در شانزدهمین دورهٔ نمایشگاه خودروی اصفهان، گروه بهمن با دست پر حاضر شده و علاوه بر رونمایی از پیکاپ بزرگ G9، نسخهٔ جدید کراساوور فیدلیتی پرایم را هم به نمایش درآورده است. این کراساوور چینی در نسخهٔ قبلی از گیربکس شش سرعته دوکلاچهٔ خشک استفاده میکرد که مشکل داغ کردن در ترافیک را به همراه داشت و به همین دلیل، در نسخهٔ جدید، گروه بهمن فیدلیتی را به گیربکس دوکلاچهٔ تر مجهز کرده است. در این نوع گیربکس، صفحات کلاچ در روغن غوطهور هستند و عملکرد بسیار بهتری خواهند داشت.
اما علاوه بر این تغییر فنی، در داخل فیدلیتی هم شاهد کنسول مرکزی کاملاً جدیدی هستیم. در این کنسول جدید، جای پد شارژر بیسیم گوشی تغییر گرده و حالا دسترسی به آن آسانتر خواهد بود. تغییر مهم دیگر در این قسمت نیز جایگزینی دستهدندهٔ الکترونیکی با نمونهٔ مکانیکی قبلی است. علاوه بر این، جای دکمههای روی این کنسول هم نسبت به قبل تغییراتی داشته است. غیر از این کنسول جدید، دیگر عناصر طراحی کابین فیدلیتی پرایم جدید نسبت به نسخهٔ قبلی تغییری نداشتهاند ولی به گفتهٔ گروه بهمن، سیستم تهویهٔ خودرو هم ارتقاء پیدا کرده و تکنولوژی بروزتری دارد.
بااینحال، پیشرانهٔ خودرو دستنخورده باقی مانده است که این یعنی گیربکس دوکلاچهٔ تر جدید به همان موتور ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربو متصل میشود که ۱۵۵ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور دارد. البته گفته شده سیستم مدیریت پایداری فیدلیتی پرایم جدید ارتقاء یافته و عملکرد بهتری از خود نشان خواهد داد درحالیکه بهبودهایی در سیستم تعلیق عقب خودرو نیز سواری نرمتر و متعادلتری را فراهم خواهد کرد.
به گفتهٔ گروه بهمن، فیدلیتی پرایم جدید با وجود این تغییرات، افزایش قیمتی نخواهد داشت و با همان قیمت قبلی به فروش خواهد رسید اما ازآنجاییکه بهاحتمالزیاد این نسخهٔ جدید با مدل ۱۴۰۲ به بازار خواهد آمد، بعید است که افزایش قیمتی را تجربه نکند. درهرحال، قیمت فیدلیتی پرایم کنونی در نسخهٔ پنجنفره ۸۴۴ میلیون تومان و در نسخهٔ هفتنفره ۸۵۹ میلیون تومان است درحالیکه هردو نسخه در بازار بیش از یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان قیمت دارند.
genius
۵ آذر ۱۴۰۱نمایشگاه خودروی اصفهان یا ووهان؟؟؟؟مساله این است….!!
محسن
۵ آذر ۱۴۰۱بچه ها گفتن بیشتر شبیه نمایشگاه خودرو سیچوان هست😂
فقط چین
۵ آذر ۱۴۰۱ماشاالله فیدلیتی فرزند ناخلف چری افسانه ای یک عدد عشق در مدتی کوتاه تمام رقبا جاپنی و کوره ای که الکی گران بودند را به خاک مالیده❤️❤️❤️❤️❤️.
محسن
۵ آذر ۱۴۰۱رقیبی مگه داشت مرد مومن وقتی واردات رو قطع کرده بودن ، «وقتی میوه نیست خیار میشه سرور میوه ها»
aMiRsHaYaN
۵ آذر ۱۴۰۱آره داش
فقط میزنی دنده عقب بپا…
DoctoR
۵ آذر ۱۴۰۱ماشین 7 نفره با 150 اسب ملت چی مصرف میکنن 1300 پولش رو میدن
genius
۵ آذر ۱۴۰۱پولشون زحمت نکشیده است وگرنه آدم عاقل اگه عرق ریخته باشه تا پولی بدست بیاره شک نکن نمیریزه بپای این بنجل ها که معلوم نیست سال دیگه هنوز روی خط باشه یا مثل هاوال به تاریخ بپیونده!
hamid
۵ آذر ۱۴۰۱یه جوری میگی انگار ملت میتونن بین اینو و تویوتا یکی رو انتخاب کنند ، ولی اینو انتخاب میکنن
مگه چاره ای دیگه ای هم هست ؟
Avan
۵ آذر ۱۴۰۱الان با پول عرق ریختن پراید هم نمیشه خرید!!
NAVID۰۰۹۸
۵ آذر ۱۴۰۱کاربر دکتر
روزی که از خریداران تیگو7 سوال میکردم که چه جرئتی میکنید و میخرید ۳۰۰ میلیون ، در جواب یه جمله میگفتند که الان هم نخریم دیگه فردا نمیشه خرید و دقیقاً هم درست میگفتند که الان همون لاشهی تیگو7 قدیمی کارکرده رو باید بخرند ۹۰۰ تا ۱/۱۰۰ !!!
کسانی که چنین پولی برای چینیها میدهند مطمئناً از افراد فعال در اقتصاد هستند که معنی تورم را میدانند و این را هم میدانند که این خودروها حداقل یه دو سالی کار میده و دوباره میفروشند و یه پولی رویش میگذارند و دوباره یه صفرش را میخرند !
باید دید نگاه اون خریدار به این خودروها چیست و جامعهی آماری بگیرند از خریداران و پولهایی که میدهند و بخصوص اینکه خریداران از چه جنسی از این مردم هستند و چه شغل و چه سطح سوادی دارند و البته که شرکتهای خودروسازی خوب میدانند ولی مطمئناً محرمانه هست و قرار نیست ما بدانیم که چطور مردم ایران را روانشناسی کردهاند که هر آشغالی واردش کنند این مردم میخرند و تازه برایش کمپین و کلوپ هم راه میندازند !!!
DoctoR
۵ آذر ۱۴۰۱درست میگید
شاید الان تویوتا یا هیوندای کارکرده رو به چینی ترجیح بدیم ولی دوسال دیگه چینی خرید منطقی تری نسبت به خارجی 15سال کارکرده که احتمالا بالای200000پیمایش داشته داره
NAVID۰۰۹۸
۶ آذر ۱۴۰۱خودروهای وارداتی بخصوص ژاپنیها به سبب کیفیت بالای ساخت در قطعات ، متریال و منتاژ اگر ، توجه بفرمایید ، اگر ( تصادف جدی نداشته باشند ) به راحتی اوورهال میشوند و تا سالها نیازی دیگر به هزینهی استهلاکی ندارند !
اینجا ایران هست و در غیر اینصورت باید این خودروها اوراق بشوند اما در بیابانی بَرهوت یک لِنگه کفش هم غنیمت هست !
Zonda R
۵ آذر ۱۴۰۱هم بروزرسانی مفید و ضروری بود هم قیمت رو بالا نبردن
البته البته البته همش بدرد خودشون میخوره با این تیراژ کم بازار سیاه درست کردن و عملا بدست مصرف کننده واقعی نمیرسه
ممد ژانگولر
۵ آذر ۱۴۰۱خداوکیلی از حق نگذریم فیدلیتی میگن ماشین خوبی از آب در امده فقط مشکل قیمت این ماشینه که با قیمت واقعیه دلار ۸۰۰۰تومن ی چیزی ما بین ۳۰۰ تا ۴۰۰م ارزش خرید داره
Pooriya-BMW_Germany
۵ آذر ۱۴۰۱طبق کدام تحقیق قیمت واقعی دلار کشف کردید و به رقم هشت هزار تومانی رسیدید پورفسور ژانگولر؟؟؟
قیمت دلار و به طور کلی قیمت هر چیزی به عرضه و تقاضا ارتباط مستقیمی دارد
وقتی کشور با مشکلاتی که عمدتاً ساخته و پرداخته سیاستمداران خودمان هست دست به گریبان هست
درآمد های ارزی و همچنین دسترسیها به منابع ارزی کشور محدود هست چرا باید نرخ ارز در کشور پایین بیاد پورفسور ژانگولر
تحریم ها لغو شده یا منابع ارزی و تحریم بانکی و سویفت حل شده که نرخ دلار کشف قیمت کردید بر مبنای هشت هزار تومان؟!
وقتی چهارتا بچه میشنن پشت گوشی و ژست دانایی میگیرن و کامنت و نظر میدن همینه
A1
۵ آذر ۱۴۰۱عکس عقبش چرا رنگ سپر با بدنه انقدر فرق داره:/
Ali rezaii
۵ آذر ۱۴۰۱قطعه رو بیش از حد داخل آفتاب گذاشتن تا خشک بشه :)
وی
۵ آذر ۱۴۰۱تو بازار تشنه ایران یه مدتی سانتافه اومد و مردمی که از رنجرور و اسکالید چیزی نمیدونستند الان به عنوان نماد ماشین لوکس ازش یاد میکنن
امیدوارم برا فیدلیتی دیگه این اتفاق نیفته😑
Royal Driver UK 70
۵ آذر ۱۴۰۱یک زمانی توی خیابونا و نمایشگاهای خودروی اصفهان ، شیراز و تهران بنزو کادیلاکا فراوان بودن، اما الان چی؟ هعی….
Pooriya-BMW_Germany
۵ آذر ۱۴۰۱مخالف خودروی چینی نیستم
چون چین هم مانند دیگر کشورها حق دارد خودروسازی داشته باشد و توسعه و پیشرفت دهد
و الحق و انصاف چینیها در مدت زمان تقریباً یک دهه پیشرفت رعدآسایی داشتن بطوری که کرهای ها که تا پیش از پیشرفت چینیها زبانزد پیشرفت بودند چینیها آنها را پشت سر گذاشتهاند
کافیست به محصولات درجه یک چینی
بی وای دی هان _ آواتار وان_ نیو_ هونگچی اچ اس 9
و ….
نگاهی اندازید و متوجه پیشرفت آنها شوید
در بازارهای آزاد جهانی منطقه آسیای میانه و شرقی کشورهای عربی حوزه خلیجفارس آمریکا جنوبی أسترالیا برندهای چینی توانستند بازار خوبی برای خود محایا کنند توجه داشته باشید که مشتریان این کشورها هیچ اجباری برای انتخاب ندارد و کاملاً آزادانه و دلخواه در میان انبوهی از برندهای معتبر حق انتخاب دارند
لیکن مشکل ما این است که ما توسط سیاستمداران مان محدود شدهایم و حق انتخاب خودرو مانند حق انتخاب پوشش و حق آزادی بیان و دیگر آزادیها از ما گرفته اند
پس مشکل ما چین و خودروهای چینی نیست مشکل جای دیگریست
مهران
۱۶ شهریور ۱۴۰۲عالیییبیببب لاییییک
شهرام
۹ مهر ۱۴۰۲خوب بود ممنون
اختلاف کیفیت و سطح فناوری خودروهای چینی 10 سال پیش رو با خودروهای مشابه ژاپنی و اروپایی مقایسه کنید با الان، به شدت فاصله داره کم میشه و یقینا تا 10 سال آینده تنه به تنه بهترین خودروهای دنیا خواهند زد، یادمون نره که بعد از ناسا سازمان فضایی چین مریخ نورد رو روی سطح مریخ نشوند که این لبه و اوج فناوری بشر است، پول و همت و سختکوشی و مدیریت خوب رو دارند و تنها تجربه در خصوص طراحی و تولید خودرو را کم دارند که با گذشت زمان و خرید کمپانی های مطرح اروپایی و مشارکت با ادنها و نیز بکارگیری نفرات مطرح دنیا در حال بدست آوردنش هستند، دوستان عزیز لطفا مقاومت بی حاصل را کنار بگذارید نهایتا بخش عمده ایی از مردم دنیا سوار خودرو چینی خواهند شد مثل سایر اقلام. ارادت
matin
۵ آذر ۱۴۰۱کسایی که این ماشین رو از نزدیک برانداز کردن حتما متوجه یک نکته ای شدن
اگه از نزدیک مثلا فاصله دو سه متری نگاه کنه به جلو پنجره ماشین کاملا معلومه که حد اقل 30 سانت از کاپوت خالیه یعنی هیچی نیست
حالا بنظر شما این یعنی چی؟
محمد
۶ آذر ۱۴۰۱من چهار سال اس 5داشتم کلا همه چیزش رو اعصاب بود حتی حداقلهارو نداشت .ترمز ضعیف مصرف بالا تعلیق افتضاح جعبه فرمانو هر شش ماه بوش فرمان میزدم دوباره بصدا در میومد الان پنج ماهه فیدیلیتی گرفتم به صراحت میتونم بگم خیلی از اون سر تره
مهران
۶ آذر ۱۴۰۱با سلام به این دوست عزیر،بنده هم 5 سال اس5 اتومات داشتم،هیچ یک از ایراداتی که این دوست عزیز گفتن نداشت،الان هم فیدلیتی دارم که طبیعتا نسبت به اس5 یک رده بالاتره
امین
۱۱ آذر ۱۴۰۱با سلام خدمت دوستان
با توجه به اینکه خود گروه بهمن مشکلی که قبلا با توجیه از آن عبور میکرد با تعویض گیربکس به آن اذعان داشته و کاملا قبول کرده است.
باید مطابق قوانین و گارانتی خودرو نسبت به فراخوان و تعویض گیربکس اقدام کند.
لطفا نسبت به این موضوع ساده انگاری نکنید.
پیروز باشید
محسن
۲۱ آذر ۱۴۰۱سلام ارادتمندم
دوستان من قبلاً نسخه قدیمی فیدلیتی رو داشتم الان سوار جدیده برای یکی از دوستان شدم ،واقعا قبلی بهتر بود بنظرم شتاب خیلی خوبی داشت گریبکس قدیمیه ، این اصلأ شتاب نداره گیربکس و کمی صدای تقه میده تو حرکت، و اینکه واقعاً کنسولش زشت شده قبلی واقعا قشنگتر و با کیفیت تر بود ، خیلی از دوستان من نزدیک به ۱۰۰ هزارتا با گیربکس قدیمی رفتن اصلا گیربکس آخ نگفته ،بنظرم نفروشید قدیمی رو.بیخود نبود با همون قیمت پایه قدیم عرضه کردند.یاعلی
مهدی
۲۴ اسفند ۱۴۰۱امروز تاریخ ۲۴ برج ۱۲ سال ۱۴۰۱ فدیلیتی ۷ نفره گیربکس جدید رو با ۱.۹۱۵ خریدم واقعا همینو نخرم پولشو بزار تو حساب سال دیگه باش میتونم یه پراید بخرم ما فقط مجبوریم بخیرم ک بشه اسمش پس انداز واقعا دلم میخواستم رنو تالیسما بخرم حیف پولم گیر بود فقط چند ماه نگذشت ک قیمتش شد ۳میلیار نیم جای تاسف داره
مهدی م
۲۴ مهر ۱۴۰۲آره اگر گذاشته بودی بانک تو این 6-7 ماه 500 ملیون سود گرفته بودی و الان هم با 1600 مدل 1402 رو می گرفتی . همیشه دنیا اونطور نمی چرخه. ضمنا عین روز مشخص بود اون قیمت خیلی پرته