شرکت ایسوزوی ژاپن که اخیرا با گروه بهمن در ساخت وانت های D-MAX مشارکت داشته، برای خرید بخشی از سهام این شرکت خصوصی ایرانی، ابراز تمایل کرده است. مدیرعامل گروه بهمن در مورد انتقال سهام به این شرکت و نهایی شدن این موضوع، وعده چند ماه آینده را داده است. به گفته محمد رضا سروش، استراتژی ایسوزو، سرمایه گذاری در بازارهایی با تیراژ فروش بیش از ده هزار دستگاه در سال است و بازار ایران نیز پتانسیلی به مراتب بیش از این دارد.
هفته گذشته، رئیس جمهمور در جریان اجلاس داووس عنوان کرده بود که دولت ایران حاضر است شرکتهای خارجی را در مالکیت خودروسازان خود سهیم کند. در صورت تحقق چنین موضوعی می توان شاهد حضور برندهای متنوع تر و رقابت بیشتری در بازار ایران بود که در نهایت به نفع مشتریان خواهد بود و در عین حال بسیاری از مشکلات تکنولوژی شرکتها را تا حدود زیادی برطرف می نماید. مدیرعامل گروه بهمن همچنین تاکید کرد که شرکتهای خودروساز ژاپنی ملاحظه کارند و از همین رو میخواهند زمانی در ایران سرمایهگذاری کنند که شرایط سیاسی و اقتصادی بین ایران و جهان، اجازه پیاده کردن برنامههایشان را بدهد. به گفته مدیرعامل گروه بهمن، شرکتهای خارجی اگر در خودروسازی ایران مالکیت داشته باشند، طبعا رفتارشان نیز تغییرات مثبتی خواهد داشت. به عبارت بهتر، سهیم بودن خارجیها در سهام خودروسازان ایرانی، احساس مسوولیتشان را افزایش میدهد و سبب میشود آنها رفتار بهتری در مقایسه با آنچه در زمان تحریمها نشان دادند، از خود بروز بدهند. اظهارات مدیرعامل گروه بهمن در شرایطی است که این شرکت بخش خصوصی هماکنون با دو خودروساز معتبر ژاپن؛ یعنی مزدا در بخش خودروهای سواری و ایسوزو در بخش خودروهای تجاری همکاری دارد و اگر خوشبینانه بنگریم، احتمال دارد پس از ایسوزو، حتی مزدا هم برای خرید بخشی از سهام بهمنیها ابراز علاقه کند.۳۸ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
PEUGEOT
۱۶ بهمن ۱۳۹۲اگه خودرو سازهای خارجی چند درصد از سهام خودروسازهای داخلی رو بخرن شاید شاهد کیفیت بهتر برندهاشون در کشورمون باشیم. به عبارت بهتر شاید دزدی و خیانت خودروساز های داخلی کمتر بشه و امیدوارم که این کار نه تنها در گروه بهمن بلکه برای ایران خودرو و سایپا هم بشه.
P E U G E O T
mhd
۱۶ بهمن ۱۳۹۲مطمئنی استاد از شاگرد کار یاد نمی گیره…
من می ترسم اونا رو هم خراب کنن.
این خط ____________________
اینم نشون X
ناصر
۱۶ بهمن ۱۳۹۲من جاشون باشم ایران خودرو رو هم میدم به یکی از شرکتهای خارجی …..البته اونا خیلی عاقل تر از این هستن که پولشون رو دور بریزن
amir
۱۶ بهمن ۱۳۹۲اگه من میتونستم تمام خودرو سازهای ایرانی میخریدم و تعطیل میکردم
Yashar
۱۶ بهمن ۱۳۹۲چرا با وجود خبرهای مشابه این ، اوضاع سهام خودرو سازها هر روز بدتر از دیروزه؟
نکنه شاید بازم پای دلال ها وسطه!؟
توفیقی
۱۶ بهمن ۱۳۹۲جون میده باهاش برم باغمون اونجا آفرود سواری بکنم.
