بنتلی مدتها قبل از رونمایی بنتایگا در دسامبر سال ۲۰۱۵ مشغول کار روی توسعهٔ شاسیبلند خود بود تا جایی که با معرفی کانسپت EXP 9 F در نمایشگاه ژنو سال ۲۰۱۲ پیشنمایشی از این ماشین را ارائه کرد؛ اما بعدازاینکه این کانسپت با واکنش منفی از سوی طرفداران و رسانهها مواجه شد، بنتلی مجبور شد طراحی ظاهری آنرا برای نسخهٔ تولیدی اصلاح کند. نتیجهٔ نهایی این کار خودرویی با ظاهر رترویی کمتر و درب صندوق سنتیتر بود که نشان میداد بنتلی بسیار تلاش کرده تا ظاهری که در ابتدا برای بنتایگا در نظر گرفته بود را با چیزی که طرفداران از یک شاسیبلند بنتلی انتظار داشتند مطابقت دهد.
حال اما بنتلی دوباره بنتایگا را به اتاق جراحی برده و تصمیم گرفته طی فیسلیفتی، بخش عقبی آنرا با درب صندوق کاملاً جدید و چراغهای بیضیشکل برگرفته از کانتیننتال، بازطراحی کند. هرچند بنتلی میخواسته ظاهر بنتایگا با کانتیننتال و فلاینگ اسپار سازگار و هماهنگ شود اما طراحی عقب آن کمی بحثبرانگیز است چراکه برخی آنرا دوست دارند و برخی معتقدند طراحی پیش از فیسلیفت بهتر بود؛ اما خوشبختانه طراحی جلوی فیسلیفت بنتایگا چندان بحثبرانگیز نیست زیرا هرچند پانلهای این قسمت جدید است اما ظاهر کلی آن شباهت زیادی به نسخهٔ اولیه دارد. البته در اینجا زاویهها کمتر و منحنیها بیشتر شدهاند و با وجود طراحی تهاجمیتر سپر، ظاهر کلی خودرو لوکستر و شیکتر به نظر میرسد. علاوه بر این، جلوپنجرهٔ بنتایگا هم کمی بزرگتر شده و حالا عمودیتر به نظر میرسد.
اما تغییرات بنتایگا طی این فیسلیفت صرفاً به ظاهر آن محدود نمیشود زیرا بنتلی برای اینکه این ماشین بتواند بهتر با رقبای تازهوارد بخش شاسیبلندهای فوق لوکس مثل مایباخ GLS600 و آستونمارتین DBX به رقابت بپردازد، کابین آنرا هم بروز کرده است. ازجملهٔ ویژگیهای جدید این قسمت میتوان به غربیلک فرمان برگرفته از کانتیننتال، رو دریهای جدید، دریچههای تهویهٔ جدید، شارژر بیسیم گوشیهای هوشمند، پورتهای USB-C و صفحهنمایش ۱۰.۹ اینچی لمسی اشاره کرد که دکمههای فیزیکی اطراف آن حذف شدهاند. البته در کابین بنتایگا مدل ۲۰۲۱ فقط ویژگیهای رفاهی و طراحی بهبود پیدا نکرده بلکه ۱۰۰ میلیمتر هم به فضای پای سرنشینان عقب افزوده شده است.
در بخش پیشرانههای بنتایگا اما تغییری صورت نگرفته و گزینهها همان نمونههای قبلی هستند. نسخهٔ فیسلیفت شدهٔ این شاسیبلند فوق لوکس در ابتدا با پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو عرضه میشود که ۵۵۰ اسب بخار قدرت دارد اما بعداً موتورهای ۶ لیتری W12 توئین توربو با ۶۰۸ اسب بخار قدرت و ۳ لیتری V6 هیبریدی با ۴۶۲ اسب بخار قدرت هم ارائه خواهد شد.
بهطورکلی اما آیا طراحی قسمت عقب بنتایگای جدید از هر زاویهای بد به نظر میرسد؟ پاسخ دادن به این سؤال سخت است اما اگر بخواهیم یک زاویه را انتخاب کنیم، آن زاویهٔ ۹۰ درجه یا نمای سهچهارم عقب خودرو و دلیل آن چراغهای عقب است زیرا به نظر میرسد این چراغهای جدید بهاندازهٔ کافی درب صندوق را پوشش نداده و درگیر نکردهاند و به همین دلیل قسمت فلزی زیادی از درب صندوق در معرض دید قرار گرفته است.
♤ANGUS_812♤
۱۹ تیر ۱۳۹۹کابین خیلی بهتر شده ولی بیرون اصلا جذابیت قبلو نداره
قبل فیس لیفتش خیلی لوکستر بود
این فیس لیفت بد نیست ولی به جذابیت قبلش نیست
♤ANGUS_812♤
۱۹ تیر ۱۳۹۹اون با این اصلا قابل مقایسه نیست
حتی مرسدس بنز و بی ام و حریف بنتلی به حساب نمیان
بعد شما میگی جنسیس???
مزدا
۱۹ تیر ۱۳۹۹از لحاظ جذابیت به سدان و کوپه های بنتلی نمیرسه.
بنتلی رو با سدان لوکسش دوست دارم
دانیال
۱۹ تیر ۱۳۹۹عقبش جذاب هست اما لوکس نیست (نظر شخصی(
Reza
۱۹ تیر ۱۳۹۹نسل قبلی خوشگل تر بود
Mahdi
۱۹ تیر ۱۳۹۹به نظرم قبل فیس لیفت ظاهر لوکس تری داشت مخصوصا کابین
Dayan5775
۱۹ تیر ۱۳۹۹گند زد تو ماشین،فیس قبل خیلی بهتر بود
مهدی موتورز
۱۹ تیر ۱۳۹۹کاکبیت قبلیش مثل سمنده
Mf1
۱۹ تیر ۱۳۹۹اقا نوید۰۰۹۸ تا حال سوار بنتلی بنتایگاه شدی که میگی فیس لیفت قبلی دوست ندارم ماشین بی روحی هستش
Ahmad
۱۹ تیر ۱۳۹۹بهترین بنتلی بنتلی مولسان بود که خیلی شیک و مجلسی بود که تولیدشو متوقف کردن نامردا
AMIR-REZA
۱۹ تیر ۱۳۹۹با احترام به بنتلی من قبل از فیس لیفتشو بیشتر میپسندم …..
ولی چیزی از ارزش هاش کم نمیشه ….
ارشیاsvj
۱۹ تیر ۱۳۹۹قبل از فیس لیفت خوشگل تر بود??
MjM
۱۹ تیر ۱۳۹۹چراغهای گرد یا بیضی عقب اصلا مناسب طراحی یک شاسی بلند و حتی سدان نیست! فقط به درد خودروهای کوپه و اسپورت میخوره
فرید
۱۹ تیر ۱۳۹۹جدیدا طراحی خودروها داره به قهقرا میره!
احمد
۲۰ تیر ۱۳۹۹اون قوس قسمت عقب و دو خطی بودن چراغ ها تو حدودی خواسته نزدیک جنسیس gv80 کنه ولی خود این gv80 با این قیمت بالاش رقبایی
خیلی عالی که داره قیمتشون از جنسیس پایین تره اصلا یه خودروی بهتر از رقبا نیست قیمت یه امتیاز بنتلی اون کانسپ 2013 شاهکار تفلیق دو سنت و مدرنتیه ای کاش همون با همون طراحی خارجیش تولید میکرد رویایی این کانسپت
Hadi
۲۰ تیر ۱۳۹۹فیس لیفتش خیلی خوب بوده ?…
MehdiTurbo
۲۰ تیر ۱۳۹۹من تو پست معرفی فیس لیفتش نوشته بودم قبل فیس لیفت بهتر بود اکثرن دیسلایک کرده بودند الان که ۲ تاش کنار هم اکثرن میگند قبل فیس لیفتش بهتر
آریا ماشین
۲۳ تیر ۱۳۹۹کابین و سپر جلو بهتر شدن فقط عقب رو خراب کرده بنتلی
" Swedish Arrogant Tiger"
۲۳ تیر ۱۳۹۹شواهد حاکی از اینه که آفتایه ی بزرگی دست طراحش بوده!