دیگنیتی پرستیژ در نمایشگاه خودروی تهران رونمایی شد. خریداران بهمن دیگنیتی تاکنون ناچار بودند با موتور ۱.۵ لیتری توربوی ۱۴۸ اسبی و گیربکس CVT آن سر کنند که اینها برای یک خودروی کراساوور کوپه اسپرت، ناامیدکننده و بیش از حد معمولی به نظر میرسند. حالا بهمن موتور با معرفی نسخه پرستیژ دیگنیتی، این خودرو را در جایگاهی که لااقل برای آن طراحی شده قرار خواهد داد.
دیگنیتی که درواقع همان دانگ فنگ iX5 است، ریشه در سال ۲۰۱۹ دارد و با طراحی جذاب و جوانپسند و سقف شیبدار کوپه مانند خود، یکی از متفاوتترین گزینههایی است که تاکنون در کشورمان مونتاژ شده است. البته بهمن موتور با شعار داخلیسازی حداکثری و خریداری پلتفرم این خودرو میخواهد با برند خاص خود کاملاً بهگونهای متفاوت رفتار نماید.
دیگنیتی پرستیژ از طراحی مشابه دیگنیتی پرایم سود میبرد اما تغییراتی جزئی در هواکش سپر جلو و اسپلیتر، حذف مهشکن روی سپر و همچنین در خروجی ۴ گانه اگزوز و دیفیوزر مشکی رنگ زیر سپر عقب دیده میشوند.
مشخصات فنی دیگنیتی پرستیژ
مدلهای دیگنیتی پرایم در ابتدا از ضعف موتور و گیربکس کسلکننده رنج میبردند به همین دلیل و شاید هم برای زهرچشم گرفتن از رقبای چینی دیگر بازار کشور، بهمن موتور تصمیم به استفاده از موتور ۲ لیتری توربوی GDI با قدرت ۲۳۰ اسب بخار و گشتاور ۳۵۵ نیوتنمتر برای آن گرفته است که دیگنیتی پرستیژ را تبدیل به پرقدرتترین خودروی حال حاضر کشور خواهد کرد.
این قوای محرکه از طریق یک گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته AT6 ساخت پاورتک کره جنوبی به محور جلو منتقل میشود. در نهایت چرخهای ۲۰ اینچی آلیاژی هم وظیفه انتقال نیرو را به جاده برعهده میگیرند.
آپشنها و امکانات دیگنیتی پرستیژ
با ورود به داخل کابین، با نمایشگر تمام دیجیتالی پشت آمپر مواجه میشویم. سایر قسمتهای کابین دقیقاً مطابق با نسخه پرایم است. علاوه بر تجهیزات نسبتاً کامل نسخه پرایم، در نسخه پرستیژ شاهد صندلی الکتریکی راننده با ۱۰ وضعیت و حافظه، نورپردازی داخلی ۷ رنگ، شارژر بیسیم گوشیهای همراه، سیستم صوتی پایونیر همراه با آمپلیفایر و کیلومتر شمار دیجیتالی میشود.
۴ سیلندر ۲ لیتری توربو GDI | موتور |
یورو 6b | استاندارد آلایندگی |
۶ سرعته اتوماتیک | گیربکس |
۲۳۰ اسب بخار در دور ۵۵۰۰ | حداکثر قدرت موتور |
۳۶۵ نیوتن متر در دور ۲۲۰۰ تا ۴۰۰۰ | حداکثر گشتاور |
مستقل مک فرسون/مستقل چند میلهای (مالتی لینک) | تعلیق جلو/عقب |
رینگ آلومینیومی ۲۴۵/45R20 | رینگ و تایر |
برقی | فرمان |
جلو و عقب دیسکی ABS+EBD | ترمز |
۴۷۶۰*۱۸۷۵*۱۶۵۵ میلیمتر | طول*عرض*ارتفاع |
۲۸۳۰ میلیمتر | فاصله بین دو محور |
۱۸۰۰ کیلوگرم | وزن خالص |
۷۰ لیتر | ظرفیت باک سوخت |
۷۸۰ (۱۴۲۰) لیتر | حجم صندوق (در صورت تا شدن صندلیها) |
سامانه کنترل پایداری (ESP)، سامانه کنترل کشش (TCS)، سامانه کمکی شروع حرکت در سربالایی (HHC)، سامانه کنترل حرکت خودرو در سرازیری (HDC)، دوربین ثبت وقایع رانندگی، ترمز پارک برقی به همراه اتوهولد، کیسههای هوای ایمنی راننده، سرنشین جلو و جانبی، نمایشگر فشار باد تایرها (TPMS)، استارت دکمهای و سامانه ورود بدون کلید، کروز کنترل، سانروف پانوراما، دوربین دید عقب، دوربین ۳۶۰ درجه، فرمان برقی، سیستم صوتی با ۸ بلندگو و توان ۱۵۰ وات ساخت پایونیر، نمایشگر لمسی ۱۰.۲۵ اینچی داخل کابین، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با پنل لمسی و تنظیم دوگانه، سنسور نور (اتولایت) و سنسور باران، آینههای جانبی برقی به همراه گرمکن و تاشونده برقی اتوماتیک، تنظیم برقی صندلی راننده در ۱۰ جهت به همراه گرمکن، تنظیم برقی صندلی سرنشین جلو در ۴ جهت به همراه گرمکن، شارژر بیسیم تلفن همراه، نورپردازی داخل کابین در ۷ رنگ و… | امکانات و تجهیزات |
قیمت دیگینیتی پرستیز
مدل | مشخصات | قیمت کارخانه | قیمت بازار |
---|---|---|---|
دیگنیتی | پرایم | ۱,۵۸۵,۳۰۰,۰۰۰ | ۱,۷۸۵,۰۰۰,۰۰۰ |
دیگنیتی | پرستیژ | ۱,۷۸۲,۰۴۴,۰۰۰ | ۲,۲۴۰,۰۰۰,۰۰۰ |
رقبای دیگینیتی پرستیز
ازآنجاییکه دیگنیتی در سگمنت کراساوورهای کوپه قرار میگیرد، بایستی منتظر رقابتی داغ بین این خودرو، فونیکس FX و چانگان Uni-T باشیم. طبق اعلام گروه بهمن، دیگنیتی پرستیژ با قیمت ۱ میلیارد و ۱۲۰ میلیون تومان به بازار عرضه میشود.
Jdm باز
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱فقط اون چهار تا اگزوزش😂😂
یه موتور دو لیتری گذاشتن روش جوگیر شدن
Dian
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱البته مرسدس هم رو c43 و cla45 که موتورشون ۲ لیتریه ۴ تا اگزوز گذاشته
البته موتور ۴۰۰ اسبی بنز اصلا با این قابل مقایسه نیست…
هیچکس
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱البته موتور این با موتور ۴۰۰ اسبی بنز قابل مقایسه نیست
Avan
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱کاری به کیفیت و این جور چیزها ندارم ولی از نزدیک تو خیابان دیدمش،خودروی شیک و باابهتی است. بزرگتر و قشنگتر از عکس هاش هست
M I D
۲۸ فروردین ۱۴۰۲اگه بحث فقط موتور ۲ لیتری و ۴ اگزوز هست ….
خب ماکان هم موتورش ۲ لیتر و ۴ خروجی اگزوز داره… منطقی تر نقد کن….
علی آقا
۱۹ تیر ۱۴۰۲شما داری برو بهترش رو بخر،بربخیل لعنت
علی آقا
۱۹ تیر ۱۴۰۲حسودی نکن
Regra loaded
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱باید جوری ماشین وارد بشه که اینا ارزون بشن و قسطی بدن به مردم بخرن ازشون
این آشغال ها در این حد ان
ناشناس
۲۸ آبان ۱۴۰۱اون کلمه جوری رو خیلی غلیظ نوشتی با این غلظت تو ایران نمیشه بهتره خودت مهاجرت کنی
مسافر
۲۹ تیر ۱۴۰۲عرض خیر مقدم به سایبری های عزیز و سخت پوست به حوزه ی نقد و بررسی خودرو
Regra loaded
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱با پول دیگنتی پرایم در دبی میشه جیپ رانگلر ۲۰۲۰ با ۲۵۰۰۰هزار کیلومتر کار کرد خرید
محمد
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱شما برو دبی جیپ رانگلر بخر🙂
سلمان هدایت
۱۲ خرداد ۱۴۰۱دقیقا
رامین
۲۷ اسفند ۱۴۰۱سلام 🌷
در دبی بله
ولی اینجا ایرانه رفیق 🤠
R
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱شاسی بلند یعنی دو دیفرانسیل
اینا فقط اداشو درمیارن
امیرمحمد
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱آره واقعا
شاسی بلند یا باید چهار چرخ متحرک باشه یا دو دیفرانسیل
اگه این کار رو نکنی یعنی در حق ماشین و مردم ظلم کردی
مدافع خودروی وارداتی
۳ خرداد ۱۴۰۱چهار چرخ محرک درست تره
Alan.r
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱چهارتا اگزوز گذاشتن یکی ندونه فکر میکنه موتورش V12 هستش😂😂😂
مسافر
۲۹ تیر ۱۴۰۲هر وقت خریدی شما سه تا اگزوز اضافه ش رو باز کن بزار تو انباریت 😆
elman
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱انقد خوبه باید با رکورد های تاپ فیول مقایسش کنیم 😂
- A M I R -
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱زیاد شنیدم این تیتر (قوی ترین خودروی داخلی) رو برای دیگنیتی و هربار افسوس خوردم، افتخار خودروسازی داخلی شده یک ماشین چینی که مهندسین و استعداد های ایرانی نه نقشی در طراحیش داشتن و نه حتی مشارکتی در دولوپ انجین و شاسیش. متاسفانه امثال این تیتر رو در عرصه های دیگه ای جز خودروسازی هم میبینیم.
سطح خودروهای نمایشگاه هم انقدر سطح و حقیرانه است که حتی رغبت نمیکنم به صورت آنلاین اخبارش رو دنبال کنم، یه موقعی بالای 2-3 ساعت فقط تو راه بودم تا برسم به نمایشگاه!
مصطفی
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ظاهراً نویسنده مطلب خیلی به شرکت بهمن موتور ارادت دارد و زیادی دارد مطالب را هایلایت میکند. این موتور که طراحی جنرال موتورز است اولین بار در ایران و خود چین توسط شرکت سایک بر روی محصول ام جی جی اس استفاده شد که یک موتور توربو شارژ می باشد.
حالا چرا این دوستان سعی دارند دیگینیتی را که حتی دو دفرانسیل هم نیست قویترین خودرو در ایران معرفی کنند نمی دانم. شاید فکر میکنند این موتور را خودشان طراحی کردند و دارند روی یک خودرو به اصطلاح ملی استفاده می کنند!!!
الله علم
مهدی
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱رنگش چیه
قرمز گوجه ایی
روناسی
یا به قول جرمی کلارکسون قهوه ایی . خخخخ
ولی من حتما مدل پرستیز همین رنگ یا سربی رو انشالله میخرم
Mohsen
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱من رفتم نمایشگاه اصلا مال نبود نصف بیشتر ماشیناش الان تو خیابوناس 4تا ماشین آوردن اسمشو گذاشتن نمایشگاه.الکی پانشید اینهمه راه برید اونجا فقط وقتتونو تلف کردید.
رامتین
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱بنظرم کراس اور کوچک اگر مدنظر باشه بهتره تک دف باشه. نباید اینطور فکر کنید که دو دف بودن مزیته همیشه. درین مورد خیلی میشه بحث کرد!
پدرام
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱داخلی ؟؟
مهدی22
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱تو بازه میان مدت، خیلی علاقه دارم بخرمش حداقل ظاهرش حالمو خوب میکنه
ایشالا بتونم خرید کنم.
هیچ وقت درک نکردم چرا ما نباید تو بازه جوونی و تاپ تایم عمرمون ماشین خوب تجربه کنیم!! مگه ما چی کم داریم از جوونای این همه کشور دورمون… افسوس…
ما که تفریح دیگه ای جز چینی سواری نداریم
لااقل این مدلشو سوارشیم
علیرضا
۱۷ آذر ۱۴۰۲واقعا اول تا ۲۵ سالگی باید موتور خیلی خوب داشت بعد از ۲۵ ماشین خوب و اسپرت . که الحمدالله نداریمشون . موتور سی جی ۱۲۵ ماشین پراید 🙃🙃🙃😉
Lione
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱قوی ترین ماشین مونتاژی البته چون با هیچ منطقی ماشینی که فقط لاستیکاش ایرانیه رو نمیشه ایرانی دونست
علی
۹ خرداد ۱۴۰۱خیلی مسخره و مضحکه که این همه ماشین شاسی بلند چینی توی ایران هست ولی هیچکدومشون دو دیفرانسیل که شاخصه اصلی و لازمه این قبیل ماشینهاست، نیستن. همه از دم تک دیفرانسیل هستن و اصولا هیچ فرقی با ماشین سواری ندارن و فقط برای دلبری بعضی مردم ناآگاه و جوگیر ایران ساخته و عرضه میشن.
دوستان باور کنید بسیاری از مردم واقعا نمیدونن ماشینی که سوارن دو دیفرنسیل هست یا تک!!!
مهیار
۱۱ تیر ۱۴۰۱من کاری به دیگنیتی ندارم خودمم ندارمش ولی ما شاسی بلند چینی توی ایران نداریم داداش اینایی که شما میگی کراساوره نه شاسی بلند شاسی میشه لندکروز ولی توی ایران هر ماشینی که بیست سانت ارتفاع داشته باشه ملت میگن شاسی بلند. ماشین کراس اور شهری که اصلا واسه آفرود ساخته نشده دلیلی نداره دو دیفرانسیل باشه حالا بعضی برندا واسه انتقال قدرت بهتر ممکنه روی کراس اور خودشون اینو بذارن اما این چیزی نیست که روی کراس اور حیاتی و واجب باشه
داوودیوسف زاده
۱۲ خرداد ۱۴۰۲عزیزچرانداریم پیکاپ فوتون دودیفرانسیل واتومات بررسی کنید بد نیست.
محمد
۲۳ آذر ۱۴۰۱امروز که قیمتش در بورس تا 2میلیارد و نیم رفت
رضا
۲۶ اسفند ۱۴۰۱من بیست روزی هست این ماشین رو دارم سوار میشم جشم نکنید اگر ارم هر ماشینی غیر از دیگنیتی روش بود سه برابر قیمت الانش بود این ماشین واقعا شتابش وحشتناکه و هندلینگ خیلی خوبی داره اپشناشم کامله پیشنهاد میکنم حتما تست درایو دیگنیتی پرستیژ رو انجام بدید شتاب و ساوریش رو چک کنید
علی
۱۱ مهر ۱۴۰۲سلام منم هایماs7دارم و راضی ام اما این خیلی خوشگله😍😍
غلامرضا محمدی
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳درود من یکساله گرفتم خیلی عالیه فقط بنزین سوپر که کمیاب هست مشکل هست وگرنه اوکی هست و رانندگی باهاش و مسافرت طولانی راحته شتاب و قدرت عالی هست .انشاالله همه جوونها بهترازاین سوار بشن
رضا
۱۵ خرداد ۱۴۰۳سلام ماشین واقعا پر قدرته ولی مصرف سوخت حدودا ده تا تو جاده من تست کردم با سرعت ۱۱۰ تا . تهران تا تبریز
یه نکته که تو راه اذیت میکرد افتابگیرش بود که اصلا خوب تعبیه نشده باید مدام باهاش ور برین خیلی بی کلاس و نحوه طراحی و جا سازیش بده اصلا بدردم نخورد .