با بازنشسته شدن بنتلی مولسان، نقش پرچمدار بودن به نسل جدید فلایینگ اسپور سپرده شده است. این خودرو اولین بار ۱۵ سال پیش عرضه شد و اکثر افراد آن را به عنوان نسخه درازتر و کاربردیتر از کانتیننتال کوپه در نظر میگیرند؛ و البته همهچیز به این مورد ختم نمیشود.
اما اوضاع چقدر تغییر کرده است. سومین نسل فلایینگ اسپور شاید ظریفترین بنتلی کنونی باشد و قطعاً تکتک ۱۶۸ هزار پوندی که برای آن پرداخت میشود ارزشش را دارد.
کلید جذابیت بصری این خودرو به تناسبات جدیدش مربوط میشود. بنتلی ۱۳۰ میلیمتر به فاصله بین محوری فلایینگ اسپور جدید افزوده و حالا آن را به ۳۱۹۴ میلیمتر رسانده است. همچنین اکسلهای جلو و عقب بیشترین فاصله ممکن از یکدیگر را گرفتهاند تا ظاهری اسپرتتر ایجاد شود. قطعاً طراحان بنتلی کار خود را به خوبی انجام دادهاند.
دستیابی به چنین تناسباتی به لطف استفاده از پلتفرم MSB گروه فولکسواگن میسر شده پلتفرمی که در محصولات سطح بالایی همچون پورشه پانامرا و بنتلی کانتیننتال GT هم بکار رفته است.
با توجه به اینکه فلایینگ اسپور برادر بزرگ محصولات بنتلی است بنابراین تنها پیشرانه در دسترس برای آن از نوع ۱۲ سیلندر ۶ لیتری است. این نیروگاه دستساز قدرت ۶۲۶ اسب بخاری و گشتاور ۹۰۰ نیوتون متری تولید میکند و باعث میشود این کشتی لوکس زمینی در عرض ۳.۷ ثانیه از سکون به تندی ۱۰۰ کیلومتر در ساعت رسیده و سقف سرعت ۳۳۳ کیلومتر در ساعت را ثبت کند.
علیرغم این ارقام، اولین چیزی که توجه شما را به خود جلب میکند پرفورمنس نیست بلکه آرامش و حس اطمینان خاطری است که بنتلی ارائه میکند. پیشرانه ۱۲ سیلندر ۶ لیتری موجود زمانی که به دمای ایده آل برسد صدای کمتری تولید کرده و در باقی زمانها نیز ماهیت متین و نرم خود را حفظ میکند.
از سرعت ۵۰ کیلومتر به بعد تقریباً صدایی از پیشرانه به گوش نمیرسد. یکی از دلایل این موضوع به تکنولوژی هوشمند غیرفعال سازی سیلندر مربوط میشود که در مواقع مناسب ۶ سیلندر را از مدار خارج میکند. البته این به معنی مصرف سوخت کمتر نیست زیرا فلایینگ اسپور در تستها هرگز نتوانست مصرف سوخت بهتری از ۱۴ لیتر در هر صد کیلومتر را ثبت کند. حداقل باک سوخت ۹۰ لیتری خودرو باعث اطمینان خاطر مالک از طی مسافت های طولانی خواهد شد.
با وزن حدود ۲۵۰۰ کیلوگرمی، فلایینگ اسپور حقیقتاً بوکسوری سنگینوزن است؛ اما اکثر اوقات این خودرو تلاش قابلتوجهی در کنترل وزن خود کرده و کیفیت سواری فوقالعادهای را ارائه میکند. اگر نقطهضعفی وجود داشته باشد به سواری خودرو در سرعت پایین مربوط میشود که قطعاً رینگهای ۲۲ اینچی نیز روی این موضوع تأثیر دارند. خودرو در مواجهه با دستاندازها کمی بیش از انتظار عصبی میشود؛ اما زمانی که وارد بزرگراه شوید همهچیز را فراموش خواهید کرد.
وجود چندین حالت رانندگی به شما اجازه میدهد تنظیمات سواری، فرمان، پدال گاز و… را تغییر دهید. همچنین تنظیمات پیشفرض اسپورت و کامفورت نیز وجود دارند؛ اما خود بنتلی کار زیادی برای انتخاب حالت سواری به نام “حالت بنتلی” انجام داده است. در این حالت خودرو بهترین هماهنگی از نظر توازن و سرعت را خواهد داشت؛ و دلیلی برای رد کردن این تلاشها وجود ندارد.
اگرچه فلایینگ اسپور خودرویی نیست که شما را به رانندگی اسپورت تشویق کند اما حرفهای زیادی برای گفتن وجود دارد. کافی است پدال سمت راست را فشار داده و کوهی از گشتاور شما را به صندلی فشار دهد. این خودرو به حدی سریع است که شما را در برابر سدان های قلدری همچون ب ام و M5 یا مرسدس-ای ام جی E63 شرمنده نکند.
با ورود به جادهای پرپیچوخم از اینکه فلایینگ اسپور چنین چابکیای دارد تعجب خواهید کرد. خودرو به خوبی از تمامی تکنولوژیهای موجود استفاده میکند. فرمان پذیری چرخ های عقب باعث شدهاند این خودرو در سرعتهای پایینتر چابکتر بوده و سیستم الکتریکی ۴۸ ولت نیز میلههای ضد لغزش را سفت تر کردن و تکان های بدنه را تقریباً حذف میکند.
بهترین موضوع اینکه این تکنولوژی حس مصنوعی ندارد. فلایینگ اسپورت یک خودروی فوقالعاده برای سواری در هر سرعتی است.
وجود سیستم فرمان پذیری چرخ های عقب باعث شده این سدان ۵.۳ متری در خیابانهای شلوغ عصبی کننده نباشد.
راندن فلایینگ اسپور به حد کافی تجربه لذت بخشی است اما اگر دوستان خود را نیز همراه کنید تجربه بهتری هم خواهید داشت. تقریباً تمامی بخشهای کابین این خودرو با بهترین چرم و چوب موجود پوشانده شده است. موضوع جالب اینکه تمامی قطعات چوبی موجود در هر فلایینگ اسپور دقیقاً از یک درخت گرفته شدهاند و این موضوع میزان توجه به جزئیات را نشان میدهد.
پکیج اطلاعات سرگرمی صندلی عقب که یک آپشن ۵۷۷۵ پوندی است باعث اضافه شدن دو صفحهنمایش به پشتسریها شده و سرنشینان با استفاده از آنها میتوانند به فیلم نگاه کرده، در اینترنت به گشتوگذار بپردازند یا بازی کنند. سیستم استریوی Naim هم آپشنی ۶۵۹۵ پوندی بوده و خودرو را به یک سینمای متحرک تبدیل میکند.
نسل جدید بنتلی فلایینگ اسپور صنعتگری کلاس جهانی، پرفورمنسی قابلتوجه و اشرافیت و استایلی فوقالعاده را ارائه میکند. سواری و هندلینگ آن نیز برای چنین خودروی بزرگی برجسته بوده و میزان لوکس بودن کابین و توجه به جزئیات نیز نشان دهنده میزان تبحر بنتلی در تولید چنین محصولی است. این خودرو نقص بسیار کمی داشته و محصولی فوقالعاده دوستداشتنی است.
مشخصات بنتلی فلایینگ اسپور
- قیمت: 168300 پوند
- پیشرانه: 12 سیلندر ۶ لیتری توئین توربوی بنزینی
- قدرت/گشتاور: 626 اسب بخار/۹۰۰ نیوتون متر
- گیربکس: 8 سرعته دوکلاچه اتوماتیک، چهار چرخ محرک
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 3.۷ ثانیه
- حداکثر سرعت: 333 کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: 14.۸ لیتر در هر صد کیلومتر
مهدی
۱۹ مرداد ۱۳۹۹طراحی داخلشو از بنز، بی ام و و رولزرویس بیشتر دوست دارم!
