پیشرانه ۱۲ سیلندر ۶ لیتری توئین توربویی که اکثر شما با آن آشنا هستید سالهای سال است که در بطن محصولات متنوع بنتلی، فولکسواگن و آئودی میتپد. اخیراً ویدئویی جالب از مراحل مونتاژ این نیروگاه قدرتمند منتشر شده که دیدنش خالی از لطف نخواهد بود. این کلیپ با بلوکی خام شروع شده و با ساب فریم کامل جلو که شامل گیربکس، بخشهایی از سیستم تعلیق و ترمزها میباشد به پایان میرسد.
پیشرانه ۱۲ سیلندر موردبحث موجودیت خود را تا حدی مدیون پیشرانه VR6 مشهور فولکسواگن میباشد. پیشرانههای ۱۲ سیلندر اولیه از سه بخش چهار سیلندر استفاده میکردند اما بنتلی از ۴ بخش سه سیلندر و دو سرسیلندر استفاده کرده بود. به منظور میسر شدن چنین طراحیای، یک پیشرانه VR6 در هر طرف طراحی V اصلی وجود داشت. این امر باعث ایجاد حجم کلی بالا برای پیشرانه اما ابعاد فیزیکی نسبتاً کوچک میشد.
مراحل اولیه مونتاژ پیشرانه اکثراً با دستان کارکنان بنتلی صورت میگیرد اما خب واضح است که برای سهولت در انجام کار به برخی ماشینآلات نیاز است. بلوک روی استند قرار گرفته و یک تکنسین میللنگ را در جای خود قرار میدهد. از اینجا به بعد است که دو کارمند کمپانی باهم برای نصب ۱۲ پیستون همکاری میکنند. سپس سر سیلندرها در جای خود قرار میگیرند. زمانی که توربوها و تمامی بخشهای موردنیاز نصب شدند مرحله بعد فرا میرسد.
این ویدئو مراحل مونتاژ گیربکس را نشان نمیدهد اما با توجه به زمان چیزی که میبینیم باید گفت گیربکس قبلاً کامل شده است. انسان و ماشین برای نصب این دو عنصر مهم خودرو باهم همکاری میکنند.
قدم بعدی نیز ورود پیشرانه و گیربکس به بخش دیگر برای نصب ساب فریم جلو و قطعات مختلف آن است. زمانی که همهچیز کامل شد قطعات آمادهی نصب در کانتیننتال GT، فلایینگ اسپور و بنتایگا خواهند بود. البته یک مرحله دیگر هم وجود دارد و آن نیز بررسی پیشرانه روی داینو است.
[دانلود ویدئو]
ایمان
۷ دی ۱۳۹۸زنده باد V۱۲ های دوست داشتنی ??
امیر
۷ دی ۱۳۹۸فوق العاده بود
از این کلیپ ها زیاد بزارید
امیر.عارف
۷ دی ۱۳۹۸موتوری قوی برای ماشینی دوست داشتنی
فرزاد
۷ دی ۱۳۹۸حالا باز بیاید بگید بنتلی انگلیسیه جالبه نوبت به بوگاتی که میرسه بوگاتی فرانسوی نیست و المانیه ولی نوبت به خودروهای انگلیسی که میرسه صدرصد میشه بریتانیایی اصل و فولکس واگن و بی ام و هیچ نقشی توش ندارن خخخخ