بهمن موتورتلویزیون پدالچشم انداز

وانت پیکاپ G9 جدید بهمن موتور؛ مشخصات فنی، قیمت و بررسی ویدئویی

جدیدترین محصول بهمن موتور، پیکاپ فول سایز و آفرودی G9 است. بیایید با این خودرو بیشتر آشنا شویم.

طی ماه‌های اخیر، تنوع خودروهای چینی مونتاژ بهمن موتور افزایش یافته است. ون اینرودز و شاسی‌بلندهای فیدلیتی و دیگنیتی توسط بهمن در ایران عرضه می‌شوند. از سویی دیگر، وانت‌های قدیمی مزدا با نام کارا همچنان روی خط مونتاژ هستند و بسیار متفاوت از دیگر تولیدات بهمن به نظر می‌رسند. G9 یک پیکاپ پهن‌پیکر ساخت چین از شرکت ZX AUTO است. این مدل با نام ZTE G9 و ترالرد (Terralord) در کشورهای مختلف فروخته می‌شود.

پیکاپ بهمن G9

جک KMC T8 کرمان موتور، آمیکو آسنا، فوتون تونلند ایران‌خودرو، دایون V5 و زامیاد زاگرس، وانت‌های جدید چینی هستند که همراه با سیستم دو دیفرانسیل و طراحی مدرن به بازار کشورمان معرفی شدند. این شرایط، طبیعتاً مشوق گروه بهمن است تا محصولی مشابه خودروهای مذکور، برای مونتاژ و فروش آماده کند.

G9 توسط ZX در چین عرضه می‌شود. شرکت ZX AUTO یکی از خودروسازان نسبتاً کوچک چین است که صرفاً وانت و شاسی‌بلند تولید می‌کند. این مجموعه در سال ۱۹۹۹ تأسیس شده و بسیاری از محصولات خود را بر اساس خودروهای تولیدی گروه بایک (Baic) می‌سازد. بهمن موتور در حال حاضر این خودرو را در تست‌های دوام و آفرودی شرکت داده و احتمالاً در سال ۱۴۰۲ تولید و فروش آن را آغاز کند.

مشخصات وانت پیکاپ G9 بهمن موتور

ویژگی مشخصات
ابعاد خودرو طول: ۵۳۹۳ میلی‌متر، عرض: ۲۰۴۵ میلی‌متر، ارتفاع: ۱۹۶۵ میلی‌متر، فاصله محوری: ۳۲۳۰ میلی‌متر
موتور ۲ لیتر توربو
قدرت موتور ۲۲۰ اسب بخار
گشتاور ۳۶۵ نیوتن‌متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ساخت ZF آلمان
نوع سیستم انتقال قدرت دو دیفرانسیل به همراه قفل دیفرانسیل الکترونیکی
تعلیق و آلیاژ اکسل‌های تقویت‌شده با فنربندی مناسب آفرود از آلیاژ آلومینیوم منیزیم
ابعاد فضای داخلی بسیار وسیع با امکان نصب صندلی‌های پهن و راحت، فضای کافی برای دو سرنشین قدبلند در ردیف عقب
امکانات داخلی نمایشگر لمسی بزرگ، پنل دیجیتال، صندلی راننده برقی (تنظیم ۱۰ جهته)، کلیدهای تنظیم مود رانندگی، فرمان چندکاره، دریچه تهویه برای سرنشینان عقب، جالیوانی و نگهدارنده اشیا
ایمنی ۲ کیسه هوا (جلو و جانبی)، سیستم ABS، EBD، ESC، کروز کنترل تطبیقی، سیستم کنترل حرکت بین خطوط، هشدار برخورد از جلو، سیستم روشنایی و برف‌پاک‌کن خودکار
امکانات رفاهی دوربین ۳۶۰ درجه، ضبط وقایع خودرو (CAR DVR)، استارت و ورود بدون کلید، آینه‌های برقی تاشونده با گرم‌کن، ترمز پارک برقی، شارژر مجزا

طراحی بدنه و نمای ظاهری بهمن G9

طراحی G9 ترکیبی الهام گرفته از وانت‌های مشهور امریکا، خصوصاً فورد F-150 و دوج رم است. این خودرو با طول ۵۳۹۳ میلی‌متر، عرض ۲۰۴۵ میلی‌متر و ارتفاع ۱۹۶۵ میلی‌متر، همراه فاصله محوری ۳۲۳۰ میلی‌متر، یکی از بزرگ‌ترین خودروهای مونتاژ ایران خواهد بود.

نمای اصلی، ترکیبی از چراغ‌های فورد و جلوپنجره‌ی دوج دارد. حالت صاف و عمودی در مجموعه ادوات روبروی خودرو، حس یک وانت قدرتمند را برای G9 تداعی می‌کند. شرکت چینی تلاش کرده است با جزئیات نارنجی‌رنگ، تفاوت‌هایی بین محصول خود و تولیدات آمریکایی ایجاد کند که خوشبختانه توسط بهمن موتور در نسخه ایرانی حذف شده‌اند. برجستگی اصلی کاپوت و گلگیرها، وامدار دوج رم است. دو هواکش پلاستیکی تزئینی هم روی درب موتور قرار گرفته‌اند. طراحی دیلایت‌ها نیز کاملاً منحصر به فرد است.

