دیگنیتی پرستیژ در نمایشگاه خودروی تهران رونمایی شد. خریداران بهمن دیگنیتی تاکنون ناچار بودند با موتور ۱.۵ لیتری توربوی ۱۴۸ اسبی و گیربکس CVT آن سر کنند که اینها برای یک خودروی کراساوور کوپه اسپرت، ناامیدکننده و بیش از حد معمولی به نظر میرسند. حالا بهمن موتور با معرفی نسخه پرستیژ دیگنیتی، این خودرو را در جایگاهی که لااقل برای آن طراحی شده قرار خواهد داد.
دیگنیتی که درواقع همان دانگ فنگ iX5 است، ریشه در سال ۲۰۱۹ دارد و با طراحی جذاب و جوانپسند و سقف شیبدار کوپه مانند خود، یکی از متفاوتترین گزینههایی است که تاکنون در کشورمان مونتاژ شده است. البته بهمن موتور با شعار داخلیسازی حداکثری و خریداری پلتفرم این خودرو میخواهد با برند خاص خود کاملاً بهگونهای متفاوت رفتار نماید.
دیگنیتی پرستیژ از طراحی مشابه دیگنیتی پرایم سود میبرد اما تغییراتی جزئی در هواکش سپر جلو و اسپلیتر، حذف مهشکن روی سپر و همچنین در خروجی ۴ گانه اگزوز و دیفیوزر مشکی رنگ زیر سپر عقب دیده میشوند.
مشخصات فنی دیگنیتی پرستیژ
مدلهای دیگنیتی پرایم در ابتدا از ضعف موتور و گیربکس کسلکننده رنج میبردند به همین دلیل و شاید هم برای زهرچشم گرفتن از رقبای چینی دیگر بازار کشور، بهمن موتور تصمیم به استفاده از موتور ۲ لیتری توربوی GDI با قدرت ۲۳۰ اسب بخار و گشتاور ۳۵۵ نیوتنمتر برای آن گرفته است که دیگنیتی پرستیژ را تبدیل به پرقدرتترین خودروی حال حاضر کشور خواهد کرد.
این قوای محرکه از طریق یک گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته AT6 ساخت پاورتک کره جنوبی به محور جلو منتقل میشود. در نهایت چرخهای ۲۰ اینچی آلیاژی هم وظیفه انتقال نیرو را به جاده برعهده میگیرند.
آپشنها و امکانات دیگنیتی پرستیژ
با ورود به داخل کابین، با نمایشگر تمام دیجیتالی پشت آمپر مواجه میشویم. سایر قسمتهای کابین دقیقاً مطابق با نسخه پرایم است. علاوه بر تجهیزات نسبتاً کامل نسخه پرایم، در نسخه پرستیژ شاهد صندلی الکتریکی راننده با ۱۰ وضعیت و حافظه، نورپردازی داخلی ۷ رنگ، شارژر بیسیم گوشیهای همراه، سیستم صوتی پایونیر همراه با آمپلیفایر و کیلومتر شمار دیجیتالی میشود.
۴ سیلندر ۲ لیتری توربو GDI | موتور |
یورو 6b | استاندارد آلایندگی |
۶ سرعته اتوماتیک | گیربکس |
۲۳۰ اسب بخار در دور ۵۵۰۰ | حداکثر قدرت موتور |
۳۶۵ نیوتن متر در دور ۲۲۰۰ تا ۴۰۰۰ | حداکثر گشتاور |
مستقل مک فرسون/مستقل چند میلهای (مالتی لینک) | تعلیق جلو/عقب |
رینگ آلومینیومی ۲۴۵/45R20 | رینگ و تایر |
برقی | فرمان |
جلو و عقب دیسکی ABS+EBD | ترمز |
۴۷۶۰*۱۸۷۵*۱۶۵۵ میلیمتر | طول*عرض*ارتفاع |
۲۸۳۰ میلیمتر | فاصله بین دو محور |
۱۸۰۰ کیلوگرم | وزن خالص |
۷۰ لیتر | ظرفیت باک سوخت |
۷۸۰ (۱۴۲۰) لیتر | حجم صندوق (در صورت تا شدن صندلیها) |
سامانه کنترل پایداری (ESP)، سامانه کنترل کشش (TCS)، سامانه کمکی شروع حرکت در سربالایی (HHC)، سامانه کنترل حرکت خودرو در سرازیری (HDC)، دوربین ثبت وقایع رانندگی، ترمز پارک برقی به همراه اتوهولد، کیسههای هوای ایمنی راننده، سرنشین جلو و جانبی، نمایشگر فشار باد تایرها (TPMS)، استارت دکمهای و سامانه ورود بدون کلید، کروز کنترل، سانروف پانوراما، دوربین دید عقب، دوربین ۳۶۰ درجه، فرمان برقی، سیستم صوتی با ۸ بلندگو و توان ۱۵۰ وات ساخت پایونیر، نمایشگر لمسی ۱۰.۲۵ اینچی داخل کابین، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با پنل لمسی و تنظیم دوگانه، سنسور نور (اتولایت) و سنسور باران، آینههای جانبی برقی به همراه گرمکن و تاشونده برقی اتوماتیک، تنظیم برقی صندلی راننده در ۱۰ جهت به همراه گرمکن، تنظیم برقی صندلی سرنشین جلو در ۴ جهت به همراه گرمکن، شارژر بیسیم تلفن همراه، نورپردازی داخل کابین در ۷ رنگ و… | امکانات و تجهیزات |
قیمت دیگینیتی پرستیز
مدل | مشخصات | قیمت کارخانه | قیمت بازار |
---|---|---|---|
دیگنیتی | پرایم | ۱,۵۸۵,۳۰۰,۰۰۰ | ۱,۸۱۵,۰۰۰,۰۰۰ |
دیگنیتی | پرستیژ | ۱,۷۸۲,۰۴۴,۰۰۰ | ۲,۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰ |
رقبای دیگینیتی پرستیز
ازآنجاییکه دیگنیتی در سگمنت کراساوورهای کوپه قرار میگیرد، بایستی منتظر رقابتی داغ بین این خودرو، فونیکس FX و چانگان Uni-T باشیم. طبق اعلام گروه بهمن، دیگنیتی پرستیژ با قیمت ۱ میلیارد و ۱۲۰ میلیون تومان به بازار عرضه میشود.
A ... She just reminds Me of love ... A
۲۵ دی ۱۴۰۰به نظرم چینی ها فقط برای کسی که سانتافه داره ولی دوست داره با یه ماشین دیگه مثل سانتافه رفت و آمد کنه خوب هستن نه کسی که پولهاشو جمع کرده و میخواد یه ماشین برای استفاده روزمره و زندگی بخره و هر روز کلی اینور و اونور بره .
واسه کسی خوبه که هَشتِش گرو نُهِش نیست.
مردیم از خوشی
۲۵ دی ۱۴۰۰چی گفتی ؟!
اینجا ایرانه ! فقط چینی هست
برا کسی که سانتافه داره ؟ مدل چند ؟ بلاخره درسته چینی ها در اون حد نیستند ولی بلاخره اون ها هم پیشرفت کردند و چون مدل ها روز کره ای در بازار نیستند چندان هم حرفتون درست نیست
A ... She just reminds Me of love ... A
۲۵ دی ۱۴۰۰مردیم از خوشی باشه میگم تسلا بخره تو عشق کنی😂😂😂 فقط نمیر از خوشی من دوست دارم😂😂
مردیم از خوشی
۲۶ دی ۱۴۰۰اونا که اینا لایک میکنید ! چی پیش خودتون فکر میکنید ؟ الان بحث تسلا بود
Danial
۲۶ دی ۱۴۰۰ینی کسایی که 8شون گرو 9شون هست ماشینا بالای یک میلیارد سوار میشن بابا دمشون گرم کاش مام 8 و 9مون ضرب و تقسیم بشه پس ما که پراید داریم دیگه خیلی له و داغونیم که خخخخخ اینو میخرن ملت چون دیگه ماشین بهتری تو ایران نیست به نظرت اگر همون سانتافه جدید وجود داشت تو کشور کسی سراغ اینا میرفت خب نه نمیرفت همونطور که 5 سال پیش ماشین چینی وارد نمیشد چون بازار دست ماشین درست حسابیا بود خب الانم اگر همون وضعیت بود اسن ما نقد و بررسی همین زپرتی رو نمیدیدیم تو سایت پدال بزارن.
حافظ
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ما چه بخواهیم چه نخواهیم چین تا ۵ سال آینده جهان خودروسازی را میگیره من مرده شما زنده
مهدی
۲۶ دی ۱۴۰۰خودت فهمیدی چی گفتی
ماهان
۲۲ بهمن ۱۴۰۰سانتافه به گردشم نمیرسه چی داری میگی
Arshia m3csl
۲۵ دی ۱۴۰۰جولیتا با این پول از دیگینتی خیلی بهتره زیبا تره و قدرت بهتری داره و اصالت داره
پارسا عشق ماشین
۲۵ دی ۱۴۰۰😑
جناب ایکس
۲۶ دی ۱۴۰۰😂
SS
۲۶ دی ۱۴۰۰در اینکه جولیتا بهتره که شکی نیست
ولی یه نگاهی هم به قیمت قطعات و مشکلاتش بندازید
کسی که چینی میخره “امیدوار هست” چنین مشکلاتی در خودروی صفر نداشته باشه
بهرامی
۳۰ دی ۱۴۰۰با اینکه از بچگی عاشق آلفارومئو بودم ولی حاضر نیستم جولیتا بخرم حتی در زمانی که به شکل صفر وارد کشور شد ارزش خرید نداشت. الان که دیگه یه لگن واقعیه.
فقط موتور این دیگنیتی کل جولیتا رو می ارزه.
مهدی
۲۵ دی ۱۴۰۰چه عجب
Farzad
۲۵ دی ۱۴۰۰پرستیژ ، چه اسم با مسمایی داره لامصب 😂
A ... She just reminds Me of love ... A
۲۵ دی ۱۴۰۰اونم ایرانی ها واسه پز دادن جوری پرستیژ رو تلفظ میکنن که امریکایی و انگلیسی و اروپاییش تلفظ نمیکنه😂😂 همچین از ته حلق و گلو بگن پرستیژ دارم که امعاء و احشاء شون مشخص بشه😂
ممد هلکت سوار
۲۶ دی ۱۴۰۰از ریشه میخوان ثابت کنن پرستیژ دارن
Muty
۲۷ دی ۱۴۰۰از دست تو نِوید :-)
ممد ژانگولر
۲۵ دی ۱۴۰۰هر کی نخره 😎
NAVID۰۰۹۸
۲۵ دی ۱۴۰۰دردآور امروزِ بازار ما این چینیها نیستند !
دردآور خاطراتیست که نوشخوار میکنیم از سالهایی که مثل آب خوردن ۸ و ۶ سیلندرها خیابانها را نورانی میکردند !
سالهایی که صبح با انگیزه از خواب بیدار میشدیم!
زمانی که دست و دلمان میرفت سمت تلفن تا حال دوستان را بپرسیم و بگوییم فلان ماشین اومد راستی خبر داری و … !
هنوز یادم نمیره وقتی که مازراتیها آمدند به عباسآباد و صدای نعرهی اگزوزشان لبخند به لب همه از پیر و جوان میآورد چه دارا چه ندارا !
نمیدانم بگویم دیگر تمام شد آن روزگارانِ نزدیک یا اینکه میشه هنوز هم امیدی به بهبودی شرایط داشت( دنیای تاریک ایران ) !
Clean energy (بر باعث بانیش...)
۲۵ دی ۱۴۰۰هست…
و در عین حال نیست!
یکم چ.رت شد ولی خب واقعیته
دست به دست هم بدیم میشه به فکر خودمون باشیم نمیشه!
جالبی اینه که سگ قبلا تک بودن الان گروهی شدن! سگ متحد شد ما هنوز نشدیم😐
Avan
۲۶ دی ۱۴۰۰الان اینقدر ژنهای خوب و رانتخورها روی اعصاب ملت راه میرن که هر وقت کسی یه مازراتی یا بنز و … می بینه،هفت جد طرف رو می شوره میزاره روی بند!!
Dian
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱تو کجای ایران زندگی میکردی که خیابوناش پر مازراتی و بنز و پورشه بود
ما که هیچوقت تو خیابونا چیزی جز پراید و پژو و سمند ندیدیم :/
Northrop/McDonnell Douglas YF-23
۲۵ دی ۱۴۰۰پرستیژ !!!!!!
قوی ترین خودروی داخل !!!!!!!
بابا رقیب قدر M5 CS نکشیمون
سامورایی | 武士
۲۸ دی ۱۴۰۰اسمت اسم هواپیماس!!
تو الان باید اون بالا بغاشی نه این پایین
ولی حق گفتی
در جاب چنین خودروی باید گفت زارت
Dian
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱البته هواپیمایی که فقط در حد یه پروتوتایپ ماند
حسام الدین رضایی
۳ اسفند ۱۴۰۰خوب قیمتش هم اندازه اون نیست که شما مقایسه میکنید
Arsalan
۲۵ دی ۱۴۰۰دوستان سلام،من خودم واقعا طرفدار هیچ کمپانی یا اصلا کشوری نیستم اما دوستان یجوری صحبت میکنن که انگار یا در یک جای دیگه ای زندگی میکنن یا اصلا از اخبار خودرو درکشور کسی خبر نداره،خب بزرگان همه میدونیم چینی ها متاسفانه قیمتشون نزدیک شده به بعضی از کره ای ها و ژاپنی ها و آلمانی های قدیمی،اما خب دوستان یکم بیشتر فک کنیم اگر یک درصد اون ماشین خراب شد آیا خدمات پس از فروش مناسبی داره،والا همه میدونن چقدر یه ایتالیایی میتونه جذاب باشه اما کی توی این گورستان ماشین باز ها شجاعت خریدش رو داره؟
از صمیم قلب آرزو روزی رو دارم که همه بتونن ماشینی که دوستش دارن رو سوار شن،ما همه لیاقتش رو داریم.
من^_^
۲۵ دی ۱۴۰۰دقیقا به نظرم بخش خودروی ایرانی رو ببندن که اینقدر دعوا نکنن ملت
seyedjavadrouhani-mercedesbenz
۲۵ دی ۱۴۰۰رو کاغذ ماشین جذابیه ، ولی یکم بگذره ببینیم میتونه مثل اندک چینی های بازار ( مثلا جک اس ۵ فیس قدیم ) نسبتا قابل اعتماد باشه یا نه ، اگر از این نظر و موضوع خدمات و قطعات هم تامین باشه ، گزینه خوبیه به عنوان یه ماشین صفر و شرایطی ( تاکید میکنم که منظورم خودروهای صفرن چون شرایطین ) در رده قیمتی که رقبای صفرش پژو ۲۰۰۸ و سی ۳ هستن ، در کل بد نیست ولی مشکل اصلی همون قضیه اعتماده و خدمات
پدرام
۲۵ دی ۱۴۰۰داخلی رو خوب اومدی :)
محمد
۲۶ دی ۱۴۰۰اول فکر کردم مال سایپا یا ایران خودروه با خودم گفتم چه عجب یه ماشین خوب دیدیم از شرکت های اشغال ساز ولی کاملا اشتباه میکردم 🤣🤣
net
۲۵ دی ۱۴۰۰خط سفید نازک اطراف شیشه دربها که سرتاسر به یک اندازه هست خوبه.لوله اگزوز دایره ای خاکستری خوبه، دوتا لوله اگزوز دایره ای کافی بود نه ۴ تا اگزوز.سقف شیشه عقب که مثل کراس اور لامبورگینی کوتاه شده بد هست.چراغ متصل عقب برای کراس اور و اس یو وی بد هست
mm-yarlou
۲۵ دی ۱۴۰۰لکسوس nxباید جلوت سجده کنه ای بلند مرتبه
افشار
۲۶ دی ۱۴۰۰پرستیژ🤦🤦🤦🤦
کوروش
۲۶ دی ۱۴۰۰سلام علیکم ،
چقدر قدر و منزلت ایرانی ها پائین اومده که خودروی درجه ۲ دانگ فنگ چینی مونتاژ بهمن موتورز (کروز) با موتور۲۰۰۰توربو ، با استهلاک بالا و پردردسر ، تحت لیسانس فیات ایتالیا و گیربکس AT هیوندایی پاورتک کره جنوبی ؛ بعنوان قوی ترین خودروی داخلی ، دست پیدا کرده است !!!!
جناب ایکس
۲۶ دی ۱۴۰۰ماشین خوش تیپی و با پرستیژیه،🤣🤣🤣، ولی در حد و قیمت خودش🤣🤣🤣
تو خیابون که میبینش با بقیه چینیا فرق داره و بهتر از نظر تیپ و ظاهر، ولی خب معلومه دربرابر خودرو های روز مالی نی
M.Kkarimi
۲۶ دی ۱۴۰۰(( بهمن موتور تصمیم به استفاده از موتور ۲ لیتری توربوی GDI با قدرت ۲۳۰ اسب بخار و گشتاور ۳۵۵ نیوتنمتر برای آن گرفته است که آن را تبدیل/// به پرقدرتترین خودروی حال حاضر کشور خواهد کرد./// ))
همین یه خط کافیه تا بغض هر ماشین باز و ایرانیی بترکه !!!
جناب ایکس
۲۶ دی ۱۴۰۰البته خیلی ماشین های دیگه تو کشور وجود دارن که خوبن ولی جدید نیستن. مثلا آدم نمیدونه با وجود اون 458 پلاک ملی دلش خوش باشه یا حرص اقا زاده ها رو بخوره
هاتف
۲۶ دی ۱۴۰۰اگه به دوستان بر نمیخوره خروجی موتور دو لیترش اندازه دولیتر لکسس و کادیلاکه
پارسا
۲۶ دی ۱۴۰۰۲۳۰ اسب برای ماشین های داخلی پیشرفت حساب میشه البته در صورتی که قیمتش نرسه به سانتافه صفر ، میری بخریش بهت میگن دیگنیتی معمولی دارن ۱.۲۰۰ میخرن اینو به شما لطف میکنیم ۱.۶۰۰ میدیم
علی اکبر
۲۶ دی ۱۴۰۰یه اسباب بازی بیش نیست این اعداد و ارقام هم فیکه سر چرخ نصف هم نمیده
ARMAN
۲۶ دی ۱۴۰۰خرید ماشین چینی بالای 800 تومن اصلا عقلانی نیست.
حالا هر چی می خواد داشته باشه
فرید
۲۶ دی ۱۴۰۰یاد گوشی های پرستیژ افتادم
اصغر
۲۶ دی ۱۴۰۰اگه دو دف رو وارد میکردن میارزیدواسه ماشینه شاسی تک دف خریدن کار احمقانه ایه کافیه ی جوب بیوفتی
Amir
۲۶ دی ۱۴۰۰جدی ی میلیارد بدیم ماشین چینی سوار شیم؟😐
هعی خدا
حسام الدین رضایی
۳ اسفند ۱۴۰۰داداش الان تو ۱ میلیارد می خوای بدی ماشین چینی دو میلیارد هم باید بدی ماشین کره ای بالاخره وضعیت کشور همینه دیگه.
علی اسدنیا دکترای جامعه شناسی اقتصادوتوسعه
۲۶ دی ۱۴۰۰هوالخالق قادرمتعال ؛
خودشیرین کننده های خودروها،افزایش دهندگان نجومی قیمت ماشین ها وبی اعتمادکنندگان مردم به فکرآیندهٔ پسابر جام باشند.
آریامنش
۲۶ دی ۱۴۰۰کشور فروخته شد به چینی ها ، به شخصه ترجیح میدهم مثل عصر حجر زندگی کنم تا چنین خفت و خواری رو تحمل کنم که هم کشورم رو به چینی بدم هم پول زبان بسته را صرف محصولات بنجل چینی به قیمت لکسوس کنم .
حسام الدین رضایی
۳ اسفند ۱۴۰۰بخشید جناب ما الان بخاطر تحریم ها هست که داریم ماشین چینی مونتاژ میکنیم وگرنه کرمان موتور هیوندای میزد بهمن موتور مزدا و آرین موتور هم می خواست میتسوبیشی رو مونتاژ کنه در صورت رفع تحریم ها همه ی اون برند ها به ایران بر میگردن. ولی اگر آمریکا بخواد تحریم هارو برداره.
ZER0
۲۷ دی ۱۴۰۰اینا حتی پیش پا افتاده ترین چیزها در دنیای امروز رو برای مردم ایران تبدیل به یه کالای لوکس و آرزوی دور از دسترس کردن،آخه این خودرو بی ارزش پیش پا افتاده تو کشورهای دیگه چیه که ما بخاطرش باید مجبور باشیم میلیاردی هزینه کنیم!یه کارمند یا کارگر چند سال باید هیچی نخوره و نپوشه تا بتونه همچین چیزی بگیره آخه مگه این چیه دیگه؟چیزی که همه جای دنیا به راحتی در دسترس مردمه چرا برای مردم ایران باید ناممکن باشه؟!!
کشور فقیری هم که نیست ایران یه کشور ابرثروتمنده منتها ثروتش برای شماست و فقرش برای مردم.بی کفایت تر و بی شرافت تر از شما تاریخ این کشور به خودش ندیده
علی
۲۷ دی ۱۴۰۰خودرویی زیبا با قدرت موتور قابل توجه
و اپشنهای کافی نسبت به قیمت بسیار عالی است اما تو این رده قیمتی میتونید یه راو 4 بخرید که اونم با خودتونه اینو میخواید یا راو 4
حسام الدین رضایی
۳ اسفند ۱۴۰۰فکر نکنم بتونیم راو۴ بخریم!
p1a3r8s8a
۲۷ دی ۱۴۰۰خیلی بد قیافس مخصوصا از جلو
حسام الدین رضایی
۳ اسفند ۱۴۰۰این یکی از زیبا ترین خودرو های هست که وارد بازار ایران شده شما که اینرو از نزدیک ندیدین
حسام الدین رضایی
۳ اسفند ۱۴۰۰از نظر من مشکل این خودرو گیربکس و موتورش بود که نسبت به قیافه ی این خودرو نتیجه ی خوبی به شما نمیداد و آنقدر که از نظر قیافه حرف برای گفتن داشت از نظر گیربکس و موتور نداشت .
وگرنه اونجوری که من از نزدیک دیدم کیفیت ساخت و مونتاژ بسیار خوبی داشت و از تمام محصولات مدیران خودرو بهتر بود.
اما در دیگنیتی پرستیژ این موضوع کاملان حل شده و گیربکس AT و موتور دولیتر توربو ۲۳۰ اسبی که طراحی فیاته و فقط در ایران و چین مورد استفاده قرار میگره.
بخاطر آگاهی بیشتر من اسم و معنای تمام محصولات
بهمن موتور رو میگم تا سوئ تفاهم ایجاد نشه.
دیگنیتی:کرامت
فیدلیتی: وفاداری
پرسیژ: اعتبار
رسپکت: توجه
پویا
۱۳ فروردین ۱۴۰۱ماشین کره و ژاپن تا 40 سال قطعاتش پیدا میشه ولی چینی نهایتش 10 سال