این روزها فیدلیتی و برادر کوپه مانندش، دیگنیتی در حال مانورهای تبلیغی گستردهای هستند. این کراساوورهای نوظهور و چینی الاصل گروه بهمن میتوانند پایه و اساس محصولات جدید این شرکت و زمینهساز موفقیتهای آن در بازار چینی زده خودروی ایران باشند.
در اینجا ما میخواهیم یک مقایسه اجمالی بین فیدلیتی و امویام X55 داشته باشیم. خودروهایی که اکنون در بازار با قیمتهایی نزدیک به هم یافت میشوند.
کاش دوراهی ما همانند سایر کشورهای آسیایی در این بازه قیمت مثلاً بین سانتافه و سورنتو بود یا در حالت ایدهآلتر در اروپا یا امریکا مابین فولکس تیگوآن و مزدا CX-9 اما اکنون در بازاری بسته و مافیایی باید با بیش از دو برابر قیمت بین چند چینی بینام نشان، دست به انتخابی تلخ و از سر ناچاری بزنیم.
فیدلیتی، همان چری جتور X70S است که سال ۲۰۱۸ معرفی شده بود. بهمن موتور این خودرو را بهعنوان محصول استراتژیک خود انتخاب کرد و پلتفرم آن را نیز خریداری نمود تا بتواند با برند خود و بدون دردسرهای تحریم در کشور تولید نماید. مونتاژ این خودرو با داخلی سازی ۲۰ درصدی آغاز شده و نهایتاً قرار است این میزان به ۶۰ درصد افزایش یابد. از ویژگیهای جالب این خودرو امکان سفارش آن در نسخه سه ردیفه ۷ نفره میباشد.
امویام X55 درواقع چری تیگو 5X است که در برخی بازارها با نام چری تیگو ۴ هم فروخته میشود. این خودرو که در سال ۲۰۱۷ شروع به تولید شده را میتوان برادر کوچکتر تیگو ۵ نیز دانست در حالی که در بازار کشورمان، در جایگاه بالاتری نسبت به تیگو ۵ قرار گرفته است. یکی از ویژگیهای جالب این خودرو، ساعت هوشمندی است که میتوانید بهعنوان کیلس از آن استفاده کنید.
طراحی ظاهری
طراحی جلوی فیدلیتی، با جلوپنجره ستارهای که قاب دور آن به بالای چراغها کشیده شده و خطوط روی کاپوت، عضلانی و اسپرت از آب درآمدهاند. این طراحی کاملاً هماهنگ با طراحی سپر بوده و عرض بیشتری را نشان میدهد. در نمای پهلویی، رینگهای بزرگ ۲۰ اینچی (سفارشی) جلب توجه میکنند که در کمتر خودروی چینی دیده میشوند. خطوط پر رنگ شانه و خط سقف شیبدار، یک نمای جالب و جوانپسند را خلق کردهاند. بااینحال طراحی نمای عقب، با فرم ساده درب صندوق که همانند مینیونها به نظر میرسد، کمی مخدوش شده است. در مجموع طراحی فیدلیتی نمره قابل قبولی میگیرد.
امویام X55 با ابعاد بسیار جمعوجورتر خود از طراحی ساده و البته بامزهای برخوردار است. در نگاه نخست ممکن است این خودرو را با سانگ یانگ تیوولی هم اشتباه بگیرید. چراغهای جلوی برجسته و خطوط روی کاپوت بهخوبی طراحی شدهاند اما درمجموع فاقد خشونت مورد نیاز یک کراساوور هستند. نمای جانبی نیز بهجز قسمتهای پلاستیکی مشکی رنگ نکته خاصی ندارد. در نمای پشت، باز هم شاهد طرحی مینیون مانند هستیم. درمجموع X55 ظاهری ارزان و ساده داشته و یک کراساوور شهری ریزهمیزه است که البته ایراد طراحی مهمی هم ندارد اما فاقد احساس و اتوریته یک خودروی شاسیبلند است.
طراحی کابین
ورود به کابین فیدلیتی میتواند یادآور خودروهای مدرن و رده بالاتری باشد. هرچند طراحی داشبورد تا حدودی وامدار آئودی است. داشبورد شامل یک نوار سرتاسری برای خروجیهای تهویه است و در بالای آن هم یک نمایشگر لمسی جای گرفته است. نمایشگرهای پشت آمپر هم از نوع دیجیتالی میباشند. طراحی فرمان، کنسول و کنترلهای تهویه و غیره هم مدرن و زیبا هستند. فرم رودری ها، صندلیها، نورپردازی و سقف پانوراما هم دقیق و جذاباند.
در طرف دیگر امویام X55 هم از نمایشگرهای دیجیتالی و کنترلهای روی فرمان سود میبرد اما سادگی بیش از حد و پلاستیکی بودن قطعات باعث شده تا با کابینی ارزان و خشک روبرو شویم. طراحی نامتقارن دریچههای تهویه و قسمتهای صاف و خالی مابین نمایشگر و دریچه تهویه بیشتر توی ذوق میزنند. البته فیسلیفت تیگو 5X از طراحی متفاوتی در کابین برخوردار شده که تقریباً این نواقص را از بین برده است.
ابعاد
اگر این دو خودرو را کنار هم قرار دهید به وضوح ابعاد بزرگتر فیدلیتی را احساس خواهید کرد. فیدلیتی نزدیک ۴۰ سانتیمتر کشیدهتر است و عرض و ارتفاع آن نیز بیشتر بوده و با توجه به ۱۰ سانتیمتر فاصله بین دو محور بیشتر نسبت به X55، بسیار جادارتر و کاربردیتر میباشد. امکان سفارش نسخه ۷ نفره یکی از مزایای فیدلیتی است. بعلاوه هنگام تا کردن صندلیها، فضای بار بسیار بزرگی به اندازه ۱۶۸۰ لیتر ایجاد میگردد که شما را از یک پیکاپ نیز بینیاز میکند. درواقع در اینجا ما در حال مقایسه پلتفرمهای تیگو ۸ و تیگو ۴ هستیم. امویام X55 در بخش فضای پای سرنشینان عقب آزاردهنده است. ابعاد جمعوجور کابین هم در برابر فیدلیتی حرفی برای گفتن ندارد.
قوای محرکه
هر دوی این خودروها از یک قوای محرکه مشترک سود میبرند. این موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژر که در محصولات متنوع چری مشترک است در ستاپهای متفاوت این دو خودرو، اندکی خروجی متفاوتی را ارائه میکند. هر دو خودرو هم از گیربکس شش سرعته اتوماتیک دوکلاچه سود میبرند و خوشبختانه خبری از CVT در آنها نیست. بازده این پیشرانه در MVM به دلیل وزن کمتر از نظر مصرف سوخت و شتاب بهتر از فیدلیتی است.
مقایسه امویام X55 و فیدلیتی
این دو خودرو در یک کلاس قرار ندارند اما استفاده آنها از یک پیشرانه مشترک و البته قیمت نزدیک آنها در بازار ایران، باعث میشود تا خریداران برای انتخاب از بین یکی از این دو در دوراهی بمانند. خوب پیشنهاد شما چیست و کدام را ترجیح میدهید. اگر تجربه سواری با آنها را دارید با سایر مخاطبان در میان بگذارید. شاید هم خودروی دیگری را بهجای آنها پیشنهاد میدهید.
فیدلیتی | امویام X55 | |
پیشرانه | ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربو | ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربو |
قدرت (اسب بخار) | ۱۵۵ | ۱۴۷ |
گشتاور (نیوتن. متر) | ۲۳۰ | ۲۱۰ |
گیربکس | ۶ سرعته اتوماتیک دوکلاچه | ۶ سرعته اتوماتیک دوکلاچه |
انتقال نیرو | دیفرانسیل جلو | دیفرانسیل جلو |
شتاب صفر تا صد (ثانیه) | ۱۱.۹ | ۱۰.۹ |
بیشینه سرعت (کیلومتر بر ساعت) | ۱۸۰ | – |
مصرف سوخت میانگین (لیتر در صد کیلومتر) | ۸.۱ | ۶.۵ |
ارتفاع-عرض-طول (میلیمتر) | ۴۷۵۰-۱۹۰۰-۱۷۱۰ | ۴۳۵۸-۱۸۳۰-۱۶۷۰ |
فاصله بین دو محور (میلیمتر) | ۲۷۴۵ | ۲۶۳۰ |
ابعاد چرخها | ۲۲۵/45R20 | ۲۱۵/60R17 |
وزن | ۱۵۴۵ | ۱۳۶۰ |
ظرفیت باک | ۵۵ لیتر | ۵۵ |
قیمت جهانی | $۱۱.۹۲۰ – $۲۰.۱۳۰ | $۹.۲۸۰ – $۱۳.۹۳۰ |
قیمت نمایندگی | ۶۵۵ میلیون تومان (۵ نفره) | ۸۵۶ میلیون تومان |
قیمت بازار | ۹۴۵ میلیون تومان | ۸۵۵ میلیون تومان |
محمدرضا
۲۰ مرداد ۱۴۰۰قطعا فیدیلیتی با۱۰ سانت فاصله محوریه بیشتر که تو این کلاس بسیار مهمه.
و البته خدمات بهمن موتور با اخلاف زیاد بهتر از مودیران خودرو هستش
I LOVE MY GOD
۲۰ مرداد ۱۴۰۰خیلی فیدلیتی بهتره چرا ؟؟
چون طراحی بهتر و خیلی بهتر
اما اینو بدونیم که هردو مال یک شرکتن و جتور مال چریه
بعد ما داریم اینارو باهم مقایسه میکنیم در کل جهان این دو ماشین اصلا باهم رقیب نیستن اما تو ایران چون انقدر اقتصادی کردن فیدلیتی رو که هم قیمت شدن ولی در چین تیگو 7 جدیدو نه اونی که تو ایرانه دارن با نسخه ی جدید فیدلیتی یعنی جتور ایکس هفتاد پلاس رقابت میدن
ممد ژانگولر
۲۰ مرداد ۱۴۰۰ارزش واقعی این دو خودرو در حدود قیمتی ۳۵۰میلیون تومانه
خودمونو گول نزنیم
حالا یا این بهتره یا اون
امیرحسین
۲۰ مرداد ۱۴۰۰هیچکدوم
کشوری هستیم که سال 1327 اولین بنز وارد تهران شده
نمیدونم اونموقع چینی ها چه چیزی سوار میشدن
اما حق مون این ماشینای مزخرف با قیمت های نجومی نیس
واردات خودرو ایران فقط سیاست های کثیف پشتش هست اصن اهمیتی به خواسته های مردم نمیدن ما ایرانیا عاشق ماشینای آمریکایی هستیم بعد آلمانی و ایتالیایی حالا قبل انقلاب با تویوتا و پژو که سیتروئن بود واردات خودرو داشتیم اما حالا چ ربطی به چین داریم نمیدونم
حسن
۳ شهریور ۱۴۰۰مثل معروف میگه خانه نداره اشکنه……چنارومیشکنه ماشین به این خوشکلی نازنداره غرب زده گی عین بدبختی یک جامعه است
حسین قاصدی
۲۱ مرداد ۱۴۰۰من مخالفم خدمات مدیران خودرو هم عالیه !
ولی فیدلیتی بهتره !
Avan
۲۱ مرداد ۱۴۰۰البته یک مقایسه ی اشتباه هست. در اصل باید تیگو ۸ را با فیدلیتی مقایسه می کرد که ابعاد و مشخصات نزدیکتری دارند.
Reza Waffen SS
۲۱ مرداد ۱۴۰۰انتخاب من فیدلیتی
Reza Waffen SS
۲۱ مرداد ۱۴۰۰قیمت فیدلیتی 533 میلیون تومان میشه که با ارزش افزوده و . . . میشه ۶۵۵ میلیون تومان ، حالا خریدار چرا باید به دو برابر قیمت یعنی ۹۴۵ میلیون تومان بخره ؟؟؟
یعنی کدوم آدم . . . به این قیمتا نظارت میکنه؟؟؟
.
۲۰ مرداد ۱۴۰۰مدیران خودرو واقعن شرکت *** و نامحترمیه
با اون قیمت گذاری هاش برام تعجب اوره که ماشینی هم میفروشه که کارشو داره ادامه میده؟
حسین قاصدی
۲۱ مرداد ۱۴۰۰عزیزم اگه نامحترم بود که نیست انقدر خدمات پس از فروش خوبی نداشت
من یه ماشین از مدیران خودرو خرریدم خیلی هم راضی هستم عالیه !
Ali_x76
۲۰ مرداد ۱۴۰۰من دیگنیتی رو به فیدلیتی ترجیح میدم
دلیل اول فاصله محوری بزرگتر دیگنیتی
دلیل دوم طراحی خیلی بد عقب تو فیدلیتی
هر چند اگه واقعا بخوام تو این رنج چیزی بخرم، جک اس۵ رو با ۲۰۰-۳۰۰ تومن قیمت کمتر ترجیح میدم.
فرید
۲۰ مرداد ۱۴۰۰با این قیمتها قطعا فیدلیتی بهتر است.
قاعدتا x55 میبایست 20 درصد ارزانتر از فیدلیتی میبود.
جدای این مقایسه توجه کنید که تو ایران داریم 3 برابر قیمت جهانی بابت خودرو پول میدیم!
Sina10
۲۰ مرداد ۱۴۰۰انتخاب من: هیچکدام😂
نه بدون شوخی به نطرم فیدلیتی ماشین بهتریه
که بیشتر بخاطر طراحی زیبای کابینه
چجوری اون کراس اوور MVM اینقدر سبک از اب در اومده؟؟
وزنش با یه هاچبک روز دنیا برابری میکنه
قطعا از ایمنیش کم کردن
وزن هاشون خیلی غیر عادیه
طراحی هاشون هم خوبه و خیلی شبیه به همن ، ولی حس خاصی توشون نمیشه دید ، قدیمی هستن یجورایی
ولی واقعا این دو تا ۸۵۰ یا ۹۵۰ میلیون میارزن؟؟
با این پول زمانی میشد کلی ماشین سطح بالا خرید ( البته نسبت به بازار خودمون)
الان باید صرف دیگنیتی و فیدلیتی و از این چیزا بشه
Kf
۲۰ مرداد ۱۴۰۰حاضرم پیاده برم اما اینارو نخرم
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۲۰ مرداد ۱۴۰۰خیلی سادس ، فیدلیتی مال شرکت جتوره که زیر مجموعه لوکس چریه و ایکس ۵۵ هم مال چریه
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۲۰ مرداد ۱۴۰۰ولی من هیچ کدوم رو انتخاب نمیکنم چون به نظرم خرید ماشینای چینی بالای ۷۰۰ میلیون ( یکم بیشتر از تیگو ۵ و جک و اینا ) اصلا منطقی نیست چون میسه با همون قیمت یه کره ای تمیز خرید
Ninja
۲۰ مرداد ۱۴۰۰با این قیمت
میشه تویوتا جی تی 86 2014 تمیز یه لکه رنگ خیلی کوچولو با کارکرد خیلی کم خرید اونم فول اپشن
میشه بی ام و سری 5 سدان یه لکه رنگ کارکرد پایین 2015 خرید
میشه بی ام و سری 3 و ایکس 3 سری 1 هاچ بک هم خرید
میشه بنز سی کلاس 2006 خیلی تمیز و تقریبا فول اپشن خرید
میشه سیتروئن سی 3 یا 2008 بدون خط خش و رنگ فول اپشن تقریبا صفر کیلومتر کارکرد زیر 20 هزار و تو پارکینک مونده خرید که قشنگ حکم ماشین صفر کیلومتر رو دارع رو دارع
میشه با پول بستر تویوتا هایلوکس دوکابین 2009 2008 2010 با کارکرد نسبتا بالا خرید
میشه لنسر 1.8 لیتر اتومات خرید
میشه داچیا یا رنوساندرو خرید که خودم خیلی دوسش دارم و مهارت بالایی تو افرود داره نسبت به قیمت و خیلی ارزش داره خیلی هم باکیفیت هست اپشن ها تقریبا زیاد و خوبه طراحی بیرونش هم زیباست ایمن هم هست
میشه یواز پاتریوت روسی با موتور 2.7 لیتر صفر کیلومتر خرید که نمیدونم چرا ازش متنفرم
میشه هوندا سیویک 2013
