بنتلی با ساخت مدل بنتایگا سنتشکنی کرده و اولین SUV تاریخ خود را به تولید رساند. همچنین نسخهٔ دیزلی بنتایگا هم بهتازگی معرفی شده که اولین محصول دیزلی تاریخ بنتلی محسوب میشود؛ اما امکان ساخت مدلهای دیگری از بنتایگا هم وجود خواهد داشت.
یکی از این مدلها نسخهٔ کوپهٔ بنتایگا است که با توجه به اظهارات مدیرعامل بنتلی «Wolfgang Durheimer» انتظار میرود با سقفی شیبدار در حدود سال ۲۰۱۹ معرفی گردد. وی دراینباره به Autocar گفته است:
«من مطمئن هستم که این اتفاق خواهد افتاد و حتی تیم ما در حال کار بر روی آن هستند اما تولید آن هنوز تأیید نشده است. ما با بنتایگا برای اولین بار به بخش SUVهای لوکس وارد شده و با واکنش مثبتی هم مواجه شدیم اما رقبای زیادی در حال وارد شدن به این بخش هستند. همچنین این سؤال برای ما مطرح است که تقاضا برای سبک کوپه در این کلاس وجود خواهد داشت یا نه».
اما بنتایگا کوپه تنها مدل احتمالی جدید این خودرو نخواهد بود چراکه به لطف موفقیت نسخهٔ فاصله محوری کشیدهٔ سدان سوپرلوکس مولسان EWB، بنتلی احتمال ساخت نسخهٔ فاصله محوری کشیده از بنتایگا را نیز بررسی میکند. Durheimer دراینارتباط گفته است:
«در چین و خاورمیانه خودروهای فاصله محوری کشیده بسیار محبوب هستند و به همین دلیل این مدل از خودروها تقریباً بهطور انحصاری در این بازارها فروخته میشوند؛ اما هزینهٔ ساخت نمونهٔ فاصله محوری کشیده زیاد است زیرا این کار مستلزم تغییر قطعاتی مانند پانلهای طرفین و سقف خودرو است که بسیار هزینهبر است».
علاوه بر اینها، ساخت یک نسخهٔ عملکرد بالا از بنتایگا برای رقابت با خودروهایی چون رنجروور اسپرت SVR نیز برنامهریزی شده است. در زیر کاپوت این خودرو احتمالاً نسخهٔ کاملاً تقویتشدهٔ پیشرانهٔ W12 فعلی قرار خواهد گرفت که شتاب صفرتاصد ۴.۱ ثانیهای و حداکثر سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت را برای بنتایگا فراهم میکند. سرمهندس بنتلی «Rolf Frech» در این رابطه گفته است:
«مطمئناً تقاضا برای نسخهٔ عملکرد بالای بنتایگا وجود خواهد داشت زیرا مثلاً مدل کانتیننتال GT3-R که تولید آن محدود به ۳۰۰ دستگاه بود، بسیار محبوب شد؛ بنابراین این محبوبیت برای نسخهٔ عملکرد بالای بنتایگا هم وجود خواهد داشت».
Wolfgang Durheimer همچنین در مورد ساخت SUV کوچکتری از بنتایگا که اندازهای بین پورشه ماکان و کاین داشته باشد نیز گفته است در حال حاضر برنامهٔ ساخت چنین خودرویی در حالت تعلیق قرار دارد زیرا هماکنون ما به ساخت خودروهای بزرگتر توجه داریم نه کوچکتر؛ جهتی که جالبتر به نظر میرسد.
kamy_sky
۱۷ آذر ۱۳۹۵قبل از اومدن این ماشین من مرسدس g65 amg رو خیلی خوشم می اومد…ولی این چیز دیگست…. بهترین شاسی بلند دنیا ♥♥♥♥
اسطوره
۱۷ آذر ۱۳۹۵بنتایگا و G65 AMG از دو دنیای متفاوت هستن.
عاشقان Benz Gclass افراد خاص با سلایق و علایق منحصر به فرد هستن …. کسی که G class رو دوست داره ، هیچ شاسی بلند دیگه ای به دلش نمیشینه.
kasra
۱۷ آذر ۱۳۹۵بنتایگا بر اساس کانتیننتال جی تی ساخته شده و یه جورایی لوکس اسپرته، واسه مقابله با کولینان رولزرویس، بنتلی باید شاسی بلندی بر اساس مولسان بسازه. وقتی کولینان بیاد بازار شاسی بلند های اولتیمات لوکس رو قبضه میکنه، و یکه تاز خواهد بود، و بنتایگا هم یکه تاز شاسی بلند های اولتیمات لوکس اسپرت خواهد بود.
در مجموع بنتلی باید شاسی بلندی بر اساس مولسان بسازه واسه مقابله با کولینان و رولزرویس هم باید شاسی بلندی بر اساس ریث بسازه برای مقابله با بنتایگا.
Efk
۱۷ آذر ۱۳۹۵جلوش میشد ی جورایی طراحی شه با ابهت تر بنظر بیاد از جلو به اندازه اسمو رسمش گرون نمیزنه
ولی بقیش خوبه
AK_007
۱۷ آذر ۱۳۹۵دوستان
لطف میکنید رده بندی پرچمدار و انواع مدل های رولز رویس و بنتلی رو برام توضیح بدید?
تشکر
AK_007
۱۷ آذر ۱۳۹۵دوستان
لطف میکنید رده بندی پرچمدار و انواع مدل های رولز رویس و بنتلی رو برام توضیح بدید?
با تشکر
ایران سرزمین پاک
۱۷ آذر ۱۳۹۵مرسدس جی گلاس ابهت و قدرتش خیلی فراتر از این مدل بنتلیه ماشین شاسی باید ابهت و قدرتشو و در ظاهر هم نشون بده و هیمنطور در آفرود نه اینکه صرفا لوکس باشه به هیچ وجه از این مدل خوشم نمیاد پولشم داشم میفرتم جی کلاس میخریدم و اونایی که اینو و میخرن و مسخره میکردم
C ar love جک
۱۸ آذر ۱۳۹۵فرمانش عین ماشین قدیمی ها ولی مانیتورش خیلی باحاله
احمد باقری
۱۸ آذر ۱۳۹۵بنتلی هم خیلی خوبه، ولی اون ابهت رولز رویس و اون طراحی رو نداره.