گروه بهمن در جدیدترین بیلبورد تبلیغاتی خود دو محصول جدید فیدلیتی پرستیژ و فیدلیتی XB1 را معرفی کرد. تولید انبوه این دو خودرو در نیمه نخست سال جاری آغاز شده و شرایط فروش آنها به زودی اعلام خواهد شد.
فیدلیتی پرستیژ و فیدلیتی XB1 دومین و سومین عضو از خانواده محصولات فیدلیتی بهمن موتور و متعلق به خودروسازی جتور (از زیر مجموعههای گروه چری) هستند. طبق وعده مدیران گروه بهمن، پیشرانه محصولات خانواده فیدلیتی در سال جاری داخلیسازی شده و توسط شرکت قوای محرکه تیوان فرآیند مونتاژ و تولید آنها انجام خواهد شد.
فیدلیتی پرستیژ
فیدلیتی پرستیژ به عنوان فیس لیفت فیدلیتی پرایم، نمونه لوکس و پرقدرت این خودرو به حساب میآید. با توجه به ویژگیهای فنی و امکانات رفاهی فیدلیتی پرستیز، این خودرو بدون شک رقیب مستقیم تیگو ۸ پرو در بازار خواهد بود. گروه بهمن وعده داده تا فیدلیتی پرستیژ با قیمتی رقابتی و به مراتب ارزانتر نسبت به رقیب کرمانی خود وارد بازار شود.
مشخصات فنی و ایمنی فیدلیتی پرستیژ
فیدلیتی پرستیژ در رده ابعادی C بزرگ و کلاس بدنه کراس اوور متوسط و نیمهلوکس شهری دستهبندی میشود. طول، عرض و ارتفاع فیدلیتی پرستیژ به ترتیب ۴۷۲۰، ۱۹۰۰، ۱۶۹۵ میلیمتر بوده و فاصله محوری آن نیز ۲۷۴۵ میلیمتر است. فیدلیتی پرستیژ نسبت به فیدلیتی پرایم (محصول قبلی بهمن موتور) سه سانتیمتر کشیدهتر و ۲/۵ سانتیمتر بلندتر است.
به دلیل بدنه مشترک فیدلیتی پرستیژ با فیدلیتی پرایم، نمای جانبی این خودروها تفاوت خاصی با هم ندارد و تفاوت ظاهری این دو خودرو در نمای جلو و عقب خلاصه میشود. فیدلیتی پرستیژ در مقایسه با مدل پرایم چراغهای باریکتر و حس تهاجمیتر ارائه میکند. فقدان ادوات پلاستیکی سیاهرنگ در سپر و نصب جلوپنجرهی بزرگ با تزئینات براق کروم، فیدلیتی پرستیژ را لوکس و ارزشمند جلوه میدهد. این خودرو حجمدهی بسیار خوبی در طرفین سپر و کاپوت جلو دارد. چراغهای روشنایی روز هم به صورت ردیف عمودی از LED، در حفرههای طرفین سپر نصب شدهاند.
نمای پشت جتور X70 پلاس با حجمدهی بسیار خوب درپوش صندوق و سپرها، فراتر از کراساورهای معمول در صنعت خودروساز چین، به نظر میرسد. اگزوزهای دوقلو در طرفین سپر، چراغهای اسپرت LED باساختار پیوسته، جاسازی محل نصب پلاک روی کاپوت عقب و طراحی چشمنواز چراغهای هشدار دهنده در نوار باریک نزدیک سپر عقب، نکات مثبت و تحسینبرانگیز در طراحی فیدلیتی پرستیژ هستند.
محصول جدید بهمن مجهز به پیشرانه توربو GDI (مشابه تیگو ۸ پرو) با حجم ۱۶۰۰ سیسی بوده که ۱۹۷ اسب بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتون متر گشتاور را در دور موتور ۱۷۵۰ ارائه میدهد. این قدرت از طریق جعبهدنده ۷ سرعته دوکلاچه تر (wet) به چرخهای جلو منتقل میشود. طبق اعلام سازنده، حداکثر سرعت این خودرو ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت بوده و قادر است سرعت صفر تا صد کیلومتر را در کمتر از ۱۰ ثانیه طی کند. موتور فیدلیتی پرستیژ مجهز به استاندارد آلایندگی یورو ۶، وزن خودرو ۱۵۶۰ کیلوگرم و حجم باک آن ۵۵ لیتر است.
