تیم بنتلی آماده استفاده از کانتیننتال GT3 در مسابقات بینالمللی تپه نوردی پایکس پیک میشود و به تازگی اطلاعات جدیدی از این خودروی مسابقهای منتشر شده است. هدف بریتانیاییها ثبت رکورد جدیدی در کلاس تایم اتک ۱ میباشد.
این خودروی خاص از پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربو استفاده میکند. این پیشرانه با سوخت تجدید پذیر کار میکند. نیروگاه آهنین یاد شده قدرت فراتر از ۷۵۰ اسب بخاری و گشتاور ۱۰۰۰ نیوتون متری تولید میکند هرچند تیم بنتلی قول داده قدرت بیشتری را برای مسابقات استخراج کند.
بهبودهای رخ داده در این پیشرانه نسبت به نسخه استاندارد شامل پیستونها و یاتاقانهای جدید هستند. توربوها نیز بزرگتر شده و با بوست ۲.۲ بار کار میکنند. منیفولد جذب نیز از نوع فیبر کربنی است. به این موارد باید اگزوز منحصربهفرد آکراپوویچ با اینکونل و خروجیهای پشت چرخ های جلو را اضافه کرد.
این تیم همچنین یک سیستم خنککنندگی دوم در قسمت عقب را تعبیه کرده که شامل واترپمپ مخصوص و دوم میباشد. مجاری هوا نیز هوای خنک را به رادیاتور پشتی میفرستند.
این پیشرانه از سوخت مسابقهای تجدید پذیر ۹۸-RON استفاده میکند. این سوخت ترکیبی از سوختهای سوختهای زیستی مختص موتور اسپورت میباشد.
گیربکس بکار رفته در این خودرو مشابه نمونه عادی کانتیننتال GT3 میباشد هرچند میللنگ برای دوام بیشتر بزرگتر شده است.
کانتیننتال GT3 آماده شده برای مسابقات پایکس پیک ۳۰ درصد داون فورس بیشتری تولید میکند. بنتلی میگوید این خودرو دارای بال عقب بزرگتری نسبت به تمامی رقبای حاضر در این مسابقات میباشد. همچنین یک دیفیوزر عقب نیز در نظر گرفته شده است. در بخش جلو هم اسپلیتر متفاوتی به چشم میخورد.
بنتلی برای راندن این خودرو از ریس میلن که دارنده سه عنوان قهرمانی در پایکس پیک میباشد دعوت کرده است. او همچنین تجربه رانندگی با بنتایگا ۱۲ سیلندر در مسابقات سال ۲۰۱۸ و کانتیننتال GT در سال ۲۰۱۹ را دارد. او برای ثبت رکورد در کلاس تایم اتک ۱ باید زمانی بهتر از ۹ دقیقه و ۳۶ ثانیه را بر جای بگذارد.
Kf
۱۶ خرداد ۱۴۰۰فقط ابعاد اسپویلر و اسپلیتر جلو رو نگاه کنین
جدی چ خبره مگه اینقدر بزرگ
Ninja
۱۶ خرداد ۱۴۰۰حالا این چیزی نی یه جی تی ار دیده بودم ۱۰۰۰ اسب داشت فقط دو تا اسپیلر اندازه اسپیلر عقب این داشت یه ۹۱۱ این شکلی هم دیدم
مهدی
۱۶ خرداد ۱۴۰۰اون مگه 1600 اسب نبود ؟
اونی که 1600 اسب داره خیلی باله هاش مسخرس از بس بزرگن
Ninja
۱۷ خرداد ۱۴۰۰اره منظورم همون ۱۶۰۰ بود
parsa_ashgh.mashine
۱۶ خرداد ۱۴۰۰خییلی مسخره بوئد
Reza
۱۷ خرداد ۱۴۰۰بنتلی باید مجلل و لوکس باشه ، این چیه ساختن تورو خدا
AHMET 2002
۱۶ خرداد ۱۴۰۰چرا اخه؟!😑
Ninja
۱۶ خرداد ۱۴۰۰یعنی با جی تی ار رقابت میکنه ؟
عجیبه
محمدرضا
۱۶ خرداد ۱۴۰۰هیچکس با رولزرویس این کارو انجام نمیده.
کلا بنتلی سبکش با رولزرویس متفاوته
Ninja
۱۶ خرداد ۱۴۰۰ارع اون وی ۱۲ فراتر از یه ماشین لوکسه
فرض کن با رویلزرویس این کارو کنی
ولی با استون این کارو کردن اونم یه وی ۱۲ داره
بنتلی کلاسش بیشتر به استون میخوره تا رویلزرویس میباخ هم وی ۱۲ خفن داشت ولی الان نچ بیشتر شبیه رولزرویسه
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۶ خرداد ۱۴۰۰کانتیننتال فابریک خیلی خیلی قشنگ تره،این اصلا جالب نیست،جلوش خیلی بد شده،در واقع عین ماشین های کارتینگ شده منتها با طرح بنتلی😐
محمود
۱۶ مهر ۱۴۰۱ببخشید ولی ای کاش میدونستید برای تایم اتک مثل پایکس پیک نیاز به دانفورس داریم نه لوکس و مجلل بودن
محمد امین
۱۶ خرداد ۱۴۰۰به نظرم این دیزاین به ماشین فوق لوکس نمیاد
ولی به هر حال مشخصاتش خیلی خوبه ، یعنی عالیه،
Sina10
۱۶ خرداد ۱۴۰۰باله پشتش خیلی زشته ولی بقیه اش عالیه و جذابه
بنتلی توی مسابقات سابقه داشته پس اینکه چیزی مثل این بسازه غیرعادی نیست
از سوخت تجدید پذیر هم استفاده کرده!!
mahan
۱۶ خرداد ۱۴۰۰یعنی چی؟برای چی اصلا هویت یک ماشین رو عوض می کنیم.چرا یک کوپه لوکس رو باید این قدر زشت و بی جهت کنیم.کابین چرم و لوکس رو چرا باید انداخت دور و با این همه اسپویلر و اسپلیتر و فیبر کربن و … زشت کنیم.بله یک نیسان جی تی ار و سوپرا و 370زد و خیلیا رو میشه ولی اخه بنتلی؟بعد فلسفه کانتیننتال یک کوپه جی تی هست یعنی یک کوپه پک و پهن لوکس و راحت که در طی مسافت های زیاد راحته
Ninja
۱۶ خرداد ۱۴۰۰اینا فقط تبلیغات بنتلی هستن مگر نه اون بنتلی کجا و این کجا
چه کنیم دیگه از هوش منو شما به ارث نبردن 😒
عارف
۱۶ خرداد ۱۴۰۰این ماشین برای مسابقه آماده شده ، و قراره فقط باهاش مسابقه بدن
مهدی
۱۶ خرداد ۱۴۰۰این اصلا باله اش بزرگ نیست بلکه خیلی بزرگه
چیزای که به ماشین اضافه شده یه رکاب ، یه اسپویلر خیلی گنده ،سپر عقب و جلوی اسپرت هست
akrh78
۱۷ خرداد ۱۴۰۰بنتلی سابقه زیادی توی مسابقات داره و کانتیننتال هم همیشه توی مسابقات gt3 شرکت میکرده
دوستان یکم در مورد مسیر پایکس پیک مطالعه کنین بعد بگین اینجاش کجه اونجاش راسته
فقط بگم که 20 کیلومتر مسیر سربالایی است که نه ران اف داره نه گاردریل، یه طرفت کوهه یه طرف دره، بیش از 2000 متر تغییر ارتفاع داره و غلظت هوا بسیار کمه در حدی که راننده کپسول اکسیژن داره، و دلیل استفاده از این بالهای فوق بزرگ و موتورای توربوی قدرتمند اینه که تو اون ارتفاع بتونن داون فورس و قدرت لازم رو تامین کنن، برا همین برقیا مثل فولکس واگن idr میتونن قوی ظاهر بشن چون افت قدرت ندارن
توی پایکس پیک ماشینای با طراحی صد برابر افراطی تر از این بنتلی شرکت میکنن
محمد مختاری آذر
۱۷ خرداد ۱۴۰۰فکر کنم بتونه در مسابقات موفق بشه واقعا قدرتمند هستش