پیکاپ بهمن G9

در نمای جانبی مشابه دیگر وانت‌های چینی موجود در بازار جهانی، طراحی الهام گرفته از تویوتا هایلوکس دیده می‌شود. حفاظ مخصوص قسمت بار و رینگ‌های سیاه‌رنگ، حس اسپرت و جوان‌پسند خودرو را تقویت می‌کنند. ارتفاع بسیار بلند خودرو که تقریباً نزدیک ۲ متر است، جلوه‌ای قدرتمند و قابل توجه به آن بخشیده است. به گونه‌ای که در زمان تست، افراد زیادی به سمت این خودرو جذب شدند.

 

در پشت G9 تفاوت خاصی با دیگر وانت‌های دنیا دیده نمی‌شود. یک دستگیره ورود به قسمت بار وجود دارد و گیره‌های مخصوص طناب‌کشی در طرفین بدنه هستند. حجم‌دهی بدنه در فضای نزدیک چراغ و درپوش صندوق، به‌خوبی انجام شده و دارای تزئینات سیاه‌رنگ است. در دو سوی سپر عقب هم لبه‌هایی پلکانی شکل برای قرار دادن پا در نظر گرفته شده است.

طراحی داخلی و کابین وانت G9

نصب نمایشگر لمسی، پنل دیجیتال و داشبورد چشم‌نواز، G9 را جذاب‌تر از رقبای حاضر در بازار ایران نشان می‌دهد. بخش میانی (کنسول)، دسته‌دنده، جالیوانی و کلیدهای مرتبط با ترمز برقی (ترمزدستی) یا کلید گردان انتخاب مودهای رانندگی، باوجود پلاستیک ارزان‌قیمت، زیبا و هماهنگ به نظر می‌رسند. با ورود به کابین فضای بسیار وسیع و عریض جلوه می‌کند. مهم‌ترین اِلمان در این قسمت، مانیتور مربعی شکل بزرگ مرکزی است که توسط دریچه‌های تهویه عمودی دربر گرفته شده است.

داخل کابین بهمن G9

توجه ویژه‌ای به طراحی داخلی G9 شده تا حس سواری با یک تراک آمریکایی را تداعی کند. چیدمان ادوات مختلف، به‌وضوح الهام گرفته از وانت‌های مشهور فورد بوده اما برای جذب خریدار یک محصول اقتصادی ساخت چین، موفق عمل می‌کنند. تم غالب داخلی، مشکی‌رنگ بوده و قسمت‌هایی نیز با تکسچر خاص در سرتاسر کابین به چشم می‌خورد. متأسفانه کلیدهای پیانویی داشبورد که آبکاری هم شده‌اند با فرم تخت خود دید مناسبی ندارند. در عوض روی کنسول بسیار پهن G9 می‌توانید از دسته دنده برقی، کاپ هولدر، زیر آرنجی با گنجایش بالا و قسمت‌هایی برای قرار دادن اشیا و موبایل لذت ببرید.

فرمان خودرو هم از جنس و طراحی مناسب و به روزی برخوردار است و پشت آمپر نیز دیجیتالی است.

فرمان بهمن G9

عرض ۲۰۴۵ میلی‌متر برای بدنه‌ی G9، منجر به فضای بسیار خوب کابین شده است. این ابعاد، امکان نصب صندلی‌های پهن و راحت را فراهم می‌کنند. در عقب هم دو سرنشین بالغ و قدبلند، فضای نسبتاً مناسبی برای زانو و بالای سر دارند. افراد سوار بر وانت G9 دید بسیار خوب به اطراف خواهند داشت و خصوصاً راننده برای مانور‌های خیابانی با مشکل نقاط کور، روبرو نخواهد شد. اما در آفرود، به‌واسطه ابعاد بزرگ کاپوت، دید به موانع بدون دوربین‌ جلو و ۳۶۰ درجه کم خواهد بود.

پیشرانه و تجهیزات فنی وانت پیکاپ G9 بهمن موتور

وانت G9 با موتور ۲ لیتر توربو، ۲۲۰ اسب بخار قدرت و ۳۶۵ نیوتن‌متر گشتاور دارد. سال‌ها قبل در بازار چین، نسخه‌ی دیگری با پیشرانه‌ی ۲/۴ لیتر توربو نیز ساخته شده که قدرت ۲۱۱ اسب بخار و گشتاور ۳۲۰ نیوتن‌متر داشته است. گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته ساخت ZF آلمان هم وظیفه انتقال نیرو به هر چهار چرخ را بر عهده دارد و نکته بهتر اینکه این خودرو مجهز به قفل دیفرانسیل الکترونیکی است.

موتور پیکاپ بهمن G9

علاوه بر سیستم دو دیفرانسیل، اکسل‌های تقویت‌شده با فنربندی مناسب رانندگی آفرود از آلیاژ آلومینیوم منیزیم برای G9 استفاده شده است.

امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی وانت G9 بهمن خودرو

در کابین، مانیتور بزرگ لمسی با ناوبری ماهواره‌ای، رابط بلوتوث با کلیدهای کنترل روی فرمان، دوربین ۳۶۰ درجه، دوربین ضبط وقایع خودرو (CAR DVR)، استارت و ورود بدون کلید، شارژر مجزا و دریچه تهویه هوای ردیف عقب، صندلی راننده با قابلیت تنظیم برقی در ۱۰ جهت، کروز کنترل روی فرمان، آینه‌های جانبی تاشونده برقی به همراه گرم‌کن، ترمز پارک برقی (Electric Parking Brake) و پرده عقب وجود داد.

داخل پیکاپ بهمن G9

بهمن G9، دارای ۲ کیسه هوا برای سرنشینان جلو و ۲ ایربگ جانبی است. ترمز قدرتمند با کالیپر دیسکی روی چهار چرخ، سیستم ترمز ضد لغزش (ABS)، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)، کنترل پایداری الکترونیک (ESC)، سیستم ترمز کمکی (Brake Assistance System)، سیستم هشدار برخورد از جلو (Front Collision Warning)، سیستم کنترل حرکت بین خطوط (Lane Departure Warning System)، کروز کنترل هوشمند تطبیقی (Adaptive Crouse contro) با ترمز خودکار، سیستم قطع سوخت هنگام تصادف (Collision Automatic Fuel shut-off) سیستم کنترل فشار باد تایرها و سیستم روشنایی اتوماتیک و برف‌پاک‌کن خودکار دیگر تجهیزات کمکی و کاربردی این خودرو هستند.

پیکاپ بهمن G9

قیمت وانت پیکاپ G9 بهمن در ایران و مقایسه با رقبا

مدلمشخصاتقیمت کارخانه-نمایندگیقیمت بازار
بی وای دی سانگ پلاسپلاگین هبیرید۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰به زودی

تاریخ به روز رسانی: ۲۶ آذر ۱۴۰۳

در بازار جهانی مدل جدید ZTE G9 در بازار چین، ۱۵۰ هزار تا ۲۰۰ هزار یوآن، معادل ۲۱ هزار تا ۲۹ هزار دلار قیمت دارد.

جک KMC T8 کرمان موتور

هم‌اکنون فوتون اتومات جدید، جک T8 و آمیکو آسنا مهم‌ترین رقبای G9 هستند. محصول کرمان موتور به نام KMC T8 کوچک‌تر از G9 است اما قیمت مناسب‌تر و امکانات قابل قبولی ارائه می‌کند. موتور ۲ لیتر توربو برای T8، قدرت ۱۷۴ اسب بخار و گشتاور ۲۹۰ نیوتن‌متر دارد. این وانت با طول ۵۳۲۵ و ارتفاع سقف ۱۸۳۰ میلی‌متر، وزن خالص ۱۹۶۰ کیلوگرم، در زمان ۱۲ ثانیه به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و نهایت سرعت ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت دارد. پیکاپ دوکابین کرمان موتور، یک وانت دو دیفرانسیل محسوب می‌شود که فعلاً با گیربکس دستی ارائه می‌شود و در بازار آزاد ۱/۹ میلیارد تومان قیمت دارد.

آمیکو آسنا

آسنا از معدود وانت پیکاپ‌های دو دیفرانسیل چینی در بازار ایران است که در دو مدل گیربکس دستی و اتوماتیک، مونتاژ می‌شود. این خودروها حدود ۴۰۰ میلیون تومان اختلاف قیمت دارند. هم‌اکنون در بازار آزاد، آسنا دنده‌ای به قیمت ۱.۶ میلیارد تومان فروخته می‌شود درحالی‌که نسخه‌ی اتوماتیک، به دلیل کمبود موجودی، بالای ۲ میلیارد تومان به فروش می‌رسد. آسنا از موتور ۲/۴ لیتر توربوشارژ بنزینی با قدرت ۲۱۸ اسب بخار و گشتاور ۳۲۰ نیوتن‌متر استفاده می‌کند. آسنا اتوماتیک، ۱۹۵۰ کیلوگرم وزن دارد و در زمان ۱۱ ثانیه به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد. میانگین مصرف سوخت این وانت، ۱۱ لیتر در صد کیلومتر است.

فوتون تونلند اتوماتیک

درنهایت مهم‌ترین رقیب G9 را باید فوتون G7 اتوماتیک دانست که البته هنوز به‌صورت عمده توسط ایران‌خودرو عرضه نشده است. فوتون ابعاد کوچکتری دارد و موتور ۲ لیتری توربوی آن ۲۳۵ اسب بخار و ۳۶۰ نیوتن متر قدرت و گشتاور تولید می‌کند و از یک گیربکس ۸ سرعته ZF برای انتقال نیرو به هر دو دیفرانسیل سود می‌برد.

ویدئوی بررسی بهمن G9 توسط تیم پدال را حتماً در یوتیوب یا آپارات ببینید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید:
تماشا در یوتیوب:

تماشا در آپارات:

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۲۹ رای

مطالب مشابه

‫۶۹ دیدگاه‌ها

  1. مهرانیان

    ۱۷ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (26 ديدگاه)

    یک آشغال چینی دیگر با ظاهری بسیار جذاب و گیرا. یکسال باهاش بری آفرود، تبدیل به قارقارک میشه

    موافقم 445
    مخالفم 92
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۸ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (10385 ديدگاه)

      یا خداوند مُتَعال ، بِرِس به دادِ اینایی که میخوان پُشتِ رولِش فازِ رَم سواری بگیرند و با نیشخند به همه یاللّه بِدَن !

      موافقم 385
      مخالفم 73
      1. مهرانیان

        ۱۸ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (26 ديدگاه)

        گل گفتی عزیز. شوربختانه مردم ایران با خریدن این محصول، پول تویوتا توندرا 2023 میدن ولی این آشغالها رو میشینن. درضمن کامنت 8000 شما مبارک

        موافقم 239
        مخالفم 30
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۱۸ آذر ۱۴۰۱
          سوابق: (10385 ديدگاه)

          ممنون
          بیش از نیمی از کامنت‌های من برای کل‌کل‌ کردن با فن‌هایِ کره‌مربایی حرام شد که جز حرام کردن وقت فایده‌ای نداشت !
          متاسفانه سواد خودرویی اکثریت مردم ما به سبب بازار انحصاری به فنا رفته 😔 !

          موافقم 172
          مخالفم 54
        2. هادی

          ۲۵ دی ۱۴۰۱
          سوابق: (1 ديدگاه)

          ولی قیمت فول این با قیمت پایه تاندرا برابره

          موافقم 41
          مخالفم 4
        3. IMAN1199

          ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
          سوابق: (1863 ديدگاه)

          NAVID۰۰۹۸ بیش از نود درصد کامنت های منم برای کل کل کردن و رد کردن نظرات متعصبان شما صرف شده فن های کره مربا که هیچ خود شما بعد از اونها دست کمی از همونها نداری
          چون سواد خودرویی هنوز خیلی باید بیشتر بشه
          هنوز نظرات متعصبانه و اشتباهی دارید در بعضی موارد
          مثل ریپلای کردن کامنت اول و دادن نظرات بحث بر انگیز و متعصبانه پس شما هم ساده و تک بعدی نبینید
          نظرات متعصبانه و مغرضانه هر جایی اشتباه و مردود هستند

          موافقم 6
          مخالفم 1
      2. shayan1renault

        ۱۸ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (1082 ديدگاه)

        والا داش امیکو به نسبت بهتره از اینا
        چینیا هم اونقدرا بد نیستن چون یا کپی خودروهای اروپایین یا پلتفرم اونارو خریدن
        البته پلتفرمای نسبتا قدیمی اروپا

        موافقم 40
        مخالفم 108
        1. پیکاپ سوار

          ۲۰ آذر ۱۴۰۱
          سوابق: (2 ديدگاه)

          سق

          موافقم 11
          مخالفم 10
      3. زمستانم

        ۲۴ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (217 ديدگاه)

        یه جوری میگ وقتت تلف شد انگار تمام جهان منتظر کشف شما دست به خشتک وایسادن سواد خودرو دیگه سیخی چند؟ اصلا چه لزومیه یه وسیله مصرفی رو اینقدر راجبش اطلاع داشته باشیم؟ اینها برای امثال ما ارزش هستند و الا تو یه کشور درست درمون فقط ابزار مصرفی به حساب میان فریب این خزعبلات ماشین بازی و فلان رو نخورید فقط دارن تلاش میکنن جنسشون رو اب کنن

        موافقم 59
        مخالفم 34
      4. ایمان

        ۲۹ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (6 ديدگاه)

        والا پولی ک طرف داره پرداخت میکنه برای این خودرو ۵۰ هزار دلاره و حق داره ک ژست سوار شدن رَم رو بگیره…یجوری میگین انگار اگه رم بود طرف میرفت چینی میخرید با این قیمت

        موافقم 103
        مخالفم 7
      5. زیزیگولو

        ۱۱ اسفند ۱۴۰۱
        سوابق: (6010 ديدگاه)

        چه عجب موتورش ۱۵۰۰ سی سی نیستش😮😮

        موافقم 27
        مخالفم 2
    2. همایون

      ۱۸ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (827 ديدگاه)

      درسته که اینم یه آشغال چینی دیگه هست ولی یه چیز جالبی که در موردش هست اینکه ابعادش تقریبا برابر با دوج رم ۱۵۰۰ هستش فقط طول صد سانت کمتره البته نسخه کاریش از دوج رم هم بزرگتره و اینکه بالاخره وانتی تو کلاس بزرگتر از هایلوکس تو کشور وارد میشه خوبه چون به سلیقه ایرانیها بیشتر میخوره.به نظرم اگه بهمن نسخه کاری تک کابینشو مونتاژ کنه با یکم امکانات رفاهی کمتر و قیمت ششصد هفتصد تومن میتونه فروش خوبی داشته باشه واسه کسایی که دنبال وانت واسه بارکشی هستن که از نیسان لوکستر بشه ولی گزینه ای به جز پادرا پلاس ندارن چون این مدلهای میلیاردی فقط واسه پز دادنه شایدم یه آفرود ریز باهاش بشه رفت

      موافقم 54
      مخالفم 27
      1. Iman99

        ۱ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (1863 ديدگاه)

        رم تی آر ایکس از این خیلی بزرگتر و سنگین تره
        عرض رم تی آر ایکس و فورد رپتور بیش از ۲.۲ متر هست
        وزن رم‌تی آر ایکس بیش از ۳ تن هست
        طول رم تی آر ایکس هم خیلی بیشتره

        ولی این پیکاپ چینی و هم کیشانش که اسمشون تو این مقاله هم برده شد عرضشون به طوری کلی حدود ۱.۹۹ تا ۲ و وزنشون هم حدود ۱.۹ تا ۲ تن هست که خیلی کوچیکتر از رم‌ تی آر ایکس هستن
        خودشون هم که بطور کلی انگشت کوچیکه رم تی آر ایکس کلا حساب نمیشن

        موافقم 42
        مخالفم 4
    3. جمشید

      ۲۳ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      با درود به تمامی دوستان،تمامی نظرات و سلیقه ها قابل احترام هستند.توجه داشته باشید که مصرف کنندگان ایرانی از خودروهای روز دنیا هم به لحاظ دسترسی و هم قیمتی محروم هستند و ناچارند با همین بازار تعریف شده داخلی سر کنند.مسلما در چنین بازار تشنه ای خودروهای چینی مورد بحث جلب توجه کرده و با وجود قیمت های غیر واقعی می‌توانند عرض اندام کنند.هیچکس از خودروی خوب بدش نمی اید،اما چاره چیست؟فقط خریداران این گونه خودرو ها توجه داشته باشند عرضه چنین پیکاب هایی با موتورهای دولیتری حتی توربو شبیه یک شوخی فنی با ذهن مشتریان است.برای کسب شتاب و سرعت مناسب موتور باید مدام تحت فشار بوده ،دور موتور همواره بالا بوده،صدای موتور را همواره باید تحمل کرده و به علت کیفیت پایین قطعات موتور در کوتاه مدت فرسوده میشود.این خودرو ها در طولانی مدت وفادار نیستند.

      موافقم 46
      مخالفم 1
  2. علی

    ۱۷ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (269 ديدگاه)

    بهمن خودرو فقط به خریدارن مزدا ۳ وفا کرد باقی همش خیانت بود لندمارک بسترن بی۳۰و ۵۰ و هاوال و چندین خودرو دیگه همگی دو سال مونتاژ کرد بعد توقف تولید و خریدار موند و بازار راکد و قطعات نایاب و بی نهایت گران الانم با دو خودرو بی کیفیت دیگنیتی و فیدلتی جولان میده به زودی به عاقبت بقیه دچار میشن

    من فوتون اتومات جدید ایران خودرو بهش ترجیح میدم

    موافقم 218
    مخالفم 16
    1. ممد ژانگولر

      ۱۷ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (4205 ديدگاه)

      بهترین محصول بهمن خودرو با فاصله با تمام رقباش همین G9 فقط باید دید تو تست و استفاده طولانی مدت چه میکنه
      من خیلی باهاش حال کردم
      کاش برو بچه های پدال بصورت فیزیکی تست کامل میگرفتن متاسفانه گوش شنوا نیست

      موافقم 39
      مخالفم 113
    2. حسین

      ۱۸ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (2949 ديدگاه)

      متاسفانه عادت کردیم بی مطالعه حرف بزنیم!
      ما از سال ۹۳ تا الان بسترن داریم ، مدل b50f و حدود ۲۰۰ هزار کیلومتر هم باش راه رفتیم ، بدون مشکل موتور ، گیربکس یا تعلیق!! الآنم با قیمت ۴۵۰ تومن ، خیلی منطقی تر از سایر گزینه هاست!!
      ۲۰۷ شده ۵۵۰!! پارس ۴۰۰!!
      ماشین هم سرپا هست ، قطعه ای هم خواسته پیدا شده!
      الکی نگید خوب نیس ، قطعه نیس و …!!
      فقط قبل استفاده از هر چیز ، دفترچه اش را بخوان!!
      بسترن بنزین با اکتان ۹۳ میخواد ، یعنی بالاتر از اکتان ۸۵ معمولی و ۹۲ یورو ۴!!!
      سرویس هاش توش نوشته شده ، خودتون بموقع سرویسش کنید ، فقط سوپر بزنید ، خرجی ندارد!

      موافقم 43
      مخالفم 68
      1. علی

        ۱۸ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (269 ديدگاه)

        منم b30 بسترن دارم فوق العادس فقط مشکلش قطعات گران هست که البته بعد پنج سال عالی بوده

        موافقم 25
        مخالفم 12
      2. aliHOZA

        ۱۹ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (586 ديدگاه)

        البته کسی نگفت این ماشینا بدن. گفت بمدت طولانی و در حجم انبوه تولید نشدن و کمیابن. قطعاتشون هم هست اما به نسبت قیمت ماشین خیلی گرانه. به قول شما قیمت ماشین ۴۵۰ تومنه اما قیمت قطعاتش در حد لکسوس!

        موافقم 40
        مخالفم 1
  3. امین

    ۱۷ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (461 ديدگاه)

    بنظرم از زیباترین پیکاپ های دنیا هست

    موافقم 36
    مخالفم 190
    1. یک کاربر

      ۱۸ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (230 ديدگاه)

      پیکاپ زیبا ندیدی خخخخخخ

      موافقم 63
      مخالفم 17
      1. حافظ

        ۱۹ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (30 ديدگاه)

        قیمتش را با پیکاپ زیبا مقایسه کن من به قیمت ایران کار ندارم اون رو از ما بهتران وارد میکنند خدا تومن می فروشند قیمت فول آپشن چینیش یک چهارم توندراست توندرا ی فول آپشن بالای ۸۰ هزار چوب این فول آپشن ۲۹ هزار چوب حالا از ما بهترون به قیمت توندرا و تاکوما تی آر دی نیسان تایتان ایکس دی جیپ گلادیاتور فول وارد میکنند گناه چین تو قیمتش از رم ۱۵۰۰ که هیچ از دوج رم ۳۵۰۰ اچ دی هم بهتره دقیقآ دقت کنید گفتم قیمتش و یکم هم قیافش اونایی که ذکر میکنند بزرگواران از ماست که بر ماست

        موافقم 27
        مخالفم 4
    2. R/T

      ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (958 ديدگاه)

      شما زیبا ندیدی که اینو میگی زیبا
      یه نگاه فقط به gmc سیرا بنداز اونوقت معنی زیبا را میفهمی البته پیکاپ زیبای دیگری نیز وجود دارد این یکی از اونهاست

      موافقم 8
      مخالفم 2
  4. mahdi-es17

    ۱۷ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (547 ديدگاه)

    مجموعه ادوات روبروی خودرو، حس یک وانت قدرتمند را برای G9 تداعی میکند
    اما در زیر کاپوت تبلی تو خالی میباشد

    موافقم 145
    مخالفم 17
  5. AMANTE

    ۱۷ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (1907 ديدگاه)

    این ماشین مثل آدمی میمونه که یکهو تصمیم گرفته بدنسازی کار کنه ولی چون حوصله تمرین ها رو نداشته تصمیم گرفته از استروئید استفاده کنه که تاثیر هم داشته ولی در باطن همچنان همون آدم قبلی هست.

