گرندتوررهایی که در کلاس سوپرکارها تولید میشوند ترکیبی از کاربریهای گوناگون هستند. این دسته از خودروها در حقیقت جزو لوکسترین خودروهای بازار بوده و همچنین سرعت بالایی دارند، در حقیقت ترکیبی منحصربهفرد از اشرافیت و پرفورمنس که محبوبیت آنها به دهه ۳۰ میلادی بازمیگردد.
گرندتوررهای امروزی فوقالعاده سریع، بسیار لوکس و گرانقیمت هستند. اگر از شانس کافی برای خرید چنین خودروهایی برخوردار باشید، این مسابقه درگ شاید به شما در انتخاب نهایی کمک بکند.
اتو تریدر به دنبال مقایسه مک لارن GT جدید با بنتلی کانتیننتال GT V8 بوده و به همین خاطر مسابقهای مستقیم بین آنها برگزار کرده است. این دو گلولهی لاکچری برای سال ۲۰۲۰ آماده شدهاند و البته فلسفه تولید متفاوتی دارند اما نتیجهی نهایی کاملاً برجسته بوده است.
در سمت راست اولین تلاش مک لارن در کلاس گرندتوررهای واقعی دیده میشود. این خودرو به پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربو با قدرت ۶۱۲ اسب بخار و گشتاور ۶۳۰ نیوتون متر مجهز بوده و توانایی ثبت شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۳.۱ ثانیهای را دارد. این سوپرکاری دیفرانسیل عقب بوده اما خب در پیستی خیس شاید با مشکل روبرو شود.
در سمت چپ هم کانتیننتال GT جدید با نیروگاه ۸ سیلندر ۴ لیتری قرار دارد. این پیشرانه خروجی ۵۴۲ اسبی و گشتاور ۷۷۰ نیوتون متری دارد. این خودرو ۲۱۶۴ کیلوگرم وزن داشته درحالیکه مک لارن تنها ۱۵۳۰ کیلوگرم وزن دارد. البته بنتلی از سیستم چهار چرخ محرک سود برده و شتاب آن در ۳.۹ ثانیه ثبت میشود.
خب حالا اکثر مشخصات فنی دو خودرو را دانستیم و تنها یکچیزی را باید بدانیم. این مسابقه درگ در روزی بارانی برگزار شده و یکی از خودروها برتری نسبی دارد؛ اما آیا این مزیت برای تضمین برنده شدن کافی است؟!
[دانلود ویدئو]
علی
۱۷ بهمن ۱۳۹۸این مدل مکلارن طراحی نچسبی داره
Mclaren
۱۷ بهمن ۱۳۹۸با یکسری رنگ ها فوق العاده زیباست توی پیج اینستاگرام مکلارن میتونین ببینین…طراحی پشتش خوبه ولی بنظرم طراحی جلو میتونست خیلی بهتر از این باشه بعنوان گرندتور هم اصلا قبولش ندارم…
BAVARIA
۱۷ بهمن ۱۳۹۸بدون هیچ شکی، بنتلی رو انتخاب میکنم. توو این کلاس بنتلی مثل تیری میمونه که کاملا به هدف زده شده.
Enzo
۱۷ بهمن ۱۳۹۸بنتلی تو کلاس GT یجور سنگه محکه بنظرم .بنتلی لایک.مکلارن دیس لایک
Mclaren
۱۷ بهمن ۱۳۹۸با اینکه عاشق مکلارنم
ولی در مقابل بنتلی تو این سگمنت هیچ حرفی واسه گفتن نداره.
:::فرشاد:::
۱۷ بهمن ۱۳۹۸به نظرم واژه لوکس برای کابین مکلارن GT یکم اغراقه؛ درسته که خیلی با کیفیته اما واقعا در حد بقیه خودروهای این رنج قیمتی، چشمنواز نیست.
مانی
۱۸ بهمن ۱۳۹۸GT دونستنش هم کلی اغراقه
معین
۱۷ بهمن ۱۳۹۸خدایی دم بنتلی گرم . 600 کیلوو سنگین تره . حدود 100 اسب بخار هم قدرتش کمتره ولی تو شتاب اولیه مک لارنو خاک کرد …
خیلی ماشین دوستداشتنی ایه
ارشیا
۲۸ بهمن ۱۳۹۸نتیجه قبل از مسابقه هم معلوم بود????
امیر
۷ اسفند ۱۳۹۸تو این سگمنت اول بنتلی کانتیننتال بعدش استون مارتین dbs…
البته رولز ریث هم هست اما خب سطح اسپرت بودن این دوتا رو نداره…