feri
۱۶ بهمن ۱۳۹۲تو احتمالا از یه آپارتمان 35 متری اجاره ای به اینترنت وصلی ؟
یارو . فقط المان . فقط فولوکس
۱۶ بهمن ۱۳۹۲توفیقی مگه نگفتی همه ی زارو زندگی تونو فروختید ماشین خریدید که معامله کنید
************************(پرچم بالاست)************************
احسان(احسان سابق)
۱۶ بهمن ۱۳۹۲انشالا به امید خدا یه منجی پیدا بشه و ما رو از شر این خودروسازای حریص ایرانی نجات بده.الهی امین
من
۱۷ بهمن ۱۳۹۲تو اینه دنبال قهرمان بگرد پسر این وعده خداست که سرنوشت هر قومی دست خودشه
e.scamp
۱۷ بهمن ۱۳۹۲بدبختی ما ایرانی ها اینه که دنبال متجی میگردیم بیاد نجاتمون بده به جای اینکه خودمون زحمت بکشیم
ashkan
۱۸ بهمن ۱۳۹۲الهی آمین
هلمز
۱۶ بهمن ۱۳۹۲امیدوارم روزی برسه خودمون همه چی را از نو درست کنیم
عباس
۱۹ بهمن ۱۳۹۲پس این وسط حق هموطنان دزدمون چی میشه عزیز ؟ من حاضر نیستم آقایان دزد و کلاهبردار که به کیسه هوا و ترمز ABS میگن آپشن نونشون آجر شه تو مملکتی که مردم هر چی بهشون میدن راضی هستن و میگن شکر
محسن . فقط آلمان . فقط پورشه
۱۶ بهمن ۱۳۹۲حتی اگه شرکتهای جدید هم بیان، فرقی به حال قیمتها نمیکنه،چون مشکل جای دیگست!!!
احسان1
۱۶ بهمن ۱۳۹۲یک ضرب المثل هست میگه خواهی نشوی رسوا همرنگ جماعت شو شک دارم شرکتای ما همرنگ اونا بشن پس احتمالا این ایسوزو همرنگ شرکتای خودرو سازی ما میشه پس نتیجه میگیریم باید ضربه ای که از خودی میخوردیم هیچ از بیگانه هم بخوریم
meysam
۱۶ بهمن ۱۳۹۲اون وانته (دومین عکس) شبیه شاسی بلندهای کادیلاکه
MAHDI
۱۶ بهمن ۱۳۹۲هر چند گروه بهمن نسبت به بعضی از همرده هاش که حالا با اون سابقه مونتاژ کار اشغالای چینی شدن کارنامش بهتره ولی ای کاش ایسوزو به جای این کار بیاد اینجا خط تولید جداگانه راه بندازه یا خود مزدا اینا بیان یه زیرساخت بنیان بذارن خیلی بهتره به خدا این زیر ساختای داخلی تا ریشه فاسدن ولی منافع یه سری لابیشون خیلی قویتر از این حرفاست
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۶ بهمن ۱۳۹۲درود.
مهدی جان درسته که بهمن بهتره ، ولی همچینم بالاتر نیست .
یک سری به نمایندگیش بزن ، خودروی بسترن!!!!
جدیدا یک وانت هم اورده ، من نمیدونم به درد چه کاری میخوره !!!
اونم از کامیون اشغالش .
ایران و المان
ساسان.م
۱۶ بهمن ۱۳۹۲والا شرکت خارجی هم اگه ببینه ملت همیشه در صحنه ماشینشو با 2 برابر قیمت و کیفیت زیر 0 میخره دلیلی نمیبینه خرج اضافی بکنه کیفیت رو بالا ببره قیمت رو پایین بیاره نکنه فک کردین ژاپنیا دلشون سوخته؟ نه خیر هیچ کس دلش نسوخته حتی تو کشورای دیگه هم خودروسازا دلشون نسوخته واسه مردم شرایط رقابت بازار ایجاب میکنه که به نفع مصرف کننده عمل کنند تا حدودی
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۶ بهمن ۱۳۹۲درود.
خداکنه هرکی میاد ، پوست کلفت باشه و بتونه دوام بیاره .
فکر کنم هرکی با ما همکاری کنه ورشکست بشه .
یک درصد فکر کنید ، همه ی شرکتها در بازار ایرن حضور پیدا کنند ، واااای
عجب چیزی میشه . چقدر حال میده .
ایران و المان
محسن . فقط آلمان . فقط پورشه
۱۶ بهمن ۱۳۹۲همه شرکتها چیه!! اگه فقط تویوتا و فولکس واگن رسما بیان، من غش میکنم :-)
محمد
۱۶ بهمن ۱۳۹۲بخشید مطمئنید که گروه بهمن نمی خواد سهام ایسوزو رو بخره!!!!