حسین
۲۱ مرداد ۱۳۹۹بنز و بی ام و که اصلا کلاس کارشون فرق داره ولی رولزرویس یه چیز دیگه س بیایین اینا قبول کنیم رولز رویس یکی دو سر و گردن از بنتلی سر ترِ
خدایی فکر نکنم بین این و رولزرویس دو دل بشم و قطعا رولز رویس را انتخاب میکنم . حداقل برا من اینجوریه
و این اصلا این نیست که بخام بنتلی را کم جلوه بدم . نه
فقط انتخاب بین عالی و عالی ترِ
Peyman56
۱۹ مرداد ۱۳۹۹همیشه به شدت عاشق بنتلی بودم.طراحی داخلی و خارجیش واقعا اغوا کنندست.مخصوصا مدل فلایبنگ اسپور با اون چوب دو رنگ و پنل ال سی دی که چرخانه و به ساعت کلاسیک تبدیل میشه.میدونم رولز رویس هم تکنولوژی پیشرفته داره هم پر فروش تره.ولی من واقعا عاشق بنتلیم.
ممد ژانگولر
۱۹ مرداد ۱۳۹۹آدم دلش نمیاد تو این ماشین تخمه بخوره ?
" Swedish Arrogant Tiger "
۱۹ مرداد ۱۳۹۹اتفاقا باید بشینی توش با خیال راحت تخمه بخوری و از زندگی لذت ببری…
AMG///
۱۹ مرداد ۱۳۹۹فک کنین
آدم سنش بالا باشه و بخواد زندگی کنه بره اینو بگیره
بخدا الماسه
من تو این مواقع همیشه بنزو ترجیع میدادم اما الان……
میگم صددرصد بنتلی
آدم اگه پولدار باشه و عشق ماشین
باید حتما از بنتلی و بنز کلکسیون بزنه
اگه نزنه یعنی زندگی نکرده
این ماشین فوقالعادس
هرکی از این خوشش نیاد یعنی دیگه خیلی بی سلیقس
این ماشین همه جاش بی نظیره
??Bentley??
" Swedish Arrogant Tiger "
۱۹ مرداد ۱۳۹۹آقا سیستم لایک و دیس لایک چرا اینطوری شده؟!
AMG///
۱۹ مرداد ۱۳۹۹آره خیلی ضایع شده
لطفا مثل قبلش کنین
??????????????????
Hamidreza
۱۹ مرداد ۱۳۹۹خیر
سیستم قدیمی مشکل داشته و ی پلاگین جدید جایگزین شده
واسه همین ی مقدار متفاوته
اینم هنوز تو تسته که مشخص بشه درست کار میکنهه یا نه
خب بریم سراغ این ماشین
واقعا از نظر طراحی از بنز و بی ام و ها و …. جدید سر ترع ! کاملا بی عیب و نقص ؛ ی ماشین کامل ؛ شیک ؛ با اصالت و سریع
دیگع واقعا چی میخواید بهتر از این
به راستی تک تک ۱۶۸ هزار پوندی ک برای خریدش هزینه میشه ارزشش رو داره …
امیدوارم ی رپزی نصیب هر کی ک طالبشه بشه
شو خوش
سردبیر
۱۹ مرداد ۱۳۹۹درود. پلاگین قبلی لایک که استفاده می کردیم به علت مشکل با سرورهای ایران ناچارا تغیر یافته. از همه دوستان و کاربران بابت مشکلات پیش آمده پوزش می خواهیم.
AMG///
۱۹ مرداد ۱۳۹۹درود.لطفا حداقل یکم بزرگترش کنید
با تشکر
AMG///
بی ریا
۱۹ مرداد ۱۳۹۹بنتلی برندی هست که همیشه زیرسایه رولزرویس بوده نمونه اش پایان تولید مولسان بود متاسفانه
نمیدونم چرا ولی به نظر من ازنظر لوکس بودن و اشرافیت هیچی کمتر از رولزرویس نداره حالا شاید رولزرویس اسم درکرده
پارسا
۱۹ مرداد ۱۳۹۹عاااااااالی
منتظر رقابت بین این و میباخ نسل جدید هستم
مهدی
۱۹ مرداد ۱۳۹۹الان فرق این با قبلیاش و چند سال پیشش چیه؟
Ho3ein
۱۹ مرداد ۱۳۹۹من واقعا عاشق صندلی ها و داشبورد و چراغ ماشین های شرکت بنتلی هستم
لامصب رو چراغ و داشبورد و صندلی هاش این قدر با جزئیات کار میکنه
که خود این قسمت ها باید یه کمپانی جدا باشن
Soli
۱۹ مرداد ۱۳۹۹من شخصا ترجیح میدم یه ال نود داشته باشم…..
نه اشتباه فکر کردی!!!
این بخاطر این نیست که من خل باشم
بخاطر اینه که بر فرض هم اینو خریدی
یذره نباید کج بشینی چون همه جاش پر متریال گرون قیمته و نگاش کنی خراب میشه
این مثل یک اثر هنری میمونه
مثل یه مجسمه گرون قیمت
باید نگاهش کنی فقط
هیچکس نشیمن گاه مبارکشو دلش نمیاد بزاره رو این
حداقل من.
Joker
۱۹ مرداد ۱۳۹۹عجب،(هیچکس نشیمن گاه مبارکشو دلش نمیاد بزاره رو این، نگاش کنی خراب میشه؟!!)لابد کسایی که اینو میخرن با سر میشینن رو صندلی و با نشیمنگاه مبارک رانندگی میکنن?
چه میشود گفت:هِچ…
Soli
۱۹ مرداد ۱۳۹۹دوباره بخون به امید اینکه شاید متوجه بشی منظورمو جوکر (البته اکثر جوکر ها بچه های ۱۲تا۱۵ سال هستن که احساس جوکری دارن)
ماکان
۱۹ مرداد ۱۳۹۹سلام . خدا کنه این ماشین هرچه سریعتر وارد ایران هم بشود .
Hamidreza
۲۰ مرداد ۱۳۹۹سلام
یعنی اگر وارد ایران بشود شما میتوانی یک عدد از انها را با قیمت بالا خریداری نمایی؟! فکر نمی کنم وارد بشود
حجم ک بالای ۲۵۰۰ سی سی است ؛ خودرو هم تو چشم و لوکس حساب میشود ؛ به تنهایی چندین میلیارد قیمت دارد ؛ حالا گمرکش بماند …
حالا میرم سراغ گرفتاری ها …
عه این ها نمی خوان ملت یکم آرامش داشته باشن
بابا بنتلی نخواستیم ؛ اصلا شما و آقازاده ها تون سوارش شید! دیگه ما باس بتونیم ک ی کمری جدید بخریم که ! عه چ وضعشه هر چی هم مونده ک دیگه دیپلمات ها و خودشون سوار میشن ! آخه شما سال ۵۷ ک با الاغ اینور اونور میرفتین یهو کشور رسید بهتون با بنز میرید اینور اونور؟! هعی … لاقل این بنز سواریتون در انحصار خودتون نباشه عه عه عه بزارید ملت ی ماشین ۲۰ هزار دلاری رو راحت بخرن !!!
یخچال مزخرف اسنوا شده ۵۰ تومن !!! همممم
یه یخچال کم بود ک اونم اضافه شد
ی کارگر چند ده سال باید کارکنه ک یه پراید ؛ ببخشید یخچال بخره؟!!!
ارشیاsvj
۱۹ مرداد ۱۳۹۹زیبا و ارامش بخشه…
فری
۱۹ مرداد ۱۳۹۹ماشین پیرمردا
Mercede kaviani
۲۰ مرداد ۱۳۹۹قیمت ومصرف سوخت فوق العاده مناسب
Hadi
۲۰ مرداد ۱۳۹۹لوکس ترین،راحت ترین،سربع ترین، بهترین…
soroush.p
۹ مهر ۱۳۹۹جایی هست که بنتلی چیزی کم گذاشته باشه تو این مدل ؟
معلومه که نه بینظیره
میثم
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰من عاشق اتومبیل های انگلیسی خصوصاً بنتلی و استون مارتین هستم،واقعا طراحی بسیار خاص و زیبایی دارن
میثم
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰متاسفانه در کشور ایران به خاطر اینکه ماشینهای بسیار بی کیفیت و بی ارزش مانند پراید و غیره فروش بره،جلوی واردات این ماشین ها با سیاست های کثیف گرفته میشود،ایران پر شده از اجناس کپی و اشغال چینی