این روزها دیگر پیدا کردن یک وانت سختجان از برندی معتبر در بازار ایران دشوار شده است. هایلوکس و نیسان پیکاپ تنها به گزینههای کارکرده محدود شدهاند. در این میان، پیکاپهای ناشناخته چینی با لوگوی KMC، فوتون، آمیکو آسنا، جک T8 و مکث موتور کلوت به همراه یواز پیکاپ روسی تنها گزینههای خریداران هستند. حال گروه بهمن هم برای جا نماندن از این قافله، به سراغ یکی از شرکای چینی خود یعنی ZX AUTO رفته و پیکاپ G9 این شرکت را که یکی از بزرگترین پیکاپهای چینی است برای بازار ایران انتخاب کرده است.
پیکاپ ZX ZTE G9 که قبلا هم در پدال به صورت کامل معرفی شده، بهواسطه طراحی مشابه با فورد F-150 معروف میتواند نگاههای زیادی را بهسوی خود جلب کند. البته طرفداران خودروهای آمریکایی میتوانند آثار جلوپنجره رم ۱۵۰۰ و سبک چراغهای روی هم شورولت سیلورادو را هم در این چهره پیدا کنند. لوگوی آشنای این مدل را هم حتما در کاپرا به خاطر میآورید.
در همین ارتباط بخوانید: وانت پیکاپ بهمن G9؛ مشخصات فنی، قیمت و بررسی ویدئویی
ابعاد پیکاپ G9 هم واقعاً بزرگ است و باعث ابهت دوچندان آن میشود. این خودرو با طول ۵۶۹۲، عرض ۲۰۴۵ و ارتفاع ۱۹۲۰ میلیمتر و فاصله بین دو محور ۳۵۱۳ میلیمتر واقعاً یک هیولا است.
ظاهر مخوف این پیکاپ با جلوپنجره بزرگ و شلوغ، چراغهای متعدد و سپری باریک همراه با دو قلاب بکسل باعث جلب توجه میشود. در عوض نمای جانبی و عقب کمی سادهتر بوده و طراحان چینی انرژی خاصی روی این قسمتها صرف نکردهاند.
طراحی کابین هم متأثر از فورد F-150 بوده و مخصوصاً دریچههای تهویه و کنسول مرکزی را با الگوهای آمریکایی به نمایش میکشد. روکشهای چرمی هم همه جا به چشم میخورند و روی صندلیها، رودری ها، داشبورد و فرمان را پوشاندهاند. بعلاوه فضای بسیار جادار کابین هم تجربهای جذاب و راحت را فراهم میسازد.
درون کابین ۴ ایربگ قرار گرفته و تجهیزاتی چون دکمههای کنترل از روی فرمان، صندلی راننده با قابلیت تنظیم برقی در ۱۰ جهت، دریچه تهویه هوای ردیف عقب، شارژر مجزا برای ردیف عقب، سیستم ورود بدون کلید، سیستم استارت بدون کلید، سیستم ضبط وقایع خودرو، دوربین ۳۶۰ درجه اطراف خودرو، اتصال بلوتوثی موبایل با قابلیت اسکرین میرورینگ، سیستم مولتیمدیا با قابلیتهای فرمان صوتی و مانیتور بزرگ لمسی را نیز شامل میشود.
از دیگر تجهیزات پیکاپ G9 میتوان به امکان انتخاب حالتهای رانندگی مختلف، قفل دیفرانسیل الکترونیکی، سیستم کنترل حرکت در سربالایی و سرپایینی، سیستم کنترل کشش، سیستم کنترل پایداری، برفپاککنهای اتوماتیک جدید، سیستم روشنایی اتوماتیک، سیستم کنترل فشار باد تایرها، سیستم باز کردن قفل درها هنگام تصادف، سیستم قطع خودکار سوخت هنگام تصادف، سیستم کروز کنترل هوشمند تطبیقی، سیستم کنترل حرکت در بین خطوط، سیستم هشدار برخورد از جلو، سیستم ترمز کمکی، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز و سیستم ترمز ضد لغزش اشاره کرد. بدین ترتیب انتظار ما از این خودرو در مسیرهای آفرودی هم بالا میرود.
بیننده با کاپوت کشیده و جلوپنجره هیولایی این خودرو انتظار یک موتور V8 را در زیر کاپوت آن میکشد. اما درواقع باید به یک موتور چهار سیلندر ۲ لیتری GDI مجهز به توربوشارژر اکتفا کند. قدرت این موتور ۲۰۰ اسب بخار و گشتاور آن حداکثر ۳۶۵ نیوتن متر است که برای بسیاری از مقاصد معمولی کافی به نظر میرسد.
