وقتی از محصولات فوق لوکس رولزرویس و بنتلی صحبت میشود، آخرین چیزی که به ذهن متبادر میشود مسابقهٔ درگ است ولی این مانع تیم کارواو نشده که یک بنتلی کانتیننتال و یک رولزرویس ریث را به مسیر ۴۰۰ متر ببرند تا ببینند کدامیک سریعتر است.
بنتلی کانتیننتال جدید یک کوپهٔ لوکس قابلتوجه است که میتواند گاهی سربهسر سوپراسپرتها هم بگذارد. در سینهٔ این ماشین نیروگاه ۶ لیتری W12 توئین توربوی گروه فولکسواگن قرار گرفته که خروجی شگفتانگیزی برابر با ۶۳۵ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچه انتقال پیدا میکند که با تعویض دندههای سریع، به پرفورمنس این کوپهٔ بزرگ میافزاید. همچنین سامانهٔ چهارچرخ محرک نیز موجب میشود راننده بتواند از تکتک اسبهای بخار موتور به نحو احسن استفاده کند.
در سمت دیگر میدان، رولزرویس ریث آنهم از نوع Black Badge قرار دارد. این کوپهٔ لوکس سیاه از نیروگاه عظیم ۶.۶ لیتری V12 توئین توربوی بامو استفاده میکند که ۶۳۲ اسب بخار قدرت و ۸۲۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به چرخهای عقب فرستاده میشود. ریث بر اساس سدان گوست ساخته شده که پلتفرم مشترکی با بامو سری ۷ دارد.
در این رقابت مشخص میشود که این دو کوپهٔ فوق لوکس بریتانیایی از لحاظ پرفورمنس اصلاً باهم قابلمقایسه نیستند زیرا بنتلی به لطف ترکیبی از پیشرانهٔ قویتر، تعویض دندههای سریع گیربکس دوکلاچه و سامانهٔ چهارچرخ محرک، برندهٔ قاطع درگ است؛ اما آیا این مسابقات برای خریداران کوپههای بنتلی و رولزرویس اهمیت دارد؟ احتمالاً نه اما تماشای رقابت میان آنها میتواند سرگرمکننده باشد.
مشخصات فنی
بنتلی کانتیننتال | رولزرویس ریث | |
پیشرانه | ۶.۰ لیتری W12 توئین توربو | ۶.۶ لیتری V12 توئین توربو |
قدرت | ۶۳۵ اسب بخار | ۶۳۲ اسب بخار |
گشتاور | ۹۰۰ نیوتن متر | ۸۲۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته دوکلاچه | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | عقب |
وزن | ۲۲۴۴ کیلوگرم | ۲۳۶۰ کیلوگرم |
قیمت | ۱۶۸ هزار پوند | ۲۸۸ هزار پوند |
msh_ferrari
۲۸ مهر ۱۳۹۹هردوتا فوق العادن…
من بنتلی رو انتخاب میکنم
ممد ژانگولر
۲۸ مهر ۱۳۹۹انقد هر جفتشون شیک و ناز هستن آدم دلش نمیاد فارت بزنه داخل ماشین ?
Aria
۲۸ مهر ۱۳۹۹ایناauxهم میخورن!؟
NAVID۰۰۹۸
۲۸ مهر ۱۳۹۹مطمئناً بنتلی بهترین انتخاب هست و از هر نظر بنتلی جذابتر از قصر متحرک رولزرویس هست .
سهند
۲۸ مهر ۱۳۹۹بزرگترین عیب رولز رویس این است که بسیار دیر نسل جدید معرفی میکنه همین ریث هم قدیمی شده و همچنین رولز رویس در سال ۲۰۱۷ نسل جدید فانتوم را ارائه داد که قبل از آن واقعا از نظر تکنولوژی و امکانات منسوخ شده بود حتی نمایشگر پشت فرمان نداشت و فقط آنالوگ بود(رولز رویس های امروزی نمایشگر پشت فرمان زیبا و کلاسیک دارند) و سیستم سرگرمی رولز رویس ها نسخه قدیمی idrive بی ام و است و هنوز بروز رسانی اصلی نکردند.
همچنین نسل جدید گوست به غیر از سیستم تعلیق فوقالعاده اش در دیگر تکنولوژی و امکانات در سطح بنز کلاس s مدل فعلی است و با نسل جدید کلاس s از نظر تکنولوژی قابل مقایسه نیست.
تقریبا هر نسل رولز رویس حداقل ۱۰ سال میماند و فقط بعضا یک فیس لفت میکنند (مانند فیس لفت گوست در ۲۰۱۴)
حسین وی
۲۸ مهر ۱۳۹۹کسی که رولز میخره از کیفیت فوق العاده چرم و چوب و اینا لذت میبره نه سیستم اطلاعات سرگرمی !
رولز ماشینیه که شما 100 سال میتونی بدون افت کیفیت و کلاس سوارش شی که هیچی گرون تر از اونی که خریدیم بفروشی
سهند
۲۸ مهر ۱۳۹۹خب اونو راست میگی ولی رولز رویس ریث و گوست قبل از نسل جدید خیلی قدیمی شده بودند تو به داخل ریث و بنتلی کانتنیتال نگاه کن تا بفهمی که لوکس بودن لزوما به معنای قدیمی بودن و فرمان نازک و در های برعکس نیست رولز رویس ریث هم لوکسه و بنتلی هم لوکسه اما فرمان فوق العاده زیبای بنتلی کجا و فرمان نازک و سیاه رولز رویس کجا!
امیررضا
۲۸ مهر ۱۳۹۹داداش اونجا ایران نیست. رولزرویس و بنتلی بطور میانگین هر ماه ۲ الی ۳ هزار دلار افت ارزش دارن. یعنی شما ۵۰۰ هزار دلار پول رولزرویس بدی، دو سال بعد ۱۰۰ هزار دلار ارزونتر درمیاد. میشه ۴۰۰ هزار دلار.
فقط و فقط خودرو های تولید محدود ارزششون بیشتر میشه. مثل ۴۸۸ پیستا یا اسویجی.
مثال خوب میخوای؟ آگرا آر اس ۲ میلیون پولش بود. الان بالای ۱۰ میلیون دلار درمیاد.
Mohammad
۲۸ مهر ۱۳۹۹انتخاب بین این دوتا خیلی سخته
جفتشون لطفا با همین رنگ??
nikzad
۲۸ مهر ۱۳۹۹چقدر رینگ ریث بزرگه.بابا تاب بر ندارن روی یک سنگ کوچیک.نمیدونم روی سواریش تاثیری داره یا نه.فکر کنم ۲۲اینچ باشه!
بنتلی هم که حرف نداره و جای انتقادی نداره!
Mohammad
۲۸ مهر ۱۳۹۹ولی درگ بین این دوتا مسخره ترین نوع مقایسه است
اصلا هدفشون از ساخت چیزه دیگریست
با این کار مشخص نشد کدوم بهتره فقط کلاس کاریشون رو آوردن پایین
مهدی موتورز
۲۸ مهر ۱۳۹۹بس کنین اگه بخواین ادامه بدید لامبور گینی هم وجودش بی معنیه
راستی اونتادور هایپرکاره؟
OMID
۲۸ مهر ۱۳۹۹سوپر اسپورت
Amin-mc20
۲۸ مهر ۱۳۹۹هایپرکار به تولید محدود میگن ؟
Amin-mc20
۲۸ مهر ۱۳۹۹چه ربطی داره؟
اینجا داره دوتا ماشین که هدفشون یه چیز دیگس رو مقایسه میکنه
اگه یکی سوپر اسپرت و یکی ماشین لوکس بود حرفت درست ولی این دوتا کاملا هم کلاسن
MAHDI
۲۸ مهر ۱۳۹۹ریث باید نسل عوض کنه چون قدیمی شده دیگه.
مهدی ۹۱۱
۲۸ مهر ۱۳۹۹این چه درگ مسخره ایه باباcarwoww همکارایی میکنه بجای اینا یه 765lt میاوردی با 911
nikzad
۲۸ مهر ۱۳۹۹نسب به درگ های دیگه همین کانال یکم عجیب بود چون اتفاقات زیادی داشت از اون هیکل بگیر تا پرنده ها?
AMG_73///
۲۸ مهر ۱۳۹۹اون رولز گنگ خالصه
نه خدایی نگاش کن
انگار ماشین رئیس مافیای روس
بنتلی هم خیلی اسپرت شده
ارشیاSVJ
۲۸ مهر ۱۳۹۹اخ
اقا من هردو رو میخوام.
ولی به نظرم رولزرویس یه کم پیرمردیه!??
" Swedish Arrogant Tiger "
۲۸ مهر ۱۳۹۹برنده که مشخص بود ولی انتظار این قدر اختلاف رو نداشتم.
از نظر من کانتیننتال بهتره ولی ریث خیلی خاص تره.
Amin-mc20
۲۸ مهر ۱۳۹۹فکر کنم بیش از 50 درصد این اختلاف بخاطر گیربکس بوده
حسین دهمرد
۲۸ مهر ۱۳۹۹ابهت رولزرویس و ببین.شرط میبندم اگه زنده میشدن رولزی داماد میشد بنتلی هم عروس. چقدم به هم میان.ایشالا به پای هم چروک شن.
مهرداد كمال
۲۸ مهر ۱۳۹۹پول دوتاشون به اندازه بودجه یه شهر کوچیک تو ایرانه
خخخ
Mf1
۲۹ مهر ۱۳۹۹وقتی خودرویی حرف GT یدک میکشه بایستی هم پیروز بشه بعد این مسابقه مال سه روز پیشه
مهدی
۲۹ مهر ۱۳۹۹از همون اولم معلوم بود بنتلی میبره چون در حالت کلی بنتلی از رولزرویس اسپرت تره حالا چه برسه بنتلی کانتیننتال جی تی
مهدی
۲۹ مهر ۱۳۹۹واتسونم عجب خنده هایی می کرد
Ramin
۲۹ مهر ۱۳۹۹ماشین های لوکس واسه لذت بردن من مثلا بعد 20سال کار میرم بنتلی میخرم که لذت ببرم از رانندگی نه برم درگ بزارم ولی در کل درگ جالبی بود ولی رولز رویز یه چیز دیگس خودم رولز رو ترجیح میدم
البته تو ایران با 20سال کار بری سوناتا 2014 بخری باید صلوات فرستاد ?