یک گرند تورر، پرفورمنس، لاکچری و راحتی را در یک پکیج ترکیب میکند اما خودروسازان با این ایدهٔ واحد، محصولات بسیار متفاوتی ساختهاند. مثال بارز این موضوع مکلارن GT و بنتلی کانتیننتال است که هردو گرند تورر هستند اما باهم بسیار تفاوت دارند.
کانتیننتال یکی از محصولات اصلی بنتلی است درحالیکه GT از ساختههای جدید مکلارن محسوب میشود. حال برای اینکه مشخص شود این دو گرند تورر بریتانیایی در برابر هم چگونه عمل میکنند، AutoTrader آنها را به یک آزمایش غیرمتعارف یعنی رقابت اسلالوم دعوت کرده است. در این آزمایش، دو راننده بنامهای «Don Robbie» و «Mr. DT» با خودروها رانندگی میکنند.
در این آزمایش، رانندهها باید بعد از حرکت اسلالوم بین مخروطها، اقدام به پارک خودرو در مکانی کنند که با دو مخروط مشخص شده است و سپس بار دیگر از بین مخروطهای قبلی عبور کرده و در مکان مشخصی خودرو را متوقف کنند. رابی بنتلی را انتخاب کرده و اول میرود. وی پس از جامپ استارت، بهآرامی از بین مخروطها عبور کرده و بعد از ناکامی در پارک درست خودرو، مجدداً از بین مخروطها عبور میکند و ظرف ۵۴ ثانیه آزمون را به پایان میرساند. سپس Mr. DT با مکلارن راه میافتد و هرچند بخش اسلالوم را سریعتر طی میکند اما در قسمت پارک خودرو چند ثانیهٔ ارزشمند را از دست میدهد و او هم مسیر را ظرف ۵۴ ثانیه طی میکند؛ اما رابی به دلیل پارک نادرست خودرو، یک پنالتی دریافت کرده و بدین ترتیب DT و مکلارن پیروز میشوند.
البته این آزمایش هرگز نمیتواند معیار خوبی برای سنجش توانایی این خودروها باشد و بیشتر جنبهٔ سرگرمی دارد. درهرحال در پایان نیز بد نیست نگاهی به مشخصات فنی این دو گرند تورر داشته باشیم. مکلارن GT که ۱۵۳۰ کیلوگرم وزن دارد، به یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو مجهز است که ۶۲۰ اسب بخار قدرت و ۶۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. از سوی دیگر، هرچند بنتلی کانتیننتال با پیشرانهٔ W12 هم ارائه میشود اما نمونهای که در این ویدئو حضور دارد، از نوع V8 با موتور ۴ لیتری توئین توربو است. این پیشرانه با ۵۵۰ اسب بخار قدرت و ۷۷۰ نیوتن متر گشتاور، باید وزن ۲۱۶۴ کیلوگرمی بنتلی را حرکت دهد.
[دانلود ویدئو]
♤Angus_812♤
۱ اردیبهشت ۱۳۹۹مک لارن سریع و اسپرته
ولی بنتلی پادشاه گرند تورر هاست
ایمان
۱ اردیبهشت ۱۳۹۹الآن کدومشون یک GT واقعیه
یا بنتلی GT نیست یا مکلارن داره اشتباه میزنه
علیx76
۱ اردیبهشت ۱۳۹۹بنتلی قبل از GT بودن بنتلیه
و مکلارن هم قبل از GT بودن مکلارنه
هر کدوم GT رو به زبان خودشون ترجمه کردن
ایمان
۱ اردیبهشت ۱۳۹۹مکلارن فکر کنم با گوگل ترنسلِیت GT رو ترجمه کرده
اصلاً کلاس GT رو نابود کرد با این ماشین
نگاهی به بنتلی و آستون مارتین میکرد بد نبود
علی
۱ اردیبهشت ۱۳۹۹آره دقیقا باید مثل فراری Roma از روی آستون مارتین فول کپی میزد خخخخ
جی تی رو باید به سبک کپی کاری فراری میزد
Hamidreza
۱ اردیبهشت ۱۳۹۹علی آقا
فراری کپی نمیکنه اصالت طراحی داره ! شاید با بعضی از طراحیاش موافق نباشم ولی به هر حال نباید بگیم فراری کپی میکنه ….
سعی کن مثل فیک فن ها نباشی و بعنوان یه مک لارن فن ؛ مک لارن رو تو سایت بد نام نکنی
به کامنت های بی اهمیت و بی منطق که صرفا برای ایجاد شر و آلوده کردن اوضاع کامنت میزارن
بزارید بگن ….
یجا جوابش رو میگیرن که دیگه حرفی نمی مونه
در ضمن این گرند تورر مک لارن با این رنگ واقعا خواستنی تر از هر گرند تورریه واسم !
علی
۲ اردیبهشت ۱۳۹۹حمیدرضا من سعی میکنم مثل خودشون باشم.
و اینکه این چیزی که میگم رو خیلیا وقتی فراری roma معرفی به طعنه به فراری گفتن چه نگاهیی بهش بندازین متوجه میشی کپی شده از آستون مارتینه
Hamidreza
۲ اردیبهشت ۱۳۹۹علی آقا
شما ببین و مثل اونا نباش …
از کوزه همان برون تراود که در اوست …
ایمان
۲ اردیبهشت ۱۳۹۹هی روزگار ….
کار به جایی رسیده که طرفداران برندی که تا یک دهه پیش اسم و رسم درست نداشت میان برای پادشاه اسپرت سازان کری میخونن
فقط بدانید که برای اینکه دلتون خوش باشه که دارین با ما بحث میکنید جوابی میدیم مگرنه فراری کجا و مکلارن کجا ؟؟؟؟
یکی میشه مثل فراری که برای آلفا رومئو و مازراتی انجین میسازه و یکی میشه مثل مکلارن که از BMW و نیسان انجین قرض میگیره
اونوقت میان با انجین هایی که نامی برای مکلارن دست و پا کردن برای ما کلاس میزارن ????
MAHDI
۱ اردیبهشت ۱۳۹۹انتخاب من بنتلی کنتیننتالGT
پدال جان درگ M8کامپتیشن و فراری GTC4 lusso و نیسان GTR که CARWOW انجام داده رو نذاشتی؟!؟
AMIR
۱ اردیبهشت ۱۳۹۹من دیدمش خیلی درگ باحالی بود
MAHDI
۱ اردیبهشت ۱۳۹۹دقیقا همینطوره.مجله CARWOW جذاب ترین درگ هارو انجام میده. بروز ترین خودروها،باکیفیت تصور برداری بالا و صداگذاری عالی، وهمینطور چندین بار درگ و درگ رولینگ و تست ترمز و البته خوده مجری این مجله که رفتارش جذابیت برنامه هاشو بالا میبره. و هر هفته یک درگ جذاب
Zonda R
۱ اردیبهشت ۱۳۹۹دوتا حس متفاوت..
هر کدوم یه ساز میزنن
هر دو طراحی زیباس و برلی سلایق متفاوت طراحی شدن
من بشخصه راحتی و نرم بودن و تجمل تو این کلاس اهمیت میدم
باید پشت جفتشون نشست تا بشه گفت که کدوم
یا شاید باید از نزدیک حداقل دیدشون تا بشه گفت کدوم…
Hamidreza
۱ اردیبهشت ۱۳۹۹مک لارن GT با این رنگ خیلی زیباست …
فقط گرافیک چراغ های بنتلی …
Hadi
۱ اردیبهشت ۱۳۹۹جفتشون خیلی خوشگلن…
ولی اون مکلارن عجب رنگی داره…
لعنتی…
Hadi
۱ اردیبهشت ۱۳۹۹مکلارن GT : لایک
بنتلی کانتیننتال : دیس
car fan
۱ اردیبهشت ۱۳۹۹مک لارن حرفی واسه گفتن نداره در زمینه لوکس بودن پیش بنتلی و استون مارتین و از این قبیل
علیرضا
۱ اردیبهشت ۱۳۹۹وقتی بنتلی باشه هیچ خودرویی در سطحش نیست . همه برای مقام دوم و سوم رقابت میکنن