میشه مزدا سه ماکسیما و یه چند تا کره ای مثل النترا ای 20 سوناتا و سراتو خرید
با این که خیلیاشون دست دو هستند ولی با کمی حوصله میشه یه تمیز خیلی کم کارکرد و فول اپشن خوش رنگش رو خرید که خیلی از اینا بهترن
مگر این که یه ماشین صفر خانوادگی پر اپشن و رفاه نیاز داشته باشین خیلی چیزا براتون مهم نباشه و یه ده بیست تا دلیل قانع کننده دیگه داشته باشین
میدونستین حتی میشه ترنس ام و کامارو سال 1970 تا 1980 خرید !!!!!!!!! البته الانا خیلی کم پیدا و پر خرجن البته بیشتریاشون 6 سیلندر هستن و نیاز زیادی به بازسازی دارن که یعنی کلی پول برا بازسازی بعضی ها هم اتومات هستند که اینطوری نمیشه از رانندگی لذت برد مشکل دیگشون هم رنگشون هست و مصرف سوخت نواا کاپریس ایمپالا هم همینن کلا خرید اینجور ماشینا خیلی عشق میخواد عشق خالص میخواد عشق به ماشین میخواد یادمه یدونه بی ام و 2002 نارنجی رنگ میخواستم بخرم نسبت به بقیه ماشین ها و پول اونموقع من خوب گرون بود تا یه قدمی خرید اومدم ولی پشیمون شدم انگار اون موقع عشق کافی رو نداشتم بعدش دوباره بعد از چند هفته اقدام به خرید کردم که دیر بود و 5 6 رو یا بیشتر فروش رفته بود با قیمت بالاتر دیگه مث اون ماشین پیدا نمیشه الانم دیگه به ماشینای ایرانخودرو سایپا راضی شدیم دیگه چه میشه کرد خودمونیما چقدر داستان زندگیم شبیه فیلم هندی شد
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۲۰ مرداد ۱۴۰۰سری ۵ دو هزار و چهارده ، ۱ میلیارد نیستا
مهدی موتور
۲۰ مرداد ۱۴۰۰این عوعو سگان هم بگذرد
حسین دهمرد
۲۰ مرداد ۱۴۰۰اگر پلتفرمشو خریده چرا ازش استفاده نمیکنه؟
ایرانخودرو خراب شده با پلتفرم 405 ، دنا ساخته.
حسین قاصدی
۲۱ مرداد ۱۴۰۰عزیزم چری پلتفرم هاش رو میخواد بزنه واسه اکسید ها و جتور های آینده که میرن آمریکا و اروپا
من مطمئمنم سال 2028 چری به آمریکا میرسه و محصولاتش رو صادر میکنه و از سال 2034 مردم آمریکا از چینی ها کم کم استقبال زیادی هم میکنند!!
M.A.S
۲۰ مرداد ۱۴۰۰ماشین MVM وزنش سبکه چون حتی از X33 هم کوچیک تره
و اینکه هر دوی این ماشین ها روی یک پلتفرم جدید به اسم T1X با مشارکت جگوار توسعه پیدا کردن تیگو 7 هم روی همین پلتفرم سواره و وزنش حدود 1440 کیلوگرم هست سیستم تعلیق این ماشین ها هم با مشارکت لوتوس ساخته شده (گرچه مالکان اشاره به خشکی محور عقب در تیگو 7 و اریزو 5 دارن)
موتوری که روی این ماشینا سواره یه انجین 1499CC مجهز به توربوچارجر هست که خود انجین توسط شرکت اکتکو(فک کنم با مشارکت AVLاتریش) توسعه پیدا کرده و توربو چارجرش هم از شرکت هانیوال امریکا تامین میشه (از کیفیت انجین اطلاعی ندارم)
این انجین روی X55 و محصولات مدیران خودرو با کد SQRE4T15B حداکثر قدرت 147HP@5500 RPMو حداکثر گشتاور 210NM@1750RPM تولید میکنه و نسخه اپدیت شدش که روی محصولات روز چری و فیدلیتی نصب میشه SQRE4T15C حداکثر 157 اسب بخار قدرت و230NM گشتاور تولید میکنه (در دورهای مشابه نسخه قدیمی) و هردوی این انجین ها ضریب تراکم 1:11دارن
گیربکس این ماشین ها گیربکس 6 سرعته کلاچ دوبل خشک ساخته گتراک المان هست که مزایایی مثل شتاب گیری سریعتر (با اندکی تاخیر در شروع حرکت) و تعویض در زمان کمتر داره و معایبش نسبت به دوکلاچه های غرق در روغن ناکارامدی در ترافیک های حجیم و استهلاک در صورت استفاده زیاد در ترافیک هست
Sina
۲۰ مرداد ۱۴۰۰کاری ندارم به اینکه بعضیا میگن آشغالن بعضیا طرفداری میکنن و میگن اونی که خریده راضیه اونی که نخریده ناراضی
اول اینکه وقتی شما یه ماشین 900میلیونی میخری باید در نظر داشته باشی خرج و مخارج ماشینتم به همین اندازست متاسفانه بعضیا فکر میکنن همون پولی که دادن دیگه کافیه
روغن بی کیفیت میزنن و از طرفی خود ماشین های چینی بعلت کیفیت ساخت ماشین در داخل مشکل تامین قطعات، ساختنشون به صورت بساز بفروش ها یا بهتر بگیم بساز بندازها که هیچ مسئولیتو وجدان کاری بعداز تحویل اون به مشتری ندارن از طرف دیگه وجود موتورهای توروبو که بنزین ایران قاتلشونه حتی برای موتورهای آلمانی چه برسه موتورهای چینی و استفاده واحب از بنزین سوپر یا مکملهای با کیفیت و…
همه و همه بنظرم خرید ماشین های چینی رو توجیه نمیکنه یا نیاز به قبول رسیدگی های زیاده
من اگر بخواستم 900تا هزینه کنم با هزینه خیلی کمتر قطعا رنو داستر دو دیفرانسیل برای کیفیت ساختش
یا با 750 تا سانتافه و سورنتو 2009 کم کارکرد میگرفتم باقیشم خرج مولتی مدیای داخلیو تقویتش واسه افرود بهتر میکردم 7نفرم جا میگره
حسین قاصدی
۲۱ مرداد ۱۴۰۰تو اصلا خدمات پس از فروش فوق العاده مدیران خودرو و کرمان موتور رو دیدی که با اطمینان داری مردم رو گول میزنی؟
امیر
۲۰ مرداد ۱۴۰۰هیچ کدوم 900 میلیون داشته باشم خرج کار های دیگه می کنم نه این ها ،
دو تا سطل آشغال متحرک ، 323 خودمو با هیچ کدوم این ها عوض نمی کنم.
یا اصلا این پول رو می دم ماشین کارکرده خوب می خرم.
Aryan🥋🥋🥋judo
۲۰ مرداد ۱۴۰۰۳۲۳ واقعا عالیه خوب ماشینی داری هنوز با این سن و سالش واقعا سواری خوبی داره از ۲۰۶ تیپ ۵ صفرم خیلی بهتره ایشالله چرخش برات بچرخه
Ninja
۲۰ مرداد ۱۴۰۰👍👍👍
هم نظریم ماشین کارکرده اما خوب
من که بودم بدونه جی تی ۸۶ میخریدم
با ۸۰۰ میلیون یا کمتر یدونه یه لکه رنگ خیلی ریز
فول اپشن با کارکرد خیلی کم میتونی پیدا کنی
رینگش شرف داره به اینا
Ninja
۲۰ مرداد ۱۴۰۰اگرم یه ماشین جادار خوب و خانوادگی بخوام
رنو یا داچیا (قضیه رنو داچیا مثل همون سوبارو تویوتا تو جی تی ۸۶ هست) ساندرو میخریدم
خیلی با کیفیت هم هست اپشن های خوبی هم داره تو افرود هم مهارت های داره
Rakeb
۲۰ مرداد ۱۴۰۰داشبورد یه تندر 90 رو دیدم، حالم بهم خورد
AMG GT R
۲۰ مرداد ۱۴۰۰هرجور حساب می کنم هردو مفت گرونن ۸۰۰ میلیون تومان معادل ۳۲ هزار دلار هست که با کمتر از این پول در خارج از ایران میشه یک فورد موستانگ دوج چلنجر فولکس واگن تیگوان نو خرید
حسین قاصدی
۲۱ مرداد ۱۴۰۰اینجا ایرانه واحد پولش در حقیقت از ونزوئلا هم ارزشش پایینتره اما ارز دولتی ارزش رو در ضاهر بالا نشون میده ولی ارزش پول ما یک تومانش به اندازه یک دستمال کاغذی هم نیست !!
فهمیدی ؟
الان هم داخل ایرانی پولت رو دلار کن بزار برو اونجا ماشین بخر !
net
۲۰ مرداد ۱۴۰۰طراحی داخلی فیدیلیتی قشنگه مخصوصا ال سی دی مستطیلی روی داشبورد و فرمان. اگر ال سی دی روی داشبورد فیدیلیتی حاشیه کمتری داشت و داشبورد یکپارچه مشکی بود و خط استیل زیر دریچه کولر نبود و مشکی بود قشنگتر میشد
Hamid
۲۰ مرداد ۱۴۰۰هیچکدام واقعا …
ی تندر نود دست دوم توی همین کشور نعمته
کلا خوشم نمیاد تو ایران پول واسه ماشین بدم که جز دردسر هیچی نداره!
KASTECH
۲۰ مرداد ۱۴۰۰خرید ماشین چینی در ایران بزرگترین اشتباهه فقط کافیه با کسایی که مدل های قبلی خریدن صحبت کنین ، کمبود قطعه ، تازه اگه پیدا بشه خیلی گرون ، افت شدید قیمت و….اگه وسعتون میرسه کره ای یا ژاپنی کارکرده اگرهم نه فقط داخلی
مهدی
۲۱ مرداد ۱۴۰۰متاسفانه این حرفو فقط کسی می فهمه که ضررشو داده باشه
رضاسعیدی
۲۰ مرداد ۱۴۰۰قطعاهمه مامبدانیم که میدارن خودروازوضعیت تحریف نهایت سوءاستفاده برده وبه یک برند خودخواه نه مشتری مدار تبدیل شده توصیه بنده به ملت ایران اینه که محصولات بهمن موتور روبخرن همه تعهد نصب به تحویل خودرو درموعد موردنظر رادارد وهم قیمتش بسیاربیسارمناسب تر هست قطعامحصولات باکیفیتی دارد ازبهمن موتور خرید کنید
مدیران خودروبه مردم خیانت کرده
حسین
۲۰ مرداد ۱۴۰۰X55چابکتر،زیباتر،آلیاژ بدنه قویتر وسبکتر،ومهمتر اینکه در یک سال امتحانش و پس داده،ضمنا اون قیمت 13هزار دلار قیمت مدل با موتور ۱۶۰۰ بدون توربو وگیربکس cvtمیباشد،این مدل x55 در حدود ۲۰هزار دلار در فیلیپین فروخته میشه.فاکتور مهم نوع صدمات جانی در تصادف شدید و میزان خسارت تعیین کننده خواهد بود.
A.....She only reminds Me of love.....A
۲۰ مرداد ۱۴۰۰یه ضرب المثل لُری هست که میگه : کَچَل خوبه یا مُفو؟
تُف به این ، لعنت به اون.
لری: کَچَل خوَ یا مُفو؟ تُف وِ ایی ، لَعن وِ او
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۰ مرداد ۱۴۰۰″کاش دوراهی ما همانند سایر کشورهای آسیایی در این بازه قیمت مثلاً بین سانتافه و سورنتو بود یا در حالت ایدهآلتر در اروپا یا امریکا مابین فولکس تیگوآن و مزدا CX-9 اما اکنون در بازاری بسته و مافیایی باید با بیش از دو برابر قیمت بین چند چینی بینام نشان، دست به انتخابی تلخ و از سر ناچاری بزنیم.″
همین اول جناب ویراستار سنگ تموم گذاشت دیگه کامنت هم واجبه؟!😂حالا اگه بخوام نظرمو بگم…
انتخاب من هیچکدوم، نوای دوست داشتنی خودمو با هیچ سطل زباله چینی عوض نمیکنم،یه پیچ نوا به جفتشون شرف داره، قیمتارو که میبینی انگار داره بهت توهین میشه! آخه ام وی ام رو ۹هزار دلار اونجا میفروشن(هم قیمت یه داچیا!) اونوقت اینجا باید ۸۰۰میلیون بدی تا بخریش که با این حال لوکس هم حساب میشه!!! بعد از اون کیفیت داغون و ایمنی پایین و خرج بالاش و کمبود قطعات بماند….
