بنتلی نسخههای کوپه و کانورتیبل کانتیننتال GT دوازده سیلندر پرچمدار را عرضه کرده اما تاکنون فقط نسخه سقف سخت کانتیننتال GT هشت سیلندر تولید شده بود و ما هم آن را بسیار دوست داشتیم. هماکنون زمان عرضه کانتیننتال GT کانورتیبل با نیروگاه ۸ سیلندر این خودروساز فرا رسیده است.
دلیل این تصمیم بنتلی را به راحتی میتوان درک کرد زیرا کانتیننتال GT هشت سیلندر به دلایل زیادی خودروی فوقالعادهای است.
ما کار را با سواری این خودرو شروع میکنیم که به خوبی و جذابیت نسخه سقف ثابت کانتیننتال GT میباشد. سواری خودرو در حالت کامفورت بسیار راحت بوده و سیستم تعلیق بادی با سه حفره کار خود را به خوبی انجام میدهد. تنها بدترین دستاندازها و چالهها باعث لرزش ساختار خودرو خواهند شد و با توجه به باز بودن سقف لرزش بسیار محدودی از شاسی به کابین میرسد.
GT کانورتیبل در جاده بهطور لذت بخشی راحت بوده و البته با توجه به طول نزدیک به ۵ متری و وزن ۲۳۳۵ کیلوگرمی، هندلینگ خوبی را نیز نشان میدهد.
حالت اسپورت باعث تیزتر شدن شاسی شده و در حالت بنتلی نیز بهترین عملکرد پیشرانه، گیربکس، فرمان و سیستم تعلیق دیده میشود. چه کسی میتواند این ویژگیها را زیر سوال ببرد؟ GT کانورتیبل به خوبی از عهدهی پیچهای طویل در سرعتهای بالا برمیآید.
این خودرو برای جادههای تنگ و پر پیچ و خم ساخته نشده اما هنوز هم عملکرد خوبی داشته و تغییر لاین آن سریعتر از حد انتظار انجام میشود. با وجود سیستم چهار چرخ محرک نیز کشش فوقالعادهای وجود دارد.
پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری ۵۴۲ اسب بخاری و گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه کانتیننتال GT کانورتیبل با لانچ کنترل همراه شده و این مجموعه شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۴ ثانیه و حداکثر سرعت ۳۱۹ کیلومتر در ساعت را ثبت میکند.
این گشتاور ۷۷۰ نیوتون متری پیشرانه است که ما را بیشتر تحت تأثیر قرار داده است. این گشتاور عظیم از دور زیر ۲ هزار در دسترس بوده و تا دور ۴۵۰۰ ادامه دارد.
به این ترتیب انعطاف قابلتوجهی وجود داشته و شما به ندرت نیازمند تحتفشار گذاشتن خودرو برای به دست آوردن پرفورمنس مدنظر خواهید بود. خودرو با وقار و آرامش قابلتوجهی به پیش میرود و وقتی سقف باز باشد غرش جذاب پیشرانه از چهار خروجی اگزوز به گوش میرسد.
باز و بسته کردن سقف طی ۱۹ ثانیه و بهصورت الکتریکی انجام میشود و این کار را میتوان تا سرعت ۴۸ کیلومتر در ساعت انجام داد. وقتی سقف باز باشد توربولانس زیادی در کابین وجود نخواهد داشت و گرمکنهای گردن هم هوای گرم را به سمت سر و گردن خواهند فرستاد.
وقتی سقف را ببینید شاهد ایزوله قابلتوجه کابین خواهید بود و فضای آرامی وجود خواهد داشت. تنها کمی صدای باد از اطراف سقف به گوش میرسد که طبیعی است.
وقتی بحث کابین یک بنتلی باشد کیفیت حرف اول را خواهد زد. کیفیت ساخت و فینیش کابین GT کانورتیبل جای بحث ندارد. از چوب گرفته تا چرم دوخته شده و… همه سطوح سطح بالای هنر و صنعت این برند را به نمایش میگذارند.
ویژگیهای سنتی کابین با تکنولوژیهای مدرن ترکیب شده زیرا صفحهنمایش ۱۲.۳ اینچی و داشبورد دیجیتال آن به عصر مدرن تعلق دارند. ناوبری، اپل کارپلی و اندروید اتو هم تنها گوشهای از خیل عظیم تجهیزات این خودرو میباشند. خود صفحهنمایش نسبتاً سریع عمل کرده و اینترفیس خوبی دارد. شاید کنسول مرکزی دکمههای زیادی را در خود جای داده باشد اما ویژگیهای زیاد خودرو استفاده از این دکمهها را اجتنابناپذیر کرده است.
از نظر تجهیزات ایمنی پیشرفته نیز میتوان به AEB، هشدار عابران پیاده، کروز کنترل تطبیقی با دستیار ردیابی، دستیار حفظ خودرو بین خطوط و… اشاره کرد. این خودرو حتی نسبتاً جادار بوده و از دو صندلی عقب کوچک و محفظه بار ۲۳۵ لیتری سود میبرد.
بحث بعدی هم قیمت است. بنتلی کانتیننتال GT کانورتیبل V8 قیمت ۱۶۷ هزار پوندی داشته که اگرچه خیلی بالاست اما در واقع ۹ هزار پوند کمتر از نسخه ۱۲ سیلندر میباشد. بین این دو خودرو تفاوت زیادی از نظر پرفورمنس یا راحتی وجود ندارد.
اگر شما خواهان یک کانورتیبل بزرگ و لوکس هستید این بنتلی انتخاب مناسبی خواهد بود. بنتلی کانتیننتال GT کانورتیبل با وجود پیشرانهی ۸ سیلندر تکه ای زیبا از مهندسی بریتانیاییها بوده و دقیقاً همان چیزی را که از چنین خودروهایی انتظار داریم ارائه میکند. این خودرو به حدی راحت و با شخصیت است که نظر همه را به خود جلب میکند. تکنولوژی و صنعت بنتلی با پرفورمنس سطح بالا ترکیب شده و خودرویی بسیار خاص تولید شده است.
مشخصات بنتلی کانتیننتال GT کانورتیبل V8
- قیمت: 167 هزار پوند
- پیشرانه: 8 سیلندر ۴ لیتری توئین توربو
- قدرت/گشتاور: 542 اسب بخار/۷۷۰ نیوتون متر
- گیربکس: 8 سرعته دوکلاچه، چهار چرخ محرک
- شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت: 4 ثانیه
- حداکثر سرعت: 319 کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: 12.۱ لیتر در هر صد کیلومتر
MAHDI
۲ اردیبهشت ۱۳۹۹خیلی باشکوهه کنتیننتال GT
مسعود
۳ اردیبهشت ۱۳۹۹فقط حجم زیاد توری های جلو پنجره تو ذوق میزنه
ایمان
۲ اردیبهشت ۱۳۹۹دو برندی که حد اعلای کیفیت و سوپر لوکس بودن رو معنی کردن
۱. رولز رویس ۲. بنتلی
Hamidreza
۲ اردیبهشت ۱۳۹۹بنتلی رو بیشتر می پسندم نسبت به رولز رویس …
رولز رویس بعضی جاها دیگه خیلی زیاده روی کرده! اصلا یعنی چی اینکارا!
ایمان
۲ اردیبهشت ۱۳۹۹دوتاشون عشقن ??
یک کلیپ از معرفی RR کولینان دیدم چند شبی هست خواب از چشمام رفته
همه آپشن ها و تکنولوژی های موجود در دنیای خودرو تو این ماشین خلاصه میشه
درب های اثر انگشتی / توپ ، تور و راکت بدمینتون داخل درب صندوق
یک چتر داخل درب شاگرد / جام های کریستال با آرم RR / جالب اینجاست که محل جام ها بسته به ابعاد جام ها کوچک و بزرگ میشدن
و N تا آپشن دیگه که از بحث ما خارج هست
Khosrow
۲ اردیبهشت ۱۳۹۹عیار کنسول وسط / اوه که از لایه های بالای طبیعته / چه حسه پنهانی داره وقتی نمیفهمیش ..
O
۲ اردیبهشت ۱۳۹۹واقعا اصالت درون این ماشین ها غیر قابل انکار هست
جوری که انگار ترکیبی از ماشین های لوکس قدیمی و مدرن هست
شاید این اصالتو توی هیچ کیا یا هیچ هیوندایی نبینیم یا حتی تویوتا
O
۲ اردیبهشت ۱۳۹۹رولزرویس داون?
بنتلی کانتیننتال?
Farzad
۲ اردیبهشت ۱۳۹۹انتخاب من لوکس مادرزاد رولزرویس داون
https://m.youtube.com/watch?v=r2DeT7aXC8Q#searching
ارش
۲ اردیبهشت ۱۳۹۹چقدر عالیه این ماشین یاد کادیلاک الدورادو دهه ۶۰ و ۷۰ می افتم.
علیرضا
۲ اردیبهشت ۱۳۹۹فقط اونجا که میگن اسم ماشینت چیه ؟ میگی بنتلی . دیگه نیازی نیست بگی کدوم مدله . بنتایگا یا کانتیننتال یا فلایینگ . خیلی سنگینه این برند
net
۲ اردیبهشت ۱۳۹۹اگر سقف خودکار فلزی تاشونده داشت بهتر بود تا سقف پارچه ای.به قول khosrow ماشین روباز دو صندلی قشنگه و اگر صندلی عقب نداشت زیباتر میشد.اگر رینگ خاکستری تیتانیوم بود قشنگتر میشد و رینگ رنگ شفاف و روشنی داره خیلی جالب نیست.چراغ عقبش زیبا نیست.این ماشین رنگ مشکی قشنگه و اگر سپر جلو بسته بود و توری سفید نداشت زیباتر میشد.مصرف سوختش زیاده
Omid622
۲ اردیبهشت ۱۳۹۹به جرات میشه گفت کاملترین ماشین دو درب دنیا هرچی از یه ماشین بخوای در حد اعلا به راننده منتقل میشه
amg 63
۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ما باید چیکار کنیم با این بنتلی . اخ روزگار
حسین دهمرد
۲ اردیبهشت ۱۳۹۹این ماشین بنظرم یه چیزیه بالاتر از مرسدس و پایینتر از رولزرویس.یعنی حد وسط این دوتاس من ترجیح میدم یا از پولم کم کنم و مثه مدیرا یه بنز وردارم یا رو پولم بزارم و مثه شوگر ددیای ثروتمند یه رولزی بردارم.
اینکه میشه واسش دوازده سیندر سفارش بدی خودش خیلیه
ولی تیپ درهای رولز رویس رو خیلی دوست دارم والبته اون مجسمه رو کاپوت رولز رویس خودش یه کلاس جداست. کاری به کاسه و بشقابای داخل صندوقش ندارم. بالای صد هزار دلار دیگه همه رده بالا هستن و آدم با احساسش خرید میکنه.
اصلا همشون یه طرف لامبو یه طرف حالا که اینطوری شد.
محمد
۳ اردیبهشت ۱۳۹۹از معدود کانورتیبل هایی که خوشم اومده
Hadi
۳ اردیبهشت ۱۳۹۹یه کانور تیبل با ظاهر کلاسیک و باشکوه…