بنتلی

خودروی الکتریکی بنتلی به زودی پدیدار می‌شود!

پس از ورود به بازار شاسی بلندهای لوکس در بیش از ۴ سال پیش، بنتلی هم‌اکنون به دنبال پیروی از آینده‌ی صنعت خودرو است.

آدریان هالمارک مدیرعامل این لوکس ساز بریتانیایی با تاپ گیر درباره اهداف الکتریکی این شرکت سخن گفته است.

مدیر بنتلی تائید کرده این شرکت یک خودروی الکتریکی خواهد ساخت و آن را در اواسط سال ۲۰۲۰ به بازار عرضه خواهد کرد؛ اما سؤال این است: درحالی‌که تقریباً تمامی خودروسازان مطرح جهانی خودروهای الکتریکی را توسعه داده‌اند پس چرا بنتلی این‌قدر دیر وارد میدان شده است؟ به خاطر هزینه‌های بالای باتری‌ها که می‌تواند قیمت یک خودرو حتی بنتلی را تحت تأثیر قرار دهد.

هالمارک گفته است:

باتری‌ها ۶ برابر گران‌تر از یک پیشرانه هستند و پیشرانه تنها ۲۰ درصد هزینه‌ی یک خودرو را تشکیل می‌دهد.

با توجه به گفته‌های هالمارک، باتری‌ها ۱۲۰ درصد قیمت را تشکیل می‌دهند و بنابراین قیمت خودرو به‌طور قابل‌توجهی بالا می‌رود. خودروهای الکتریکی امروزی به خاطر باتری‌های گران‌قیمت بهای بالایی دارند. بنتلی تخمین می‌زند باتری‌ها در طول ۵ تا ۶ سال آینده ارزان‌تر و کوچک‌تر خواهند شد و اینجاست که می‌توان درباره تولید یک خودروی الکتریکی کامل با فاصله بین محوری مناسب، فضای سرنشین کافی و ابعاد و شکل جذاب سخن گفت.

اولین خودروی الکتریکی بنتلی می‌تواند نام مولینر را یدک بکشد و به‌طور سورپرایز کننده‌ای شاید شعاع حرکتی کم اما قیمت گزافی داشته باشد. هالمارک گفته است:

از شما پرسیده شده آیا شما می‌توانید خودرویی دقیقاً مشابه R تایپ کانتیننتال که کاملاً الکتریکی باشد و البته برد ۱۶۰ کیلومتری آن اهمیت نداشته باشد تولید کنید؟ ما هم گفتیم بله می‌توانیم.

سال پیش یک بنتلی تمام الکتریکی به‌صورت کانسپت EXP 100 GT پیش‌نمایش شده است. این GT بی‌صدا از ۴ پیشرانه الکتریکی با قدرت کل ۱۳۴۰ اسب بخار و گشتاور ۱۴۹۱ نیوتون متر استفاده کرده و شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت زیر ۲.۵ ثانیه‌ای دارد. حداکثر سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعتی نیز جزو دیگر ویژگی‌های این خودروی مفهومی بوده و انتظار می‌رود با تکنولوژی مدرن باتری بتواند تنها در عرض ۱۵ دقیقه تا ۸۰ درصد باتری را شارژ نماید. این خودرو که وزن ۱۹۰۰ کیلویی داشته طبق گفته‌ها برد ۷۰۰ کیلومتری دارد.

بریتانیایی‌ها همچنین در تأسیسات خود به برند کربن خنثی تبدیل شده‌اند و می‌خواهند اولین برند گروه فولکس‌واگن و کلاس لوکس‌ها باشند که به برندی تمام کربن خنثی تبدیل می‌شوند.

هالمارک گفته است:

به عنوان یک گروه ما به توافق پاریس ۲۰۴۰ کاملاً متعهد هستیم. ما بخشی از گروه فولکس هستیم اما می‌خواهیم اولین برندی باشیم که به این هدف می‌رسیم. ما برند کوچکی هستیم و از منابع زیادی استفاده نمی‌کنیم بنابراین تبدیل شدن به برندی تمام کربن خنثی چالش‌های کوچک‌تری خواهیم داشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. VIPER

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (2622 ديدگاه)

    کانسپت بسیار زیباییه
    و البته چه پولی بابت خرید نمونه تولیدی باید پرداخت شه

    1. مزدا

      ۲۲ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (2095 ديدگاه)

      چیدمان صندلیش خیلی جالب و قشنگ هست

  2. Hadi

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    اگه طراحی ماشین از این کانسپت الهام بگیره و همه‌ی این مشخصات توی متن رو داشته باشه ?
    بی نظیر خواهد بود…

  3. Hamidreza

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (2464 ديدگاه)

    بریتانیایی ها دارن عالی عمل میکنن بجز استون ( فک کنم منظورمو متوجه شدید)

    1. ممد ژانگولر

      ۲۲ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (4148 ديدگاه)

      آهان از اون نظر منظورته?

  4. ehsan

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (192 ديدگاه)

    انگلیسی ها از شما بعیده (شوخی) خودروی بسیار زیبایی هست. ویدیو هاش رو قبلا دیدم، فقط ای کاش بنزینی یا هیبریدی بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا