خریداران بالقوه یک بنتلی نگرانی خاصی درباره قیمت محصولات این برند نخواهند داشت؛ اما عرضه کانتیننتال GT هشت سیلندر در بریتانیا باعث میشود خریداران ۱۰ هزار پوند را در جیب خود نگه داشته و به مدل پرچمدار ۱۲ سیلندر فکر نکنند. با قیمت ۱۵۱۸۰۰ پوندی، این خودرو اصلاً ارزان نیست اما خب ارزانترین عضو خانواده کانتیننتال محسوب میشود.
بجای نیروگاه ۱۲ سیلندر ۶ لیتری ۶۲۶ اسب بخاری، یک پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربوی ۵۴۲ اسبی در بطن کانتیننتال GT قرار گرفته است. این پیشرانه کاملاً آشناست زیرا در سایر محصولات گروه فولکسواگن همچون پورشه پانامرا توربو، لامبورگینی اوروس و آئودی RS6 نیز بکار رفته است. نیروگاه یاد شده در بنتلی با یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک و سیستم چهار چرخ محرک تطبیقی همکاری میکند.
علیرغم حجم و تعداد سیلندرهای کمتر، پیشرانه ۸ سیلندر یاد شده باعث ایجاد شتاب فوقالعادهای میشود. بنتلی ادعا میکند کانتیننتال GT هشت سیلندر شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۳.۹ ثانیهای دارد که تنها دو دهم ثانیه بیشتر از نسخه ۱۲ سیلندر میباشد؛ و با وجود باک سوخت ۹۰ لیتری شما میتوانید در روی کاغذ مسافت ۷۵۶ کیلومتری را طی کنید.
اولین نکتهای که با قدم گذاشتن در کابین جلبتوجه میکند حس اشرافیت و خاص بودن آن است که شما را در برمیگیرد. تمامی سطوح کابین با چرم دوخته شده، آلومینیوم برس خورده و یا چوب اعلا پوشانده شده است. شاید پیشرانه خودرو کوچکتر شده باشد اما همان میزان جزئیات و خاص بودن مدل ۱۲ سیلندر در کابین برادر کمتوانتر هم دیده میشود.
اگر بخواهیم انتقادی داشته باشیم باید به کنسول مرکزی نسبتاً شلوغ آن اشاره کنیم که دکمههای زیادی را در خود جای داده است. به جز این مورد، محصولات معدودی در صنعت خودرو میتوانند چنین سطحی از اشرافیت را عرضه کنند.
پیشرانه ۸ سیلندر با روشن شدن صدای بمی تولید میکند. این نیروگاه در حالت اسپورت سرزنده و چالاک بوده ولی در حالت عادی به ندرت دور پیشرانه بالای ۲ هزار میرود. آرامش داخل کابین در سرعتهای پایین فوقالعاده خوب بوده و دستاندازها و ناهمواریها نیز به خوبی جذب میشوند.
وقتی سرعت را افزایش دهید پیشرانه ۸ سیلندر اصلاً در مضیقه نخواهد بود و به خوبی خودرو را به پیش خواهد برد. قطعاً در مقایسه با نسخه ۱۲ سیلندر هیچ کم و کسریای وجود ندارد.
عبور این خودرو از مسیرهای فنیتر و تنگتر هم احساسبرانگیز است. کانتیننتال GT خودروی بزرگی بوده و ۲۱۶۵ کیلوگرم وزن دارد اما توانایی آن در پنهان کردن چنین جثه و وزنی بسیار احساسبرانگیز است. فرمان خودرو سنگین و دقیق بوده و حرکات بدنه هم به خوبی کنترل میشود و میزان چسبندگی به دست آمده از سیستم چهار چرخ محرک نیز قابلتوجه میباشد.
استون مارتین DB11 از نظر پاسخدهی کمی تیزتر بوده اما کانتیننتال GT انتظار چنین حس ورزشکاری و اسپورت بودن را نداشتیم.
پیشرانه ۸ سیلندر قدرت کمتری در مقایسه با نسخه ۱۲ سیلندر داشته اما این موضوع فقط روی کاغذ حس میشود. در دنیای واقعی خودرو فوقالعاده سریع حس میشود. بخش اعظم گشتاور در دور ۱۹۰۰ به دست آمده و تا دور ۵ هزار هم کوهی از گشتاور در دسترس راننده است بنابراین همیشه میتوان شتاب گیری خوبی را تجربه کرد؛ و علیرغم داشتن ۴ سیلندر کمتر در مقایسه با نسخه پرچمدار، صدای پیشرانه ۸ سیلندر بهتر و عمیقتر است.
خودروهای انگشتشماری میتوانند چنین ترکیبی از پرفورمنس، اشرافیت و راحتی بنتلی کانتیننتال GT هشت سیلندر را ارائه کنند. این خودرو فاقد نقطهضعف چندانی بوده و ما تمامی امتیازات ممکن را به آن میدهیم. این خودرو نه تنها بهترین نسخه از کانتیننتال بوده بلکه عضو پایهی عالی از خانواده میباشد. در حقیقت ما با یکی از بهترین بنتلی های مدرن طرف هستیم.
مشخصات بنتلی کانتیننتال GT هشت سیلندر
- قیمت: 151800 پوند
- پیشرانه: 8 سیلندر ۴ لیتری توئین توربو
- قدرت/گشتاور: 542 اسب بخار/۷۷۰ نیوتون متر
- گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 3.۹ ثانیه
- حداکثر سرعت: 318 کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: 11.۸ لیتر در هر صد کیلومتر
MAHDI
۱۹ بهمن ۱۳۹۸خیلی جذاب و با شکوهه!!!! واقعا آدم لذت میبره از دیدنش!!!
راستی مجله AUTO ZEITUNG درگ جدید بین پورشه تایکان توربوS و تسلا SP100D رو انجام داده در مسیر400 متر که نتیجه مثل درگ هایی قبلی بود. که با فاصله 2طول ماشین تایکان پیروز شد.
MAHDI
۱۹ بهمن ۱۳۹۸مجله موتورترند همین مدل بنتلی کنتیننتال GT اونم با همین رنگ رو به همراه ب ام و M850 در پیست باهشون زمان گیری کرده که بصورت فیلم هستش که دیدنش میتونه جذاب باشه!!!!
بنتلی کنتیننتالGT زمان 1:41.21 ثانیه رو ثبت کرده ب ام و M850 زمان 1:39.40 ثانیه رو ثبت کرده.
علی
۱۹ بهمن ۱۳۹۸واقعا زیباست فقط وزنش زیاد
MAHDI
۱۹ بهمن ۱۳۹۸یه GT لوکس هستش دیگه.همچین ماشین پرجذبه ای باید هم سنگین وزن باشه. اگه قرار باشه خروس وزن باشه که چنین سواری باصلابتی نمیتونه داشته باشه.البته منظورم این نیست که عمدا وزنش رو بالا برده باشن!!!!!!
خودروهایی مثل بنتلی کنتیننتال GT و ب ام و M8 و مرسدس S63 کوپه و استون مارتین DBS و لکسوس LC500 همگی سنگین وزن هستن و تقریبا حدود 2 تن وزن دارن. و قرار نیست مثل 911 یا M4 باشن با وزن حدود 1/5 تن.
علیx76
۱۹ بهمن ۱۳۹۸فقط ۵۰۰ کیلو چرم و چوب توشه :)))
جدای از شوخی
خودرویی مثل 911 GT3 RS بخاطر دستیابی به وزن پایین ، از ضخامت شیشه ها کم کرده ، عایق های صوتی حذف شدن ، سیستم تهویه و صوتی هم همینطور
نداشتن آپشن برای GT3 RS و وزن زیاد برای کانتیننتال ، ابدا ضعف نیست
به هر حال هر چیز بهایی داره
کانتیننتال حتی اسمشم سنگین و لوکسه
امیر
۲۰ بهمن ۱۳۹۸بدون آپشن شاید ۱۰۰ کیلو از وزنش کم شه
:::فرشاد:::
۱۹ بهمن ۱۳۹۸نتیجه جدیدترین رقابت CARWOW به ترتیب
درگ اول: مرسدس A45s، آئودی RS3، بامو M2 competition، گلف R
درگ دوم: مرسدس A45s، آئودی RS3، گلف R، بامو M2 competition
رولینگ اول و دوم: بامو M2 competition، مرسدس A45s، آئودی RS3، گلف R
تست ترمز: مرسدس A45s، بامو M2 competition، آئودی RS3، گلف R
قیمت خودروهای موجود در تست (پوند)
مرسدس: ۵۶۵۷۰/ بام: ۷۷۹۲۰/ آئودی: ۴۶۲۸۵/ فولکس: ۳۶۳۴۵
MAHDI
۱۹ بهمن ۱۳۹۸ببخشید اما پیروز تست ترمز M2 کامپتیشن و آئودی RS3 شد چرا شما نوشتی A45!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
:::فرشاد:::
۱۹ بهمن ۱۳۹۸بله حق با شماست مهدی جان، تو بخش ترمز، نتیجه صحیح اینه:
بامو M2 competition، آئودی RS3، مرسدس A45s، گلف R
MAHDI
۲۰ بهمن ۱۳۹۸?
علیرضا
۱۹ بهمن ۱۳۹۸از بس شنیدیم بنتلی ۱۲ سیلندره انگار ۸ سیلندر کمه براش…شتاب ۳.۹ برای یه جی تی دو تنی واقعا محشره اونم با این سطح از اشرافیت و لوکس بودن
فری
۱۹ بهمن ۱۳۹۸چطوری از صندلی عقب پیاده می شوند به نظر سخت میاد جای پای سرنشین عقب کمه
Enzo
۱۹ بهمن ۱۳۹۸بنتلی کانتیننتال بهترین GT دنیا.تمام
مهردادكمال
۲۰ بهمن ۱۳۹۸المانی ترین اتوموبیل ساخت انگلستان !! یادمه کانتیننتال های قدیمی پلتفرم فولکس فیتون داشتن حتی سویچ اون ماشین از محصولات فولکس به عاریت گرفته شده بود
حالا این مدل موتورشم المانیه !!!
رضا
۲۰ بهمن ۱۳۹۸هشت سیلندر vشکل به نظر اسپرت تر میاد
ولی دوازده سیلندر wشکل بهترین انتخاب برای یه خودروی لوکس هست
اگه دقت کرده باشید ماشینایی مثل میباخ و فانتوم و بنلی بیشتر به گشتاور بالا اهمیت میدن تا اسب بخار
همین موتور vهشت بنتی تو اوروس ۶۴۰اسب بخار دقت داره
مدل ۱۲سیلند با گشتاور ۹۰۰نیوتن متری باید یه چیز دیگه باشه
شاید حس اسپرتش کمتر از هشت سیلندر باشه ولی قطعا برای بنتلی که اسپرت بودن هدف اولش نیست بهتره
محمد
۲۰ بهمن ۱۳۹۸واقعا ماشین جذابی از لحاظ طراحی خیلی خوبه ای کاش مرسدس به خودش بیاد طراحی هاشو یکم درست کنه مدل اس کلاسکه در اینده معرفی میشه که خوب نبود