سیستم تعلیق فیدلیتی پرستیژ، در جلوی خودرو فنربندی مک فرسون و در قسمت عقب سیستم تعلیق مولتی لینک میباشد. این خودرو در هر چهار چرخ مجهز به ترمز دیسکی بوده و ترمزهای آن مجهز به سامانههای: (BAS,ABS,EBD)، کنترل ایستایی در سربالایی (HHC)، کنترل حرکت در سرپایینی (HDC)، قطع پدال گاز در هنگام ترمز گیری (BOS)، کنترل پایداری الکترونیکی (ESC)، ترمز کمکی (EBA) و سیستم کنترل کشش (TCS) است.
از دیگر امکانات ایمنی این خودرو میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
- ۶ کیسه هوای ده نقطهای (جلو، جانبی، پردهای)
- ترمز پارک برقی (EPB) و اتوهلد
- سنسور پارک عقب
- سیستم هشدار ترافیک در عقب خودرو
- دوربین ۳۶۰ درجه
- سیستم هشدار و پیشبینی برخورد در اثر تغییر لاین (LCA)
- سیستم هشدار خروج از خط (LDW)
- رادار هشدار خروج از پارک (RCTA)
- رادار هشدار باز شدن درب عقب (DOW)
- رادار نقطه کور (BSD)
- سیستم کمکی ماندن در بین خطوط (LKA)
- سیستم کمکی حرکت در ترافیک (TJA)
- کروز کنترل هوشمند تطبیقی (ACC)
- سیستم کمکی کروز هوشمند (ICA)
- سیستم نوربالا اتوماتیک (IHC)
- رادار تصادف از جلو (FCW)
- ترمز اضطراری خودکار (AEB)
- تابلو خوان
تجهیزات و امکانات رفاهی فیدلیتی پرستیژ
فیدلیتی پرستیژ در بحث امکانات رفاهی دست پر ظاهر شده و امکانات کاملی با توجه به رده قیمتی خود دارد:
- سانروف پانورامیک
- شارژر بیسیم تلفن همراه
- سیستم ورود بدون کلید
- چراغهای اتوماتیک و تمام ال ای دی جلو و عقب
- صندلیهای برقی ردیف جلو همراه با حافظه و ماساژور
- گرمکن و سردکن صندلیهای جلو
- اهرم تعویض دنده الکترونیکی به همراه شیفترهای تعویض پشت فرمان
- صفحه کیلومتر (کلاستر) دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی یکپارچه با نمایشگر مرکزی
- سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوکاناله به همراه یونیزاسیون و دریچه تهویه برای سرنشینان عقب
- نمایشگر مرکزی ۱۲.۳ اینچی همراه با ۸ اسپیکر حرفهای و درگاه USB برای سرنشینان جلو و عقب
- آینههای جانبی تاشو برقی
- قابلیت تنظیم حالت رانندگی
- آینه وسط نمایشگر و مجهز به دوربین برای دید عقب خودرو به جای آینه معمولی
- فرمان برقی
- پاور ویندوز با قابلیت تشخیص مانع
- نورپردازی داخلی
- کروز کنترل
- صندوق برقی عقب به همراه سنسور
- سنسور باران
و…
فیدلیتی XB1
فیدلیتی XB1 یا جتور داشِنگ بر مبنای پلتفرم جدید کانلون چری ساخته شده است. برند جتور به عنوان یکی از زیرمجموعههای چری، در سال ۲۰۲۱ از نخستین کانسپت خود با نام X رونمایی کرد. پایه و اساس جتور داشِنگ یا فیدلیتی XB1 نیز همین کانسپت است.
به طور خلاصه میتوان گفت فیدلیتی پرستیژ و فیدلیتی XB1 در بحث فنی و تجهیزات دو محصول بسیار نزدیک بهم هستند که از نظر طراحی در دو دنیای متفاوت قرار دارند؛ پرستیژ خودرویی با طراحی جا افتاده و با المانهای لوکس است و XB1 کاملا اسپرت و جوانانه، در نمای خارجی و داخلی کاملا مینیمالیستی طراحی شده است. در تمامی نقاط XB1 هوشمندی و نگاه به آینده قابل لمس است.
فیدلیتی XB1 اولین خودرو از سری جدید محصولات جتور است که به طور ویژه برای نسل جوان طراحی شده است. آنچه در نمای جلو دیده میشود، طراحی خاص چراغهای اصلی و جلوپنجرهای بدون قالب با ساختار چند لایه و پوسته پوسته است که از داخل بدنه بیرون زده است.