ایران فرانسه
۲۱ مرداد ۱۴۰۰از مهر ۹۹ ایکس ۵۵ دارم تا قبل از اون ۲۱ ماشین دستم بوده اکثرا ایرانی و چندتا خارجی مثل مگان ۲۰۰۰ داستر اتوماتیک و سوزوکی نیو فیس اتوماتیک چانگان و هایما اس ۵ و قریب به اتفاق محصولات ایران خودرو و سایپا، اما در مورد این ماشین اولا مدیران خودرو گرانفروشی ماهر است که از اضطرار و کمبود نقدینگی مردم نهایت استفاده را می برد
ثانیا با من ۴۲۰ حساب کردند که الان متاسفانه ۸۴۰ فاکتور می کنن
ثالثا دارای محاسن زیاد و در عین حال نواقص احمقانه ای است.مثلا باور می کنید مه شکن جلو ندارد و در جاده های مه گرفته چه مصیبتی دارید با چراغ های پر نور عادی ماشین یا دماسنج ندارد و یا ماشینی با این قیمت تهویه مطبوع دستی دارد بدون گرمکن صندلی کولر معمولی نقطه دید جلو کم ، زوایه گردش چرخ های جلو بسیار کم دوربین عقب جلو و جانبی متوسط ، فضای بار عقب کم ، نداشتن چراغ داخل داشبورد،محاسن :موتور بسیار پر قدرت و گیربکس بسیار سرحال البته بعد از لگ اولیه بصورتی که سربالایی های جاده شمال رو حتی از ویتارا ۲۴۰۰ سی سی سرحالتر میاد بالا ، اتو هلد اتو پارک کنسول زیبا مولتی مدیایی خوب ، ساعت هوشمند که کار ریموت رو می کنه ، ای اس پی گیربکس ۶ دنده که دنده ۶ واقعا نعمته و سرویس شدیم با گیربکس های ۴ دنده ایرانی ، مصرف تو جاده ۶ تا ۷ شهر ۹ تا ۱۰ ، دو سال سرویس و مصرفی رایگان ۴ سال گارانتی کارکرد حدود ۱۵ هزار ایراد تا الان نداشته
ارزش خرید تو این بازار حداکثر ۶۰۰ تا ۶۵۰ گرانفروشی تو روز روشن
حسین قاصدی
۲۱ مرداد ۱۴۰۰عزیزم این چه سوالیه ؟
معلومه که فیدلیتی !
حسین قاصدی
۲۱ مرداد ۱۴۰۰بعضی دوستان جوری نظر میدن انگار به زور بردنشون نمایندگی چری گفتن یا باید پول بدی تیگو بخری یا میکشیمت.خوب داداش دوست نداری نخر…زوری که نیست…ما که حال میکنیم میخریم شما برید ژاپنی و کره ای بخرید مبارکتون
Kato
۲۱ مرداد ۱۴۰۰فقط فیدلیتی
Usef
۲۶ خرداد ۱۴۰۲سلام بنظرم فیدلیتی چون با قیمت کمتر محصول بهتری رو عرضه میکنن که تو بازار قیمت بیشتری داره
X55رو انگار درست کردن ک کلاس بزارن ما هم بلدیم شاسی بزنیم
بعد من خودم ۵ سال x33مدل۹۲داشتم این ماشین دنده ۳ یا بعضی موقع ها ۴ سربالایی رو میرفت بدون خفه کردن
همه چی عالی بجز کیفیت کابین معمولا مشکلات چری هم همین کیفیت کابین میشه حساب کرد
اگ چری x55رو با قیمت فیدلیتی و کیفیت کابین بهتری میدادن بیرون واقعا ارزششو داشت ولی الا واقعا ب چشم نمیاد این خودروی چری