مرحلهٔ نیمهنهایی، دور اول، قسمت بیستوپنجم، اولین دوئل از گروه اسیوویهای بزرگ فوق لوکس
رنجروور اسویاتوبیوگرافی
تاریخ معرفی: نمایشگاه پاریس ۲۰۱۲
نسل کنونی: چهارم
پلتفرم: D7u جگوار-لندروور
امتیاز از کاربایر: ۴.۱ از ۵
امتیاز از کارانددرایور: ۵ از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۱۳,۶۶۳ دستگاه
فروش دَهماههٔ نخست ۲۰۱۸ در اروپا: ۱۰,۲۱۳ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۱۶,۸۶۹ دستگاه
فروش دَهماههٔ نخست ۲۰۱۸ در آمریکا: ۱۵,۲۰۵ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۹۱ درصد
حفاظت از کودکان: ۸۴ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۶۳ درصد
سیستمهای ایمنی: ۸۶ درصد
امتیاز کلی: پنج ستاره
گارانتی: چهار سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: هرگز احساس کمبود قدرت ندارد، کابین مجلل و باشکوه، ساکت و چابک، تواناییهای آفرودی فراتر از انتظار
نقاط منفی: قیمت گران، هزینههای نگهداری بالا، عدم ارائهٔ نسخهٔ سه ردیفه
بنتلی بنتایگا
تاریخ معرفی: نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۵
نسل کنونی: اول
پلتفرم: MLB گروه فولکسواگن
امتیاز از کاربایر: ۴ از ۵
امتیاز از کارانددرایور: ۵ از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۱,۵۴۷ دستگاه
فروش دَهماههٔ نخست ۲۰۱۸ در اروپا: ۱,۱۶۷ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۱,۱۵۲ دستگاه
فروش دَهماههٔ نخست ۲۰۱۸ در آمریکا: ؟ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: – درصد
حفاظت از کودکان: – درصد
حفاظت از عابر پیاده: – درصد
سیستمهای ایمنی: – درصد
امتیاز کلی: ستاره
گارانتی: سه سال بدون محدودیت پیمایش
نقاط مثبت: فوقالعاده قدرتمند و سریع، کیفیت ساخت درجهیک، هندلینگ عالی
نقاط منفی: وزن سنگین، مصرف سوخت بالا، قیمت گران
مقایسهٔ مشخصات فنی
اسویاتوبیوگرافی | بنتلی بنتایگا | |
پیشرانه | ۵ لیتری V8 | ۶ لیتری W12 |
تنفس | سوپرشارژ | توئین توربو |
قدرت | ۵۶۰ اسب بخار | ۶۰۰ اسب بخار |
گشتاور | ۷۰۰ نیوتن متر | ۹۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۴.۷ ثانیه | ۳.۶ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۳.۱ ثانیه | ۱۲.۱ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۱۵ کیلومتر/ساعت | ۳۰۰ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۱۴.۷ لیتر ترکیبی | ۱۵.۷ لیتر ترکیبی |
تولید آلایندگی | – | ۲۹۶ گرم/کیلومتر |
ظرفیت باک | ۱۰۳ لیتر | ۸۵ لیتر |
وزن | ۲۵۴۰ کیلوگرم | ۲۶۲۲ کیلوگرم |
طول | ۵.۲۰ متر | ۵.۱۴ متر |
فاصلهٔ محوری | ۳.۱۲ متر | ۲.۹۹ متر |
حجم صندوق بار | ۹۰۰ لیتر | ۴۲۵ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۴ یا ۵ نفر | ۴ یا ۵ یا ۷ نفر |
قیمت پایه بریتانیا | ۱۳۷,۳۷۹ پوند | ۱۳۵,۸۰۰ پوند |
قیمت موردبررسی | ۱۶۲,۶۸۳ پوند | ۱۶۴,۸۲۵ پوند |
قیمت پایه آمریکا | ۱۷۸,۱۹۵ دلار | ۱۶۵,۰۰۰ دلار |
قیمت موردبررسی | ۲۰۸,۸۹۵ دلار | ۱۹۷,۷۲۵ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=10209162]
Radin
۱۹ دی ۱۳۹۷بنتلی نیومده چه فروشی داشته!!جفتشون خیلی خوبن نمیشه رای داد ولی میگفتم بنتایگا خیلی گرونه ولی دیدم ک رنجروور گرونتره مشخصات فنی بنتایگا خیلی بهتره رای من بنتلیه?
محمد
۱۹ دی ۱۳۹۷با وجودی که بنتلی رو انتخاب میکنم،
و رقابت فینال رو هم بین بنتلی و رولزرویس میدونم
.
g کلاس رو با توجه به فلسفه اش تقریبا بدون رقیب میدونم
و کمی دورتر از ۳ رقیب دیگه این سگمنت
که بهتره یه کلاس واسه خودش تشکیل بشه و خودروهای لوکس بیشتری توش باشن
.
اما باز هم داشبورد رنج روور رو توی این رقابت به بنتلی ترجیح میدم
بدور از شلوغی و روان و شیک و دلنشین و همینطور تکنولوژیک
اما در نهایت بنتلی رو انتخاب میکنم
.
و اینکه چقدر خوبه که اینقدری پول داشته باشید که گزینه ای که انتخاب نمیکنید، این رنج روور شیک باشه!
این انتخاب ها رو در عالم واقعیت واسه همه عزیزان هموطن آرزو میکنم
m.m
۱۲ اسفند ۱۳۹۸فقط رولزرویس کولینان
Just bentley continental
۱۹ دی ۱۳۹۷عحیبه همچین فروش قوی ای برای بنتلی.مرسی
به نظرم هر دو عالین ولی بنتلی تو همه چی یه مقدار کمی بهتره.
Cadillac
۱۹ دی ۱۳۹۷رنجروور بیشتر باب دل هست
NAVID۰۰۹۸
۱۹ دی ۱۳۹۷فقط از نظر قیمتی رنجرور جلوتر حرکت میکنه ، اما باقی ماجرا را بنتلی جلودار و حرف اول را میزنه .
Hossein
۱۹ دی ۱۳۹۷هر دو فوق العاده جذابن
ولی من تو رویاهام همیشه یه اتو بیوگرافی دارم :))
حمیدرضا
۱۹ دی ۱۳۹۷رنجرور خییلی خوبه ولی تو این کلاس اعتبار برند بنتلی خیلی چیزا رو مشخص می کنه
Amir
۱۹ دی ۱۳۹۷عبارت SUV فول سایز لوکس با رنجروور معنی میشه و لاغیر،این مدل اتوبیوگرافی هم دیگه نهایت لاکچریه واقعا فوق العادس.
m.m
۱۲ اسفند ۱۳۹۸بنتلی بنتایگا یه اس یووی اندازه متوسطه
Amirferrari
۱۹ دی ۱۳۹۷قیمت پایه بنتایگا از ۲۲۰ هزار تا شروع میشه و برخلاف اتوبیوگرافی شاسی بلند فول سایز نیست و فضای سرنشینای عقب رنجروور خیلی بیشتره…از اون طرف بنتلی ماشین اسپورت تر و جمع و جور تریه… یه مقایسه بی معنی از دو تا خودرو که نمیتونن ربطی به هم داشته باشن…
علی رضا
۱۹ دی ۱۳۹۷با وجود فضای بار کمتر ، وزن بیشتر ، باک کوچکتر ، طول و فاصله محوری کمتر و مصرف سوخت بیشتر رای من بنتایگا بدلیل طراحی خارجی جذاب تر (سلیقه ای )
نمیدونم چرا دوستان فقط به اسب بخار و شتاب خودرو توجه میکن و نتیجه گیری کلی میکنند که بنتایگا کاملا برتر از اتوبیوگرافی .
به میزان فروش دو خودرو توجه کنید. !!
علی رضا
۱۹ دی ۱۳۹۷و برنده نهایی این دوئل: G کلاس ❤❤
ایلیا
۱۹ دی ۱۳۹۷توی دوئل سدان های سوپر لوکس هم این کامنت رو گذاشتی، ی رباط هم میتونه ابن کامنت ها رو ثبت کنه، یه چیز جدید بگو.
بنز اگه شما رو نداشته باشه بازم بنزه نیازی نیست شما توی تمام دوئل ها بی ربط و با ربط حرفی از بنز بزنید.
منم همون جواب قبلی رو بهت میدم، همونطور که اس کلاس میباخ فوق العادست ولی در کلاس سوپر لوکس ها قرار نمی گیره، جی کلاس هم با وجود اینکه فوق العادست و آفرودش از بقیه بهتر ولی سوپر لوکس نیست و به این کلاس تعلق نداره
علی رضا
۲۰ دی ۱۳۹۷ببخشید ولی شما نباید تعیین کنید که g کلاس در کلاس شاسی بلند های فوق لوکس قرار داره یا نه ، یعنی کارشناس های پدال نمیدونن شما دانای کل هستید ، به نظرم حرف شما بی ربط تره
حسن
۱۹ دی ۱۳۹۷جی کلاس که تو مسابقه موتور ترند از رانگلر باخت
اینجا هم میبازه
برنده این کلاس یا بنتلی یا رولزرویس
علی رضا
۱۹ دی ۱۳۹۷واقعا خیلی استدلال جالبیه ، آدم شاخ در میاره،!!
حسن
۱۹ دی ۱۳۹۷واقعیته
شما برو تو سایت موتور ترند مسابقش هست
من بدون مدرک حرفی نزدم
عینه واقعیته
علی رضا
۱۹ دی ۱۳۹۷من نگفتم شما دروغ میگید هر بار که دارم کامنت ها رو میخونم حداقل با یک کامنت با این مضمون مواجه میشم که چون g کلاس به رانگلر تو بحث افرود باخته پس کلا شاسی بلند خوبی نیست !!
حسن
۱۹ دی ۱۳۹۷نگفتم بده
گفتم رانگلر ازش بهتره
همین
علی رضا
۱۹ دی ۱۳۹۷مفهوم کلی حرف شما این بود که چون رانگلر در افرود از g کلاس بهتر پس در مبحث شاسی بلند های لوکس هم بنتایگا و کولینان تازه وارد از g کلاس با این همه سابقه برتر هستن که واقعا از نظر من دلیل غیر منطقیه
m.m
۱۲ اسفند ۱۳۹۸چی میگی
این مسابقه ی بنتلی ولندروور بود بعدتومیری سراغ مرسدس بنز
مهدی911turbos
۱۹ دی ۱۳۹۷بنتلی رو بخاطر مدلهای مولسان و کانتیننتال تحسین میکنم و دوست دارم
ولی تو این کلاس اصلا نمیشه رنجرور رو نادیده گرفت واقعا عالیه و به همراه بنز جی کلاس سنگ محک این کلاس هستن
پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
۱۹ دی ۱۳۹۷رای من سنگ محک این کلاس رنج روور….
بنتلی یه کاین خیلی لوکسه.((از نمای ظاهری هم معلومه))
بعدشم قیمت پایه بنتلی 195 هزارتاس.
((…..starting price of $195,000 and easily cresting $245,000 for most versions))
❤❤تواناییهای آفرود فراتر از انتظار❤❤
امیر دهقان
۱۹ دی ۱۳۹۷قیمت پایه ذکر شده در جدول متعلق به نسخه V8 بنتایگا هست چون قیمت پایه یعنی قیمت ارزانترین نسخه هر ماشین
پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
۱۹ دی ۱۳۹۷خب اگه اینطوری هست که شما میگید،پس چرا شتاب و قدرت موتور مال نسخه 12 سیلندره،ولی قیمت رو بر اساس نسخه 8 سیلندر در نظر گرفتین؟؟
به نظره من بهتر بود همون نسخه 12 رو مد نظر قرار میدادید.
امیر دهقان
۱۹ دی ۱۳۹۷در جدول دوئلها ما همیشه دو قیمت رو ذکر میکنیم
یکی قیمت پایه و دیگری قیمت موردبررسی
قیمت پایه قیمت ارزانترین نسخۀ هر ماشین هست اما قیمت موردبررسی قیمت همون نمونهای هست که مشخصاتش در جدول ذکر شده
در اینجا هم همینطوره و ملاک اصلی قیمت موردبررسی هردو ماشین هست
قیمت پایه صرفاً جهت اطلاع از قیمت ارزانترین نسخه ذکر میشه
پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
۱۹ دی ۱۳۹۷من فکر میکردم قیمت ها رو بر اساس آپشن ها بررسی میکنین و نه نوع موتور.
ولی اگه هر دوی این ماشین ها رو بر حسب نسخه ی 12 سیلندر و 8 سیلندر بسنجیم، قیمت بنتایگا خیلی گرونتره،در غیر این صورت حرف شما درسته.
الف.ی
۱۹ دی ۱۳۹۷رنجروو طراحی بیرونی لاکشری تری داره
مشخصات فنی رو در نظر بگیریم قطعا بنتایگا ولی به نظر من رنجروو اس یو وی تره
باکش حجم بیشتری داره
صندوق بارش دو برابر حجم داره
مصرفشم کمتره و قابلیت های اسپرتش تو سطح کاملا قابل قبولی قرار دارن
به نظر من بنتایگا یکم از فاز اس یو وی بودن خارج شده
رای من رنجرور
ADAK
۱۹ دی ۱۳۹۷جووون ؟!؟
لاکشری ؟!؟!؟
عزیز بابا …
الف.ی
۲۰ دی ۱۳۹۷دوست عزیز
واقعا زشته کسی رو مسخره کنیم
اونم وقتی اطلاعات کافی نداریم
شما بهتره کمی اطلاعات زبان انگلیسی ات رو بالا ببری
یه دیکشنری باز کنی یا حتی تو گوگل ترنسلیت سرچ بزنی
مانی
۲۰ دی ۱۳۹۷نکنه فکر کردی لاکچری درسته؟
Mآsكvيch
۱۹ دی ۱۳۹۷نمیشه انتخاب کرد!
مانی
۲۰ دی ۱۳۹۷بله واقعا انتخاب سختیه
من خیلی رنجرور رو دوست دارم
با اینکه طرفدار مرسدسم فکر میکنم
حق رنجرور باشه که تو این گروه اول بشه
Saman
۱۹ دی ۱۳۹۷رنجروور در این کلاس اصیل تر و دوست داشتنی تر هستش. در ضمن بنز جی کلاس در حد وحدود سه غول دیگر : رنجروور و بنتلی و رولز نیستش و بی شک در کلاس پائینتری قرار داره.
سام
۱۹ دی ۱۳۹۷هر دوی این خودروهای لوکس افسانه ای را یکسان دوست دارم.اما رنجروور به نظرم کاربردی تر است.
امیر
۱۹ دی ۱۳۹۷بنتلی معرکس همه مواردش عالیه و برتری داره به رنج روور
قطعا انتخابم بنتلیه
برند اصیل و محبوب انگلیسی مخصوصا اینکه زیر نظر فولکس باشه
اما واقعا عاشق طراحی خارجی رنجرروور شدم مخصوصا بخش عقبش
مهدی
۱۹ دی ۱۳۹۷قطعا انتخاب من بنتلی بنتایگا هستش.این ماشین خیره کننده است از هرنظر.هرچنددر این کلاس از نظرحس آرامش سواری.اوج اشرافیت وکیفیت رولزرویس کولیان پادشاهی میکنه.زمانیکه اولین تست این خودروازیه مجله معتبر بیرون اومد شخص بررسی کننده اونقدر مجذوب عملکرد این ماشین شده بودکه این ماشین رو پادشاه شاسی بلندها وساخت بهترین شرکت خودروسازی جهان معرفی کرد.پیشنهاد میکنم اون تست وبررسی رو مطالعه کنید که پدال مطلبش روهم گذاشت
(Saeed(peugeot
۱۹ دی ۱۳۹۷عاشق رنجرورم
سید
۲۰ دی ۱۳۹۷شاید بنتلی تو ساخت اس یو وی از لند روور سابقه کمتری داشته باشه اما بنتلی واقعا خوب ظاهر شده.
خیلی لوکس تر از رنجروور هست