این خودرو نسبت به بقیه اعضای خانواده برند فیدلیتی یعنی پرایم، پرستیژ و دریم ساختار و پلتفرمی متفاوت دارد. با توجه به ویژگیهای فنی، امکانات رفاهی و سبک طراحی کاملا خاص فیدلیتی XB1، رقبای این خودرو در بازار محصولاتی همچون فونیکس FX و چانگان یونی T خواهند بود و قیمتی ارزانتر از رقبا خواهد داشت.
طول/عرض/ارتفاع فیدلیتی XB1 به ترتیب به ۱۶۸۵/۱۹۰۰/۴۵۹۰ میلیمتر است و فاصله بین محوری آن نیز ۲۷۲۰ میلیمتر اعلام شده است. وقتی از نمای جانبی به این خودرو نگاه کنید شاهد خطوط تیز، دستگیرههای درب موسوم به پاپ اوت و رینگهای بزرگ ۲۰ اینچی خواهید شد که بر اسپرت بودن XB1 میافزایند. در بخش جلوی خودرو نیز چراغهای جداگانه و جلوپنجره بدون فریم با ابعاد بزرگ خودنمایی میکنند. ویژگیهای قابلذکر بخش عقب XB1 نیز چراغهای فاقد طراحی با قاعده و اسپویلر روی سقف خواهند بود.
محصول XB1 بهمن مجهز به پیشرانه توربو GDI (مشابه فیدلیتی پرستیژ) با حجم ۱۶۰۰ سیسی بوده که ۱۹۷ اسب بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتون متر گشتاور را در دور موتور ۱۷۵۰ ارائه میدهد. این قدرت از طریق جعبهدنده ۷ سرعته دوکلاچه تر (wet) به چرخهای جلو منتقل میشود. طبق اعلام سازنده، خروجی و عملکرد میدانی این مجموعه فنی کاملا مشابه فیدلیتی پرستیژ میباشد. موتور فیدلیتی XB1 مجهز به استاندارد آلایندگی یورو ۶، وزن خودرو ۱۵۸۰ کیلوگرم و حجم باک آن ۵۷ لیتر است.
سیستم تعلیق فیدلیتی XB1، در جلوی خودرو فنربندی مک فرسون و در قسمت عقب سیستم تعلیق مولتی لینک میباشد. این خودرو در هر چهار چرخ مجهز به ترمز دیسکی بوده و ترمزهای آن مجهز به سامانههای: (BAS,ABS,EBD)، کنترل ایستایی در سربالایی (HHC)، کنترل حرکت در سرپایینی (HDC)، قطع پدال گاز در هنگام ترمز گیری (BOS)، کنترل پایداری الکترونیکی (ESC)، ترمز کمکی (EBA) و سیستم کنترل کشش (TCS) است.
از دیگر امکانات ایمنی این خودرو میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
- ۶ کیسه هوای ده نقطهای (جلو، جانبی، پردهای)
- ترمز پارک برقی (EPB) و اتوهلد
- سنسور پارک عقب
- سیستم هشدار ترافیک در عقب خودرو
- دوربین ۳۶۰ درجه
- اتوپارک
- سیستم هشدار و پیشبینی برخورد در اثر تغییر لاین (LCA)
- سیستم هشدار خروج از خط (LDW)
- رادار هشدار خروج از پارک (RCTA)
- رادار هشدار باز شدن درب عقب (DOW)
- رادار نقطه کور (BSD)
- سیستم کمکی ماندن در بین خطوط (LKA)
- سیستم کمکی حرکت در ترافیک (TJA)
- کروز کنترل هوشمند تطبیقی (ACC)
- سیستم کمکی کروز هوشمند (ICA)
- سیستم نوربالا اتوماتیک (IHC)
- رادار تصادف از جلو (FCW)
- ترمز اضطراری خودکار (AEB)
- تابلو خوان
تجهیزات و امکانات رفاهی فیدلیتی XB1
فیدلیتی XB1 در بحث امکانات رفاهی تقریبا نزدیک به برادر لوکستر خود ظاهر شده ولی کیفیت متریال کابین پرستیژ را ندارد؛ در عوض بر روی طراحی خاص کابین و ویژگیهای هوشمندی تاکید کرده است:
- سانروف پانورامیک
- شارژر بیسیم تلفن همراه
- سیستم ورود بدون کلید
- چراغهای اتوماتیک و تمام ال ای دی جلو و عقب
