ما همیشه شاهد جنگهای اسب بخاری بین بامو، مرسدس بنز و آئودی بودهایم؛ اما این جنگ هماکنون به دیگر حوزهها نیز کشیده شده و برندهای لوکستر با پیشرانههای دوازده سیلندر آتش این جنگ را شعلهور کردهاند.
درحالیکه معمولاً جنگهای قدرت بین مدلهایی چون M3،C63 و RS4 یا مدلهایی نظیر M5،E63 و RS6 بوده اما این بار سه خودروساز لوکس در سطح بسیار بالایی از بازار وارد میدان شدهاند. این سه خودرو عبارتاند از بنتلی، رولزرویس و مایباخ. تاکنون بنتلی در این جنگ پایینتر از حریفان قرار داشته است. رولزرویس و مایباخ به تازگی مدلهای توانای خود را عرضه کرده و بنتلی را تحتفشار گذاشتهاند.
اوایل امسال رولزرویس با معرفی نشان مشکی Black Badge جنگ جدیدی را آغاز کرد. مدلهای کوپهی ریث و سدان گوست که از این نشان سود میبرند از همان پیشرانهی ۱۲ سیلندر ۶ لیتری توئین توربوی مدلهای استاندارد استفاده میکنند اما خروجی آنها افزایش یافته است. درحالیکه گوست استاندارد قدرت ۵۶۳ اسبی و گشتاور ۸۲۰ نیوتون متری دارد اما گوست مشکی نشان خروجی ۶۰۳ اسبی و گشتاور ۸۴۱ نیوتون متری دارد. ریث حتی قدرتمندتر بوده و خروجی پیشرانهی آن در دو مدل استاندارد و مشکی به ۶۲۴ اسب بخار میرسد. البته گشتاور نسخهی مشکی از ۸۰۰ به ۸۷۰ نیوتون متر رسیده است.
دایملر نیز چند هفته پیش با رونمایی از مرسدس-مایباخ S650 کابریولت خودی نشان داد. برای اولین بار از زمان احیای این برند، مایباخ دست روی مدلی دو درب و کانورتیبل گذاشته است؛ اما نکتهی مهمتر اینکه این خودرو از پیشرانههای قدرتمندتری سود میبرد. همانند مایباخ S600 سدان، مدل S650 از پیشرانهی ۱۲ سیلندر ۶ لیتری توئین توربو نیرو میگیرد اما قدرت آن به سطح جدیدی رسیده است. بجای قدرت ۵۲۳ اسب بخاری و گشتاور ۸۳۰ نیوتون متری مدل S600، این خودرو خروجی عظیم ۶۲۱ اسب بخاری و گشتاور ۱۰۰۰ نیوتون متری دارد.
این میزان قدرت را با بنتلی کانتیننتال GT مقایسه کنید که خروجی پیشرانهی ۱۲ سیلندر ۶ لیتری توئین توربوی آن ۵۸۲ اسب بخار و ۷۲۴ نیوتون متر است. مدل سطح بالای اسپید نیز قدرت ۶۳۳ اسبی و گشتاور ۸۴۱ نیوتون متری دارد. مدلهای کانورتیبل و سدان فلایینگ اسپور نیز با همین میزان خروجی در دسترس هستند.
این میزان اسب بخار بنتلی بیشتر از دو خودروی دیگر است اما در بحث گشتاور بنتلی در برابر مرسدس حرفی برای گفتن ندارد. میانگین دو واحد ذکر شده در رولزرویس بالاتر از بنتلی است اما در این بخش مایباخ هر دو رقیب را پشت سر میگذارد.
نسخهی تولید محدود S650 کابریولت تنها مایباخی است که از پیشرانهی یاد شده استفاده میکند هرچند این پیشرانه در مدلهای AMG S65 سدان، کوپه و کانورتیبل و نیز SL65 رودستر و G65 در دسترس هستند. با بهروزرسانی S کلاس در سال ۲۰۱۷، از اینکه ببینیم مرسدس مدل سدان مایباخ S650 را نیز با فاصلهی بین محور طولانیتر و راحتی فوقالعاده عرضه کرده اصلاً تعجب نخواهیم کرد.
منبع: carscoops
امپراتور لامبورگینی
۲۳ آذر ۱۳۹۵اول مایباخ
بعد بنتلی
بعد رولزرویس
را میپسندم.😊😊😊
X6
۲۳ آذر ۱۳۹۵من فقط میباخ
KING 918 ( سلطان اشتوتگارت)
۲۳ آذر ۱۳۹۵من که از هیچ کدوم خوشم نیومد …..
پیشرانهی 12 سیلندر 6 لیتری توئین توربو نهایت تونستن 620 اسب بکشن بیرون هر چند گشتاور فوق العادس اما فرای یا لامبو از یه موتور 12 سیلندر تنفس طبیعی بیشتر از 700 اسب استخراج میکنن درسته هدف و برنامه هر خودرو متفاوته ولی مهندسی انجین خودش یه شرط برای معرفی شدن به جهانه …..
Nima
۲۳ آذر ۱۳۹۵داداش خودت دارى میگى اهداف متفاوته:
مثال موتور اکوبوست فورد رو میزنم و 350 قدیمى شورولت:
موتور اکوبوست 3.5 لیترى فورد روى F-150 هست و روى GT هم هست.
اما 300 اسب بخار حداقل اختلاف بازده دارن چون هدف ساختشون متفاوته!!
موتور 350 یا حتى 454 شورولت (بزار 454 رو میگم) روى تراک ها 250 اسب میداده با گشتاور فوق العاده و شاتون هاى بلند و حداکثر گشتاور رو توى دور 1200 میداده ولى همون موتور روى کوروت 710 اسب بخار میداده توى دور 9000
پس تفاوت ها کاملا مشخصه. هدف ساخت ها متفاوته- بازار هدف متفاوته. ۲ مسئله هم هست. موتورى که با حجم ۴ لیتر 300 اسب میده تا موتورى که از ۲ لیتر این توان رو میده جدا از گشتاور بیشتر موتور ۴ لیترى استهلاک ۲ لیترى خیلى بیشتره. و مسئله دوم مصرف سوخت توى ماشین هاى سدان مسئله به مراتب مهم ترى هست تا ماشیناى اسپورت. به موتور روى ایمپالا ۲۰۰ اسبه با کاربرات ۲ دهنه ولى همون موتور روى کامارو 390 اسبه با ۲ جفت کاربرات ۴ دهنه! پس اینجا قطعا مصرف سوخت کامارو بیشتره.
امیدوارم توضیحاتم کامل باشه.
MPH
۲۳ آذر ۱۳۹۵حرفت بی ربطه
به موتوری که رو a45/cla45/gla45 مراجعه کن تا ببینی میتونن چقدر از یه موتور قدرت بکشن
KING 918 ( Nemesis)
۲۳ آذر ۱۳۹۵خب رفقا به این نکته هم توجه کنید که درسته هدف ها متفاوته ولی سوال اینجاست چرا باید از یه همچین موتوری استفاده بشه …….
نیازی نیست روی یه ماشین سدان از یه موتور 12 سیلندر سنگین وزن استفاده بشه وقتی استفاده شد خب طبیعی که انتظار ها هم بره بالا منی که بنتلی رو میخرم 400 هزار دلار با این موتور با کسی که اوانتادور خریده 400 هزار دلار درسته سگمنت ها متفاوته ولی پیشرانه ها برار استفاده شده ( در ضمن موتور این سدان ها از توربو هم بهره میبره ) درسته کسی انتظار نداره بنز یا بنتلی از اوانتادور بزنه جلو ولی خب در بازده قدرت نسبت به وزن انتظاراتی هست یا بهتر بگم سازنده به وجود میاره
بهتر بود در این نوع از سدان های لوکس از موتور های 8 سیلندر و 6 سیلندر توربو استفاده میشد تا علاوه بر وزن کمتر عملکرد بهتری داشته باشن و در قیمت ماشین هم تاثییر بسزایی داشت ….
الان فقط بنز و بنتلی و …. یه ماشین لیزی ( تنبل) درست کردن که فقط بنزین قورت میده و بازدهی خوبی نداره پس قبول کنین هیچ کدوم از این موتور ها به اون صورت جالب نیست …
matador
۲۳ آذر ۱۳۹۵.
دوست عزیز ، موتور 12 سیلندر خودش یکی از جنبه های لاکجری و پرستیژ هست. مثل موتور 16 سیلندر روی بوگاتی. یا موتور W12 که روی یکی از گرون ترن و خاص ترین مدل عای رولزرویس فانتوم گذاشتن. یا موتور 12 سیلندری که روی لافراری هست.
اینا ، برای قدرت و گشتاور نیست.
موتور 12 سیلندر و 16 سیلندر روی هر ماشینی قرار بگیره به شناسنامه ی اون ماشین تبدیل میشه.
متاسفم که پورشه ، 12 سیلندر نداره
فکر کردی استفاده از موتور 6 و 8 سیلندر به ذهن من و شما رسیده و به ذهن مهندسای بنز نرسیده ؟
موتور 12 سیلندر اونم بای توربو یعنی پرستیژ … حس لوکس بودنی که موتور 12 سیلندر داره هزار دست قاشق چنگال نقره نداره !
matador
۲۳ آذر ۱۳۹۵فکر نکنم مهندسی انجین ، برتر از مرسدس داشته باشیم.
مرسدسی که از یک موتور 1.6 لیتری 1000 اسب میگیره ، باید بدونی چه مهندسی داره.
.پایین دلیل استفاده از 12 سیلندر رو نوشتم.
KING 918 ( Nemesis)
۲۳ آذر ۱۳۹۵کلا قبول ندارم حرفتو داش مجید …
در ضمن پورشه 12 سلیندر داره یه سرچی کن میبینی …..
KING 918 ( Nemesis)
۲۳ آذر ۱۳۹۵ببخشید ها مجید میگم حرفتو قبول ندارم ….
ولی ببین رفیق ( میخوام یه مثال بزنم الان کل دنیا میریزه اینجا چی رو با چی مقایسه میکنی و فلان و فلان …)
دنا با موتور معمولی وقتی ساخته میشه میگن 110 اسب بخار کسی حرفی نمیزنه خب اما وقتی ایرانخودرو میاد میگه اقا قصد ساختن دنا با موتور توربو داریم انتظار میره بالا بعد چند وقت دنا توربو تولید میشه با قدرت 150 اسب همه انتقاد میکنن چرا چون واقعا نیازی به این موتور هم نبود و انتظار ها الکی بالا رفت
بعد ما میام نگاه میکنیم لیفان با موتور 4 سیلندر با حجم کمتر تنفس طبیعی 136 اسب بخار استخراج کرده اینه که داستان میشه …..
حالا واس بنز و … هم همینه وقتی انتظار میره بالا با یه موتور غول 12 سیلندر توربو 533 اسب قدرت تولید میشه و حالا شده 620 اسب بازم راضی کننده نیست حداقل از لحاظ فنی نه نوع ماشین …..
رفیق اصلا هیچ ربطی نداره یه ماشین خیلی لوکس موتورش 12 سیلندر باشه
Daniel
۲۳ آذر ۱۳۹۵کینگ 918
درست گفتی پورشه 917 دارای موتور 12 سیلندر بوده که از ترکیب 2 موتور 6 سیلندر 2.25 لیتری به وجود اومده. فوق العادس. ارادتم به پورشه بیشتر شد… .
لینکش رو هم برای دوستان میزارم. خیلی داستان جالبی داشته.
http://www.hicar.ir/%D9%85%D8%A7%D8%AC%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%B4%DA%A9%D9%84-%DA%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C-%D9%BE%D9%88%D8%B1%D8%B4%D9%87-917%D8%9B-%D9%82%D9%87%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D9%84%D8%A7%D9%85%D9%86%D8%A7/
Bavaria
۲۳ آذر ۱۳۹۵توو انجین معمولا ب ام و جوایز بیشتری برده
MPH
۲۳ آذر ۱۳۹۵نمیشه گفت کی بهتره مطمئنا خودروسازای زیادی رو میشه نام برد که انجینهای معرکه ای میسازن.
اگه بخوایم کلی بگیم نظر من فولکس واگن هست که همه نوع انجینی میسازه
VR.W.FLAT.I.V
در انواع حجم تا 8 لیتر!!!!!
تنفس طبیعی عظیم الجثه میسازه
با سیلندرهای فرد مثل 5 هم میسازه
….
Daniel
۲۳ آذر ۱۳۹۵متاسفی که پورشه 12 سیلندر نداره!!!!!!!!!!!!!!!
ممدرضا میگه داره ولی من نمیدونم و کاری ندارم ولی پورشه با 6 سیلندر تخت رو اکسل عقب گوش لامبورگینی و فراری ( با عرض پوزش از فراری و طرفدارهاش) رو پیچونده.
ناراحت نشو و این جمله منو با لحن آروم و دوستانه بخون مجیدجان ولی پورشه به تاسفت نیازی نداره چون خودش کارشو بلده چون استاد کشیدن قدرت از موتورهای با حجم پایین و تعداد سیلندر کمتره.
در مورد اینکه بنز بهتره یا نه باید بگم حقیقت اینه که Porsche و BMW نسبت به BENZ در انجین سازی برتر هستن.
911GT3 RSشش سیلندر بدون توربو و 500 اسب بخار
KING 918 ( Nemesis)
۲۳ آذر ۱۳۹۵یار قدیمی Danielجان خیلی ها فکر میکنن پورشه 12 سیلندر نداره در صورتی که پورشه در مدل 917 با استفاده ازدو پیشرانه 6 سیلندر 2.25 لیتری و ادغام کردن اون ها یه 12 سیلندر تخت بسیار ناب تولید کرد ……
چه کنیم که دوستان در این جور موقعیت ها فقط یه دیس لایک میفرستن برات ////
مجید و باقی دوستان هم حق دارن الان فضا واقعا جوریه که خیلی ها فکر میکنن ماشین لوکس باید یه موتور غول اسا بی کاربرد داشته باشه …..
هرچند تمام این لوکس ها با این موتور هاشون پشت سر پانامرا توربو خاک جم میکنن …….
Daniel
۲۳ آذر ۱۳۹۵Porsche panamera که قصر متحرکه و هم یه مافوق سوپر سدان… .
ASA
۲۳ آذر ۱۳۹۵خدای من
خیلی زیاده ۱۲ سیلندر
واقعا حس خوبیه
حميد
۲۳ آذر ۱۳۹۵برا من فرقی نمیکنه هر کدوم رو بتونم بخرم سوار میشم
AK_007
۲۳ آذر ۱۳۹۵دوستان میگم رقیب ام ۵ و Rs6 مگه E63 AMG نیست???
پس چرا اینجا amg رو ننوشته?
و بین این ۳ برند هر سه تاشون عالین ولی خب!
رولزرویس ی چیز دیگست!
MPH
۲۳ آذر ۱۳۹۵دوست عزیز بنتلی و رولز ماشینای لوکس(لوکس که چه عرض کنم سوپر لوکس) هستند،ولی amg ماشین عملکردی هست و نمیشه باهم مقایسشون کرد.برای اینکه عدالت برقرار بشه با میباخ مقایسه شدن که اهدافشون یکیه
با اینکه گفتی رولز یه چیز دیگس هم بشدت موافقم😊
البته اگه من شرایط خریدشون رو داشته باشم (که هیچ وقت نخواهم داشت!!!) هیچ کدومو نمیخرم.یه کلاس اس برام کافیه…….
به نظرم با اینا بخصوص بنتلی ورولز که بیشتر خاصن آدم زیاد تو چشمه و یه جور خودنمایی،که حس بدی به من میده.البته ماشینا که عالین ولی اون حس خودنمایی خیلی بده
AK_007
۲۴ آذر ۱۳۹۵دوست عزیز من
اینو میدونم
منطورم اول متن بود که گفت رقیب M5 مرسدس E63.هست
میگم مگه رقیب m5 ای ۶۳ amg نیست?
پس چرا amg شو ننوشته
MPH
۲۴ آذر ۱۳۹۵چون وقتی از 63 حرف میزنه یعنی amg هم هست
لازم به گفتن نی
AMG///
۲۳ آذر ۱۳۹۵میباخ را دوست میدارم ، نسبت به بنتلی احساسی ندارم ، از رولزرویس متنفرم همی بسیار.
Reventon
۲۳ آذر ۱۳۹۵مرسی مایباخخخخخخخخ
احمد باقری
۲۳ آذر ۱۳۹۵مرسدس و رولز رویس رو به بنتلی ترجیح میدم، جدای از بحث پیشرانه، طراحیشون خیلی پر ابهت تر و باحال تره.
GOD BLESS AMERICA
۲۳ آذر ۱۳۹۵عزیزان خودروسازان بیشتر به اسب بخار علاقه مند و وفا دارند تا گشتاور ، همانطور که کارل شلبی فقید گفتهگفته:
اسب بخار بیشتر باعث فروش بهتر میشود در صورتی که با گشتاور بیشتر پیروز مسابقات میشوید.
MPH
۲۳ آذر ۱۳۹۵عزیز دل 1000 ن.م گشتاور کمیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟
والا من پرگشتاورترین ماشینی که سوار شدم ،گشتاورش تقریبا 250ن.م بود ولی چنان کششی داشت که نگو.البته همیشه نه!!!!!
Nima
۲۳ آذر ۱۳۹۵من ماشین با گشتاور 500 نیوتون داشتم😬😬
و حس میکنم واقعا هیولاس
ولى میتونى درنظر بگیرى موتور وانت هاى فورد و دوج و شورولت 1250 نیوتون گشتاور دارن توى دور 1200-1300 فکر کنم. ولى خوب به وزن هم بستگى داره.
MPH
۲۳ آذر ۱۳۹۵البته من سواری گفتم وگرنه یه دوری با لودر هم زدم که گشتاورش مناسب بود!!!!! کلا یه دور چند دقیقه ای بود ولی اصلا خوش نگذش . لامصب هر چی گازو فشار میدی انگار نه انگار….فقط صدا در میکنه…. البته زمینم سوراخ کردم باهاش!!!
آقا نیما ماشینتون چی بوده اونقدر تورک داشته؟؟؟؟
Nima
۲۴ آذر ۱۳۹۵من کامارو با موتور 454 داشتم.
GOD BLESS AMERICA
۲۳ آذر ۱۳۹۵عزیزان خودروسازان بیشتر به اسب بخار علاقه مند و وفا دارند تا گشتاور ، همانطور که کارل شلبی فقید گفتهگفته:
اسب بخار بیشتر باعث فروش بهتر میشود در صورتی که با گشتاور بیشتر پیروز مسابقات میشوید.
به نظر من باید یه بنتلی مولسان اکستندد ویل بیس بخرید بعد به دست کوروش منصوری بسپارید تا در بخش فنی اعداد و ارقامی در حد کشتیهای اقیانوس پیما برایتان از دل موتور بیرون بکشد.
خطم کلام.
AMG///
۲۳ آذر ۱۳۹۵گند میزنه این منصوری ، ماشینو تا پس کلش میکنه فیبر کربن .
MPH
۲۳ آذر ۱۳۹۵😂😂😂😂
بعضی ایرانیا بهش میگن سلطان تیونینگ جهان!!!!!!
نمیدونم چرا
AMG///
۲۴ آذر ۱۳۹۵????من میدونم چرا ؟ چون اونا از علم زیبایی شناسی اصلا” سررشته ندارن .
Saied
۲۳ آذر ۱۳۹۵عشقه هر سه تاش.
DODGE
۲۴ آذر ۱۳۹۵به نظر من بزرگان این کلاس رولزرویس و بنتلین اگه بخوام رتبه بدم بر اساس علاقه ام:
1.رولزرویس
2.بنتلی
3.مایباخ
(که فاصله ی بین رتبه ها خیلی کمه!!)
mohsen
۲۴ آذر ۱۳۹۵RR مهندسی بی نقص باواریایی
انگلستان = سلطان مکلارن
۱۷ دی ۱۳۹۵1.بنتلی
2.رولزرویس
3.مایباخ
TSHDN
۱ بهمن ۱۳۹۵به نظرم مایباخ از دوتای دیگه بهتره
هم موتور با گشتاور بالاتری داره و مخصوصا طراحی ظاهریش بهتر از اوناس
رولزرویس و بنتلی خیلی سلطنتی هستن و فک کنم بیشتر ب درد افراد پیر بخورن ولی مایباخ ظاهر سرزنده تری داره و اسپورتی و سلطنتی بودن رو با هم تلفیق کرده که طراحی خیلی خوبی رو به وجود اورده