برای انتقال نیرو هم از یک گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته ساخت ZF استفاده شده که یکی از بهترین گزینههایی است که تاکنون در پیکاپهای داخل ایران دیده شده و مهمتر اینکه این نیرو توسط گیربکس به هر دو محور و چهار چرخ منتقل میشود.
شرکت سازنده ادعا میکند که این پیشرانه بسیار مقاوم و سختجان بوده و دوام و طول عمر بالایی دارد. سیستم تعلیق با طراحی دو جناغی از جنس آلیاژ آلومینیوم- منیزیم، توپی چرخ مستحکم و اکسلهای قدرتمند بهعنوان سایر ویژگیهای برجسته این خودرو در بخش فنی محسوب میشوند.
درصورتیکه بهمن موتور این خودرو را روانه خط تولید کند، نامی متفاوت برای آن انتخاب خواهد کرد. این روندی است که قبلاً برای دیگنیتی، فیدلیتی و کامیون امپاور نیز در پیش گرفته شده و برای پیکاپ مورد نظر این شرکت نیز اتفاق خواهد افتاد.
قیمت پیکاپ چینی G9 از ۲۴۴۶۰ دلار شروع شده و تا ۳۲,۸۰۰ دلار ادامه مییابد. هنوز قیمت این وانت در بازار ایران مشخص نیست اما باتوجه به قیمت رقبا و قیمت پایه آن، میتوان انتظار داشت که رکورد قیمت خودروهای پیکاپ چینی در بازار ایران را بشکند.
Avan
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱صرف نظر از کپی بودن و برند نامعتبر قدرت نه چندان زیاد برای این هیکل, از نظر طراحی خوبه گرچه طراحی که نمیشه گفت بهتر بگیم کپی کاری
NAVID۰۰۹۸
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱یک به یک آشغالتر !
کدوم چینی خوب بوده تا حالا که بخواهیم بگیم این خوبه این بدِ !
جز رامین چانگانی کیه که از این لگنها دفاع کنه و معلومه با این لگنهای داخلی ، خودروهای چینی حکم قورباغههای هفتیرکِش پیدا میکنند !
حتماً یه سَری به تعمیرکاران گیربکس بزنید تا بفهمید چه آشغالهایی را تو پاچه میکنند و با چه جُرئتی برخیها دَم از خودروشناسی و … میزنند !
اگر از روز اول نمیخریدیم و دفاع نمیکردیم ، امروز وضعِمون این نبود که هر آشغال چینیای را به اسم مونتاژ تو پاچهی ملت کنند و تازه برایش تفسیر هم بکنیم !
لیاقتمون در همین حد هست که کاربری به اسم رامین چانگانی بیاد و دفاع بکنه از چانگان منتاژی به درد نخورش و تازه لگنش را با برندهای مطرح مقایسه کنه و پشت پرده به ریش همه بخنده ، والا مگر غیر از اینه !
تنها راه مقابله با این آشغال فروشها ، نخریدن نخریدن نخریدن هست و بَس !
new RAMIN
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱@navid0098
(لیاقتمون در همین حد هست که کاربری به اسم رامین چانگانی بیاد و دفاع بکنه از چانگان منتاژی به درد نخورش و تازه لگنش را با برندهای مطرح مقایسه کنه و پشت پرده به ریش همه بخنده ، والا مگر غیر از اینه !)
اولا من هیچگاه طرفداری cs35 رو نکردم…من طرفداری cs35پلاس مدل 2022 رو نمیکنم…چه برسه به مدلی که تو ایرانه…چانگان اینقدر خودروی خوب و درست حسابی داره که cs35پلاس 2022 اصلا دربرابر اون مدلها عددی نیست…دوما من هیچگاه cs35رو با برندهای مطرح مقایسه نکردم… اصلا مگه مدل ماشینی رو با “برندها” مقایسه میکنن!؟دوما ماشین من مونتاژی نیست عزیزم… بارها گفتم… وارداتی میباشد…سوما من طرفداری برندی رو میکنم که سریع پیشرفت کنه…ماشین هاشو تا حد امکان تست کنه بعد بده بازار…گارانتی خوبی بده و بهش عمل کنه… و درنهایت با قیمت منطقی چیز منطقی و خوب بهت بده… حالا هربرندی باشه هندی برزیلی تایلندی چینی و… فرقی نداره. حالا چانگان هم بین چینی ها اینگونه هست…البته اصلی ترین دلیلی که چانگانو قبول دارم اینکه به مردم کشور خودش انصافا خدمت کرده و چیزدرست حسابی داده دست مردمش نسبت به رقبای وطنیش از همون اول که ماشین ساخت.