    موافقم 162
    مخالفم 8
    1. green

      ۱۸ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (49 ديدگاه)

      365 نیوتون گشتاور موتور هست

      موافقم 39
      مخالفم 7
    2. Muty

      ۱۸ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (1849 ديدگاه)

      هالک ایرانی

      موافقم 40
      مخالفم 4
  6. ( سلام داداش چطوری سابق )

    ۱۷ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (94 ديدگاه)

    هر گردی گردو نیست حکایت همین ماشینه

    درسته ظاهر کپی شده ولی قشنگی داره ، نمای داخلی مدرنی داره و امکانات رفاهی خوبی داره ، موتور نه چندان قوی اما کار راه بندازه داره ، ولی برای یه پیکاپ اولویت استهلاک و مقاومت تو شرایط سخت هست ، پیکاپ های کاپرا اون موقع که کارخونه میآورد برای تولید همه بدنه هاشون زنگ زده و داغون بودن و تو کارخونه صافکاری و … میشد بعد می رفت تو خط تولید! بعد ۱۰ سال استفاده مداوم هم اونایی که میان برا سرویس ، تقریباً از نظر فنی مشکلی ندارن ولی لوازم جانبی هاشون تقریباً نابود شده و اصلأ ماشینی نیستن که بگی ۲۰ سال بدون هیچ چیزی برات کار کنه !

    این ماشین هم حالا بهتر از کاپرا هست صد درصد ولی خیلی مونده تا به اون نیاز اولیه یه پیکاپ واقعی برسه .

    موافقم 81
    مخالفم 11
  7. احسان

    ۱۷ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    فوتون تونلند جدید ایران خودرو گزینه عاقلانه تری نسبت به این هست چون فوتون شریک تجاری بلند مدت ایران خودرو هست و ربطی به وضعیت کشور و برجام یا بدون برجام نداره و پشتیبانیش همیشه براهه ولی بهمن از روی ناچاری اینارو میزنه تا خط تولیدش نخوابه پس فردا شرایط تغییر کنه بهمن میره سراغ شریک اصلیش که مزداس و دست خریداران این آشغالا میمونه تو پوست گردو عین بسترن ها و هاوال ها….

    موافقم 62
    مخالفم 15
  8. زیزیگولو

    ۱۷ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (6010 ديدگاه)

    در حال حاضر بهترین و قدرتمندترین پیکاپ موجود تو ایران تویوتا هایلوکس هستش

    موافقم 80
    مخالفم 13
    1. علی

      ۱۲ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (106 ديدگاه)

      بهترین ولی قدرتمند ترین نه

    2. R/T

      ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (958 ديدگاه)

      بهترین هایلوکس است ولی قدرتمندترین فوتون g7 هست با 238 اسب و 360 نیوتن‌متر گشتاور ولی بازم هایلوکس بهتره

      موافقم 5
      مخالفم 3
  9. زیزیگولو

    ۱۷ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (6010 ديدگاه)

    یکی از محبوب ترین کلاسای خودروی جهان پیکاپا هستن و الآن پیکاپای امروزی بخاطر داشتن انواع آپشنو تجهیزات رفاهی یه ماشین معمولی نیستن و ماشین لوکس بحساب میان ((منظورم پیکاپای آمریکایی و ژاپنی هستش)) ………. قدیما وانت پیکاپا فقط واسه حملو نقل ازشون استفاده میشد و راننده ها کمترین قابلیتای رفاهی رو تو اینجور ماشینا تجربه میکردن و انتظار زیادی از نظر ظاهریو امکانات رفاهیو آپشن از پیکاپای قدیمی نداشتن ولی تو دنیای مدرن امروزی شرایط فرق کرده و بیشتر پیکاپایی که تو بازار جهانی عرضه میشن کابین مجلل با انواع آپشن و روکشای چرمی دارن و قیمتی در حدودای ۶۰ تا ۷۰ هزار دلار یا بالاتر دارن و تو کلاس ماشینای لوکس قرار میگیرن

    موافقم 51
    مخالفم 5
  10. ایدین

    ۱۸ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خودروهای بنحول چینی در بازار ایران جولان می دهند وگرنه هیچ جای دنیا خریدار ندارد خود چین هم خریدار ندارد هموطن نخرید تا این خودروساز های بی کفایت سود نکنند تا کی مونتاژ بابا یک دستگاه هم شما بسازید

    موافقم 42
    مخالفم 22
  11. وی

    ۱۸ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (386 ديدگاه)

    یکی یه دلیل منطقی بیاره که چرا مردم دنیا باید به ماشینی رو سوار شن ولی مردم ایران باید فیک همون ماشینو با 4 برابر قیمت جهانی سوار شن؟

    موافقم 70
    مخالفم 4
    1. حسین

      ۱۸ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (2949 ديدگاه)

      چون مردم دنیا راحت ماشین میخرن ، هزینه استفاده بالاس!
      ما عکسش

      موافقم 14
      مخالفم 26
    2. R/T

      ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (958 ديدگاه)

      چونکه مجبورن واردات که آزاد شرکت های خودروسازی هی سود میکشن مردم هم آر ناچاری قبول میکنن که این اشتباه اگه مردم نخرن هیچوقت قیمت این ماشینای آشغال آنقدر بالا نمیره ولی حیف که مجبورن بگیرن

  12. Alireza

    ۱۸ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (79 ديدگاه)

    پیکاپ یعنی نیسان و تویوتا و فورد و ایسوزو و امثالهم … البته نه اینکه این یا مثلا جک T8 بد باشن و اتفاقا بنظرم پیکاپ های جذابی هستند ولی اگر به قیمت جهانی باشن خوبه نه قیمت برندهای معروف … بماند که قیمت جهانی هم باشه پولش و توان خریدش برای من نیست و نخواهد بود …

    موافقم 37
    مخالفم 4
  13. (Saeed (peugeot

    ۱۸ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (238 ديدگاه)

    قیافش از آمریکایی ها کپی شده …. ولی جلوش خیلی شلوغه یه جوریه …. مشخصات فنی خوبی داره ؛ ولی تا الان پیکاپ های ایران هیچ کدوم به فوتون جدید ایران خودرو دیزل که چند روز پیش رونمایی شد ، نمیشن ؛ واقعا عالیه

    هرچند تو دوام به گرد پای هایلوکس نمیشن

    موافقم 25
    مخالفم 4
  14. رضا

    ۱۸ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    دیگنیتی خودرو بسیار خوب و با کیفیتی هست من دارم و راضی هستم

    موافقم 13
    مخالفم 34
    1. مشتاقی

      ۱۸ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (172 ديدگاه)

      همون جور که دیگنیتی و فیدیلیتی خوب ظاهر شدند و ارزش خرید بالایی نسبت به پورشه دارن، این پیکاپ هم ظاهر گیرا و قیمت مناسبی داره و ارزش خریدش بیشتر از رم و فورد است.
      قیمتهای ایران رو ملاک قرار ندید، قیمت جهانی رو نگاه کنید. همین پیکاپ چینی که 25 هزار دلاره، آمریکاییش 35 هزار تا آب میخوره.
      پس به نسبت کیفیت و امکاناتی که در اختیارمون میذارن، قیمت مناسب تری دارن. پس ارزش خرید اونا بالاتر از غیر چینی ها است.

      موافقم 19
      مخالفم 35
  15. محمدعلی

    ۱۸ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    با این قیمت هایلوکس مدل پایین بگیری خیلی بهتره
    کمی بخاطر مدل پایین بودن استهلاک داره ولی یه خورده خرجش کنی خیلی بهتر از این آشغالای چینی هس

    موافقم 37
    مخالفم 18
  16. علی

    ۱۹ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    فوتون های دیزلی ایرانفرغون تو این رنج بهتر از بقیه هستند
    موتور قوی خدمات خوب

    موافقم 14
    مخالفم 1
  17. یاس ی

    ۱۹ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (1042 ديدگاه)

    فکر کنم بعضی از دوستان شوخی میکنن !!!!!!!!! ارزش خرید دیگنتی و فدیلیتی از پورشه بالاتر هستش !!!!!!!!!!!!!!!! این پیکاپ از رم و فورد بهتره !!!!!!!!!!!!!!!!!! اینارو فقط به عنوان دروغ سیزده میشه قبول کرد. این پیکاپها نهایتا از وانت کارا و وانت پراید بهتر باشند. خدایی اینایی که گفتین را خودتون قبول دارید یا فقط میخواید بحث راه بندازید و کل کل کنید ؟ این هیچی یکی دیگه از دوستان نوشته زیباترین پیکاپ دنیا !!!!!!!!! والللللا هایلوکسهای دهه نودی تویوتا و نیسان از این خوشگلترن دیگه بماند پیکاپهایی که این از روشون کپی شده.
    ظاهر بدی نداره ولی اینکه بگی زیباترین وانت دنیا دیگه مشخصه از عمد همچین چیزی گفتین.

    موافقم 28
    مخالفم 5
  18. مصطفی

    ۱۹ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    ساختن ماشین و معرفیش اعتماد به نفس میخواد که خدا رو شکر شما دارید ولی اینا گریم دارن اونم کپی تازه خاصیت و دوام مدلهای خارجیشم ندارن بس پولتونو دور نریزین

    موافقم 7
    مخالفم 1
  19. Shayan

    ۱۹ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (61 ديدگاه)

    نمیخوام به فحش بکشم ولی خب
    ذره ای خلاقیت تو طراحیش به کار نرفته و هر تفاوتی که با اف۱۵۰ داره فقط زشت ترش کرده
    استحلاک هیچکدوم از ماشبن های چینی هم که با پرفورمنسشون همخوانی نداره

    موافقم 7
    مخالفم 2
    1. محمد

      ۲۲ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (11 ديدگاه)

      عدم وجود خلاقیت در طراحی به کسی مجوز فحش و هتاکی نمیده حتی اگر سرمایه گذار طرح باشه و ضرر بده اما بدون شک نمایشگر سطح فرهنگ و کیفیت محیط رشد و پرورش شخص صادر کننده میتونه باشه.
      ضمنا یک سوال دارم ، استهلاک هیچکدوم از ماشین های چینی با پرفورمنسش همخوانی نداره یعنی چی ؟

      موافقم 2
      مخالفم 6
  20. آرمین

    ۱۹ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (28 ديدگاه)

    ماشین باید ازش استفاده روزمره بشه تا در کوتاه مدت عیوب آن مشخص بشه حالا چه وانت آمریکایی چه چینی نمیخوام بگم کیفیت پیکان از بنز بهتره اما اگر درب های یک بنز سواری به اندازه یک پیکان یا پراید تاکسی روزانه صدها بار باز و بسته بشه چقدر دوام میاره اینکه یک بنز سواری سالی ۱۰ بار هم درب های ردیف عقب باز نشه یا هفته ای ۱ بار بیاریش تو خیابون خب معلومه تا ۵۰ سال بدون عیب کار خواهد کرد بعد میگن دوام بنز بالاست.

    موافقم 17
    مخالفم 8
  21. پیکاپ سوار

    ۲۰ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    نگاه کنید مردم ایران اسم خودشون رو گذاشتن عشق ماشین ولی هیچگونه سوادی نسبت به ماشین ندارن عزیزان این پیکاپ درست است که حجم موتور بالایی ندارد و امکاناتی هم که توی خارج عرضه میشه نداره ولی ماشین خوبیه این پیکاپ مدل 1402_2023 با بالاترین امکانات توی ایران حدود 2 میلیارد است ولی امکانات خوبی دارد و فکر کنم اکثر که نه همه این رو میدونن هر ماشینی از خارج به ایران می آید باید گمرکی پرداخت کند و آل ماشاالله این نمایندگی ها هم قیمت رو خیلی بالا می برن و دوست دارن سود زیادی بکنند خلاصه حرف من این است که این ماشین آفرود خوبی است در ضمن امکاناتی که در این ماشین است توی بهترین پیکاپ ایران هم نیست که بهترین پیکاپ ایران که هایلوکس باشد.این امکانات توی مدل 2020 هایلوکس هم نیست مثل گرمکن صندلی بعدشم مدل 2020 هایلوکس در ایران حدودا 5.5 ملیارد تومن است که ساخت 3 سال پیش است ولی این ماشین مدل 2023 با فول ترین امکانات 2 میلیارد است خب پس همون اول نرین با پیکاپ 5.5 میلیاردی مقایسه اش کنید اختلاف این دو خودرو 3.5 میلیارد است که به نسبت برای اختلاف قیمت دو خودرو کم نیست پس سواد ماشین را یاد بگیریم در ضمن هایلوکس ژاپن و این ماشین چینی است و کشور ما مجبور همین ماشینا و وارد کنه چونکه 40 سال کشور تحریم است باز دمش گرم که میتونه کشور این همه پیشرفت کنه

    موافقم 7
    مخالفم 21
  22. مهربد

    ۲۱ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (320 ديدگاه)

    این پیکاپ در شرکت تولید کننده، فیس لیفت کلی شده و تغییرات بسیار زیادی کرده است. این نمونه که بهمن موتور می خواهد از سال آینده عرضه کند، نمونه قدیمی این شرکت است و مشخصا دوباره تجربه ناخوشایند دیگری مشابه مزدا سه جدید!! از بهمن موتور..

    موافقم 3
    مخالفم 2
  23. سعید

    ۹ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دم این خودرو ساز و دم کشور و مهندس هاش گرم که از سال 1999 شروع کردن و الان 2022 این رو دادن بیرون . شما هم ماشین های سوپر لوکس ایرانی سوار بشید و از آشغال های چینی بد بگید . ههههه

    موافقم 9
    مخالفم 4
  24. دادرس

    ۱۰ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چند روزه از پیکاپ رم ۱۵۰۰ ای وی رونمایی شده و قرار سال ۲۰۲۴ بره تو بازار.
    آمریکا مگه دزد و مافیا و …. از اینجور چیزا نداره ؟ چطور طراحای اونا میتونن چنین ماشیتی تولید کنن ، ولی ما تو ایران باید کپی یه ماشین کپی شده رو بیاریم و مونتاژ کنیم ؟تازه اونم از مدل های ۱۵ تا ۲۰ سال پیش. یعنی ما طراح خودرو نداریم ؟. ما دانشمند و متخصص خودرو نداریم؟

    موافقم 2
    مخالفم 1
  25. حسین

    ۱۱ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (2949 ديدگاه)

    نقطه قوتش تعلیق عقبش هست که از رقبا بهتر و حرفه ای تر و نرم تر هس.

  26. مهدی

    ۱۲ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (1750 ديدگاه)

    این g9 ابعاد خیلی بزرگی داره! می‌طلبید موتور قویتری توش بزارن!

    موافقم 6
    مخالفم 1
  27. امیر _ اهوازی

    ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (67 ديدگاه)

    واقعا چرااااا وانت تک کابین واسه باربری وارد نمیکنن به جا نیسان آبی
    تک کابین وارد کنید
    بنده شخصه دنبال تک کابین میگردم مدل جدید
    همش دو کابین با حمل بار خیلی محدود

    همش تکراری شده حق انتخاب نداریم برای تک کابین

  28. آرش

    ۲۶ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (7 ديدگاه)

    مقاله و بررسی عالی بود امیدوارم بزودی شاهد بررسی و تست تخصصی تر از این ماشین باشیم

    موافقم 5
    مخالفم 1
  29. رضا

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با سلام و تشکر از سایت مفید وپر بار شما،مستدعی است از دوستان و عزیزانی که از این خودروG9 سواری گرفته اند گزارشی مبسوط بیان کنند. با تشکر

  30. Eddie

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    قیمتش دقیقا با ford f150 یکی هست اما قدرتش نه متاسفانه . ظاهر نسبتا خوبی داره که البته بازم خیلی ضعیف تر و بی کیفیت تر از فورد هست در ضمن بهمن موتور هیچوقت یه ماشین رو‌ادامه نمیده ‌و هیچ پشتیبانی خوبی نداره

    موافقم 4
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا