فروش محصولات بنتلی نیز همانند دیگر خودروسازان تحت تأثیر همهگیری کرونا قرار گرفته اما نمیتوان تلاشهای این برند بریتانیایی را زیر سؤال برد. ما قبلاً شاهد معرفی نسلهای جدید کانتیننتال GT و فلایینگ اسپور پرچمدار در یک سال اخیر بودهایم و حالا نوبت به شاسیبلند بنتایگا رسیده تا بهروزرسانی قابلتوجهی را تجربه کند.
ما با بنتایگای فیس لیفت روبرو هستیم و احتمالاً توجهات بیشتری به این خودرو جلب خواهد شد زیرا مدل قبل از فیس لیفت تا حدی پیش پا افتاده جلوه میکرد. تغییرات بنتایگا در بدنه به خوبی دیده میشوند. نمای جلو همچنان به عنوان یک بنتلی قابلشناسایی بوده اما در عقب تغییرات بیشتری به ویژه در چراغها رخ داده است.
البته مشتریان تصمیم خواهند گرفت که ظاهر این خودرو را دوست داشته باشند یا خیر اما از نظر ما نمای عقب خودرو تر و تمیزتر از قبل به نظر میرسد. نمای جلو که دارای چراغهای جدید و جلوپنجره بزرگتر و سرراستتر است همچنان با عنوان باابهت توصیف میشود.
اما چیزی که خیلی تغییر نکرده بخش قوای محرکه است به گونهای که بنتایگا فیس لیفت همچنان از پلتفرم MLB Evo گروه فولکسواگن استفاده کرده است. این معماری در خودروهایی همچون آئودی Q7، پورشه کاین و فولکسواگن توارگ نیز دیده میشود. البته فاصله بین چرخ های عقب بنتایگا ۲۰ میلیمتر بیشتر شده تا پاسخ بهتری برای سیستم فرمان حاصل شود.
تنها پیشرانه در دسترس برای این شاسیبلند لوکس در زمان عرضه نیروگاه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربویی است که اساساً تغییری نداشته و بنابراین قدرت ۵۴۲ اسب بخاری تولید کرده و باعث ارائه شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۴.۵ ثانیهای میشود. این خودرو بهصورت استاندارد از گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک و سیستم چهار چرخ محرک سود میبرد. دیگر نسخههای برنامه ریزی شده نیز شامل بنتایگا اسپید میباشد که از پیشرانه ۱۲ سیلندر ۶ لیتری استفاده خواهد کرد. همچنین نسخه ۶ سیلندر پلاگین هیبریدی بنتایگا فیس لیفت نیز در ادامه تولید خواهد شد.
خبر خوب اینکه خودروی موردبحث در جاده همچنان کوچکتر از آنچه واقعاً هست حس میشود. پیشرانه ۸ سیلندر سرزنده بوده و گشتاور زیادی را در دورهای پایین ارائه میکند. وقتی خودرو را تحتفشار بگذارید شاهد شتاب گیری سریع آن خواهید بود و سریعاً به سرعتهای بالا خواهید رسید. گیربکس هم به اندازه کافی هوشمند بوده و در زمان مناسب میفهمد که چه زمانی عجله دارید و چه زمانی خواهان رانندگی ریلکس میباشید.
ما حدس میزنیم ترکیب این پیشرانه و گیربکس بهترین ترکیب در خانواده بنتایگا خواهد بود. قوای محرکه کوچکتر در دماغه پایداری بهتری ایجاد کرده و فاقد وزن بالای پیشرانه ۱۲ سیلندر یا پیچیدگی قوای محرکه ۶ سیلندر پلاگین هیبریدی بوده و به سیستم تعلیق هم اجازه میدهد چابکی خوبی داشته باشد.
سواری خودرو در کل عالی بوده و دستاندازهای بزرگ به راحتی ناپدید میشوند. البته در برخی موارد شاهد انتقال برخی لرزشها به فرمان و شاسی خواهید بود.
این خودرو را همچنان میتوان بهصورت ۴، ۵ و ۷ نفره سفارش داد. همچنین از نظر شخصیسازی کابین نیز تقریباً محدودیتی وجود ندارد. اینجاست که جادوی بنتلی نمایان میشود زیرا آپشن های زیادی وجود دارد. در کابین بنتایگا خبری از پلاستیکهای ارزانقیمت نبوده و جایجای آن با بهترین چرمها پوشانده شده است. آلومینیوم برس خورده موجود در خودروی ما نیز ظاهر بسیار جذابی داشت.
سرنشینان ردیف دوم خودرو از نظر فضا نیز کمبودی نخواهند داشت. فضای پای عقب به لطف طراحی جدید صندلیها بهتر از قبل شده است.
این یک فیس لیفت ارزشمند و لازم برای بنتلی بنتایگا بوده است هرچند پیشرانه ۸ سیلندر تغییر نیافته همچنان یکی از کلیدیترین جنبههای جذابیت این شاسیبلند محسوب میشود. البته نقطه تمایز واقعی بنتایگا در مقایسه با دیگر خودروهای همخانواده به ویژگیهای خاص و سطح هنرمندی بریتانیاییها در کابین مربوط میشود. خریداران باید تصمیم بگیرند که آیا این جزئیات ارزش اضافه پرداخت نسبت به خودرویی همچون پورشه کاین را دارد یا خیر.
مشخصات بنتلی بنتایگا ۸ سیلندر
- قیمت: 146700 پوند
- پیشرانه: 8 سیلندر ۴ لیتری توئین توربوی بنزینی
- قدرت/گشتاور: 542 اسب بخار/۷۷۰ نیوتون متر
- گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 4.۵ ثانیه
- حداکثر سرعت: 290 کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: 13.۳ لیتر در هر صد کیلومتر
آرمان
۳۰ مرداد ۱۳۹۹به نظر من که پشتش قشنگ تر از قبل شده
Regrafan
۳۰ مرداد ۱۳۹۹بنظرم پشتش شبیه به هیوندا و کیا شده
آرمان
۳۰ مرداد ۱۳۹۹اقا دیگه این کپی از کانتیننتال خودشه
توروخدا دیگه طرح های بنتلی رو ربط به کره ای ها ندید!!
بی ریا
۳۰ مرداد ۱۳۹۹پورشه کاین بزک کرده
??????????????????????????
♤ANGUS_812♤
۳۰ مرداد ۱۳۹۹شما پورشه کاین بخر
اینو نخریاااااا کلاه سرت میره
Hussein
۳۰ مرداد ۱۳۹۹من به شخصه عاشق داشبورد،چراغ،و صندلی های برند بنتلی هستم واقعا خیلی زیبا هستن مثل یه شاهکار و یه هنر میمونن
این برند از این چند لحاظ صاحب سبک هس و هیچ شرکتی رو دستش نمیزنه لامصب
WORTH
۳۰ مرداد ۱۳۹۹من اصلاً فلسفهی این پستهای (تجربه رانندگی با …) رو متوجه نمیشم.
آخه شما رو چه به این حرفها؟ همون پرایدت رو برون?
Hamidreza
۳۰ مرداد ۱۳۹۹اول اینکه درست حرف بزن
اگه یکم چشمات رو باز کنی متوجه میشی آقای احمدزاده زحمت کشیدند و مطلب اتواکسپرس رو ترجمه کردند
مجله ی اتواکسپرس با در اختیار گرفتن یک دستگاه مثلا بنتایگا ویژگی های مختلفش رو بررسی میکنه و یه نتیجه میگیره! ی توضیحاتی هم درباره خودرو داده میشه!
حالا دیگه اینم متوجه نمیشی بحث دیگه ایه!
شاهین
۳۰ مرداد ۱۳۹۹ممنونم حمیدرضا جان
جدای از اینکه پراید سوار شدن خیلی شرف داره به برخی افراد معلوم الحال، برخی افراد حتی همین پراید رو هم ندارن بعد میان اینجا حرف های بی ارزش میزنن.
خلاصه اینکه از این دست نظرات خیلی زیاد بوده و خواهد بود. ما کار خودمون رو انجام میدیم و به دنبال جلب نظر دوستان عزیز هستیم.
ممنون که همراه ما هستید ارادتمندم
WORTH
۳۰ مرداد ۱۳۹۹الان تو ایران اینجا کسی میتونی همچین چیزهایی ابتیاع کنه و سوار بشه؟
اصلاً میشه این چیزها رو وارد کرد؟؟
چیزی که مجلات خارجی مینویسن درباره خودشونه،اونها میتونن بگیرن سوار بشن حالش رو ببرن.
ما چی؟ اینجا چی؟
قصدم اصلاً توهین به نویسنده این مطلب نیست،منظور اینکه اینجا ایرانه حاجی،بیدار شو و به خودت بیا…
در خانه اگر کس است،یک حرف بس است
MehdiTurbo
۳۱ مرداد ۱۳۹۹نه ببین worth داداش میدونم تازه اومدی و میدونم دیدن این خودروها که تو ایران نیست و نمیشه خرید غم داره مخصوصن تو این اوضاع که کره ایها قیمتی ۳ برابر ۲ سال پیش المانیا دارند
ولی تو این ۳ ساله و همیشه پدال از پورشه و بنتلی و رولزرویس مطلب میزاره و مجله خودرویی خودروهایی که تو ایران یا نیستند یا اگه تا ۳ سال پیش میشد خرید الان دیگه سخت شده
ولی این فلسفه وجود پدال بنتلی که هیچ ما تجربه رانندگی با شبرون و اوروسم داریم.
شاهین
۳۱ مرداد ۱۳۹۹قرار نیست چون دستمون بهشون نمیرسه کلا قیدشونو بزنیم و از تکنولوژی روز آگاه نباشیم، همین.
Hamidreza
۳۱ مرداد ۱۳۹۹خواهش میکنم آقا شاهین
انجام وظیفه بود.
به شخصه بیش از ده سال پراید سوار شدم و این رو مایه ننگ یا سر افکندگی نمی دونم ! آقا پراید سوار شدم دزدی نکردم! این اشتباه من نبود ک پراید سوار میشدم اشتباه مسئولین بود که کشور رو به این سمت کشاندند…
در ضمن آره مجلات خارجی به اون خودرو ها دسترسی دارند و ما نداریم ….
پس ما باید چیکار کنم؟ هر روز پارس تیو فایو رو تست کنیم؟ یا لیفان های موجود در بازار رو؟ به هر حال همین بنتلی عاشقانی تو سایت داره و آدم حتی با دیدن تصاویر و خواندن ویژگی هاش لذت میبره …
حالا شما برو مطلب همون خودرو های توی ایران رو مطالعه کن اگه قصد داری فقط به اونا برسی!
حسین دهمرد
۳۱ مرداد ۱۳۹۹داش شاهین میبینی با کیا شدیم هشتاد میلیون؟ انگار اسلحه گرفتی درش گفتی یالا برو توسایت. یالا برو پست ماشینای لوکسو باز کن. لا اله الا الله
Ahmet
۳۰ مرداد ۱۳۹۹بنتلی اصلا بلد نیست چراغ پشتی بسازه اون از چراغای زشت قدیمی اینم از اینا
MehdiTurbo
۳۱ مرداد ۱۳۹۹درمورد سدان نه ولی درمورد شاسی بلنداش اره چراغای پشتیش تو شاسی بلندا خوب نبود و نمیشه چراغ سدان انداخت رو شاسی به نظرم تنها عیب این ماشین
حسین
۳۱ مرداد ۱۳۹۹درود به همه این نظر شخصی خودمه(در کل خودروی خوبیه هم از لحاظ طراحی و هم از لحاظ قوای محرکه البته قیمتش برای ما زیاده)در آخر میتونم بگم علی برکت الله.
Hadi
۳۱ مرداد ۱۳۹۹خیلی اصیل و با ابهته…
Mf1
۳۱ مرداد ۱۳۹۹بنتلی زیرمجموعهی فولکسواگن است و همانطورکه همه میدانیم، فولکسواگن (در زبان آلمانی) یعنی «خودرو مردم»؛ دلیل دوم هم اینکه، من در منطقهای که زندگی میکنم، همهی مردم بالگرد دارند؛ پس بنتلی کنتیننتال GT V8 خودرو مردم است. البته یک دلیل منطقیتر هم برای این انتخاب دارم. وقتی خودروها را بررسی میکنم و قیمت و ارزش نهایی را در نظر میگیرم، دربارهی بنتلی شگفتزده میشوم. باورنکردنی است که خودرو بنتلی با این همه کیفیت و امکانات، چنین قیمت ارزانی دارد. محصولات بنتلی همیشه ارزانتر از قیمت موردانتظار هستند؛ بهویژه وقتی داخل کابین مینشینید، خودروهای بسیار ویژهای هستند بقول جرمی کلارسون
R
۳۱ مرداد ۱۳۹۹ظاهرش که زشته فیس لفت هم که هیچ فرقی نکرده همون چراغای گرد فقط داخلش خوبه