زیگما
۱۶ بهمن ۱۳۹۲البته قسمتی از سهام ایسوزو نیز در اختیار جی ام است و برخی از محصولات این برند و شورلت یکسان است. از آنجایی که طبق تحریم هایی که از 35 سال پیش وضع شده هرگونه رابطه اقتصادی و تجاری ایران با امریکا ممنوع است لذا ایسوزو که به جی ام بر میگردد ، نمیتواند به این راحتی ها سهام بخرد! حتی مونتاژ محصولات این برند تحت نظر جنرال موتورز در ایران هم عجیب است!
ایسوزو ژاپن
۶ خرداد ۱۳۹۳آفرین… منم دقیقا همین رو میخواستم بگم. خوشم اومد از نکته بینی ات
Yashar
۱۶ بهمن ۱۳۹۲احساس می کنم در آینده نزدیک و نه آنچنان دور در کشور تو دو بخش تحولات عظیمی صورت میگیره یکی بخش آی تی و یکی خودرو!!
مهدی
۱۷ بهمن ۱۳۹۲تحول که همیشه هست.البته این تحول واسه مسئولینش پول ساز و مثبت و واسه ملت جیب خالی کنی و منفی.
km
۱۶ بهمن ۱۳۹۲نمیدونم به چه فکری افتادن که بخوان سهام گروه بهمنو بخرن، ولی اگه صحت داشته باشه همینشم عالیه
SPM
۱۶ بهمن ۱۳۹۲کاشکی ایران خودرو و سایپا رو هم بخره
carbonado aventador
۱۶ بهمن ۱۳۹۲فقط می تونیم دعا کنیم ، ولی فکر نکنم همجین روندی ادامه داشته باشه!!!!!!!!
M.M
۱۶ بهمن ۱۳۹۲حالا خوبه واسه یه خبر غیرموثق اینقدر ذوق زده شدیم
اگه بیان که همه از خوشحالی غش میکنن!!!!
ببینین مردم توو این سالها چی کشیدن از دست این حلب سازان داخلی…..
رضا
۱۶ بهمن ۱۳۹۲خدایا ما را از شر مدیران دلسوز داخلی مصون بدار…
مهدی
۱۸ بهمن ۱۳۹۲پدال جان.جدیدا یکی در میون نظرهامو تایید میکنی.نکنه دچار خود سانسوری شدی.قبلا دوتا نظر درخصوص قیمت صادراتی خودروهای داخلی گذاشته بودم ولی تایید نشد.دیشب هم دوتا مطلب گذاشتم ولی فقط یدونه اش تایید شد.درصورتی که اصلا سیاسی هم نبودن.
مهدی
۱۸ بهمن ۱۳۹۲این لینک مربوط به یک مصاحبه قدیمیه. گزافه گویی تا اینقدر؟
http://l90.khabarkhodro.com/detail.asp?id=199
بهرام
۱۹ بهمن ۱۳۹۲سلام …. شنیده شده اقایان گرامی که برند گلستان را دارند و مالکان اسان موتور وکیا در ایرانند سایت سمنان ایرانخودرو را خریده اندو بقیه اش را خودتون میتونید حدس بزنید ….. ایسوزو هم ممکنه
حسین
۲۴ بهمن ۱۳۹۲صنعت خودرو ایران بیماره. در واقع اگه حتی شرکتای خارجی هم بیان و سهمی از شرکتای ایرانی بخرن و بخوان اینجا سرمایه گذاری کنن اینقدر بهشون فشار میارن و محدودیت وارد میکنن که زود پشیمون میشن. اسم و اعتبارشون مانع این میشه که همرنگ خودروسازای ما بشن. پس سهامشونو میفروشن به دزدای فرصت طلب چینی و از اینجا فرار میکنن…
علی دهقانی
۵ اسفند ۱۳۹۲یکی خودروسازای ایرانی باید تعطیل بشن یکی هم فوتبال ما چون فقط دارن سرمایه ملی ما رو نابود میکنند و پول بیت المال که از جیب منو شما میره به هدر میدن
hero
۱۶ اسفند ۱۳۹۲خبر خوبیه
ایشالا عملی بشه