کارخانه بنتلی دارای یک محل کار بسته به روی بازدیدکنندگان است. اینجا میزبان برخی تکنولوژیهای قدیمی است، جایی که مایکل استاکدیل و تیمش مدیریت بخش مترولوژی را بر عهده داشته و هر قطعه بنتلی را با بالاترین استانداردها تولید میکنند.
هر قطعهی محصولات بنتلی با نهایت دقت تولید میشود و استاکدیل و تیمش تمامی قطعات از کوچکترین واشر گرفته تا پانلهای بدنه و تریم کابین را اندازهگیری میکنند تا از عدم وجود کوچکترین تلورانس بین آنها مطمئن شوند. برای مثال، به منظور اطمینان از اینکه نشان مشهور بنتلی درست در مرکز پایه مجسمه قرار میگیرد تنها تلورانس ۰.۱۵ میلیمتری وجود دارد!
در واقع بنتلی میتواند کاری کند که تلورانس قطعات آن کوچکتر از اندازه یک گلبول قرمز باشد! یکی از بهترین مثالها درباره دقت کار بنتلی به میللنگ پیشرانه ۱۲ سیلندر ۶ لیتری بنتلی مربوط میشود که پیشرفتهترین ۱۲ سیلندر دنیا بوده و از شیارهایی برخوردار است که میتواند نواری میکروسکوپی از روغن را نگه دارند.
مهندسان این خودروساز از پرتومتر دقیقی برای تائید اینکه شیارهای پیشرانه تلورانس مناسب را دارند استفاده میکنند. این امر باعث میشود پیشرانه ۱۲ سیلندر بنتلی همان قدرت و دوام مورد انتظار مشتریان را داشته باشد.
استاکدیل میگوید:
ما ابزاری برای اندازهگیری همهچیز از چرم گرفته تا سطح سیلندر و… را داریم.
پس از اندازهگیری هر قطعه بهصورت جداگانه، آنها دوباره به عنوان زیرمجموعهها اندازهگیری شده و این روند هر بار تا زمان تکمیل و اتمام کار تولید خودرو انجام میشود.
تنها قطعات جدا نیستند که بهطور دقیق بررسی میشوند زیرا کل خودروها نیز تحت دقیقترین کنترلها قرار میگیرند. این دپارتمان دارای خودروهای معیار مکعبی هستند که به عنوان الگویی در برابر قطعات پانل و کابین خودرو عمل میکنند. این معیارها باعث میشوند هر میلیمتر بدنه خودرو اسکن شود و بنابراین نقشه کامل و دقیقی از خودرو به دست آید.
مدیر بخش اندازهگیری بنتلی میگوید:
“تصور کنید مشکلی در مرحله پیشتولیدی وجود داشته و فاصله بین جلوپنجره و کاپوت کمی زیاد از حد است. آیا این مشکل به جلوپنجره مربوط است یا کاپوت؟ معیارهای مکعبی پاسخ را ارائه میکنند زیرا به منظور ارائه ابعاد دقیق دادهها ساخته شدهاند.
متریالی همچون چرم را نمیتوان با برخی ابزارآلات اندازه گرفت زیرا لمس سطوح باعث خراب شدن کار خواهند شد. در چنین مواردی از یک اسکنر لیزری اپتیکال استفاده میشود.
این دپارتمان که باید دمای پایدار ۲۰ درجه سلسیوس داشته باشد هرگز توسط مشتریان یا بازدیدکنندگان از کمپانی دیده نشده و بنابراین کارکنان تیم مترولوژی بنتلی را به قهرمانان پنهان در تولید چنین محصولات نابی تبدیل کرده است.
محمد
۲۵ فروردین ۱۳۹۹کو حالا تا برسن به سطح کنترل کیفی سایپا و ایرانخودرو!
s.h
۲۵ فروردین ۱۳۹۹واقعا هیچ گرانی و ارزانی بی حکمت نیست بلاخره فرق بین یه فلایینگ و مثلا سری هفت اینجا مشخص میشه
ما مو میبینیم اونا پیچش مو برای همینه انقدر دلنواز مونتاژ میشند میل اون اس 65 کوپه مرسدس که همین پدال گذاشته بود مونتاژ کاپوت فقط 13 ساعت طول کشیده بود اونم فقط برای تنظیم
Hamidreza
۲۵ فروردین ۱۳۹۹یکی میگفت ماشینای انگلیسی بی کیفیتن نمی دونم حالا کجاست…
چقدر ریزه کاری خدا….
چقدر عکس آخر زیباست …
Reza.M
۲۵ فروردین ۱۳۹۹این از گیربکسش تا اون ارم پرچم بریتانیا ک روی گلگیره جلوش هست رو ایودی المان تولید و مونتاژ میکنه….انگلیسی کجا بود دیگه؟؟؟
Enzo
۲۵ فروردین ۱۳۹۹چندین سال پیش یه پژو از ایران لگن خودرو گرفته بودم موقع تحویل دربها کامل بسته نمیشد . ضبط از جاش زده بود بیرون سوکت باطری لق بوده جرقه میزد کاپوت عقب خوب بسته نمیشد . لاستیکشاش از بس تو انبار مونده بود بقلاش ترکهای ریز داشت.به خودم فحش میدادم که چرا پولمو برا این آشغال دور ریختم
ناشناس
۲۵ فروردین ۱۳۹۹خب عزیز من اگه پژو نمیخریدی مجبور بودی پولتو برای یه آشغال دیگه دور بریزی. در کل اینجا محکومی به خرید آشغال و گزینه دیگه ای نداری.
حسین دهمرد
۲۵ فروردین ۱۳۹۹دیگه انقدر وسواسم زیادیه. بنظرم وسواس درحد مرسدس اس پونصد یا پورشه پانامرا کافیه. الان شما تو هرکدوم از این ماشینا بشینی چه بنز چه پورشه چه بنتلی فک نکنم بتونید تفاوت کیفیت رو حس کنین چون همشون در حد اعلا وسواس دارن. مثه اینه که تو یه گوشی شیش اینچی به جای full hd از رزولوشن 4k استفاده کنی. درسته بهتره ولی تو استفاده کاربر تاثیر آنچنانی نداره
Moein
۲۵ فروردین ۱۳۹۹عزیزم همین طرز تفکر امثال شما تو این ممکلت جاریه که وضعمون شده این
بهتر و پیشرفته تر رو از خودمون دریغ میکنیم چون فکر میکنیم همینی که داریم و دیدیم دیگه کافیه
در حالیکه همین معیارهای کوچیک تفاوتها رو رقم میزنه که یکی میشه بنتلی یکی میشه اس کلاس
حسین دهمرد
۲۵ فروردین ۱۳۹۹یه جوری میگی تفکر امثال شما که انگار پراید رو مثال زدم این بنتلی هم زیر مجموعه همون فولکسه پورشه هم همینقدر دقیق کار میکنه قیمت بیشتر بنتلی بخاطر برندش هست. تو این سطح انقدر امکانات به هم نزدیکه که فقط بحث سلیقه س.
بهراد
۲۵ فروردین ۱۳۹۹پراید هم ماشین خوبیه راه میره تازه دوگانه سوزم هست پس چه کاریه بیایم اس کلاس و رولزرویس بسازیم؟
ماشین داخل کشور تولید میشه پس نیاز نداریم از اجنبی حلبی بخریم.
اینترنت فورجی کافیه علتش چیه 5G بیاریم؟
کشور های دیگه بیکارن و خوشی زده زیر دلشون اینکارارو انجام میدن.ما همینی که هستیم خوبیم.
نه دوست عزیز هیچوقت کافی نیس، ساخته ی دست بشر همیشه ناقصه و همیشه باید در حال تکامل باشه تا رفاه بشر تامین بشه.
همه اینارو تو همین جهان میشه دید چون ذات طبیعت پیشرفته
حسین دهمرد
۲۵ فروردین ۱۳۹۹پراید خیلی وقته خز شده کسی که پراید رو با پدر خودروسازی جهان مقایسه میکنه دیگه تکلیفش مشخصه .برو دوباره بخون چیو با چی مقایسه کردم.الان اگه نشان بنز یک میلیمتر تلورانس داشته باشه میتونی با چشم تشخیص بدی؟ یه مثال بزنم. فرضا اگه حقوقت چهار میلیون باشه و برای سال جدید دولت صدهزار تومن به حقوقت اضافه کنه به نظرت چقدر تو زندگی جلو افتادی؟
بهراد
۲۶ فروردین ۱۳۹۹مثلا آرمو جابجا کنن از فردا بقیه بخش ها هم دقتشونو میارن پایین اگه با آمار و مدلسازی آشنایی داشته باشی، یک میلیمتر تلورانس در آخر باعث اختلاف فاحش تو نتیجه میشه.
فقط کافیه یک میلیمتر فیلر شمع بیشتر یا کمتر باشه ببین چه اتفاقی ممکنه بیوفته،یا کوئل ذوب میشه یا اصلا ماشین راه نمیره.یا یک میلیمتر ماژول LED چراغ جلو عقب یا بالا پایین بشه نور کافی تابیده نمیشه یا چشم راننده جلویی در میاد.اینجوریه که پراید کنار ماشینای روز پشمم محسوب نمیشه!
شاید به چشم دیده نشه ولی بخاطر همین دقیق و لوکس بودنه که مثلا رولکس تو کل جهان نامدار شده.دولتم دستش درد نکنه حقوق معلم هارو آخرین بار 50% افزایش دادکه نزدیک 30 هزار تومن به حقوق معلمان افزوده شد و چون بعد اولین افزایش، کارانه کسر میکنن یه مقداریم از حقوق قبلی کمترش کردن و بخاطر کارای حسابداری و خزانه هر سال حقوق فروردینو 5 اردبهشت به بعد میدن.یعنی هنو ندادن که بخوان افزایشش بدن.دی:
Khosrow
۲۵ فروردین ۱۳۹۹عزیزان بنتلی ساز نمیدونن این میکرون کاری با 4 تا گاز و شتاب و تغییر دمای هوا و سبک رانندگی و زندگی از بین میره؟ / از چیزی گفتی که مطلق نیست مگر تو خلا ..
ایلیا
۲۵ فروردین ۱۳۹۹همون روز اول توی نمایندگی وقتی سوییچ رو دست میگیری و میری سمت ماشین از هزینه ای که کردی لذت میبری
Hamidreza
۲۵ فروردین ۱۳۹۹نه شما میدونی …
دقیقا فردی که ازش حرف میزدما اومد …
Khosrow
۲۵ فروردین ۱۳۹۹برادر – چرا ردیف اخر نشستی شما ..
Hamidreza
۲۵ فروردین ۱۳۹۹فقط عزیزان بنتلی ساز یه چیزو فراموش کردند ؛ ماشینشون بوی عطر چرم نمیده!
Khosrow
۲۵ فروردین ۱۳۹۹مدارس باز میشه باز – شما هم میری سر درس و مشقت / بوی عطر چرم؟ ?? ..