- صندلیهای برقی ردیف جلو
- گرمکن صندلیهای جلو
- اهرم تعویض دنده الکترونیکی
- نمایشگر مرکزی ۱۵.۶ اینچی مجهز به نسل سوم چیپست اسنپ دراگون به همراه ناوبری خودکار و نقشههای بایدو
- صفحه کیلومتر (کلاستر) دیجیتالی ۸ اینچی
- سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک به همراه یونیزاسیون و دریچه تهویه برای سرنشینان عقب
- ۱۰ اسپیکر حرفهای (۴ عدد بر روی پشتسری صندلیهای ردیف جلو) به همراه درگاه USB برای سرنشینان جلو و عقب
- آینههای جانبی تاشو برقی
- قابلیت تنظیم حالت رانندگی
- هداپ دیسپلی
- فرمان برقی مجهز به کلیدهای کنترلی لمسی مالتی مدیا و کروزکنترل
- دستیار صوتی و ریموت کنترل هوشمند
- پاور ویندوز با قابلیت تشخیص مانع
- نورپردازی داخلی
- کروز کنترل
- صندوق برقی عقب
- سنسور باران
- دوربین نظارتی داخل اتاق با قابلیت برقراری تماس تصویری
امین
۱۳ فروردین ۱۴۰۲خوبه.ولی حیف که پول ما نمیرسه بخریم
فرهام نامداری
۱۳ فروردین ۱۴۰۲عجیب
اصلا به نظر من شبیه هم نیستن:]
Rerace777
۱۳ فروردین ۱۴۰۲سال جدید،زباله های جدید…
R/T
۱۳ فروردین ۱۴۰۲فیدلیتی پرستیژ امکانات و ظاهر خوبی داره البته حیف که با قیمت واقعی عرضه نمیشه
Amir
۱۳ فروردین ۱۴۰۲XB1 هیبریدش نمیاد؟که بازار 1.5لیتری و ۱.۶ لیتری رو تکون بده؟!
ایران فرانسه
۱۳ فروردین ۱۴۰۲من خدمات بعد از فروش ایران خودرو و سایپا و پارس خودرو و مدیران خودرو و نگین خودرو را تجربه کردم از اواسط پارسال مشتری بهمن خودرو شدم به نسبت رقبا خیلی متفاوت ه و مشتری مدار مصادیق را ذکر نمی کنم تا تبلیغ نشه ،ولی نمی دونم کیا تیز کردند که فتحش کنند، اول جریمه عجیب ۱۴ هزار میلیارد تومان گرانفروشی؟!! در حالیکه سلطان گرانفروشی اول مدیران خودرو و بعد کرمان موتور دوم مصاحبه عجیب روز آخر سال وزیر ضعیف صمت در اعلام فروش های خاص بهمن ، در بازار انحصاری ایران در حال حاضر بهمن بالاترین تنوع و کیفیت را داره از دوچرخه تا کشنده فوق سنگین می زنه وهنوز کیفیت مزدا و ایسوزو های اون زبانزد ه کلی هم محصول جدید تو راه داره می ترسم بلایی که بر سر فیات سی ینا تاپکو و پروتون زاگرس خودرو آورد غول بی رحم انحصار، بخوان سر بهمن بیارند
Ardalan
۱۴ فروردین ۱۴۰۲من منتظرم شرکت زیر مجموعه مونتاژ موتورسیکلتشون هم یه تکونی به بازار فاجعه موتورسیکلت مخصوصا تو بحث خدمات پس از فروش ایجاد کنه
سیروس
۱۴ فروردین ۱۴۰۲با نظر شما موافقم من هم یکدستگاه فیدلیتی از شرکت بهمن موتور دارم از خدمات پس از فروش این شرکت راضی هستم تا 20 هزار کیلومتر همه سرویسها مجانی بود در موردی هم در خیابان چراغ عقب ماشین با … شکسته شد که با کمترین هزینه تعویض شد البته خودرو فیدلیتی ایرداتی از قبیل نداشتن سینی زیر موتور و کیفیت بد دوربینها و فاق کوتاه لاستیک که بخاطر رینگهای بزرگ 20 اینچی است و گیربکس دو کلاچه خشک (الان فقط دو کلاچه تر نصب شده ) دارد که در مدلهای شش ماه دوم 1401 و به روزتر اصلاح شده
ا
۱۹ فروردین ۱۴۰۲احجاف ها به بهمن موتور ارزان فروش رو قبول دارم
اما
خیالت تخت…
مافیایی که صنعت خودرو رو خورده از قطعه ساز بگیر تا لگن سازها در بهمن هم حضور داره و مالکه و نمیذاره بلایی سر این یکی بازوی غارت مردم بیارن
همه جا رخنه
و همه جا ساپورت
دنیا ب کامشون
تا کام مردم رو تلخ نگه دارن
مردم هم خواب
دولتمردا هم ناتوان و گرفتار در چنبره افعی ها
مهدی
۱۴ فروردین ۱۴۰۲Xb1شبیه لاماریه ولی چقدر داخلش و امکانات بیشتری داره ، خدا کنه قیمت درست تحویل مردم بدن،
داخلش خدایش خوبه
محمد
۱۴ فروردین ۱۴۰۲اگر بشه با قیمت کارخونه گرفت بنظرم خوبه ولی من یه عکس از داخل فیدلیتی پرستیژ دیدم که یکم ساده تر بود بنظرم اون بهتره
Hitman
۱۴ فروردین ۱۴۰۲انصافا از حق نگذریم این همه خودرو تو بازار ایران معرفی میشه اونم با قیمت های که اگه صد سالم شب و روز کار کنیم باز نمیشه خرید
ماها برای هزینه تعمیر تعویض فورغون های سایپا و ویران خودرو قطعات مثل خر تو گل گیر کردیم دیگه اینا نمیخوایم
نه قطعاتش هستن و هزینه نگهداریشون
Dan
۱۴ فروردین ۱۴۰۲به امید عرضه ماشین هایی مثل بنتلی و رولزرویز و پورشه و… در ایران
اونم توسط نمایندگی های رسمی✌️
محمد
۱۴ فروردین ۱۴۰۲پولمون به اونا نمیرسه حتی با دلار 20 تومنی
مانی
۱۴ فروردین ۱۴۰۲مدل ارزونتر فاصله محوریش ۲.۵ سانت کمتره و پلتفرم جدیدتر داره
با داشبورد جم و جور و سادهتر و بدنه کوچیکتر ۲۰ کیلو سنگینتره
احتمالا شاسی قویتری داره و ایمنتره
امکاناتش هم بهتره،چه دلیل داره مدل گرونتر و بخرن
بد این همه سال تست و موش آزمایشگاهی چینیا بودن
کم کم ماشینهای قابل قبول با قیمت عالی دارن میدن
اما با بخور بخور و طمع بی پایان عوامل داخلی قیمتها چندین برابر میشه
و سودی به مردم نمیرسه
محمد
۱۴ فروردین ۱۴۰۲بنظرم من جفتشون خوبن ولی اگر با قیمت خود بهمن موتور به دستمون برسه
Siyavash
۱۴ فروردین ۱۴۰۲اتاق که کپی برداری دقیق بنز….
عارف
۱۴ فروردین ۱۴۰۲داشبورد قشنگی داره. موتورش هم خوبه
شین هوآ
۱۴ فروردین ۱۴۰۲آخ جون دوتا چینی چند میلیاردی دیگه که ۹۰٪ جمعیت توانایی خریدشو ندارن! هورررااا
aMiRsHaYaN
۱۴ فروردین ۱۴۰۲دوستان رو دری رو نگاه کنین
این دیگه رسما مرسدس رو کندن انداختن این تو
محمد
۱۴ فروردین ۱۴۰۲فرمون فیدلیتی پرستیژ خیلی خوبه قشنگ حس بنز میده به ادم
کاربر۶۷
۱۵ فروردین ۱۴۰۲موتور توربو بنزین با کیفیت میخواد(یورو ۵)
محمد
۱۵ فروردین ۱۴۰۲امیدوارم زودتر بیاد بتونم بخرم اگر بشه جفتشو ثبت نام میکنم نشد پرستیژ رو حتما میگیرم خیلی خوبه . دوستان راهی برای ثبت نام بلدید ؟ میشه 5 6 تا ثبت نام کرد ؟ کارت ملی دارم 5 6 تا ولی میخوام حتما اسمم در بیاد
محمد نادری
۱۵ فروردین ۱۴۰۲امیدوارم زودتر بیاد بتونم بخرم اگر بشه جفتشو ثبت نام میکنم نشد پرستیژ رو حتما میگیرم خیلی خوبه . دوستان راهی برای ثبت نام بلدید ؟ میشه 5 6 تا ثبت نام کرد ؟ کارت ملی دارم 5 6 تا ولی میخوام حتما اسمم در بیاد
هادی
۱۰ تیر ۱۴۰۲بهمن موتور فقط و فقط و فقط مزدا 3 ، مزدا نیو3
خدای کیفیت و لذت سواری
فقط مزدا جدید بیارین تورو خدا ، این آشغالا رو نمیتونیم سوارشیم وقتی نیو سوارشدیم !!!!!!!!!!!!!!!
علی
۱ بهمن ۱۴۰۲خب من میخوام چطور میتونم تحویل بگیرم