بنتلی

بنتلی کانتیننتال GT جدید: سبک‌تر، سریع‌تر و قدرتمندتر!

اخیراً بنتلی به خبرنگاران خودرویی اجازه داده تا نسخه‌های پیش‌تولیدی کانتیننتال GT 2018 را تست کنند و هم‌اکنون جزئیات بیشتری از این خودروی جدید منتشر شده است.


محصول جدید بنتلی که برای رونمایی در نمایشگاه خودروی فرانکفورت آماد می‌شود طراحی جدیدی خواهد داشت که از نسل فعلی متفاوت خواهد بود.


همان‌گونه که کار اند درایور توضیح می‌دهد، کارهای توسعه‌ای این خودرو ۴ سال پیش آغاز شده و در آن زمان بنتلی باید تصمیم می‌گرفت تا چه پلتفرمی را جایگزین ساختار قدیمی فولکس‌واگن فیتون کند. این کمپانی بریتانیایی تصمیم گرفت تا از ساختار MSB پورشه استفاده کند. از مزیت‌های این معماری می‌توان به آلومینیوم بیشتر و توزیع وزن بهتر اشاره کرد.


بنتلی جزئیات زیادی را منتشر نکرده اما مجله کار اند درایور گزارش داده که استفاده از پلتفرم پورشه باعث می‌شود وزن خودرو بین ۱۳۶ تا ۱۸۱ کیلوگرم کاهش یابد.


بنتلی همچنین تأیید کرده که پیشرانه ۱۲ سیلندر ۶ لیتری توئین توربوی کانتیننتال GT 2018 در حدود ۱۸ درصد کم‌مصرف‌تر از نسل قبلی خود بوده و قدرت و گشتاور آن بیشتر از ۵۹۲ اسب بخار و ۷۱۷ نیوتون متر خواهد بود. این لوکس ساز بریتانیایی معتقد است محصول جدید با پیشرانه یاد شده قادر خواهد بود در کمتر از ۴ ثانیه به تندی ۹۶ کیلومتر در ساعت برسد و حداکثر سرعت آن نیز بالاتر از ۳۲۱ کیلومتر در ساعت خواهد بود.


ظاهراً این پیشرانه به یک گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه جدید متصل بوده و نیرو را به هر چهار چرخ می‌رساند. این سیستم هم‌اکنون تغییر کرده و تمامی قدرت را به چرخ‌های عقب می‌فرستد مگر اینکه تشخیص داده شود لغزشی صورت گرفته و در آن صورت قدرت بسته به شرایط به تمامی چرخ‌ها منتقل می‌شود.


رانندگان همچنین خود را در کابینی اصلاح شده با ارتفاع سواری پایین‌تر و نشان‌دهنده‌های دیجیتال خواهند یافت. از دیگر موارد برجسته کابین می‌توان به نگه‌دارنده گوشی جدید در کنسول مرکزی و سیستم اطلاعات سرگرمی ارتقا یافته اشاره کرد.

جالب اینکه کانتیننتال GT جدید از تکنولوژی‌های خودران پیشرفته دوری خواهد کرد. مدیر مهندسی این خودرو می‌گوید: “ما رقابتی خواهیم بود اما توجهی به پیشرو بودن در این تکنولوژی نداریم. ما می‌خواهیم راننده همیشه در کنترل باشد بنابراین فرمان اتوماتیک برای ما جذابیت کمی دارد.”

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. Hamid.Hellcat

    ۱۷ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1195 ديدگاه)

    لقب کنتینانتال فقط برازنده لینکلن هست
    به نظرم لینکلن باید از بنتلی به دلیل کپی کردن این اسم شکایت میکرد

    1. Continental

      ۱۸ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (54 ديدگاه)

      پس حتماً لینکلن باید از شرکت لاستیک کنتیننتالم شکایت کنه نه…؟!???

  2. DYBALA

    ۱۷ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (479 ديدگاه)

    بنتلی بریتانیایی بود، الان المانیه
    طراحیش عجیبه مخصوصا جلوش

    1. ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»

      ۱۷ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (1626 ديدگاه)

      باز شروع شد…

      1. Raha

        ۱۷ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (287 ديدگاه)

        تا وقتی که این جماعت تعصب داشته باشن همینه (کاریش هم نمیشه کرد)
        کسایی که ارث باباشون رو توی ماشین های المانی و….. میدونند و ماشین های کره ایی و…. رو همیشه اشغال ب حساب میارن
        آخه چرا ماها فقط باید تعصب داشته باشیم؟
        حیف این تمدن و اصالت نیست که خیلی از کشور ها حسرتشو میخورند ولی ماها چی؟؟؟ یک انسانه اصیل تعصب نداره که

        1. Amir

          ۱۷ تیر ۱۳۹۶
          سوابق: (56 ديدگاه)

          عزیز من تمدن کجا بود؟؟؟ مگ ژاپن نصف تمدن هخامنشی ما مدن داره؟؟؟
          ما ایرانیا عادت کردیم گنده گنده حرف زدن میشینیم یه جا مغزو بدون استفاده آکبند نگه میداریم فقط بلوف میزنیم
          ه خدا اگه نصف این همه بلوف یکم با هم متحد بودیم و کار و سعی و تلاش میکردیم
          الان وضعیتاین نبود
          کیا و هیوندای مگه چی بودن؟ هم سن سایپای ما هستن پیشرفت اونارو ببینید پیشرفت لگن سازای مارو …

          به عمل کار براید به سخندانی نیست…

    2. charger

      ۱۸ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (393 ديدگاه)

      مثلا برای شما چه فرقی میکنه آلمانی یا انگلیسی؟
      فکر نکنم خود آلمانیا اندازه شما به این موضوع حساسیت داشته باشن

  3. fara2001

    ۱۷ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (201 ديدگاه)

    آره دوست عزیزحق با شماست با این استدلال الان چلسی هم روسی شده پاری سن ژرمنم عربی شده و هزارمدل دیگه

  4. Omid622

    ۱۸ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (740 ديدگاه)

    خیلی ممنون که دمبال خودران کرد ماشین ها نمیری
    آخه چه کاریه

  5. Infinite

    ۱۸ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (451 ديدگاه)

    به تصویری که از داخل کابین گرفته شده توجه کنید…!
    درست هست که این تصاویر به شکل رسمی توسط رسانه‌ها منتشر شدند و عنوان «تصویر جاسوسی» رو بر دوش نمی‌کشند اما وقتی شرکتی قصد نداشته باشه جزئیاتی از ماشین لو بره، به هر طریقی جلو این اتفاق رو می‌گیره. نه این که تصاویر مختلفی از داخل و خارج یک ماشین، با زاویه و کیفیت مناسب تحت عنوان مضحک تصاویر جاسوسی به اینترنت درز کنه. تصاویر به اصطلاح جاسوسی حقیقتا ترفندی برای جلب توجه و دریافت بازخورد هستند.

    منتظر نسل جدید این خودروی دوست داشتنی هستم و امیدوارم خط مشی کانسپت‌های اخیر این کمپانی رو دنبال کنه اما دیدگاه مدیر مهندسی این شرکت به نظرم اشتباه هست. در حال حاضر در رانندگی خودران شما قابلیت کنترل خودرو رو در هر زمان که نیاز بدونید دارید و همه این امکانات و پیشرفت‌ها برای آسایش بیشتر راننده هست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا