا است