به نظر میرسد برگزاری یک مسابقهی درگ دوستانه بین بنتلی کانتیننتال GT پایه و شاسیبلند بنتایگا میتواند نتیجهی بسیار جالبتوجهی در پی داشته باشد.
چیزی که شاید برخی افراد دربارهی نسل فعلی کانتیننتال GT بدانند این است که وزن محصول بنتلی بسیار بالاست. بنتایگا وزن ۲۴۴۰ کیلوگرمی دارد درحالیکه GT وزن ۲۳۷۰ کیلویی داشته و به نظر میرسد بهشدت از اضافهوزن در عذاب است.
خب تنها ۷۰ کیلوگرم اختلاف بین دو خودرو وجود دارد و بدین ترتیب قدرت و گشتاور خروجی در این مسابقه نقش بسیار مهمی ایفا میکند. پیشرانهی ۱۲ سیلندر بنتایگا قدرت ۶۰۰ اسب بخاری و گشتاور ۹۰۰ نیوتون متری دارد. بدین ترتیب بنتایگا میتواند در ۴.۱ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت رسیده و تا حداکثر سرعت ۳۰۱ کیلومتر در ساعت بتازد.
در مقابل، کانتیننتال GT پیشرانهی کوچکتر ۸ سیلندر ۴ لیتری با قدرت ۵۰۰ اسب بخاری و گشتاور ۶۶۰ نیوتون متری دارد. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت این خودرو ۴.۸ ثانیه طول کشیده و حداکثر سرعت آن نیز ۳۰۳ کیلومتر در ساعت است.
با این تفاسیر میتوان گفت بنتایگا تنها به خاطر اسب بخار و گشتاور بیشتر سریعتر خواهد بود؛ اما بهتر است مسابقهی این دو خودروی لوکس را با همدیگر ببینیم تا تمامی اتفاقات رخ داده را درک کنیم.
فرشاد سجادیان
۳۰ فروردین ۱۳۹۶2370 کیلوگرم برای یک کوپه دو در شدیدا وزن بالایی محسوب میشه، اما من به شخصه استفاده از موتور قویتر رو به بدنه سبکتر ترجیح میدم چون ماشین لوکس با وزن بالا، حس خیلی خوبی بهم میده.
The R
۳۰ فروردین ۱۳۹۶یعنی همه چیز تو دنیا یه طرف، اتوبان یه طرف.
ماشین اسپورت داشته باشی نتونی تند بری چه فایده داره آخه.
با ماشین 2.5 تنی داره 280 کیلومتر میره.
یه فیلم تو یوتیوب هست کوئنیگ زگ داره با سرعت 360 تو اتوبان میره.
اتوبانم آرزوست
TRX
۳۰ فروردین ۱۳۹۶دقت کردی هر کسی میبینه سمت راستش خالیه میکشه سمت راست و لاین سبقت آزاد میزاره اما تو ایران کامیون و اتوبوس با ۹۰ تا سرعت لاین سبقتن کنارم نمیرن
حسین M
۳۰ فروردین ۱۳۹۶این آقای شاهین احمد زاده نباشه پدال فاتحش خوندس هرچی مقاله میخونم ماله ایشونه!
شاهین
۳۰ فروردین ۱۳۹۶سلام
ممنون از نظر لطف شما
اما اینو واقعا عرض می کنم که پدال متکی به شخص نیست. مطمئنا دوستان زیادی هستند که در صورت نبود من میتونن بهتر از من هم کار رو جلو ببرن.
از مجله ی پدال ممنونم که چنین فرصتی رو در اختیار بنده حقیر قرار داد تا در خدمت شما عزیزان باشم.
ارادتمندم
آریا
۳۰ فروردین ۱۳۹۶خدایا عقربه ی سرعت سنج چقدر سریع میچرخه…
ولی واقعا وزن بنتایگا خیلی خوبه و وزن کانتیننتال غیر قابل توجیه.
Ace
۳۰ فروردین ۱۳۹۶دو تاشون در صدر لیست علایقم هستن …
یکی در کلاس GT و دیگری در SUV.
Jast bentley continental
۳۰ فروردین ۱۳۹۶به زودی با نسل جدید کانتیننتال این مشکل برطرف میشه
aref
۳۱ فروردین ۱۳۹۶چقدر با نظم رانندگی میکردن یعنی اگه ایران بود تمام تریلیا تو باند سبقت بودن چقدر از این جاده مطمعن بودن که اینجوری رفتن توش
Mahdi DODGE & CHEVROLET & FORD
۳۱ فروردین ۱۳۹۶چه راحت سرعت میگیرن بدون هیچ مشکلی
تو جاده های خودمون که طرف با 50 تا سرعت تو لاین سرعت بزرگراه میره و بوقش میزنی جای اینکه راه بده میخواد دعوا کنه
تریلی ها که واویلااااا