مونتاژ فیدلیتی XB1 توسط گروه بهمن قطعی است و مدل هیبریدی با قدرت ۳۲۱ اسب بخار، شرایط مناسب برای ورود به ایران دارد.
جدیدترین تبلیغات گروه بهمن در سال ۱۴۰۲ به معرفی دو کراساور چینی به نامهای فیدلیتی پرستیژ و فیدلیتی XB1 پرداخته است. این خودروها مجهز به پیشرانه ۱/۶ لیتر توربوشارژ، ۱۹۷ اسب بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتنمتر گشتاور دارند؛ اما در کشور چین با نسخه هیبرید و تواناییهای بالاتر نیز تولید میشوند.
رقابت بین شرکتهای واردکننده خودروهای چینی در ایران، با تنوعی بیسابقه در سال ۱۴۰۱ همراه بود. هرچند که عرضه مدلهای مختلف، به شکلی سوالبرانگیز، بسیار کمتر از نیاز کشور بود و قیمت نهایی در بازار آزاد را به شدت افزایش داد؛ همچنان سیل جمعیت برای خرید کراساورهای ساخت چین با قیمت بیش از ۲ میلیارد تومن وجود دارد.
تابستان سال قبل، مدیران خودرو پیشفروش تیگو ۸ را آغاز کرد و برخلاف انتظار عامه مردم موفق شد تعداد قابل توجهی از این خودرو را به قیمت ۱/۷ میلیارد تومان بفروشد. اواسط سال، تیگو ۸ پرومکس با موتور ۲ لیتر توربوشارژ رونمایی شد تا قدرت ۲۵۴ اسب بخار و امکان سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۷/۸ ثانیه را آگهی کند. همچنین اخبار غیررسمی از احتمال مونتاژ چانگان یونی T موتور ۲ لیتر توربوشارژ توسط سایپا شنیده میشود که قدرت ۲۳۳ اسب بخار و گشتاور ۳۹۰ نیوتنمتر دارد.
هنوز مشخص نیست گروه بهمن، فیدلیتی XB1 را با پیشرانه ۱۹۷ اسب بخار در ایران عرضه میکند یا نسخهی پلاگین هیبرید ۳۲۶ اسب بخار را به خط مونتاژ میساند؛ اما چنانچه شرایط ورود مدل هیبریدی فراهم شود، قدرتمندترین خودروی صفر کیلومتر بازار کشورمان، محصولی از چری خواهد بود.
فیدلیتی XB1 توسط برند جتور (Jetour) زیرمجموعه چری در چین تولید میشود. این خودرو با نام داشینگ (Jetour Dashing) یا X-1 در سال ۲۰۲۲ رونمایی شده و یکی از جدیدترین کراساورهای شرکت سازنده محسوب میشود. هنوز مشخص نیست؛ چرا گروه بهمن از کد XB1 برای معرفی جتور داشینگ استفاده میکند و کد بینالمللی X-1 را نمیپسندد.
طراحی بدنه و نمای بیرونی فیدلیتی XB1
ظاهر داشینگ نهتنها نسبت به خودروهای چینی موجود در بازار ایران، متفاوت و عجیب جلوه میکند؛ بلکه شباهت چندانی با مدلهای مختلف چری و برند جتور نیز ندارد. هاکان ساراکوگلو (Hakan Saraçoğlu) مدیر طراحی خودروهای جتور، هدف از ساخت داشنگ را، جذب مشتریان جوان میداند. او قبل از پیوستن به گروه چری و برند جتور، سابقه کار برای پورشه و همکاری در پروژه ۹۱۸ دارد.
چراغهای باریک روی کاپوت جلو برای فیدلیتی XB1 همسطح بدنه هستند. مهشکنها داخل سپر نصب شدهاند و روشنایی اصلی در شب، از چراغهای LED طرفین سپر تامین میشود. ساختار جلوپنجره و سپر، حالت مجزا ندارد. این بخش، نمای سهبعدی و پیوسته در نمای اصلی را شکل میدهد.
مشابه چانگان یونی T، لاماری ایما و دیگر کراساورهای اسپرت چینی، سقف خمیده و حالت شبیه به کوپه برای فیدلیتی XB1 نیز وجود دارد. دستگیرههای مخفیشونده داخل بدنه، حس یک خودروی مدرن را به جتور داشینگ میدهند اما حجم نسبتا زیاد ادوات پلاستیکی سیاهرنگ در نمای جانبی و سپر عقب، شدیدا توی ذوق میزند. طراحی قسمت پشت فیدلیتی XB1 چندان متفاوت از فیدلیتی معمولی (مونتاژ بهمن) نیست؛ اما حجمدهی جذابتر با جایگاه مناسب پلاک دارد. طرح LED داخل چراغهای عقب نیز، چشمنواز است.
ابعاد فیدلیتی XB1 شامل ۴,۵۹۰ میلیمتر طول، ۱,۹۰۰ میلیمتر عرض و ۱,۶۸۵ میلیمتر ارتفاع با فاصله محوری ۲,۷۲۰ میلیمتر است. این خودرو در چین با چرخهای ۲۰ اینچ و تایرهای برند گیتی به پهنای ۲۵۵ میلیمتر عرضه میشود.
طراحی کابین و نمای داخلی فیدلیتی XB1
داشبورد و ادوات اصلی در جتور داشینگ، با الگوبرداری از خودروهای تسلا طراحی شده است. نمایشگر بزرگ ۱۵/۶ اینچ در مرکز قرار دارد و پشت فرمان، مانیتور دیجیتالی کوچک برای نمایش اطلاعات فنی استفاده میشود.
فیدلیتی XB1 تلاش میکند تا بسیار مدرن و آیندهنگر باشد. به همین دلیل کلیدهای فیزیکی روی داشبورد حذف شدهاند و صرفا روی فرمان، دکمههای مرتبط با سیستم سرگرمی و کروز کنترل وجود دارند. حتی در فضای بین صندلیها، فقط شارژر بیسیم و جا لیوانی تعبیه شده است. بسیاری از امکانات رفاهی، مثل تهویه مطبوع و گرمکن داخل صندلی، از طریق صفحه لمسی زیر مانیتور اصلی، کنترل میشود.
جتور داشنگ در چین، با رنگ داشبورد و صندلی خاکستری تیره یا سفید (کرم روشن) قابل خرید است. همچنین طرح چهارگوش مدور برای فرمان، دیگر نکتهای است که بهندرت برای خودروهای چینی دیدهایم. این کراساور در تمام مدلها سقف پانورامیک دارد.
پیشرانه مشخصات فنی فیدلیتی XB1
ارزانترین مدل جتور داشینگ در چین، موتور ۱/۵ لیتر توربوشارژ با قدرت ۱۵۶ اسب بخار دارد. این نسخه، مجهز به گیربکس دنده دستی است و ظاهرا وارد ایران نخواهد شد. دیگر نمونه که احتمالا برای مونتاژ توسط گروه بهمن انتخاب شده، پیشرانه ۱/۶ لیتر توربوشارژ با قدرت ۱۹۷ اسب بخار و گشتاور ۲۹۰ نیوتنمتر خواهد داشت تا همراه گیربکس ۷ سرعته دبل کلاچ اتوماتیک، سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۸ تا ۹ ثانیه فراهم کند.
آنچه فیدلیتی XB1 را به خودرویی بیرقیب در بازار ایران تبدیل خواهد کرد؛ پیشرانه پلاگین هیبرید با قدرت ۳۲۶ اسب بخار و گشتاور ۵۶۵ نیوتنمتر است. این خودرو میتواند در زمانی حدود ۷ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت برسد اما فراتر از شتاب بالا، قابلیتهای بسیار خوب در مصرف سوخت و حرکت برقی دارد. جتور داشینگ پلاگین هیبرید، پس از شارژ باتریها به وسیلهی برق شهری، تنها یک لیتر در صد کیلومتر، مصرف بنزین خواهد داشت. این خودرو میتواند، مسافتی حدود ۱۰۰ کیلومتر را بینیاز از سوخت فسیلی و صرفا با تکیه بر شارژ باتری، طی کند.
مدل پلاگین هیبرید، صرفا دیفرانسیل جلو است و گیربکس ۳ سرعته هیبریدی (DHT) دارد. موتور بنزینی این خودرو، ۱/۵ لیتر توربوشارژ است و بیشتر اوقات برای شارژ باتریها استفاده میشود. ظرفیت باتری جتور داشینگ پلاگین هیبرید، ۱۹.۲۷ کیلووات ساعت است و ظاهرا برای ۱۰۰ درصد ذخیره انرژی، نیاز به ۷ تا ۸ ساعت اتصال برق شهری دارد.
قیمت XB1 بنزینی و هیبریدی در چین و قیمت احتمالی در ایران
مدل پایه از جتور داشینگ با پیشرانه ۱/۵ لیتر ۱۵۶ اسب بخار، آستانه قیمت جالب توجه ۱۵ هزار دلار دارد. این خودرو، همراه پیشرانه قویتر، گیربکس اتوماتیک و امکانات اضافی مثل ترمز خودکار، دوربین ۳۶۰ درجه، کروزکنترل تطبیقی و ۶ کیسه هوا، به قیمت ۱۷ تا ۱۸ هزار دلار فروخته میشود. بنابر اطلاعات موجود در منابع خبری چینی، مدل پلاگین هیبرید جتور X-1 با امکانات کامل، ۲۴ هزار دلار قیمت دارد و برای صادرات به اروپا آماده شده است.
اگر ارزش دلار بازار آزاد ایران را حدود ۵۰ هزار تومان فرض کنیم؛ فیدلیتی XB1 مجهز به پیشرانه ۱/۶ لیتر ۱۹۷ اسب بخار واردشده به کشورمان، نزدیک به ۲ میلیارد تومان هزینه خرید خواهد داشت. نسخه پلاگین هیبرید نیز با قیمت ۲/۵ تا ۲/۷ میلیارد تومان به مصرفکننده نهایی خواهد رسید.
MohammaD
۱۴ فروردین ۱۴۰۲بالاخره یه چینی تو ایران امیدوارم کرد . حالا هم که گیر دادید به خودرو های کشور دوست و برادر :)) چین ، حداقل درجه یک ها رو بیارید .
هادی
۲۷ مرداد ۱۴۰۳استاد یک مقداری دست از غرب زدگی طولانی بردارید مقاله با دقت بخوانید طراح پورشه به جری پیوسته است این یعنی چین دارد در خودروسازی حرف اول را می زند که متخصیصن قدیمی برندهای معروف به پین می پیوندند
HR3
۱۴ فروردین ۱۴۰۲من با دید خوشبینانه به محصولات چینی نگاه می کنم که اگه همینا نبودن بازار کساد و تکراری یه سری خودرو مثل دو دهه هی 60 و 70 شمسی رو تجربه می کردیم
تازه محصولات چینی به خوبی زبان طراحی روز دنیا رو برای کشورهای جهان سوم پیاده می کنن تا تجربه ی محصولات مدرن برای همه فراهم باشه شما حساب نکن تو ایران هیچکی نمی تونه بخره
MAJking2
۱۴ فروردین ۱۴۰۲واسه بازار ما یه چهار سیلندر ۲۰۰۰ سی سی با تکنولوژی روز روشون سوار کنن خیلی باصرفه تره تا این توربو موربو های هایبرید؛ سخت هست ولی میشه به سفارش ایران اینطوری بخوان.
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۴ فروردین ۱۴۰۲یکی از آشنایان من X33 معمولی داره با موتور 134 اسب بخار و گیربکس CVT
این ماشین با 4 نفر سرنشین، خیلی راحت از سخت ترین شیب های ماسال و جواهرده و فیلبند بالا می ره
شما هر نوع مسیر شیب تند که آسفالت داشته باشه، راحت و بی دردسر با یک کراس اور چینی 130 اسب بخار می تونی سفر کنی
خود من بارها دیدم و تجربه سواری با X33 و جک S5 و هایما در ارتفاعات داشتم
کاش حق انتخاب برای مردم وجود داشت که هرکسی، ماشینی که صلاح می دونه با قیمت مناسب بخره
کاملا مشخصه که هر چی ماشین چینی گران تر و قویتر باشه، سود بیشتر نصیب واردکننده می شه
مدل های اقتصادی در بازار چین فراوان هست، اما عزیزان واردکننده فقط به سود فکر می کنن و همه پیگیر 2-3 میلیاردی کردن قیمت ها هستن
وزیر وقت گیری
۱۴ فروردین ۱۴۰۲دیگه وقتی پراید جاده های ماسال و فیلبند رو میره بالا صد درصد چینی هم میره ، ولی مساله اینه که ما تو اون جاده های پیچ در پیچ و در ترافیک به دنده اتومات نیاز داریم ، به اتوهلد نیاز داریم ، کروز هوشمند نیاز داریم ، رادار عقب نیاز داریم ، خوب اینا تو اس ۳ و اس۵ و تیگو ۵ و ۷ قدیم که نیست تازه تازه رو آریزو ۶ پرو و تیگو ۸ گذاشتن ، واقعا ما این قدر کمبود داریم که نمی دونیم به کدومش برسیم ، غیر از کمبود وارد کننده ،
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۵ فروردین ۱۴۰۲جهت اطلاع شما عرض کنم
دنده اتوماتیک واقعا آپشن مهمی هست برای ماشین های چینی، خصوصا موقع رانندگی در شیب
اما سیستم اتوهلد به نظر من، یک آپشن بسیار معمولی هست که بود و نبودش، فرق خاص نمی کنه
وقتی ماشین شما دنده اتوماتیک باشه (فرقی نمی کنه CVT یا دنده) به محض اینکه موقع بالا رفتن از شیب، روی حالت درایو قرار بدین و کمی گاز بدین، ماشین سرجاش ثابت می مونه و طبیعتا خاموش هم نمی شه (کلاچ نداره)
این نکته رو زمانی فهمیدم که با همون دوستم و X33 رفتم شمال
فرشاد
۱۵ فروردین ۱۴۰۲سلام
ضمن تبریک سال نو اگر ممکنه با توجه به تجربه و دانش شما درمورد خودروها،گزارشی درباره شرایط موتورهای توربو شارژر خودروهای چینی با شرایط بنزین ایران در دراز مدت تهیه کنید
فکر میکنم برای خیلی ها جالب و مفید باشه
ممنون از زحماتتون
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۵ فروردین ۱۴۰۲ایده جالبی هست و سعی می کنیم انجام بدیم
اما برحسب تجربه خدمت شما می گم؛ کلا مشکل خاصی برای موتورهای توربوشارژ چینی با بنزین ایران وجود نداره
اگر هم ایراد بخواد ظاهر بشه، در زمان گارانتی مشخص می شه
تعداد بسیار زیادی جک S5 و هایما S7 توربو در ایران هست، با کیلومترکارکرد بالای 100 هزار، ایراد موتور یا گیربکس ندارن
محسن
۱۵ فروردین ۱۴۰۲مدل های اقتصادی زیاد وجود داره ولی باید بین خودروهای وارداتی و تولید داخل فاصله زیادی باشه که مردم برای خودرو داخلی صف ببندند … این رویه مافیای داخلی میباشد .از ابتدا و قبل از تحریم هم به همین شکل بوده
MohammaD
۱۴ فروردین ۱۴۰۲برای اولین بار تو بازار ایران به یه چینی امیدوار شدم . حالا هم که اصرار هست از چین خودرو وارد بشه حداقل درجه 1 ها وارد بشه .
MohammaD
۱۵ فروردین ۱۴۰۲شرمنده کامنت تکراری اومد چون دیشب کامنت اولم نمایش داده نشد فکر کردم ارسال نشده
Farimani
۱۴ فروردین ۱۴۰۲یک لیتر در صد کیلومتر؟!!!
یعنی اگر باک ۶۰ لیتری داشته باشه میتونه ۶۰۰۰ کیلومتر رو با یک باک کامل و شارژ پر ، پیمایش داشته باشه ؟؟!!!
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۴ فروردین ۱۴۰۲نیاز به شارژ از طریق برق شهری داره
در حد 6 هزار کیلومتر که قطعا نمی تونه چون انرژی الکتریکی در باتری هم بعد از مدتی تموم می شه
اما اگر کلی بخوایم نگاه کنیم، اکثر ماشین های پلاگین هیبرید در این کلاس، می تونن خیلی راحت 1000 کیلومتر مسافت بدون توقف طی کنن
به شرطی که قبل از شروع حرکت، باک و باتری تکمیل باشه
Arshia m3csl
۱۴ فروردین ۱۴۰۲داخلش شبیه بنز های eq هست قیمتش هم احتمالا ۱۳۰ هزار دلار بشه تو ایران بخواد بیاد و میره تو بازه قیمتی لکسوس nx300 که اگه اینطوری باشه nx خیلی با کیفیت و بهتره و سواری بهتری داره فیدلیتی xb1 ظاهرش خیلی شیکه ولی کیفیت ساختش احتمالا خیلی بالا نخواهد بود و اگه هم قیمت لکسوس nx باشه حتی نمیشه بهش فکر کرد با ممنوعیت واردات خودرو خوب چینی های سر هم بندی شده تو ایران رو میکنن تو پاچه ثروتمندای ایران اگه واردات رو باز بزارن و ماشین های زیر ۲۵۰۰۰ دلار هم بیارن خیلیا سمت ماشین چینی نمیرن با وجود میتسوبیشی اکلیپس و تویوتا کرولا
MohammaD
۱۵ فروردین ۱۴۰۲NX قطعا کیفیت ساخت بهتری داره اما آیا مطمئنی سواری بهتری داره ؟
فکرشو بکن این NX بازار ایران مال چند سال پیش هست و همون زمان از سواری و پالایش اون نسبت به رقبا انتقاد بود و حدس من اینه که سواری این دو در یه حد باشن و ممکنه این نسخه از فیدلیتی بهتر باشه حتی!
رضا
۱۴ فروردین ۱۴۰۲شما نسخه ۲۰ هزار دلاری رو در نظر بگیری+ ۵۰ درصد گمرک+ ۳۰ درصد سود مونتاژ کننده+ ۲۰ درصد باقی موارد سر جمع بشه ۴۰ هزارتا. دلار که اینا با حواله میخرن زیر ۴۰ تومنه. اینا نمیرن از میدون فردوسی دلار ۵۰ تومنی بخرن. نتیجه حرفم چیه . قیمتی که تخمین زدین به هیچ عنوان منطقی نیس.
بهمن یه سیاستی که داره اینه که قیمت درست میزاره ولی دست مصرف کننده نمیرسه. مدیریتش قبلا با سپاه بود الان با کروزه. مدیران و باقی موارد علنا دزدی میکنن و با دلاری که شما تعیین کردی با سود چندین برابری بنداز میکنن. شما حساب کن جک اس فایو و ام وی ام چرت هم قیمت دیگنیتی و فیدلیتی میفروشن. بهمن یه جور ملت رو دور میزنه. اینا شمشیر رو از رو میبندن.
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۵ فروردین ۱۴۰۲من قیمتی رو در مقاله می نویسم که مردم احتمالا در بازار آزاد خواهند دید
چیزی که اسما توسط شرکت وارد کننده گفته می شه، دروغ و عوام فریبی هست
هر وقت مسخره بازی بورس کالا تمام شد، قیمت ها واقعی می شه
فرید
۱۵ فروردین ۱۴۰۲یعنی دو و نیم برابر قیمت جهانی تو ایران فروخته میشه! چی بگم؟ …. 😕
علی
۱۵ فروردین ۱۴۰۲تا وقتی اینا باشن برادر من چیزی تو این مملکت درست نمیشه بدترم میشه، من چند سالی مالزی زندگی کردم تو هیچ شهر مالزی یدونه خودرو اشغال چینی شما نمیبینی با اینکه همسایه نزدیکشه و کلی مردم چین داخل مالزی زندکی میکنن اما همه ماشین ها ژاپنی و اروپایی و بریتانیایی و آمریکاییه ،حالت بهم میخوره قیافه این ماشین های چینی copy paste رو میبینه آدم…
آریا
۱۰ شهریور ۱۴۰۲الان که تعرفه واردات خودروهای پلاگین هیبرید ۶درصد اعلام شده قیمت تمام شده نباید بالاتر از ۱.۷ میلیارد بشه..
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۰ شهریور ۱۴۰۲امیدوارم
ولی ظاهرا تعرفه واردات ۶ درصد هست و مالیات سنگین پابرجاست
حسین دهمرد
۱۵ فروردین ۱۴۰۲ماشین منطقیه. صد کیلومتر برد تمام الکتریکی برای خیلیها کافیه. صبح بری سر کار و بعد از ظهر برگردی. آخر هفته هم با موتور بنزینی بری تعطیلات آخر هفته خوش بگذرونی. فقط کاش اون موتور برقی رو میزاشت واسه چرخای عقب . شوخی شوخی دو دف میشد
داوود
۱۵ فروردین ۱۴۰۲از خیر سر مسئولین این مملکت، دیگر خرید خودروهای چینی ارزان قیمت هم برای امثال من به یک رویای دست نیافتنی تبدیل شده است.
حسین
۱۵ فروردین ۱۴۰۲پشت فیدیلیتی معمولی نشستم زیاد جالب نیست.
پارسا
۱۵ فروردین ۱۴۰۲داخلش جذابه
موتور هم خوبه ولی پرخرجه بدون شک
ارزش خریدش بعدا معلوم میشه که ببینیم بهمن چقدر میتونه ازین فناوری های پیشرفته مثل توربو و هیبرید پشتیبانی کنه
محمد
۱۵ فروردین ۱۴۰۲نمیگم چینی بده
پیشرفتشون حتی به لطف کپی،باز قابل تقدیره
کاری که صنعت خودرو و نه هیچ صنعت دیگه ایرانی عرضشو نداشت
و صد البته به دلایلی که میدونید….
اما….
به شکل عجیبی بازار مملو از کالای چینی و خصوصا خودرو،،،،مشمئز کننده شده
با قیمتهای کاملا غیر منطقی و ضالمانه
شخصا سال پیش ماشینم رو فروختم و دیگه ماشین نمیخرم
گواهینامه موتور سیکلت و ماشینمم اسفند باطل شد که دنبال اونم نمیرم
یه دوچرخه حرفه ای گرفتم که برم سمت یه زندگی مینیمالیستی
کاش این ملت هیچوقت اینقدر ماشین پرست نمیشد
دقیقا یکی از ابزار تسخیر ملت….
همایون
۱۵ فروردین ۱۴۰۲احتمال عرضه با موتور ۱۹۷ اسبی خیلی بیشتر از موتور هیبرید هست.ولی نکته جالبش اینه دوتا موتور داره ولی بازم دو دف نیست لامصب😁بهمن خودرو قرار نیست تو سال جدید شاسی بلند دو دف تولید کنه که این میشه برگ برنده مدیران خودرو.
البته اینم بگم بهمن موتور ظاهرا پارتیش کلفته و نسبت به بقیه خودروسازان خصوصی دست بازتری تو مافیا بازی داره واسه همینم هست که همیشه قیمت کارخونه محصولاتش پایینتر از مدیران خودرو هستش ولی تو بازار آزاد قضیه برعکسه مثلا ریسپکت تو قیمت کارخونه حتی از اریزو پنج هم ارزونتر بود واسه همین خیلی توجه مثبت دریافت کرد ولی عملا تو بازار حتی از فونیکس اریزو ۶پرو هم گرونتر فروخته میشه و بهمن موتور هم انتظار داره ما باور کنیم این دوبله شدن قیمت سودش تو جیب دلالها میره نه خود شرکت.
هر چند جفت شرکتها هم نسبت به استاندارد فروش و قیمت گذاری خودرو در دنیا دارند چند برابر از مردم میگیرن
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۵ فروردین ۱۴۰۲بهمن خودرو امسال، دیگنیتی دریم ix7 عرضه خواهد کرد که نسبت به تیگو ۸ بزرگ تر هست و سیستم دو دیفرانسیل داره
https://www.pedal.ir/chinese/dfsk-ix7-fengon-karmania-specs-price/
در مجموع همه این عزیزان مونتاژکار خودروی چینی، دوست و رفیق همدیگه هستند و هیچ رقابتی بین شون نیست
تک یا دو دیفرانسیل بودن ماشین چینی برای مشتری در ایران ، اهمیت نداره. ملت به دید سرمایهگذاری میخرن و قیمت و قیافه براشون تعیین کننده است
مهردادکمال
۱۵ فروردین ۱۴۰۲قابل توجه ترین و احساس برانگیز ترین اتوموبیل ۲۴هزار دلاری که الان تو دنیا تولید میشه بی شک مدل پلاگین فیدیلتی هستش یک کراس اور فوق العاده جذاب با ابعاد مناسب… با این قیمت بازار اروپا رو هم تسخیر میکنه
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۵ فروردین ۱۴۰۲خودروی بی وای دی سانگ پلاس (BYD Song Plus) در مدل پلاگین هیبرید، مشابه فیدلیتی XB1 هیبرید است و همین الان فروش بسیار خوبی در شمال اروپا داره
حسین
۲۱ فروردین ۱۴۰۲آقای اشتری، خودروهای بیوایدی فقط در نوع تمام برقی در اروپا و اقیانوسیه فروخته میشوند نه هیبریدی.
محمد
۱۵ فروردین ۱۴۰۲نسخه فول فولش 18 هزار دلاره یعنی 900 میلیون هرطور حساب کنید هم نباید قیمتش تو بازار بالای 2 و 300 باشه
محمد
۱۵ فروردین ۱۴۰۲فیدلیتی پرستیژ 2 دف هست ؟
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۵ فروردین ۱۴۰۲خیر عزیزم Jetour X70 Plus یا به عبارتی فیدلیتی پرستیژ، دو دیفرانسیل نیست
دیگنیتی دریم که هنوز وارد ایران نشده، قرار هست دو دیفرانسیل 7 صندلی باشه
بينام و نشان
۱۵ فروردین ۱۴۰۲با توجه به خرید سهم ایرانی ام وی ام توسط بهمن موتورز و داشتن حق استفاده برند کایی، باید به نحوی بهمن موتورز رو چری توی ایران دونست. استفاده از اسامی غیر از اسامی خودروهای اصلی به دلیل دور زدن تحریمات توسط شرکت هست. اینکه بهمن داره با چری که بالغ بر 40 درصد تولید 2022 رو صادر کرده کار میکنه میتونه یه نکته مثبت برای بهمن و ارتقا کیفیت کلی بازار خودرو باشه
shahrukh
۱۵ فروردین ۱۴۰۲ضمن پوژش،منظورشون دیگنیتی دریم هست🙏
بينام و نشان
۱۵ فروردین ۱۴۰۲چری و دانگ فنگ فعال ترین خودرو سازان چینی در بازار ایران هستن. به نحوی باید گفت 80درصد یا حتی بیشتر خودروهای چینی که در بازار ایران عرضه میشن مرتبط دانگ فنگ و چری و زیرمجموعه هاشونن. احتمالا به زودی شاهد حضور اکسید، وویاه و خیلی برندهای پرمیموم تر از این دو خودروساز توی ایران خواهیم بود
علیرضا
۱۶ فروردین ۱۴۰۲این برند چری که اینا بهش گیر دادن جزو 4 خودروی بی کیفیت در چین شناخته شدند. یعنی رتبه 4 از آخر!
برند اول هم دانگ فنگ هونداست که نمیدونم همین دانگ فنگ که میاد تو ایرانه یا یه شرکت دیگه.
حالا این لاماری ایما که از دانگ فنگ هستش و ظاهرش شبه این هستش و تازه از شرکت خوب چینیه اصلا ماشین جالبی نیست.
من از این XB1 با مشخصات روی کاغد و ظاهرش خیلی خوشم اومد امیدوارم چیز خوبی از آب در بیاد ولی واقعا چرا باید 324 اسب تک دیفرانسیل باشه؟ دو دیفشو میزدن دیگه. به نظر من تک دیفرانسیل اوردین این ماشین اشتباه بزرگی هست ولی بعید میدونم که هیبریدش بیاد و همچنان تیگو 8 پرو مکس حرف اول رو بزنه توی چینی ها.