بنتلی سال پیش فروش ۱۱۰۰۶ دستگاهی را تجربه کرد و نیمی از این خودروها از نوع شاسیبلند لوکس بنتایگا بودند. فروش بنتایگا نسبت به سال ۲۰۱۸ رشد ۱۸ درصدی را ثبت کرده است؛ اما خبری از مولسان در آمار فروش بریتانیا نبوده است. این موضوع زمانی رخ میدهد که فروش یک خودروها خیلی پایین بوده و آن خودروساز علاقهای به نام بردن از محصولش نداشته باشد.
اما فروش مولسان چقدر پایین بوده است؟ آدریان هالمارک مدیرعامل بنتلی به تاپ گیر گفته که این خودرو سال پیش فروش حدود ۵۰۰ دستگاهی را ثبت کرده و این میزان بسیار کمتر از فروش سالانهی ۱۲۰۰ دستگاهی در سالهای پیش برای مدل آرناژ بوده است. این امر نشان دهندهی افت محبوبیت سدان ها و علاقه زیاد به شاسی بلندهاست. تمامی این اتفاقات در حالی رخ دادهاند که مولسان جزو پرچمداران بنتلی بوده است.
هالمارک خاطرنشان میسازد با اینکه مولسان بسیار محبوبتر از رولزرویس فانتوم بوده اما میزان فروش آن هنوز هم برای ادامه تولیدش توجیه منطقی و اقتصادی نداشته است. نسل بعدی این خودرو هم فعلاً تولید نخواهد شد چراکه کلاس این خودرو بسیار محدود بوده و از طرف دیگر نیز قوانین آلایندگی سخت گیرانه ای وجود دارد.
مولسان با نسخه سفارشی ۶.۷۵ ادیشن غزل خداحافظی را خواند. این خودرو تنها به تعداد ۳۰ دستگاه تولید شده و سپس فلایینگ اسپور عنوان سدان پرچمدار بنتلی را یدک خواهد کشید. هالمارک اعتراف کرده سومین نسل فلایینگ اسپور بهطور کامل نشان دهندهی تواناییهای مولسان نیست اما تقریباً همان کار را انجام داده و آرام تر از هر خودروی دیگر این شرکت است. البته فلایینگ اسپور کاملاً محبوبتر بوده و فروش آن ۶ برابر بیشتر از مولسان بوده است.
ممد ژانگولر
۲۱ اسفند ۱۳۹۸چون اوضاع اقتصادی خیلی خرابه ?
بی طرف
۲۱ اسفند ۱۳۹۸نه چون شغلش پر خطر بوده زود بازنشسته شده!!
همایون
۲۱ اسفند ۱۳۹۸مولسان لایک بنز S کلاس دیس
Just bentley continental
۲۱ اسفند ۱۳۹۸s کلاس و چجوری با مولسان مقایسه میکنی.
این نظرسنجی اصلا دلیل منطقی نداره sکلاس مایباخ رقیب فلایینگ اسپوره و مولسان فقط یه رقیب قدر داره اونم فانتوم.
Ferrari Fxx K Evo
۲۱ اسفند ۱۳۹۸قطعا S کلاس کبیر
همایون
۲۱ اسفند ۱۳۹۸نظر منم همینه
Joker
۲۱ اسفند ۱۳۹۸مولسان و s? آخه این چه مقایسه های مسخره ایه شما جدیدا دارید را میندازید،s کلاس تو بهترین حالت بتونه با فلاینگ اسپور مقایسه بشه که اونم با توجه به قیمت و سطح بالای لاکچری بودن و دست ساز بودن بنتلی مقایسش اشتباهه،بعد تو با مولسان که قیمت پایش بدون هیچ شخصی سازی از ۴۰۰ هزارتا شروع میشه مقایسش میکنی؟!!!!!
Reza
۲۱ اسفند ۱۳۹۸??? Mercedes S Class ???
Milad AMG
۲۲ اسفند ۱۳۹۸درستش اینه
مولسان لایک
S مایباخ دیس
علي-كيوج
۲۱ اسفند ۱۳۹۸واقعا فلایینگ اسپر یه سر و گردن از مولسان بالاتره،البته نه تنها مولسان فکر میکنم زیباترین و جذابترین سدان تو رنج خودشه
Kasra
۲۱ اسفند ۱۳۹۸خودرو ساز ها اینو نمیدونن که اصلا وجود یه ماشین با سطح خیلی بالا هست که باعث اعتبارشون میشه و نتیجتا ماشین سطح پایین و متوسطشون هم فروش میره.
البته شک دارم ندونن ولی اینقدر پول جلوی چشمشون رو گرفته که نمیخوان درک کنن که اگه کسی فرضا بنتایگا میخره بخاطر اینه که بنتایگا رو از برندی میخره که مولسان میسازه وگرنه کی میخواد اینهمه پول واسه یه آئودی Q7 که یه خورده چرم و چوب بهش اضافه شده بده؟
Hamidreza
۲۲ اسفند ۱۳۹۸شما میدونید خودروساز ها نمیدونن؟ هه
آریا ماشین
۲۱ اسفند ۱۳۹۸مولسان رو اصلا نمیشه با s کلاس مقایسه کرد
مولسان یه سدان فوق لوکسه و s کلاس یه سدان بزرگ لوکس
فلایینگ اسپار هم خیلی خوبه اما مولسان نمیشه…
NAVID۰۰۹۸
۲۱ اسفند ۱۳۹۸تا از نزدیک نبینید باورتان نمیشه که برای خودش غولیه ، خیلی بزرگ به نظر میرسه که حتی از بنز S هم بزرگتر و پُف کرده تر به نظر میاد و باور کنید در عکس اُبهتش را نمیفهمید و درک نمیکنید .
امیر علی
۲۱ اسفند ۱۳۹۸بنتلی باید حداکثر تا ۳ سال اینده یه فیس لیفت سنگین یا نسل جدید بنتایگا رو معرفی کنه با همین زبان جدید طراحیش که واقعا بی نقص.بعد میتونه یه مولسان جدید فوق اشرافی رو معرفی کنه همراه با فیس لیفت کانتیننتال و فلایینگ اسپور اون موقع دیگه کارو خیلی سخت میکنه برا رولزرویس.البته رولزرویس هم با معرفی نسل جدید گوست محصولاتش تکمیل میشه.رقابت یعنی این??????