فیدلیتی الیت نسبت به مدل پرایم، امکانات بیشتری دارد و تغییرات جزئی را در ظاهر بیرونی تجربه کرده است.

جتور (Jetour)، یک برند چینی زیرمجموعهٔ چری است که صرفاً به تولید کراساوورهایی در اندازههای مختلف میپردازد. چری با اختلافی اندک نسبت به جیلی، بیوایدی و هاوال، یکی از برترین خودروسازان چین ازنظر کیفیت فنی و ایمنی است. محصولات جدید چری علاوه بر امکانات رفاهی نزدیک به استاندارد جهانی، ظاهر قابل قبولی دارند و مردم کشورهای کمتر توسعهیافته را جذب میکنند. بازار ایران هم در سالهای گذشته، میزبان انواع محصولات چری بوده است. با این اوصاف، میتوان چری را مهمترین برند خودروسازی چین در بازار کشورمان دانست که چند سالی است علاوه بر مدیران خودرو با گروه بهمن موتور هم وارد همکاری شده است.
همچنین بخوانید:
- مقایسه جک KMC X5 با فیدلیتی پرایم
- معرفی فیدلیتی پرایم با گیربکس جدید
- مقایسه فیدلیتی الیت و فیدلیتی پرایم، بررسی تغییرات و تفاوتها
زمستان ۱۳۹۹ فیدلیتی توسط بهمن موتور معرفی شد تا محصول دیگری از چری وارد ایران شود. این خودرو که در اصل جتور X70 نام داشت، در نسخههای اولیه با مشکل گیربکس مواجه بود و موردانتقاد قرار گرفت. ازاینرو، فیدلیتی پرایم بعداً به گیربکس دوکلاچهٔ تر مجهز شد که این نسخهٔ جدید اولین بار در نمایشگاه خودروی اصفهان در آذر ۱۴۰۱ به نمایش درآمد. حال نیز بهمن موتور با نسخهٔ جدید الیت در تلاش است رقابت نزدیکتری با فونیکس تیگو ۷ پرو مدیران خودرو داشته باشد.
طراحی بیرونی فیدلیتی الیت
تغییرات ظاهری فیدلیتی الیت نسبتاً جزئی هستند ولی بااینوجود، با نگاهی به نمای جلوی خودرو میتوان متوجه شد که با نسخهای جدید طرف هستیم زیرا اصلیترین تغییرات در این قسمت صورت گرفته است. در دماغهٔ خودرو هرچند چراغها دستنخورده باقیماندهاند ولی در بین آنها جلوپنجرهٔ بزرگتر و هشتضلعی خودنمایی میکند که تا روی سپر کشیده شده است. کمی پایینتر، شاهد طراحی جدیدی برای سپر هستیم که ورودیهای هوا را تغییر داده است. دیلایتهای روی سپر نیز هرچند مثل قبل همچنان طرح چهارتایی دارند ولی حالا داخل ورودیهای هوای تزئینی عمودی قرار گرفتهاند.
در قسمت جانبی بهجز آینههای جدید، تغییر خاصی صورت نگرفته و همان پروفیل قبلی را میبینیم درحالیکه در عقب هم حجم تغییرات کمتر است و همچنان شاهد همان چراغهای فیدلیتی پرایم هستیم ولی در پایین طراحان چری اقدام به طراحی سپر جدیدی کردهاند که خروجیهای هوای تزئینی عمودی در بالا، دیفیوزر جدید و جا پلاک متفاوت از ویژگیهای آن هستند. علاوه بر این، چهار سر اگزوز دایرهای بزرگ در طرفین سپر نیز جایگزین سر اگزوزهای چندضلعی و کوچکتر قبلی شدهاند که البته سنخیتی با پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری کوچک زیر کاپوت ندارند.
ابعاد فیدلیتی الیت نسبت به قبل تغییری نکرده و همچنان ۴,۷۳۵ میلیمتر طول، ۱,۹۰۰ میلیمتر عرض و ۱,۷۱۰ میلیمتر ارتفاع دارد. این کراساوور بهمن موتور کمی بزرگتر از فونیکس تیگو ۷ پرو مدیران خودرو است.
داخل و کابین فیدلیتی الیت
فیدلیتی الیت در داخل تغییر بزرگی را تجربه نکرده و با همان داشبورد قبلی ارائه میشود. این یعنی همچنان شاهد همان نمایشگر لمسی ۱۰.۲۵ اینچی در بالای داشبورد، صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی، دریچههای تهویهٔ طرح سراسری و غربیلک فرمان D شکل هستیم. کنسول مرکزی هم با شارژر بیسیم گوشی و شیفتر الکترونیکی گیربکس، همان نمونهای است که در سال ۱۴۰۱ در نسخهٔ جدید فیدلیتی پرایم ارائه شد. تنها تغییراتی که در داخل فیدلیتی الیت دیده میشود، طراحی جدید پنل کنترل سقف پانوراما برای دسترسی آسانتر و تغییر رنگ تریم روی داشبورد است. این نسخهٔ جدید هم مثل فیدلیتی پرایم در نسخههای پنج و هفتنفره با دو یا سه ردیف صندلی عرضه خواهد شد.
امکانات و تجهیزات فیدلیتی الیت
فیدلیتی الیت در بخش امکانات به چند آپشن جدید مجهز شده است تا بهتر بتواند با خودروهایی مثل تیگو پرو رقابت کند. این امکانات جدید عبارتاند از:
- دستیار صوتی
- سردکن صندلیهای جلو
- اپل کارپلی
- اندروید اتو
علاوه بر این، کیفیت دوربین ۳۶۰ درجهٔ خودرو هم بهتر شده است و امکانات قبلی که در فیدلیتی پرایم میدیدیم همچنان در نسخهٔ الیت هم وجود خواهند داشت. این تجهیزات شامل موارد زیر میشود:
- ترمز پارک برقی با اتوهلد
- سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی
- کنترل کشش و کنترل پایداری
- هشدار حرکت بین خطوط
- سیستم پایش نقاط کور
- سیستم پایش باد تایرها
- ایربگهای جلو و جانبی
- تنظیم برقی صندلیهای جلو با گرمکن
- صندلیهای چرمی
- نورپردازی داخلی
- نمایشگر لمسی ۱۰.۲۵ اینچی
- صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی
- دوربین ۳۶۰ درجه
- دوربین دنده عقب
- دوربین ثبت وقایع
- ۸ بلندگو
- شارژر بیسیم گوشی
- سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمهای
- کروز کنترل
- حالات رانندگی اقتصادی و اسپرت
- سانروف پانوراما
- شیشههای عقب دودی
- سنسور پارک جلو و عقب
- در صندوق برقی با سنسور پایی
- چراغهای خودکار
- آینههای جانبی تاشو برقی با گرمکن
- سنسور باران
پیشرانه و مشخصات فنی فیدلیتی الیت
فیدلیتی الیت در پیشرانه و گیربکس تغییری را تجربه نکرده و با همان قوای محرکهٔ قبلی عرضه میشود که در نسخهٔ پرایم دیدهایم. این یعنی زیر کاپوت کراساوور جدید گروه بهمن همچنان همان پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر آشنای چری قرار دارد که ۱۵۵ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. نیروی این موتور نیز توسط گیربکس شش سرعتهٔ دوکلاچه تر به چرخهای جلو منتقل میشود. بااینوجود، تفاوت فنی مهم فیدلیتی الیت با پرایم در سیستم تعلیق عقب صورت گرفته یعنی جایی که از تعلیق چند اتصالی مشابه فیدلیتی پرستیژ استفاده شده و پایداری و کیفیت سواری را بهبود میبخشد تا تجربهای راحتتر را برای سرنشینان فراهم کند. فیدلیتی الیت با وزن ۱۵۶۰ کیلوگرم در نسخهٔ پنجنفره و ۱۵۷۵ کیلوگرم در نسخهٔ هفتنفره، در هر صد کیلومتر بهصورت ترکیبی ۸.۱ لیتر بنزین مصرف میکند و به باک ۵۵ لیتری مجهز است. رینگهای این خودرو ۲۰ اینچی است و با لاستیکهای ۲۵۵ پوشیده شده است.
مزایا و معایب فیدلیتی الیت
مزایا
- طراحی بروزتر نسبت به قبل
- امکانات بیشتر
- بهبود سیستم تعلیق عقب
معایب
- عدم تغییر طراحی داخلی
- کمبود برخی امکانات مثل ایربگهای پردهای
مقایسهٔ فیدلیتی الیت با رقبا
اصلیترین رقیب فیدلیتی الیت در بازار ایران، فونیکس تیگو ۷ پرو است که پیشرانهٔ یکسانی با فیدلیتی دارد ولی از گیربکس CVT استفاده میکند، مصرف سوخت کمتری دارد و از امکانات بیشتری مثل ایربگهای پردهای، سیستم تهویه دو منطقهای، رادار هشدار تغییر لاین و… بهره میبرد. از سوی دیگر، فیدلیتی الیت کراساوور جادارتری است و در نسخهٔ هفتنفره هم ارائه میشود. یکی دیگر از رقبای نزدیک این کراساوور جدید بهمن موتور، کیامسی X5 کرمان موتور است که از پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری توربو GDI با قدرت بیشتر ۱۷۲ اسب بخاری بهره میبرد ولی طراحی کلی قدیمیتری دارد که مشابه جک S5 است.
قیمت فیدلیتی الیت
بهمن موتور در اواخر بهمنماه برای اولین بار قیمت فیدلیتی الیت را اعلام و شرایط فروش آن را اعلام کرد. بر این اساس، فیدلیتی الیت در نسخهٔ پنجنفره یک میلیارد و ۷۲۴ میلیون تومان و در نسخهٔ هفتنفره یک میلیارد و ۷۵۷ میلیون تومان قیمت دارد. البته ازآنجاییکه فیدلیتی پرایم هماکنون در بازار حدود ۲.۱ میلیارد تومان قیمت دارد، برای نسخهٔ الیت در بازار باید انتظار قیمتی در حدود ۲.۲ میلیارد تومان را داشته باشیم.
جدول مشخصات فنی فیدلیتی الیت
پیشرانه | ۴.۵ لیتری ۴ سیلندر توربو |
قدرت | ۱۵۵ اسب بخار |
گشتاور | ۲۳۰ نیوتن متر |
استاندارد آلایندگی | یورو ۵ |
گیربکس | ۶ سرعته دوکلاچه تر |
محور محرک | جلو |
مصرف سوخت | ۸.۱ لیتر ترکیبی |
ظرفیت باک | ۵۵ لیتر |
تعلیق جلو | مکفرسون |
تعلیق عقب | چند اتصالی |
رینگ و لاستیک | ۲۰ اینچی ۲۵۵ |
طول | ۴,۷۳۵ میلیمتر |
عرض | ۱,۹۰۰ میلیمتر |
ارتفاع | ۱,۷۱۰ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۲,۷۲۰ میلیمتر |
فاصله از زمین | ۲۱۰ میلیمتر |
ظرفیت سرنشین | ۵ یا ۷ نفر |
وزن خالص | ۱۵۶۰ – ۱۵۷۵ کیلوگرم |
حداکثر سرعت | ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت |
سؤالات متداول
فیدلیتی الیت چه تفاوتی با مدل پرایم دارد؟
فیدلیتی الیت در طراحی بیرونی مثل جلوپنجره و سپرها، تغییراتی را تجربه کرده و به چند آپشن بیشتر مثل سردکن صندلیهای جلو مجهز شده است.
آیا فیدلیتی الیت ارزش خرید بیشتری نسبت به رقبا دارد؟
مزیت بزرگ فیدلیتی الیت نسبت به رقبا برخورداری از کابین جادارتر با سه ردیف صندلی است که برای خانوادههای پرجمعیت ارزش خرید بیشتری خواهد داشت.
موتور فیدلیتی الیت چیست؟
فیدلیتی الیت از همان موتور ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ نسخهٔ پرایم استفاده میکند که ۱۵۵ اسب بخار قدرت دارد و به گیربکس شش سرعته دوکلاچه متصل میشود.
Kiarash
۲۴ آبان ۱۴۰۳https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/11/fidelity-elite-bahman-8.jpg
طراحی داشبورد فیدلیتی رو من خوشم میاد بعد با خودم گفتم چینی ها طراحی داشبورد خیلی خوبی دارن بعد چند
Kiarash
۲۴ آبان ۱۴۰۳دوستان این کامنت نصفه متاسفانه ارسال شده
طراحی داشبورد فیدلیتی رو من خوشم میاد بعد با خودم گفتم چینی ها طراحی داشبورد خوبی دارن رو محصولات جدیدشون می زارن بعد چند وقت پیش عکس داشبورد آئودی a4 رو دیدم و انگار اومدن با یکم تغییرات نصب کردن 😁😐
Kiarash
۲۴ آبان ۱۴۰۳طراحی خشن تری نسبت به فیدلیتی پرایم داره و قشنگه بنظرم من ولی ای کاش حداقل موتوری و گیربگسی تغییراتی داشت
حسین
۱۵ اسفند ۱۴۰۳یچیزی همینجا بگم انگار کسی نخواسته اعتراف کنه
طراحی فیدلیتی پرایم جزو خوب های چینی بود
ولی این نسخه که حقیقتا شبیه قورباغه شده انگار
نسخه پرستیژ هم شلوغ و زشت بود
فیدلیتی با پرایم اومد تا ۲ سال دیگه هم با پرایم میره از بازار ، این نسخه های تغییر پیدا کرده هم هیچکس نمیخره چه پرستیژ باشه چه این نسخه
۱۵ اسفند ۱۴۰۳پرستیژ رو میخرن اینو فکرنکنم البته اگه پرایم رو توقف تولید کنن این چون قیمتش کارخونست خریدار مصرف کننده مجبور هست بخره
froG-driVer
۲۴ آبان ۱۴۰۳طراحیش چیز خاصی نداره،چجوری بگم،تغییراتش چنگی به دل نمیزنه…
مهدی
۲۵ آبان ۱۴۰۳فقط برای افزایش قیمت این تغییرات رو انجام میدمثن و فقط اسم ش رو عوض میکنند
جان ویک هتل fun تیننتال
۱۵ اسفند ۱۴۰۳همه خودروسازان با تغییر کم یا فیس لیفت اون کار رو انجام میدن
IRI
۲۴ آبان ۱۴۰۳هی پرستیژش رو ترجیح میدم
۲۴ آبان ۱۴۰۳سلام خود بهمن موتور اینو فیس لیفت کرده؟
چون کار شرکت اصلی نیست که یه نسل قدیمی از ماشینشو فیس لیفت کنه
مگر اینکه ایران خودرو باشه
گاس فرینگ
۲۴ آبان ۱۴۰۳نه این کار توسط خود شرکت جتور انجام شده ولی بهمن اومده به اطراف جلوپنجره کروم کاری اضافه کرده که نتیجه کار بهتر از قبل شده jetour x70s
۲۵ آبان ۱۴۰۳اون که مال2019 هست تازه دارن میارنش😐
https://en.m.wikipedia.org/wiki/File:Jetour_X70_Coupe_facelift_001.jpg
حاجی وای اینو قیافش شبیه ماهیه😂
Mgh
۲۴ آبان ۱۴۰۳تو عکس نگاه کنی نوشته جتور! این فیس لیفت خود شرکته چینیه که اونجا با همون قیمت قبلی میدن اینجا ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون میزارن روش!
۲۵ آبان ۱۴۰۳چه کاریه خب فیدلیتی پرستیژ میخری1700 چرا 2 تومن بدی واسه فیدلیتی نسل قبلی با یه فیس لیفت کوچیک؟
Youna
۲۵ آبان ۱۴۰۳با 1700 تو کدوم دهات پرستیژ میدن؟😂
۳ بهمن ۱۴۰۳ثبت نامی
morteza
۳ بهمن ۱۴۰۳2200 قیمت حدودی بازارش شاید باشه. مدل الیت از پرستیژ پایین تره و جایگزین مدل پرایم هه. احتمالا یه مقدار از قیمت کارخونه پرایم بالاتر باشه.و پایین تر از پرستیژ.
🇺🇸🔥
۲۴ آبان ۱۴۰۳انگار همون فیدلیتی پرایم هستش فقط سپر عقب و جلوش عوض کردن کابین اونم فقط رنگ چرمش عوض شده دسته دنده اون عوض شده پرستیژ خیلی خوشگل تره
نیما
۲۵ آبان ۱۴۰۳پرستیژ رقیب تیگو۸پرو هست و یک لول بالاتره هم آپشن هم موتور هم گیربکس هم اندازه و قیمتش هم کاملا متفاوته
احتمالا مثل مدیران که فروش تیگو۷ رو بعد از اومدن مدل پرو قطع کرد اینم میاد جای پرایم و فروش پرایم قطع میشه
امید
۲۵ آبان ۱۴۰۳خدایش سلطانه و با کیفتدمحصولات بهمن عالی هست
ARMAN سابق
۲۵ آبان ۱۴۰۳🤣🤣🤣🤣🤣
ناشناس
۲۵ آبان ۱۴۰۳با قیمت دو میلیارد واقعا گران و مصداق ستم بر مردم در این آشفته بازار هست .
Aliasg5
۲۶ آبان ۱۴۰۳ضعف نویسنده در بررسی و نوشتن مقاله خیلی تعجب برانگیزه!! فیدلیتی نیو پرایم دقیقا دسته دنده الکترونیکی و کوتاه داره که در این نسخه نیز قرار خواهد گرفت … متن رو اصلاح کنید و مطالعه و بررسی میدانیتون رو بیشتر کنید
کامران پاکمهر
۲۷ آبان ۱۴۰۳سلام دوستان من یکساله فیدیلیتی پرایم دارم فوقالعاده هستش هم سواری نرم وهم اطاق بزرگ ومعقولی داره قبلاز این هم سانتافه داشتم هم قدیم وهم جدیدش واقعا تفاوت خاصی ندارم و محصولات بهمن خودرو خداییش خوبه لااقل توی محصولات چینی بهترین هارو وارد میکنه
حجتاله براهنی
۶ بهمن ۱۴۰۳از اونجایی که نوشتی سواریش نرمه دیگه معلوم شد فیدلیتی نداری! خود بهمن برای این که کوبشهای پرایم رو کم کنه، اومده تو الیت سیستم تعلیق رو بهبود داده.
قدرت طهماسبی
۲۷ آبان ۱۴۰۳با کمبود قطعات ، افت قیمت ، توقف تولید و بازار دست دوم ضعیف مواجه نمی شود.
Amir
۳ بهمن ۱۴۰۳قیمت کارخانه ۲تا ۲۲۰۰؟ اینکه از فیدلیتی پرستیژ هم گران تر قیمت کارخانش، یه چیزی بگید با عقل جور در بیاد،
پرستیز ۱۷۰۰ کارخانه، این ۲۲۰۰؟
کیا
۴ بهمن ۱۴۰۳آقا امیر یه جوری میگی انگار تو خارج زندگی میکنی اون موقع پرستیژ میشه ۲۵۰۰ قیمتها که ثبات ندارن
حمیدرضا
۵ اسفند ۱۴۰۳قیمت کارخانه من خریدم 1760. ابتدای 404 تحویل میدن
nima.jdm
۴ بهمن ۱۴۰۳رینگای فیدلیتی خوشگله
مازیار
۱۵ اسفند ۱۴۰۳با این شرایط جامعه و کاهش نرخ رشد ازدواج و رواج ازدواج سفید، آیا واقعا کسی به فکر ردیف سوم صندلی ماشینه؟!