من نه طرفداری هایما رو کردم نه جک نه لیفان و حتی خودم اصلا قبولشون ندارم فقط اونایی که درست حسابی هستن که خب اونم مشخصه…حالا اینکه وارد ایران نمیشن اون 5الی6تای درست حسابی خب باید بگم شرمنده…اون دیگه تقصیر من نیست.
اینقدر ماشین چینی بیکیفیت دیدید که فکر میکنید همهشون اینجوری هستن. انشالله قسمت شه برید دوبی یه سر برید شوروم GMC…برید حال کنید…کره ای فن ها هم همینطور دقیقا 50 متر اون ور تر شورومGMC شوروم هیوندای جنسیس هست برید حالشوببرید. اون وسط هم شوروم چانگان هست(بله بازار رقابتی یعنی همین… 3تاشون چسبیده به هم دیگه صبح صبح مدیرفروشاشون سلام میکنن به هم دیگه😂) برید ببینید حقایق زیادی آشکار خواهد شد. باکو هم همینطوره…خیابان بابک… تقریبا 15تابرند هستش تو خیابون…بافاصله 40متری از هم…از فورد جیپ تویوتا اشکودا بگیر تا رنو هیوندای و هونگکی و چانگان… ببینید و لمس کنید و برسی کنید منطقهاتون زیر رو میشه…
((تنها راه مقابله با این آشغال فروشها ، نخریدن نخریدن نخریدن هست و بَس !))
آشغال فروش ایرانخودرو و سایپا هستن که خودروی بدون ایربک ایمنی کیفیت قیمت گزاف میدن به مشتری… نه برندهایی مثل بهمن موتور و مدیران خودرو و…
البته اونها هم ماشیناشون گرون میدن ولی خب تو جامعه ای که مازارتی های 10 سال پیش کارکرده رو هم قیمت 911 توربو مدل 2022 قیمت میزارن طبیعی هست قیمت های نسبتا گرون خودروهای چینی.
MR.JD
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱قیمت این واقعا تکان دهنده خواهد بود .
بالای 2 میلیارد نفروشند صلوات
شاعر
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱پول یه رم تیرکس رو پرداخت میکنی و یه تیرکس فیک چینی تحویل میگیری!
زیبا نیست؟
Reza Waffen SS
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱خوشم اومد
TML BN
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱یک لحظه فکر کردم رمه چقدر کپی
از T8 و آمیکو قشنگ تره
داخلش هم خوبه
موتورش ۲۰۰۰ توربو😐
TML BN
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱نقاشی پشتش مثل فورد رپتور ۲۰۱۰
نباید انقدر ریز بین باشم ولی خب😐😂
TML BN
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱البته تلفیقی از فورد و رمه
Jdm باز
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱فک کنم اگه بیاد قیمتش بالای ۱.۵ یا حتی دو تومن خواهد بود
الف.ی
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱پسر حتی طرح رینگاشو از فورد کپی زدن
Mosi
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ظاهرش اسکی از اف ۱۵۰ و رم هست
هر دو تا رو قاطی کردن باهم:///
بعد چنین هیکلی موتور ۲ لیتری ۲۰۰ اسبی….
:(
TML BN
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱نقاشی پشتش مثل فورد رپتور ۲۰۱۰
نباید انقدر ریز بین باشم ولی خب
امین
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱چقدر خوشگله.بیاد بازار ،میترکونه.وانت این سایزی با این هیبت تو بازار ،اصلا نداریم
مسعود
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱گذشته از کپی کاریا و قدرت چِرت خودرو های چینی بزرگترین مشکلم باهاشون استهلاک فوق العاده بالاشون هست که بعد از یک سال سواری طوری درب و داغون و لَش میشن که فکر میکنی طرف ۲۰ سال ازش سخت ترین کارها رو کشیده…
خرید خودروی چینی= دور ریختن پولت
TML BN
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱بستگی به چینی اش هم داره
یکی از دوستان ام وی ام ۵۵۰ مدل ۹۴ داشت ۷ سال کار کرد ماشین
تا آخرین لحظه خیلی خوب کار کرد و هیچ عیبی خاص و عجیب و قریبی پیدا نکرد
البته دنده دستی بود
حسین
۵ خرداد ۱۴۰۱نمیدونم شاید برای برندهای چینی درجه 2 درست باشه حرفتون ولی تجربه من بعد 4 سال داشتن خودروی چینی نه خرابی داشتم نه به سر و صدا افتاده زیربندی و اتاق..
Dian
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱قصد دفاع از خودرو های چینی رو ندارم ولی یسوال خودتون تابحال تجربه داشتن یه خودرو چینی رو داشتین؟
جوری از این خودرو ها بد میگین طرف فکر میکنه بدنشو از پلاستیک آمید ساختن
میدونم گرد پای اروپایی و آمریکایی ها نمیرسن ولی کیفیت ساختشون اصلا با ماشینای ایرانی قابل مقایسه نیست
اگه طرف پول یه دناپلاس یا ۲۰۷ رو به یه بسترن b30 یا x22 میداد (یا هر خودرو چینی با این رده قیمت) هم مرگ تصادفات کمتر بود هم خیابونا رنگی تر
TML BN
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱بله دقیقا
مسعود
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱بله x22 داشتم قبلا
Andrea
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱توصیه شما چیه بنظرتون چی بخریم خوبه؟
پراید وانت یا وانتهای داخلی دگ؟
Arshia m3csl
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱لابد بخاطر طراحی امریکایی ای که این پیکاپ داره میخوان ۳ میلیارد تومن به مردم بفروشنش
Dian
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱قیمت پایش ۲۴۰۰۰ دلاره
فولش ۳۲۰۰۰ دلار
ظاهرا قراره بالای ۱.۸ میارد بشه
بیاد ببینیم چی میشه…
لابد اسمش رو هم میزاره durability😂
Behnam1012
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱حالا قیمت میزاره دو میلیارد کی به کیه
M.Kkarimi
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱انصافا بازار هدفشون کیان دقیقا ؟! 😂🤦♂️ مرد حسابی تو ایران ته تهش برای یه پیکاپ 500 600 تومن خرج کنن ! 😂 مطمئنا بالای 1.5 میلیارد قیمت میخوره …
Ahmad
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱مثل اینکه شما اصلا تو باغ نیستی همین الان تویوتا هایلوکس 2016 قیمتی بین سه تا چهار میلیارد داره،یه سر به سایت باما بزن
aliveman1989
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱چ ماشین چرتی
دکتر
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱داستان اینکه تو عکس هم فنر لول هست هم فنر شمش چیه؟ دوتا ماشین متفاوتن؟
net
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱چراغ جلو و جلوپنجره کپی رم و از بغل و قوص شیشه دربها کپی رنجر
حسن
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱عکسایی که از زیر این ماشین اینجا هست دو سیستم مختلف تعلیق و فنر بدنی هست. الان کدومش قراره وارد ایران بشه؟
علی
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱دوستان زور نزنید همینشم باید میلیاردر باشی تا بخری
مهدی
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱این ماشین تو خارج هم با درد نمیخوره
۳۵هزار دلار
این آدم میری یه تویوتا هایلوکس میخری
۱۰۰برابر بهتر اینه
مهندس مکانیک
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱دلیل استفاده از الیاژ بی کیفیت و چند بار ذوب شده چینی و صادرات ماشینهای سطح سه تا پنج به ایران و استقبال خوب از این ماشینهای داخل ایران میتونه گفت این ماشین همون یک سال اول باید فاتحشو بخونی وزن سنگین و الیاژ خشک این خودرو ..هرکی این ماشینو بخر باید گفت یه عقب ماندس.چینی خوب قالب مردم میکنه اونم از نوع ایرانیش
حسین
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱قیمتش اگر مناسب باشه امکان رقابت رو خواهد داشت والا بعید میدونم بازار زیادی داشته باشد…
اگر شرکت بهمن موتور بتواند تولید مقرون به صرفه انجام دهد و حدود قیمت 1 میلیارد بتواند خودرو را به مصرف کننده برساند می تواند تحول خوبی در بخش پیکاپ انجام دهد….
در مورد چینی ها هم بگم پیشرفت زیادی کردن چون بسیاری از همین خودروهای تولیدیشون توسط مهندسین آمریکایی و ایتالیا و آلمانی و … انجام میشود. در عمل بیشتر قطعات خودروهای چینی بالغ بر ۶۰ درصد توسط قطعه سازان بزرگ دنیا تولید میشود و یا پتنت آنها برای شرکت های بزرگ است…….
ولی ای کاش مملکت آزاد شود و به اقتصاد جهانی وصل شود تا انتخاب ها بیشتر و جذاب تر شوند……
حافظ
۵ آذر ۱۴۰۱کاری نداره یه ریمپ سطح ۳ میخاد که میشه ۳۳۰ اسب بخار قدرت و ۵۵۰نیوتون متر گشتاور دور موتور را هم از ۱۵۰۰ آر پی ام تا ۶۵۰۰ آر پی ام ۰ تا ۱۰۰ میشه ۶ ونیم ثانیه دیگه۳آفرود بماند کوه رو بالا میره