بهمن موتورجتورچشم انداز

فیدلیتی الیت بهمن موتور؛ مشخصات و قیمت مدل جدید

فیدلیتی الیت نسبت به مدل پرایم، امکانات بیشتری دارد و تغییرات جزئی در ظاهر بیرونی ارایه می‌کند.

زمستان ۱۳۹۹ فیدلیتی توسط بهمن‌موتور معرفی شد تا محصول دیگری از چری وارد ایران شود. جتور X70 در نسخه‌های اولیه با مشکل گیربکس مواجه شد و مورد انتقاد قرار گرفت. نسخه‌های ۱۴۰۲ به بعد، با جعبه‌ی دنده‌ی جدید از سری پرایم، بیشتر مورد توجه قرار گرفت و حالا با نسخه‌ی الیت تلاش می‌کند، رقابت نزدیکتری با فونیکس تیگو ۷ مدیران خودرو داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

جتور (Jetour)، یک برند چینی زیر مجموعه‌ی چری است. محصولات جتور، مشابه سری خودروهای تیگو، کراس‌اورهای اندازه متوسط هستند. چری با اختلافی اندک نسبت به جیلی و بی‌وای‌دی و هاوال، یکی از برترین خودروسازان چین ازنظر کیفیت فنی و ایمنی است. محصولات جدید چری علاوه‌بر امکانات رفاهی نزدیک به استاندارد جهانی، ظاهر قابل قبولی دارند و مردم کشورهای کمتر توسعه‌یافته را جذب می‌کنند. بازار ایران هم در سال‌های گذشته، میزبان انواع محصولات چری بوده است. با این اوصاف، می‌توان چری را مهم‌ترین برند خودروسازی چین در بازار کشورمان دانست که حالا علاوه‌بر مدیران خوردو با گروه بهمن موتور هم، وارد همکاری شده است.

تغییرات نمای بدنه در فیدلیتی الیت

در نمای اصلی، چراغ‌ها و جلوپنجره مشابه فیدلیتی پرایم هستند؛ اما سپر به‌روزرسانی شده است. ظاهرا مدل الیت، ادوات طلایی رنگ خواهد داشت و خطوط اضافی داخل کاسه چراغ‌ها را حذف می‌کند. طراح مشبک داخل جلوپنجره نیز برای فیدلیتی جدید، اندکی متفاوت خواهد بود.

نمای جانبی فیدلیتی الیت، تفاوتی با نسخه‌ی پرایم ندارد و صرفا تزئینات طلایی روی رکاب را برای مشتری بهمن، اضافه خواهد کرد. در عقب، تغییرات چشمگیرتر هستند و مجموعه‌ی سپر عقب تا پشت گلگیرها، طراحی جدید دارند. همچنان ادوات پلاستیکی سیاه، بخش بزرگی از نمای عقب را تشکیل می‌دهند. چهار خروجی اگزوز به شکل دوقلو، اضافه شده و باتوجه به پیشرانه ۱/۵ لیتری خودرو، جنبه‌ی نمایشی دارند.

ابعاد فیدلیتی الیت مشابه پرایم، طول ۴۷۳۵ و عرض ۱۹۰۰ و ارتفاع ۱۷۱۰ و فاصله محوری ۲۷۲۰ میلی‌متر دارد. این خودرو کمی بزرگ‌تر از فونیکس تیگو ۷ پرو مدیران خودرو است.

تغییرات نمای داخلی و کابین در فیدلیتی الیت

اگر تجربه رانندگی با فیدلیتی پرایم را داشته باشید، تفاوت‌های جالب در مدل الیت واضح خواهد بود. دسته‌دنده‌ی کوتاه با تعویض الکترونیک، نمایشگر جدید و بازطراحی کامل کنسول، فیدلیتی الیت را متمایز نشان می‌دهد.

در نسخه‌ی پرایم، خمیدگی داشبورد به سمت  راننده وجود دارد. این حالت در مدل الیت حذف شده و حالا تمام ادوات، کاملا روبروی سرنشینان هستند. صندلی‌های چرم باکیفیت، نمایشگر ۱۰/۲۵ و پنل دیجیتال ۱۲/۳ اینچ مشابه نسخه‌ی پرایم هستند.

پیشرانه و تجهیزات فنی فیدلیتی الیت

موتور ۱/۵ لیتر توربوشارژ با ۱۵۵ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن‌متر گشتاور، روی فیدلیتی الیت ارایه می‌شود که همراه گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک دبل کلاچ، مشابه نسخه‌ی پرایم است. براساس اطلاعات منتشر شده، قرار است مدل جدید، تعلیق عقب فیدلیتی پرستیژ را استفاده کند و سواری نرم‌تری ارایه دهد.

سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۱۱ ثانیه، میانگین مصرف سوخت ۱۰ لیتر در صد کیلومتر و نهایت سرعت ۱۸۰ کیلومتر برساعت، آمار فنی فیدلیتی پرایم هستند که احتمالا برای فیدلیتی الیت ۱۵۷۰ کیلوگرمی تکرار خواهند شد. این کراس‌اور از معدود خودروهای مونتاژ ایران است که رینگ اسپرت ۲۰ اینچ و تایرهای ۲۵۵ میلی‌متر ارایه می‌دهد.

فیدلیتی الیت با سقف پانوراما، صندلی‌های جلو برقی با گرم‌کن، کروز کنترل، دوربین ۳۶۰ درجه، هشدار خروج از خط و رادار نقطه کور، دسته دنده الکترونیک، ترمز پارک برقی، اتوهلد، شارژر بیسیم تلفن همراه، چهار کیسه هوا، صندوق عقب برقی و رابط اپل کارپلی و اندروید اتو مجهز شده است. احتمالا سردکن صندلی جلو نیز به صورت سفارشی ارایه خواهد شد.

قیمت فیدلیتی الیت بهمن موتور

پیش‌فروش رسمی فیدلیتی الیت هنوز آغاز نشده و قیمت این خودرو مشخص نیست. براساس اطلاعات موجود و نرخ دلار، می‌توان هزینه خرید فیدلیتی الیت را حدود ۲ تا ۲/۲ میلیارد تومان پیش‌بینی کرد.

در بازار ایران، فونیکس تیگو ۷ پرو، مهم‌ترین رقیب فیدلیتی الیت محسوب می‌شود. محصول مونتاژ مدیران خودرو، گیربکس CVT دارد اما شتاب‌گیری بهتر و مصرف سوخت کمتر نسبت به فیدلیتی ارایه می‌دهد. از سویی دیگر، ابعاد بزرگ‌تر برای فیدلیتی الیت، نکته‌ی مثبت است. البته به زودی، تیگو ۷ پرو مکس با گیربکس اتوماتیک دبل‌کلاچ، جایگزین مدل فعلی و سال ۱۴۰۴ هم سیستم دو دیفرانسیل فراهم خواهد بود.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۱۶۶ رای

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. Kiarash

    ۲۴ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (632 ديدگاه)

    https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/11/fidelity-elite-bahman-8.jpg
    طراحی داشبورد فیدلیتی رو من خوشم میاد بعد با خودم گفتم چینی ها طراحی داشبورد خیلی خوبی دارن بعد چند

    موافقم 23
    مخالفم 20
    1. Kiarash

      ۲۴ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (632 ديدگاه)

      دوستان این کامنت نصفه متاسفانه ارسال شده
      طراحی داشبورد فیدلیتی رو من خوشم میاد بعد با خودم گفتم چینی ها طراحی داشبورد خوبی دارن رو محصولات جدیدشون می زارن بعد چند وقت پیش عکس داشبورد آئودی a4 رو دیدم و انگار اومدن با یکم تغییرات نصب کردن 😁😐

      موافقم 37
      مخالفم 7
  2. Kiarash

    ۲۴ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (632 ديدگاه)

    طراحی خشن تری نسبت به فیدلیتی پرایم داره و قشنگه بنظرم من ولی ای کاش حداقل موتوری و گیربگسی تغییراتی داشت

    موافقم 45
    مخالفم 6
  3. froG-driVer

    ۲۴ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (1013 ديدگاه)

    طراحیش چیز خاصی نداره،چجوری بگم،تغییراتش چنگی به دل نمیزنه…

    موافقم 40
    مخالفم 11
    1. مهدی

      ۲۵ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      فقط برای افزایش قیمت این تغییرات رو انجام میدمثن و فقط اسم ش رو عوض میکنند

      موافقم 22
      مخالفم 2
  4. IRI

    ۲۴ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (25 ديدگاه)

    هی پرستیژش رو ترجیح میدم

    موافقم 35
    مخالفم 5
  5. ۲۴ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (4991 ديدگاه)

    سلام خود بهمن موتور اینو فیس لیفت کرده؟
    چون کار شرکت اصلی نیست که یه نسل قدیمی از ماشینشو فیس لیفت کنه
    مگر اینکه ایران خودرو باشه

    موافقم 18
    مخالفم 12
    1. گاس فرینگ

      ۲۴ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (365 ديدگاه)

      نه این کار توسط خود شرکت جتور انجام شده ولی بهمن اومده به اطراف جلوپنجره کروم کاری اضافه کرده که نتیجه کار بهتر از قبل شده jetour x70s

      موافقم 10
      مخالفم 5
      1. ۲۵ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (4991 ديدگاه)

        اون که مال2019 هست تازه دارن میارنش😐
        https://en.m.wikipedia.org/wiki/File:Jetour_X70_Coupe_facelift_001.jpg
        حاجی وای اینو قیافش شبیه ماهیه😂

        موافقم 8
        مخالفم 2
    2. Mgh

      ۲۴ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (61 ديدگاه)

      تو عکس نگاه کنی نوشته جتور! این فیس لیفت خود شرکته چینیه که اونجا با همون قیمت قبلی میدن اینجا ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون میزارن روش!

      موافقم 23
      1. ۲۵ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (4991 ديدگاه)

        چه کاریه خب فیدلیتی پرستیژ میخری1700 چرا 2 تومن بدی واسه فیدلیتی نسل قبلی با یه فیس لیفت کوچیک؟

        موافقم 20
        مخالفم 3
        1. Youna

          ۲۵ آبان ۱۴۰۳
          سوابق: (1 ديدگاه)

          با 1700 تو کدوم دهات پرستیژ می‌دن؟😂

          موافقم 15
          مخالفم 3
  6. 🇺🇸🔥

    ۲۴ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    انگار همون فیدلیتی پرایم هستش فقط سپر عقب و جلوش عوض کردن کابین اونم فقط رنگ چرمش عوض شده دسته دنده اون عوض شده پرستیژ خیلی خوشگل تره

    موافقم 17
    مخالفم 5
    1. نیما

      ۲۵ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (2 ديدگاه)

      پرستیژ رقیب تیگو۸پرو هست و یک لول بالاتره هم آپشن هم موتور هم گیربکس هم اندازه و قیمتش هم کاملا متفاوته
      احتمالا مثل مدیران که فروش تیگو۷ رو بعد از اومدن مدل پرو قطع کرد اینم میاد جای پرایم و فروش پرایم قطع میشه

      موافقم 9
      مخالفم 6
  7. امید

    ۲۵ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خدایش سلطانه و با کیفتدمحصولات بهمن عالی هست

    موافقم 13
    مخالفم 9
    1. ARMAN سابق

      ۲۵ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (491 ديدگاه)

      🤣🤣🤣🤣🤣

      موافقم 7
      مخالفم 3
  8. ناشناس

    ۲۵ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (7 ديدگاه)

    با قیمت دو میلیارد واقعا گران و مصداق ستم بر مردم در این آشفته بازار هست .

    موافقم 20
    مخالفم 3
  9. Aliasg5

    ۲۶ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (284 ديدگاه)

    ضعف نویسنده در بررسی و نوشتن مقاله خیلی تعجب برانگیزه!! فیدلیتی نیو پرایم دقیقا دسته دنده الکترونیکی و کوتاه داره که در این نسخه نیز قرار خواهد گرفت … متن رو اصلاح کنید و مطالعه و بررسی میدانیتون رو بیشتر کنید

  10. کامران پاکمهر

    ۲۷ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان من یک‌ساله فیدیلیتی پرایم دارم فوق‌العاده هستش هم سواری نرم وهم اطاق بزرگ ومعقولی داره قبلاز این هم سانتافه داشتم هم قدیم وهم جدیدش واقعا تفاوت خاصی ندارم و محصولات بهمن خودرو خداییش خوبه لااقل توی محصولات چینی بهترین هارو وارد می‌کنه

  11. قدرت طهماسبی

    ۲۷ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (29 ديدگاه)

    با کمبود قطعات ، افت قیمت ، توقف تولید و بازار دست دوم ضعیف مواجه نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا