نسل سوم فلاینگ اسپار بسیار ارتقاء پیدا کرده و تبدیل به سدان پرچمدار بنتلی شده تا بهطور غیرمستقیم جایگزینی برای مولسان فقید باشد. به همین دلیل، از زمان معرفی این سدان لوکس، بنتلی همواره خانوادهٔ آنرا گسترش داده تا طیف بیشتری از خریداران را پوشش دهد. در همین رابطه، پس از ارائهٔ پیشرانههای W12 و V8، بنتلی حالا نسخهٔ پلاگینهیبریدی فلاینگ اسپار را معرفی کرده که کممصرفترین محصول تاریخ این شرکت و همینطور دومین محصول پلاگینهیبریدی پس از بنتایگا محسوب میشود.
زیر کاپوت این سدان هیبریدی یک پیشرانهٔ ۲.۹ لیتری V6 توئین توربو قرار گرفته که ۴۱۶ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. یک موتور الکتریکی هم ۱۳۶ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور را به این اعداد اضافه میکند تا مجموع خروجی سیستم به ۵۴۴ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور برسد. این یعنی فلاینگ اسپار هیبریدی ۹۶ اسب بخار از بنتایگا هیبریدی قویتر است. به همین دلیل، سدان هیبریدی بنتلی ظرف ۴.۳ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت رسیده و نهایتاً به حداکثر سرعت ۲۸۵ کیلومتر بر ساعت دست پیدا میکند.
به لطف طراحی آئرودینامیک و همینطور قوای محرکهٔ هیبریدی، گفته شده که این فلاینگ اسپار با برد بیش از ۷۰۰ کیلومتری، کممصرفترین بنتلی تاریخ محسوب میشود. بااینوجود، سازندهٔ بریتانیایی هنوز هیچ عددی در مورد مصرف سوخت این خودرو منتشر نکرده است. در همین حال، به لطف باطری لیتیوم یونی ۱۴.۴ کیلووات ساعتی، سدان هیبریدی بنتلی میتواند طبق معیارهای WLTP تا ۴۰ کیلومتر را بهصورت تمام الکتریکی طی کند. این باطریها ظرف دو ساعت و نیم شارژ میشوند و بنتلی تمام کابلهای موردنیاز برای شارژ آنها و همینطور جعبهٔ دیواری شارژ را بهطور رایگان ارائه میکند.
فلاینگ اسپار هیبریدی در ظاهر با نشانهای Hybrid روی گلگیرهای جلو، سر اگزوزهای چهار بیضی و درگاه شارژ روی گلگیر عقب سمت چپ از دیگر نسخهها قابلتشخیص خواهد بود. برای این خودرو ۶۰ رنگ بیرونی مختلف قابل انتخاب است و امکان سفارش پکیج Blackline هم وجود دارد که همهٔ تزئینات کرومی را با نمونههای مشکیرنگ جایگزین کرده و لوگوی B بالدار چراغدار را بهصورت استاندارد به همراه خواهد داشت. فلاینگ اسپار هیبریدی بهصورت استاندارد با رینگهای ۲۰ اینچی ارائه میشود اما امکان سفارش نمونههای ۲۱ یا ۲۲ اینچی که توسط مولینر طراحی شدهاند هم وجود خواهد داشت.
در داخل فلاینگ اسپار هیبریدی همان متریال باکیفیت، آپشنهای شخصیسازی متعدد و ویژگیهای رفاهی و لوکسی که از بنتلی انتظار میرود وجود خواهد داشت. البته در اینجا دکمهٔ جدید E Modes جایگزین دکمهٔ استارت شده است. علاوه بر این، نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی و صفحه آمپر دیجیتالی هم به گرافیک جدیدی برای نمایش اطلاعات اضافی در مورد قوای محرکهٔ هیبریدی مثل شارژ باطری و برد باقیمانده مجهز شدهاند.
مثل همهٔ محصولات بنتلی، این فلاینگ اسپار هیبریدی هم در کارخانهٔ خانگی بنتلی در کرو بریتانیا تولید میشود. پذیرش سفارشات برای خرید این خودرو از تابستان امسال آغاز میشود و انتظار میرود اولین نمونههای آن تا قبل از سال ۲۰۲۱ به خریداران تحویل داده شود.
🇩🇪👑MERSEDES BENZ👑🇩🇪
۱۶ تیر ۱۴۰۰چه کابینی چه ظاهری چه قدرتی 😍
محمد
۱۶ تیر ۱۴۰۰بین لوکس ها واقعا طراحی و پرورمنس فلایینگ سرتره. خصوصا عقب. هرچند اس کلاس فناوری و رولزرویس تجملات بیشتر دارند.
Shirko
۱۶ تیر ۱۴۰۰به نظر بنده رتبه اول ماشین فوق لوکس دنیا اول فانتوم دوم بنتلی و در اخر در دست اس میباخه .
محمد امین
۱۶ تیر ۱۴۰۰ضمن تشکر از زحمات شما و مطالب ارزنده ، اگر امکان داره مقایسه اتو کار از استون amr db11و فراری روما و بنتلی کانتی gt رو بزارید ،ممنون
HamiD
۱۶ تیر ۱۴۰۰مگه میشه عاشق بنتلی نبود؟!
یه نسخه فول رو بخری … کل انگلستان رو توی فصل بهار باهاش بچرخی … هعی …
ehsan.fa
۱۶ تیر ۱۴۰۰خریدارهای بنتلی که خودشون نمیرونند راننده دارن اکثرا. خودشون صندلی عقب لم میدن ماساژ میگیرن
HamiD
۱۶ تیر ۱۴۰۰راستش
از اونجایی که بنتلی نسبت به بقیه لوکس ها اسپورت تره
پس ویژگی های خیلی جذابی هم واسه راننده ارائه میکنه …
RezaRs
۱۷ تیر ۱۴۰۰انقدر که چون مولسان خیلی به راننده توجه داشت با رولز رویسوست مقایسه میشد در حالی که به نظر بنده اشتباه بود و تنها رقیب فانتوم بود
Audi e_tron gt
۱۶ تیر ۱۴۰۰بین ماشین های لوکس جز مورد علاقه هایم است ❤❤❤👌
ولی واقعا نگاش می کنید مگر می شود عاشقش نشوید
Joker
۱۶ تیر ۱۴۰۰نسخه ۱۲ سیلندر با اون تاپ اسپید خیره کننده که سوپرکارها رو هم شرمنده میکنه یه چیز دیگست…
امیر
۱۶ تیر ۱۴۰۰من که خیلی عاشق بنتلی ام. از ماشین هم بدم نیومد.
Reza Waffen SS
۱۶ تیر ۱۴۰۰چقدر زیباست این الماس بریتانیا
شاعر
۱۶ تیر ۱۴۰۰الله اکبر از این همه جلال
الله اکبر از این همه شکوه
امیرحسین
۱۶ تیر ۱۴۰۰سلام.
تشکر از جناب دهقان.
شما جناب دهقان خیلی از ما در این مسائل بیشتر میدونید ولی جسارتا بنظرم یه جمع و تفریق ساده انجام بدین فکر کنم اسب بخار و تورکش از اینا بیشتر بشه.
چقدر خوبه که ما وقتی یه چیزیو ترنسلیت میکنیم شاید اون نویسندش اشتباه نوشته باشه و ما اصلاحش کنیم وقت نوشتن.
جناب دهقان اگر سخن بنده باعث ناراحتی شما شده من پیشاپیش از حضرت عالی عذر خواهم و منظور خاصی ندارم فقط خواستم اصلاح بشه مقاله،بالاخره اشتباه پیش میاد.
تشکر بابت مقاله.موفق باشید🌹.
امیر دهقان
۱۶ تیر ۱۴۰۰سلام
همیشه خروجی نهایی ماشینای هیبریدی دقیقاً با جمع قدرت موتور بنزینی و الکتریکی برابر نیست و در اکثر موارد خروجی نهایی از مجموع دو عدد کمتره
در اینجا هم همینطوره و قدرت و گشتاور نهایی فلاینگ اسپار طبق اعلام همه منابع 544 اسب بخار و 750 نیوتن متره
امیرحسین
۱۶ تیر ۱۴۰۰سلام جناب دهقان.
تشکر کاملا مفید بود.
گفتم شما از بتده در این مسائل بیشتر میدانید و حتما که مشکل از من بوده.من از شما عذر خواهم.موفق باشید🌹