بهمن موتورتلویزیون پدالچشم انداز

وانت پیکاپ G9 جدید بهمن موتور؛ مشخصات فنی، قیمت و بررسی ویدئویی

جدیدترین محصول بهمن موتور، پیکاپ فول سایز و آفرودی G9 است. بیایید با این خودرو بیشتر آشنا شویم.

طی ماه‌های اخیر، تنوع خودروهای چینی مونتاژ بهمن موتور افزایش یافته است. ون اینرودز و شاسی‌بلندهای فیدلیتی و دیگنیتی توسط بهمن در ایران عرضه می‌شوند. از سویی دیگر، وانت‌های قدیمی مزدا با نام کارا همچنان روی خط مونتاژ هستند و بسیار متفاوت از دیگر تولیدات بهمن به نظر می‌رسند. G9 یک پیکاپ پهن‌پیکر ساخت چین از شرکت ZX AUTO است. این مدل با نام ZTE G9 و ترالرد (Terralord) در کشورهای مختلف فروخته می‌شود.

پیکاپ بهمن G9

جک KMC T8 کرمان موتور، آمیکو آسنا، فوتون تونلند ایران‌خودرو، دایون V5 و زامیاد زاگرس، وانت‌های جدید چینی هستند که همراه با سیستم دو دیفرانسیل و طراحی مدرن به بازار کشورمان معرفی شدند. این شرایط، طبیعتاً مشوق گروه بهمن است تا محصولی مشابه خودروهای مذکور، برای مونتاژ و فروش آماده کند.

G9 توسط ZX در چین عرضه می‌شود. شرکت ZX AUTO یکی از خودروسازان نسبتاً کوچک چین است که صرفاً وانت و شاسی‌بلند تولید می‌کند. این مجموعه در سال ۱۹۹۹ تأسیس شده و بسیاری از محصولات خود را بر اساس خودروهای تولیدی گروه بایک (Baic) می‌سازد. بهمن موتور در حال حاضر این خودرو را در تست‌های دوام و آفرودی شرکت داده و احتمالاً در سال ۱۴۰۲ تولید و فروش آن را آغاز کند.

مشخصات وانت پیکاپ G9 بهمن موتور

ویژگی مشخصات
ابعاد خودرو طول: ۵۳۹۳ میلی‌متر، عرض: ۲۰۴۵ میلی‌متر، ارتفاع: ۱۹۶۵ میلی‌متر، فاصله محوری: ۳۲۳۰ میلی‌متر
موتور ۲ لیتر توربو
قدرت موتور ۲۲۰ اسب بخار
گشتاور ۳۶۵ نیوتن‌متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ساخت ZF آلمان
نوع سیستم انتقال قدرت دو دیفرانسیل به همراه قفل دیفرانسیل الکترونیکی
تعلیق و آلیاژ اکسل‌های تقویت‌شده با فنربندی مناسب آفرود از آلیاژ آلومینیوم منیزیم
ابعاد فضای داخلی بسیار وسیع با امکان نصب صندلی‌های پهن و راحت، فضای کافی برای دو سرنشین قدبلند در ردیف عقب
امکانات داخلی نمایشگر لمسی بزرگ، پنل دیجیتال، صندلی راننده برقی (تنظیم ۱۰ جهته)، کلیدهای تنظیم مود رانندگی، فرمان چندکاره، دریچه تهویه برای سرنشینان عقب، جالیوانی و نگهدارنده اشیا
ایمنی ۲ کیسه هوا (جلو و جانبی)، سیستم ABS، EBD، ESC، کروز کنترل تطبیقی، سیستم کنترل حرکت بین خطوط، هشدار برخورد از جلو، سیستم روشنایی و برف‌پاک‌کن خودکار
امکانات رفاهی دوربین ۳۶۰ درجه، ضبط وقایع خودرو (CAR DVR)، استارت و ورود بدون کلید، آینه‌های برقی تاشونده با گرم‌کن، ترمز پارک برقی، شارژر مجزا

طراحی بدنه و نمای ظاهری بهمن G9

طراحی G9 ترکیبی الهام گرفته از وانت‌های مشهور امریکا، خصوصاً فورد F-150 و دوج رم است. این خودرو با طول ۵۳۹۳ میلی‌متر، عرض ۲۰۴۵ میلی‌متر و ارتفاع ۱۹۶۵ میلی‌متر، همراه فاصله محوری ۳۲۳۰ میلی‌متر، یکی از بزرگ‌ترین خودروهای مونتاژ ایران خواهد بود.

نمای اصلی، ترکیبی از چراغ‌های فورد و جلوپنجره‌ی دوج دارد. حالت صاف و عمودی در مجموعه ادوات روبروی خودرو، حس یک وانت قدرتمند را برای G9 تداعی می‌کند. شرکت چینی تلاش کرده است با جزئیات نارنجی‌رنگ، تفاوت‌هایی بین محصول خود و تولیدات آمریکایی ایجاد کند که خوشبختانه توسط بهمن موتور در نسخه ایرانی حذف شده‌اند. برجستگی اصلی کاپوت و گلگیرها، وامدار دوج رم است. دو هواکش پلاستیکی تزئینی هم روی درب موتور قرار گرفته‌اند. طراحی دیلایت‌ها نیز کاملاً منحصر به فرد است.

پیکاپ بهمن G9

در نمای جانبی مشابه دیگر وانت‌های چینی موجود در بازار جهانی، طراحی الهام گرفته از تویوتا هایلوکس دیده می‌شود. حفاظ مخصوص قسمت بار و رینگ‌های سیاه‌رنگ، حس اسپرت و جوان‌پسند خودرو را تقویت می‌کنند. ارتفاع بسیار بلند خودرو که تقریباً نزدیک ۲ متر است، جلوه‌ای قدرتمند و قابل توجه به آن بخشیده است. به گونه‌ای که در زمان تست، افراد زیادی به سمت این خودرو جذب شدند.

 

در پشت G9 تفاوت خاصی با دیگر وانت‌های دنیا دیده نمی‌شود. یک دستگیره ورود به قسمت بار وجود دارد و گیره‌های مخصوص طناب‌کشی در طرفین بدنه هستند. حجم‌دهی بدنه در فضای نزدیک چراغ و درپوش صندوق، به‌خوبی انجام شده و دارای تزئینات سیاه‌رنگ است. در دو سوی سپر عقب هم لبه‌هایی پلکانی شکل برای قرار دادن پا در نظر گرفته شده است.

طراحی داخلی و کابین وانت G9

نصب نمایشگر لمسی، پنل دیجیتال و داشبورد چشم‌نواز، G9 را جذاب‌تر از رقبای حاضر در بازار ایران نشان می‌دهد. بخش میانی (کنسول)، دسته‌دنده، جالیوانی و کلیدهای مرتبط با ترمز برقی (ترمزدستی) یا کلید گردان انتخاب مودهای رانندگی، باوجود پلاستیک ارزان‌قیمت، زیبا و هماهنگ به نظر می‌رسند. با ورود به کابین فضای بسیار وسیع و عریض جلوه می‌کند. مهم‌ترین اِلمان در این قسمت، مانیتور مربعی شکل بزرگ مرکزی است که توسط دریچه‌های تهویه عمودی دربر گرفته شده است.

داخل کابین بهمن G9

توجه ویژه‌ای به طراحی داخلی G9 شده تا حس سواری با یک تراک آمریکایی را تداعی کند. چیدمان ادوات مختلف، به‌وضوح الهام گرفته از وانت‌های مشهور فورد بوده اما برای جذب خریدار یک محصول اقتصادی ساخت چین، موفق عمل می‌کنند. تم غالب داخلی، مشکی‌رنگ بوده و قسمت‌هایی نیز با تکسچر خاص در سرتاسر کابین به چشم می‌خورد. متأسفانه کلیدهای پیانویی داشبورد که آبکاری هم شده‌اند با فرم تخت خود دید مناسبی ندارند. در عوض روی کنسول بسیار پهن G9 می‌توانید از دسته دنده برقی، کاپ هولدر، زیر آرنجی با گنجایش بالا و قسمت‌هایی برای قرار دادن اشیا و موبایل لذت ببرید.

فرمان خودرو هم از جنس و طراحی مناسب و به روزی برخوردار است و پشت آمپر نیز دیجیتالی است.

فرمان بهمن G9

عرض ۲۰۴۵ میلی‌متر برای بدنه‌ی G9، منجر به فضای بسیار خوب کابین شده است. این ابعاد، امکان نصب صندلی‌های پهن و راحت را فراهم می‌کنند. در عقب هم دو سرنشین بالغ و قدبلند، فضای نسبتاً مناسبی برای زانو و بالای سر دارند. افراد سوار بر وانت G9 دید بسیار خوب به اطراف خواهند داشت و خصوصاً راننده برای مانور‌های خیابانی با مشکل نقاط کور، روبرو نخواهد شد. اما در آفرود، به‌واسطه ابعاد بزرگ کاپوت، دید به موانع بدون دوربین‌ جلو و ۳۶۰ درجه کم خواهد بود.

پیشرانه و تجهیزات فنی وانت پیکاپ G9 بهمن موتور

وانت G9 با موتور ۲ لیتر توربو، ۲۲۰ اسب بخار قدرت و ۳۶۵ نیوتن‌متر گشتاور دارد. سال‌ها قبل در بازار چین، نسخه‌ی دیگری با پیشرانه‌ی ۲/۴ لیتر توربو نیز ساخته شده که قدرت ۲۱۱ اسب بخار و گشتاور ۳۲۰ نیوتن‌متر داشته است. گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته ساخت ZF آلمان هم وظیفه انتقال نیرو به هر چهار چرخ را بر عهده دارد و نکته بهتر اینکه این خودرو مجهز به قفل دیفرانسیل الکترونیکی است.

موتور پیکاپ بهمن G9

علاوه بر سیستم دو دیفرانسیل، اکسل‌های تقویت‌شده با فنربندی مناسب رانندگی آفرود از آلیاژ آلومینیوم منیزیم برای G9 استفاده شده است.

امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی وانت G9 بهمن خودرو

در کابین، مانیتور بزرگ لمسی با ناوبری ماهواره‌ای، رابط بلوتوث با کلیدهای کنترل روی فرمان، دوربین ۳۶۰ درجه، دوربین ضبط وقایع خودرو (CAR DVR)، استارت و ورود بدون کلید، شارژر مجزا و دریچه تهویه هوای ردیف عقب، صندلی راننده با قابلیت تنظیم برقی در ۱۰ جهت، کروز کنترل روی فرمان، آینه‌های جانبی تاشونده برقی به همراه گرم‌کن، ترمز پارک برقی (Electric Parking Brake) و پرده عقب وجود داد.

داخل پیکاپ بهمن G9

بهمن G9، دارای ۲ کیسه هوا برای سرنشینان جلو و ۲ ایربگ جانبی است. ترمز قدرتمند با کالیپر دیسکی روی چهار چرخ، سیستم ترمز ضد لغزش (ABS)، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)، کنترل پایداری الکترونیک (ESC)، سیستم ترمز کمکی (Brake Assistance System)، سیستم هشدار برخورد از جلو (Front Collision Warning)، سیستم کنترل حرکت بین خطوط (Lane Departure Warning System)، کروز کنترل هوشمند تطبیقی (Adaptive Crouse contro) با ترمز خودکار، سیستم قطع سوخت هنگام تصادف (Collision Automatic Fuel shut-off) سیستم کنترل فشار باد تایرها و سیستم روشنایی اتوماتیک و برف‌پاک‌کن خودکار دیگر تجهیزات کمکی و کاربردی این خودرو هستند.

پیکاپ بهمن G9

قیمت وانت پیکاپ G9 بهمن در ایران و مقایسه با رقبا

مدلمشخصاتقیمت کارخانه-نمایندگیقیمت بازار
بی وای دی سانگ پلاسپلاگین هبیرید۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰به زودی

تاریخ به روز رسانی: ۲۶ آذر ۱۴۰۳

در بازار جهانی مدل جدید ZTE G9 در بازار چین، ۱۵۰ هزار تا ۲۰۰ هزار یوآن، معادل ۲۱ هزار تا ۲۹ هزار دلار قیمت دارد.

جک KMC T8 کرمان موتور

هم‌اکنون فوتون اتومات جدید، جک T8 و آمیکو آسنا مهم‌ترین رقبای G9 هستند. محصول کرمان موتور به نام KMC T8 کوچک‌تر از G9 است اما قیمت مناسب‌تر و امکانات قابل قبولی ارائه می‌کند. موتور ۲ لیتر توربو برای T8، قدرت ۱۷۴ اسب بخار و گشتاور ۲۹۰ نیوتن‌متر دارد. این وانت با طول ۵۳۲۵ و ارتفاع سقف ۱۸۳۰ میلی‌متر، وزن خالص ۱۹۶۰ کیلوگرم، در زمان ۱۲ ثانیه به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و نهایت سرعت ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت دارد. پیکاپ دوکابین کرمان موتور، یک وانت دو دیفرانسیل محسوب می‌شود که فعلاً با گیربکس دستی ارائه می‌شود و در بازار آزاد ۱/۹ میلیارد تومان قیمت دارد.

آمیکو آسنا

آسنا از معدود وانت پیکاپ‌های دو دیفرانسیل چینی در بازار ایران است که در دو مدل گیربکس دستی و اتوماتیک، مونتاژ می‌شود. این خودروها حدود ۴۰۰ میلیون تومان اختلاف قیمت دارند. هم‌اکنون در بازار آزاد، آسنا دنده‌ای به قیمت ۱.۶ میلیارد تومان فروخته می‌شود درحالی‌که نسخه‌ی اتوماتیک، به دلیل کمبود موجودی، بالای ۲ میلیارد تومان به فروش می‌رسد. آسنا از موتور ۲/۴ لیتر توربوشارژ بنزینی با قدرت ۲۱۸ اسب بخار و گشتاور ۳۲۰ نیوتن‌متر استفاده می‌کند. آسنا اتوماتیک، ۱۹۵۰ کیلوگرم وزن دارد و در زمان ۱۱ ثانیه به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد. میانگین مصرف سوخت این وانت، ۱۱ لیتر در صد کیلومتر است.

فوتون تونلند اتوماتیک

درنهایت مهم‌ترین رقیب G9 را باید فوتون G7 اتوماتیک دانست که البته هنوز به‌صورت عمده توسط ایران‌خودرو عرضه نشده است. فوتون ابعاد کوچکتری دارد و موتور ۲ لیتری توربوی آن ۲۳۵ اسب بخار و ۳۶۰ نیوتن متر قدرت و گشتاور تولید می‌کند و از یک گیربکس ۸ سرعته ZF برای انتقال نیرو به هر دو دیفرانسیل سود می‌برد.

ویدئوی بررسی بهمن G9 توسط تیم پدال را حتماً در یوتیوب یا آپارات ببینید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید:
تماشا در یوتیوب:

تماشا در آپارات:

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۲۹ رای

مطالب مشابه

‫۶۹ دیدگاه‌ها

  1. (Saeed(peugeot

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (46 ديدگاه)

    پیکاپ تاگا رو هم برسی کنید

    موافقم 23
    مخالفم 3
    1. Python

      ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (1082 ديدگاه)

      جون میده بری آفرود
      https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2023/03/G923.jpg
      من امیکو اسنا یا بخصوص تی هشت رو ترجیح میدم

      موافقم 16
      مخالفم 31
  2. secret

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تدوین فیلم واقعا افتضاح بود
    این چه آهنگیه که انتخاب کردین!!!؟؟؟

    موافقم 35
    مخالفم 10
  3. sajad-sarmad

    ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (11 ديدگاه)

    خیلی شگفت زده شدم 🫥 مجری خوبی نیست
    نیو بالانس تو سال 2023

    موافقم 11
    مخالفم 2
  4. رضا

    ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    …..بسیار بجا خواهد بود شرکت بهمن خودرو حتما برای G9 تست خودرو را برای خریداران در زمان شروع فروش در نظر بگیرد ،من به شخصه تا زمانیکه از خودرو تست نگیرم هرگز خریدارش نیستم .

    موافقم 19
    مخالفم 1
  5. علی

    ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (110 ديدگاه)

    هیکلی چوخدی غیرتی یوخدی

    موافقم 28
    مخالفم 4
  6. کسرا

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    مفید و قابل توجه بود فقط مجری چندین بار به غلط از واژه track به جای واژه truck به معنی خودروی بزرگ و سنگین جاده ایی استفاده کرد.
    دقت در چنین مواردی میتونه مهم باشه.

  7. سجاد

    ۲ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    3 میلیارد پول اینو بخوام بدم میرم کارکرد هایلوکس میگیرم چه کاریه چینی بگیرم این تا ۱.۲۰۰ ۱.۳۰۰ خوبه نه بیشتر اینم مثل kmc اولش داغه بعد یهو با کله میاد پایین

    موافقم 7
    مخالفم 1
  8. بابک

    ۱۳ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (83 ديدگاه)

    بی کیفیت تر از اونی است که برایش تبلیغ می کردن
    هم تزئینات داخلی و صندلی ها و هم قیمت بدنه
    ۱/۳۰۰ بیشتر نمی ارزد…

  9. رضا ذوالفقار

    ۴ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام من این ماشین رو سوار نشدم ولی از وقتی ویدیو های تست درایو و مشخصات فنی این خودرو را در سایت های مختلف دیدم نظرم در مورد پیکاپ ها عوض شد درسته خودرو چینی هست و از نظر کیفیت شاید حرف زیادی برای گفتن نداشته باشه اما چند تا نکته مثبت داره که اونهایی که دنبال دردسر های ماشین بزرگ هستند عاشقش میشن اول ابعاد بزرگ این ماشین هست که حس وقار و شکوه و خاص بودن به آدم میده دوم گیربکس zf که اگر روی فرغون هم بیاد اون فرغون ارزش خرید پیدا میکنه اونهم از نوع AT و هشت سرعته سوم سیستم تعلیق کار آمد این ماشینه که من رو کشته تصور کنید یک ماشین دو تنی روی چهار عدد فنر لول قرار بگیره میشه یک گهواره تعلیق جلو جناغی دوبل و از همه مهمتر عقب که بجای فنر شمش مولتی لینک کار شده و نتیجه سواری بسیار نرمی رو تو جاده های آسفالته درب و داغون ما تقدیم میکنه چهارم دف لاک این خودرو که شما تو هیچ جاده ای و شرایط آب و هوایی جا نمی مونید و سپاس از عنایت شما که دست نوشته من رو خواندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا