گروه بهمن با معرفی کامیونت جدید ۳.۸ تن فورس F38 با قیمت زیر یک میلیارد تومان به دنبال تصاحب بخشی از سهم بازار وانت نیسان است اما آیا موفق خواهد شد؟
بیش از نیم قرن است که نیسان جونیور در کشورمان تولید میشود و به دلایل مختلفی امکان ارائه جایگزینی برای آن وجود ندارد. بااینحال، بهتازگی گروه بهمن اقدام به معرفی کامیونت جدیدی بنام فورس F38 کرده که قرار است به اصلیترین رقیب وانت نیسان در بازار کشورمان تبدیل شود. برای اینکه ببینیم آیا این کامیونت جدید واقعاً میتواند رقیبی برای وانت نیسان آبی باشد و بخشی از بازار این وانت فرتوت اما همچنان پرفروش را تصاحب کند یا نه، در ادامه این دو را باهم مقایسه خواهیم کرد.
معرفی خودروها
فورس F38 محصول شرکت چینی فوتون است و در اصل میلر نام دارد یعنی همان شرکتی که گروه بهمن چند سالی است کامیونتهای ۶ تن و ۸.۵ تن آن را با نام فورس عرضه میکند. این کامیونت جدید اما در کلاس وزنی پایینی قرار دارد و در زمینه باربری بیشتر با وانتها رقابت میکند. تناژ این کامیونت ۳.۸ تن است که از تمام کامیونتهای بازار کشورمان کمتر خواهد بود. به گفته گروه بهمن، این کامیونت سبکوزن ظرفیت بار بیشتری از وانت نیسان را با کابین راحتتر و ایمنتری ارائه میکند. البته سالها پیش هم شاهد حضور کامیونتهایی در این سبک مثل فولکسواگن ترنسپورتر و تویوتا هایس باری در کشورمان بودیم اما رفتهرفته حملونقل تا دو تن بهطور کامل در اختیار زامیاد قرار گرفت و کامیونتهای سبک کنار رفتند. بااینحال، گروه بهمن تدارک ویژهای برای تولید و عرضه فورس F38 دیده و امیدوار است بتواند به سلطه زامیاد در بازار زیر یک میلیارد تومان پایان دهد. درواقع این کامیونت جایگزین غیرمستقیمی برای وانت مزدا در سبد محصولات گروه بهمن خواهد بود که تولید آن سال گذشته خاتمه پیدا کرد.
از سوی دیگر، وانت نیسان نیاز به معرفی ندارد و نیم قرن است که آن را با رنگ آبی آشنایش در جادههای سراسر کشورمان در هر کوی برزنی میبینیم. این خودرو نسل سوم نیسان جونیور است که در سال ۱۹۷۰ معرفی و در سال ۱۹۸۲ کنار گذاشته شد اما در کشورمان به دلیل جانسختی، فراوانی و ارزانی قطعات، سهولت تعمیرات و توانایی حمل بار بالا، همچنان پرفروش است و امکان عرضهٔ جایگزین مناسبی برای آن وجود ندارد. همچنین در دنیا وانتهای اینچنینی منسوخ شده و جای آنها را کامیونتهای سبک گرفتهاند. حتی خود نیسان هم جونیور را با کامیونتهای اطلس جایگزین کرد درحالیکه در ایران هم زامیاد در دههٔ ۸۰ شمسی اقدام به ساخت و عرضهٔ کامیونتی بنام آذر بر اساس وانت نیسان کرد اما مورد استقبال قرار نگرفت و خیلی زود کنار گذاشته شد. بعداً نیز هرچند وانتهای جدید شوکا، پادرا و امروز پادرا پلاس بر اساس نیسان آبی ساخته و عرضه شدند اما همچنان همان وانت فرتوت آبیرنگ فروش بیشتری دارد.
طراحی بیرونی
فورس F38 از طراحی نسبتاً بروزی بهره میبرد که هرچند چندان هیجانانگیز نیست اما قدیمی هم به نظر نمیرسد و حتی نسبت به برخی از کامیونتهای بازار کشورمان هماهنگتر است. در قسمت جلو، چراغهای چندضلعی توسط نوارهای کرومی و جلوپنجرهای مشکیرنگ به هم متصل شدهاند درحالیکه پنجرهٔ کوچکی به خاطر وجود فضای اضافی پشت صندلیها، از سادگی نمای جانبی کاسته است. ویژگی مهمتر فورس F38 اما ارتفاع کوتاه آن است که این ویژگی برای کامیونتی که بهمنظور توزیع شهری طراحی شده یک امتیاز مهم خواهد بود. در سمت دیگر، چهرهٔ پیر و تکراری وانت نیسان را داریم که چند دهه است در خیابانها و جادهها آن را زیارت میکنیم! زههای دور گلگیرها، راهنماهای جانبی بزرگ، دیلایتهای روی سپر جلو و برچسبهای روی بدنه تنها تغییرات قابلذکر در جدیدترین نمونههای وانت نیسان هستند و کسانی که به این بهروزرسانیهای چشمگیر راضی نیستند باید سراغ پادرا پلاس بروند!
داخل
فورس F38 در داخل هرچند فضایی ساده و پلاستیکی دارد اما برای یک کامیونت سبک زیر یک میلیارد تومان خصوصاً در قیاس با وانت نیسان و حتی پادرا پلاس، قابلقبول خواهد بود. در اینجا دکمههای چندانی روی داشبورد به چشم نمیخورد زیرا کنترل برخی ادوات و قسمتها در نمایشگر لمسی گنجانده شده است. مقابل راننده هم یک غربیلک فرمان سه پره با دکمههای کنترلی قرار گرفته و تریم قرمزرنگ روی داشبورد همراه با پانلهای مشکی براق روی درها، فضای کابین را از یکنواختی خارج کرده است. در سمت دیگر، در داخل وانت نیسان هیچ نشانی از کیفیت، مدنیت و توجه بهراحتی راننده نمیتوان پیدا کرد. در اینجا صرفاً یک قطعهٔ پلاستیکی سیاه به اسم داشبورد مقابل راننده قرار گرفته و هیچ نکتهٔ قابلذکر دیگری وجود ندارد! صندلیها نیز همچنان نیمکتی هستند و هیچ فضایی برای عقب دادن تکیهگاه آنها وجود ندارد تا داخل نیسان آبی بیشتر شبیه اتاق شکنجه باشد.
امکانات و تجهیزات
کامیونت جدید بهمن در نوع خود و با توجه به قیمتش از امکانات قابلقبولی بهره میبرد. در این کامیونت نمایشگر لمسی با رهیاب و بلوتوث، ترمز اضطراری خودکار، کنترل پایداری، دستیار حفظ حرکت میان خطوط، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی، صندلیهای قابل تنظیم، کروز کنترل، دوربین و سنسور دندهعقب، دیلایت، چراغهای خودکار، آینههای جانبی برقی با گرمکن، سیستم تهویه اتوماتیک و سیستم ضد لغزش ارائه میشود. برای وانت نیسان اما گویی اصلاً کلمهٔ امکانات تعریف نشده و تنها تجهیزات قابلذکر آن فقط فرمان هیدرولیک، سیستم تهویه و ترمز ABS و EBD هستند.
پیشرانه
ویژگی منحصربهفرد کامیونت فورس F38 استفاده از پیشرانهٔ بنزینی بجای دیزلی است که هم مزایا و هم معایبی دارد. ازآنجاییکه این کامیونت بیشتر برای استفادههای شهری در نظر گرفته شده است و شهرها معمولاً پمپ گازوئیل یافت نمیشود، پیشرانهٔ بنزینی موجب سهولت در استفاده از این کامیونت به جهت فراوانی پمپهای بنزین خواهد شد و درنتیجه بهتر میتواند با خودرویی مثل وانت نیسان رقابت کند اما از سوی دیگر، گشتاور پایینتر پیشرانههای بنزینی نسبت به دیزلی میتواند هنگام حمل بارهای سنگین مشکلساز شود. علاوه بر این، هزینهٔ بیشتر بنزین نسبت به گازوئیل هم یکی دیگر از معایب استفاده از پیشرانهٔ بنزینی در کامیونت فورس F38 خواهد بود. درهرحال، این کامیونت به یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر مجهز است که ۱۳۹ اسب بخار قدرت و ۱۹۶ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. نیروی این موتور هم توسط یک گیربکس پنج سرعته دستی ساخت DAE به چرخهای عقب منتقل میشود.
این در حالی است که وانت نیسان همچنان از همان پیشرانهٔ ۲.۴ لیتری چهار سیلندر بنزینی قدیمی استفاده میکند که با ۹۴ اسب بخار قدرت و ۱۸۷ نیوتن متر گشتاور، بازدهی بسیار پایینی دارد. البته مدتی است که زامیاد نسخهٔ ارتقاءیافتهٔ این موتور را هم با نام M24 ارائه میکند که بهمنظور کاهش مصرف سوخت و آلایندگی، تغییراتی را تجربه کرده اما خروجی آن افزایشی نداشته است؛ بنابراین، پیشرانهٔ فورس F35 بهمراتب مدرنتر است و بازدهی بهتری دارد اما حداکثر گشتاور موتور نیسان از دور بسیار پایینتر ۲,۵۰۰ rpm ارائه میشود درحالیکه برای دستیابی به حداکثر گشتاور فورس F35 باید دور موتور را تا ۴,۸۰۰ rpm بالا برد.
تواناییهای حمل بار
حداکثر مجموع وزن ناخالص کامیونت جدید بهمن ۳.۸ تن اعلام شده که دقیقاً با وانت نیسان برابر است. بااینحال، فورس F38 با وزن خالص ۱۴۳۰ کیلوگرم، به میزان قابلتوجه ۲۰۰ کیلوگرم از نیسان آبی با وزن ۱۶۲۵ کیلوگرم سبکتر است؛ بنابراین، درحالیکه ظرفیت بار مجاز وانت نیسان ۲۰۲۵ کیلوگرم اعلام شده، ظرفیت بار کامیونت بهمن حدود ۲.۳ تن است که رقم بسیار خوبی برای توزیع شهری و حتی حمل بارهای بینشهری خواهد بود. علاوه بر این، فورس F38 به دلیل نداشتن دماغ، از فضای بار بزرگتری نسبت به نیسان بهره میبرد. اتاق بار این کامیونت همچنین به دلیل عدم وجود برآمدگی گلگیرها، کاملاً مسطح بوده و با برخورداری از درهای کناری، برای حمل بارهای بزرگ بسیار کاربردی خواهد بود.
جمعبندی
بهطورکلی، اگر فقط به اعداد و ارقام روی کاغذ نگاه کنیم، قطعاً فورس F38 گزینهٔ بسیار بهتری نسبت به وانت نیسان خواهد بود اما مسائل بسیار مهمتری وجود دارد که میتواند ورق را به نفع وانت فرتوت زامیاد برگرداند. همانطور که در ابتدا اشاره شد، اصلیترین موضوعی که یافتن جایگزین مناسب برای وانت نیسان را دشوار و یا حتی غیرممکن میکند، جانسختی، فراوانی و ارزانی قطعات، سهولت تعمیرات و توانایی حمل بار بالا است. به لطف بیش از پنج دهه تولید، هماکنون قطعات وانت نیسان همهجا پیدا میشود و همهٔ مکانیکها با تعمیرات آن آشنایی دارند. علاوه بر این، وانت نیسان تواناییهای مناسبی در عبور از مسیرهای ناهموار و دشوار دارد درحالیکه فورس F38 بیشتر مناسب جادههای آسفالت خواهد بود.
هرچند بهمن موتور شرکت باسابقهای در زمینهٔ تولید و عرضهٔ خودروهای تجاری است ولی چون F38 کامیونتی تازهوارد است، یافتن قطعات آن حداقل در چند سال اول قطعاً دشوار خواهد بود آنهم اگر مثل بسیاری از وانتهای ناموفق بازار کشورمان پس از مدت کوتاهی از روی خط تولید کنار نرود. علاوه بر این، ازآنجاییکه فورس F38 در عقب به چرخهای دوبل مجهز است، هزینهٔ لاستیک اضافی را به خریداران تحمیل میکند و به دلیل ارتفاع بلند اتاق، ممکن است امکان جای دادن آن در بسیاری از پارکینگها وجود نداشته باشد. موضوع بعدی هم قیمت است. هرچند قیمت ۸۹۵ میلیون تومانی F38 نسبت به دیگر کامیونتهای بازار رقم مناسبی به نظر میرسد اما هنوز هم بسیار از وانت نیسان با قیمت کارخانهای ۵۶۰ تا ۵۹۶ میلیون تومان (بسته به نوع پیشرانه و آپشنها) گرانتر است.
درمجموع، با توجه به اینکه کامیونت ۶ تن فورس گروه بهمن بیش از ۱.۵ میلیارد تومان قیمت دارد، فورس F38 با قیمت زیر یک میلیارد تومان و ظرفیت بار قابلتوجه، گزینهٔ ارزندهای به نظر میرسد و احتمالاً خواهد توانست نظر کسانی که به دنبال کامیونتی ارزانقیمت هستند را جلب کند اما به دلایلی که ذکر شد، بعید است بتواند سهم بزرگی از بازار وانت نیسان را از آن خود کند.
برای اطلاع از آخرین شرایط فروش فوری بهمن خودرو این صفحه اختصاصی از پدال را دنبال کنید.
مقایسه مشخصات فنی
فورس F38 | زامیاد نیسان وانت | |
پیشرانه | ۲.۰ لیتری ۴ سیلندر | ۲.۴ لیتری ۴ سیلندر |
قدرت | ۱۳۹ اسب بخار | ۹۴ اسب بخار |
گشتاور | ۱۹۶ نیوتن متر | ۱۸۷ نیوتن متر |
گیربکس | ۵ سرعته دستی | ۵ سرعته دستی |
محور محرک | عقب | عقب |
طول | ۵,۱۴۰ میلیمتر | ۴,۸۵۰ میلیمتر |
عرض | ۱,۸۴۰ میلیمتر | ۱,۷۳۰ میلیمتر |
ارتفاع | ۲,۰۷۵ میلیمتر | ۱,۷۰۰ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۲,۷۰۰ میلیمتر | ۲,۸۶۵ میلیمتر |
وزن خالص | ۱۴۳۰ کیلوگرم | ۱۶۲۵ کیلوگرم |
ظرفیت بار | ۲۳۰۰ کیلوگرم | ۲۰۲۵ کیلوگرم |
حداکثر وزن مجاز | ۳۸۰۰ کیلوگرم | ۳۸۰۰ کیلوگرم |
ظرفیت باک | ۶۰ لیتر | ۶۵ کیلوگرم |
قیمت کارخانه | ۸۹۵ میلیون تومان | ۵۹۶ میلیون تومان |
محمد
۲ تیر ۱۴۰۳f38 ای که دوست داشت f35 باشه
😐
۲ تیر ۱۴۰۳پشتش میزنن خلبان f38 زمینی 😐
۲ تیر ۱۴۰۳نیسان خطاب به فورس F38 :
خدا برسه به دادت خدا برسه به دادت…
کاری سرت بیارم اسمت بره از یادت…
تا تو باشی برای من قیافه در نیاری!!
پا رو اعصاب منو این مردما نذاری!!
علی
۳ تیر ۱۴۰۳نیسان ابی این فورس رو قورتش میده
عباس پرناک
۱۰ تیر ۱۴۰۳خلایق هر چه لایق
مریم ایران لیاقت بهترین ماشین ها رو دارند ولی متأسفانه وانت ۶۰ سال پیش رو باید سوار بشویم خیلی از رانندگان اصلا نمیدانند لذت رانندگی با خودرو دنده اتومات چیه و … عادت کردیم خودروی بی کفیت با قیمت نجومی سوار بشویم هر چی در میاریم خر خودرو کنیم آخرش هم سرش جون مان را بزاریم……..
عباس پرناک
۱۰ تیر ۱۴۰۳خلایق هر چه لایق
مردم ایران لیاقت بهترین ماشین ها رو دارند ولی متأسفانه وانت ۶۰ سال پیش رو باید سوار بشویم خیلی از رانندگان اصلا نمیدانند لذت رانندگی با خودرو دنده اتومات چیه و … عادت کردیم خودروی بی کفیت با قیمت نجومی سوار بشویم هر چی در میاریم خر خودرو کنیم آخرش هم سرش جون مان را بزاریم……..
ارسلان
۲ تیر ۱۴۰۳رو دست جونیور نیومده
گشتم نبود
…
😐
۲ تیر ۱۴۰۳نیسان آبی سگمنت بعدی رو آنلاک کرد و وارد بخش کامیونت شد . ۳۰ سال دیگه هم میره سگمنت بعدی ، کامیون تمام . کامیون نیسان آبی با موتور کامینز 😐
۲ تیر ۱۴۰۳😐😂😂
Behnam1012
۳ تیر ۱۴۰۳اگه درست مطالعه می کردی نوشته موتور بنزینی داره
حسین
۲ تیر ۱۴۰۳مقایسه فنی نیسان آبی با کامیونت فورس باید یک بخش دیگه هم داشت و اون موتور جدید نیسان آبی هست که ۲/۵ لیتر و ۱۶ سوپاپ هست!
۱۶ سانت هم اتاق بزرگتر شده و رادار خط خوان داره!!
بنظر من باید تست ایمنی سازه اجباری بشه و این خودرو های قدیمی فقط برای صادرات تولید بشه.
Gtc فقط ایتالیایی آلمانی انگلیسی شعبه ۲
۲ تیر ۱۴۰۳از موتوری نگیر خوب نیست
کسی به این تو کشور های دیگه نگاه میکنه اخه؟
اصلا کسی میخرتش؟
دکترا اقتصاد!!
۲ تیر ۱۴۰۳اگه به قیمت کم به افغانستان صادرش کنن شاید خریدار داشته باشه
(آقا جمعه ترجیح میده با کرولا مدل ۱۹۹۲ که ۶۵ میلیون تومن خریده بار ببره تا نیسانی که ۶۰۰ میلیون قراره بخره)
مصطفی
۱۱ آذر ۱۴۰۳اول اینکه آقا جمعه که شما میفرمایید با هایلوکس آخرین مدل که نهایت ۲۰۰ تومن خریده بار میبره
دوم اینکه نیسان آبی فقط بدرد بازار ایران میخوره و خلاص خودتم میدونی چرا…
مجید
۲ تیر ۱۴۰۳نیسان آبی یعنی عشق
مطمئن باشید این کامیونت چینی هم ازش شکست می خورد.
گاری آبی رنگ بدون ظرافت
۲ تیر ۱۴۰۳نیسان آبی مثل بنزهای قدیمی می مونه.کابوس خیابون هاست.یعنی باعث دردسر برای خودروهای دیگست.ایمنی،رفاه صفر .زمین خیس باشه انگار جت اسکی سوار شدی سر پیچ ها از جاده می خواد بزن بیرون،ترمزش نگم.از نظر کیفیت هم به شدت نیسان های امروزی بیکیفیت شدن شما اون تصوری که از نیسان های ژاپنی داری رو بریز دور.
حسین
۳ تیر ۱۴۰۳واقعا مدل ۹۸ دارم فقط بدنه مونده عوض نکردم الان هم از تعمیرگاه دارم پیام میدم دارم تعمیر میکنم
قدرت طهماسبی
۲ تیر ۱۴۰۳وانت زامیاد غیر ایمن و قدیمی
فاروق
۲ تیر ۱۴۰۳این کامیونت که لاستیک پراید میخوره وسلطانی که براش 235نصب میکنیم کجا تازه این اگر ظرفیتش 2,300کیلو هست ما نیسان رو تا 3,500کیلو هم بار زدیم البته دوستان دزفولی تا5تن هم میزنن حالا فوتون رو بیار تا چرخاش وا بره
Mk
۲ تیر ۱۴۰۳من هیچی رو کار ندارم ولی خدایی همون حداکثر گشتاور رو نگاه تو چه دوری بدست میاد .
نیسان ۲۵۰۰.
اون عنتر ۴۵۰۰ .
لامصب مگه دیزلی نی پس چرا این قد باید دور بگیره .
تازه اگه به مقایسه باشه نسخه دیزلی نیسان رو بیار که راحت سر و ته این رو یکی می کنه
پخش کن نظر منو
۲ تیر ۱۴۰۳نیسان آبی ظرافتی نداره.کابوس ماشین های دیگس.رفاه صفر،ایمنی صفر،تعادل در پیچ صفر،کیفیت صفر.پخش کن نظر منو.
حسين
۴ مهر ۱۴۰۳اولا فورس اتومات نیست ک بگی چ گزینه ای از دست رفته ثانیا معلوم نیست تولیدش ادامه دار باشه ثالثا تاحالا گذرت ب تعمیرگاه نیفتاده ک بگه کار من نیست و بهش بگی بیستمین تعمیرگاهی هست ک رفتی نمیدونم اینقدر با نیسان آبی کلنجار میروند چرا ی ذره اصلاحش نمیکنن لااقل دااخلش شیکتر کنن ادامه اش بدهند
amirboss
۲ تیر ۱۴۰۳اگه از اول واردات منصفانه تو حوزه خودرو های باری و تجاری سبک داشتیم حضور نیسان آبی میتونست کمرنگ تر باشه و انتخاب مصرف کننده بیشتر بشه.
تو سگمنتی که نیسان جونیور حضور داشت یه جورایی بی رقیب بود و همین استهلاک پایین و قیمت مناسب درپوشی شد رو تموم کمی و کاستی ها
محمد
۳ تیر ۱۴۰۳صندلی نیسان رو که میگید مثل نیمکت هست و رفاه نداره، در اصل اگه دقت کرده باشید اصلی ترین رفاه رو برای راننده فراهم میکنه که امکان استراحت داخل ماشین هست. حالا شما رو صندلی خوشگل مشکل ماشینی مثل فوتون بخواین استراحت کنید باید حداکثر با زاویه ۱۱۰ درجه ای چرت بزنید!
بگذریم از حجم بار بیشتری که نیسان میگیره و دوستی اشاره کردن.
از کوه و کمری که نیسان زیر پا میذاره و این جوجو نمیتونه!
استهلاکی که نیسان باهاش غریبه هست و این بچه بعید هست تحمل داشته باشه.
حمید
۳ تیر ۱۴۰۳این قاتل آبی کی قراره از جاده های ایران بیرون بره خلاص بشیم از دستش
Rahman
۳ تیر ۱۴۰۳یه علت محبوبیت نهنگ آبی اینه که از زمین های کشاورزی با بار به راحتی عبور میکنه من با چشم خودم دیدم این برای این کامیونت غیر ممکنه
حمید
۳ تیر ۱۴۰۳نیسان برای رانندگان خود امنیتی نداره اما سلطان وانت بار در ایران هست
الان بعضی از نیسانها مالیات ندارند و بعضیها مالیات دارند هیچ فرقی با هم نداره فقط برای آنهایی که مالیات دارند کارت ماشین ۳۸۰۰ نوشته شده است
تصمیم گیری پشت میز یعنی همین
دوتا نیسان یکی مالیات داره اون یکی نداره هیچ جایی جوابگوی ما نیست
وحید
۷ تیر ۱۴۰۳همشون مالیات دارند مگر بنام خانم بشه معاف میشود باقیش چرت و پرته تناژ ربطی ندارد رنگ پلاک مهمه
نادر
۴ تیر ۱۴۰۳اگر اتاق وانت نیسان طراحی جدید میشد. خیلی بهتر از وانت فورس چینی بود. مثلا اتاق کمی کشیده تر میشد و دوکابین.میشد و یا حداقل جای خواب طراحی میکردند…و در موتور آن هم تکنولوژی وسیستم جدید با سوخت دیزل بکار میبردند.
امیرآرمان پور
۴ تیر ۱۴۰۳سلام به قول ظریف مامردمی هستیم که خودمان انتخاب کردیم متفاوت باشیم واین جور ناجور زندگی کنیم فقط یادم نمیاد تو۵۰سال گذشته من کی انتخاب کردم؟ شاید بجام انتخاب کردن!!!ماملتی ثروتمند سلحشور و…هستیم وپای آرمانها ایستادیم خودرو هم شاید جزوش شده نفهمیدیم من اگه پول داشتم حتمانیسان آبی می خریدم به هزاران دلیل که قابل درک وفهم نیست 🙏🙏🙏
مجتبي
۴ تیر ۱۴۰۳قیمتش خیلی بالاست
حسن
۴ تیر ۱۴۰۳نیسان اگه محور عقبش جفت بود تناژ براش معنی نداشت این محور عقب جفت هست با نیسان برابری میکنه این ماشین تو بازار که طرفدار نداره حداقل ۱میلیارد به بالا قیمت میخوره میگی نه امتحان کن ما ایرانی جماعت از یه چیز خوشمون بیاد دل کندن ازش سخته طرف میگه فقط نیسان ابی سفید هم نه
امیر محمدپور
۵ تیر ۱۴۰۳همچین میگن فورس f38 انگار نیسان آبیه
وحید
۷ تیر ۱۴۰۳کلا مدیران و ملت لایق هم شدند اونا یه اشتباه رو به عنوان عشق ماشین اونم نیسان آبی بولد میکنن جالبه که راحت هم گول میخوریم و یه گزینه بهتر میاد خودمون میکوبیمش که خط تولیدش جمع و ورشکست بشه اگر از همون اول رابطه ها خراب نمیشد و شورولت هنوز وانت هاش که پنج تن آسفالت رو سربالایی های دربند درکه میبرد بودند کسی بجز بعنوان توالت سیار از نیسان قرمز استفاده میکرد!
خود نیسان ژاپن سال۵۶گفت بدرد نمیخوره و جمعش کرد گفت بسه حادثه و عذاب راننده ولی اینجا شد عشق و سلطان و اراجیف بازخوردی دیگه که از ادب خارجه و جون آدما بازم بی ارزش تر
بجای استاندارد سازی و حمایت ازش بکوبید حالا فورس نمیگم خوبه ولی کلا راه اشتباهه
احمد
۶ مهر ۱۴۰۳توی مملکتی که حتی پروژه تغییر رنگ نیسان آبی شکست میخوره شما انتظار اصلاح داری. لیاقت ما همینه
ابوالفضل مرادی
۷ تیر ۱۴۰۳سلام به همه من خودم نیسان آبی دارم خداییش برای جاده های بی کیفیت ایران و کرایه های پایین گزینه ی خوبی هست فقط ایکاش زامیاد از قطعات با کیفیت بالا استفاده کنه تا هر هفته تو تعمیرگاه نباشیم
علی شلبی
۹ تیر ۱۴۰۳سلطان جاده زامیاد ۲۴
نیما فاضلی
۱۴ مرداد ۱۴۰۳شهر که بدون کلانتر بشه قورباغه هفت تیر کش میشه تویوتا وانت باشه وانت نیسان کیلوی چند
فقط وانت تویوتا 💪💪💪
محمدی
۶ شهریور ۱۴۰۳ببخشیدا همه مثل تو بچه پولدار نیستن که بتونن واسه کار و باربری وانت تویوتا بخرن
کاربر
۲۹ مرداد ۱۴۰۳دوگانه یا دیزل بود به سرعت جای نیسان رو میگرفت. سوختش چالش خیلی خیلی مهمیه. وگرنه واقعا با این مشخصات برای باربری بهتر از نیسانه. الان نیسان بنزینی تک سوز هم به دلیل مصرف بالا طرفدار نداره. اونایی که کارخانه تک میده خود راننده ها دستی گازسوز میکنن به راحتی چون لوازم فابریکش هست تو بازار
علی
۶ شهریور ۱۴۰۳این ماشین اگه صد ملیون کمتراز نیسان آبی باشه ازش استقبال میشه ولی بااین قیمت کاملا روبه شکست هست واستقبالی ازش نمیشه چون خودش یه بمب ساعتیه دونامخزن گاز بزرگ وصله به شاسی این یعنی خطراین ماشین پنج سال کارنگرده شاسیش خورد میشه دقیقا مثل وانت آریسان مدلهای اول
کورش کاظمی
۳۱ شهریور ۱۴۰۳هزینه ی نگهداری و تعمیر نیسان خیلی پایینه
شما یه جفت چراغ جلو نیسان میخری ۶۰۰ برای نیسان شوکا ۱۴ میلیونه،ماله این چنده؟
جعبه فرمون نیسان ۳ تومن ،شوکه ۱۱ تومن و این چند؟
مگه اینکه چند سال دیگه تامین قطعات خوب باشه راه بیوفته که یکم دور از انتظاره
محمد
۲۹ آبان ۱۴۰۳نیسان هرگز حذف نمیشه حداقل برای چند ده چون ما زیر ساخت مناسب براش ایجاد نکردیم
یعنی قبل از تولید یه مدت از چند برند مختلف خودرو باری وارد کنیم تا دچار انتخاب اجباری نباشیم
دلیل بقاء نیسان آبی ایجاد زیر ساخت مناسب بوده چه در زمینه تولید فروش و خدمات پس از فروش و مهمتر از همه قابلیت تغییر کار بری از باری به آمبولانس جرثقیل کمپرسی نصب یونیتهای مختلف امور ساختمانی راه سازی و…