یک شاسیبلند ۲.۵ تنی به پیست مسابقه تعلق ندارد اما همین جاهاست که ما میتوانیم بنتلی بنتایگا اسپید جدید را پیدا کنیم! این شاسیبلند ویژه عنوان عجیبوغریب و تا حدی مبهم را به خود اختصاص داده است.
این اولین فرصت ما برای بررسی بنتلی بنتایگا اسپید بوده اما نمیتوان آن را تستی جامع دانست چراکه تجربه رانندگی با این خودرو به طی کردن چند دور پیست ولز محدود بوده و ما تنها توانستیم با گوشهای از تواناییهای شاسیبلند سریع بریتانیاییها آشنا شویم.
بیایید با اعداد شروع کنیم چراکه برای همه قابلفهم هستند. پیشرانهی ۱۲ سیلندر ۶ لیتری این خودرو قدرت ۶۲۶ اسب بخاری و گشتاور ۹۰۰ نیوتون متری داشته که ترجمهی آن در جاده یعنی شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۳.۹ ثانیهای و حداکثر سرعت ۳۰۶ کیلومتر در ساعتی. این خودرو ۱۸۲ هزار پوند قیمت دارد که ۴۰ هزار پوند گرانتر از بنتایگا ۸ سیلندر استاندارد میباشد.
لامبورگینی اوروس پیش از این سریعترین شاسیبلند دنیا بوده و شتاب آن سهدهم ثانیه سریعتر از بنتلی است اما در بحث حداکثر سرعت این بوکسور سنگینوزن بریتانیاییهاست که اندکی بهتر عمل میکند.
ویژگیهای متمایز کنندهی زیادی در بنتایگا اسپید به چشم نمیخورند و به سادگی نمیتوان آن را پرچمدار این خانواده دانست چراکه ویژگیهای خاص آن به جلوپنجره، کیت بدنه و بال عقب نصب شده روی سقف خلاصه میشوند. البته بنتایگا از همان اول هم خودروی خاصی بوده است.
همین داستان در کابین هم صدق میکند جایی که تنها تغییر اصلیاش اضافه شدن تریم آلکانترا به صندلیها، فرمان و داشبورد میباشد؛ و احتمال اینکه شما دو بنتلی بنتایگای مشابه با هم را مشاهده کنید خیلی کم است زیرا این خودروساز از طریق زیرشاخهی مولینر خود گزینههای شخصیسازی زیادی در دسترس خریداران قرار میدهد.
از نظر فنی هم تغییرات اعمال شده به بخشهای نرمافزاری محدود هستند بنابراین تمامی قطعات روغنی بنتایگا اسپید مشابه مدلهای دیگر میباشند. مهندسان بنتلی روی سیستمهای الکترونیکی پیچیدهی این شاسیبلند لوکس تمرکز کردهاند تا سواری آن را دستکاری نمایند. تمامی تغییرات زمانی رخ میدهند که شما حالت رانندگی اسپورت را از بین حالتهای متنوع (در کل ۸ حالت رانندگی وجود دارد) انتخاب کنید. اینجاست که دامپرها و میلههای ضد لغزش فعال خودرو سفتتر شده و صدای تولیدی اگزوز نیز افزایش مییابد.
30 اسب بخار بیشتر پیشرانه را به سختی میتوان متوجه شد چراکه پیشرانهی ۱۲ سیلندر این خودرو گشتاور محور است. تمامی گشتاور خودرو از دور حدود ۱۵۰۰ در دسترس بوده بنابراین شتاب گیری آن اصلاً به یک شاسیبلند ۲.۵ تنی نمیخورد و کاملاً سریع حس میشود.
خودروی موردبحث همچنین در هنگام عبور از پیچها بهطور قابلتوجهی تخت و پایدار باقی مانده و این امر به شما اجازه میدهد روی اکسل جلو و سیستم چهار چرخ محرک حساب باز کنید و از حداکثر قدرت پیشرانه نهایت استفاده را ببرید.
البته این خودرو محدودیتهایی هم دارد. اگر در زمان ورود به پیچ سرعت زیادی داشته باشید اول از همه اکسل جلو چسبندگی خود را از دست داده و کم فرمان بنتایگا اسپید ظاهر میشود. یکی از آپشن هایی که در صورت بردن بنتایگا به پیست به دردتان خواهد خورد ترمزهای کربن سرامیکی است. این ترمزها در کمترین زمان ممکن خودرویی با این ابعاد را متوقف میکنند.
مشخصات بنتلی بنتایگا اسپید
- قیمت: 182200 پوند
- پیشرانه: 12 سیلندر ۶ لیتری توئین توربو
- قدرت/گشتاور: 626 اسب بخار/۹۰۰ نیوتون متر
- گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 3.۹ ثانیه
- حداکثر سرعت: 306 کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: 13.۲ لیتر در هر صد کیلومتر
منبع: autoexpress
[دانلود ویدئو]
:::فرشاد:::
۱۳ خرداد ۱۳۹۸از همه نظر عالیه، فوقالعاده با کیفیت و شیک و در عین حال بسیار سریع و هیجان انگیز. . . همیشه بنتلی رو از رولزرویس بیشتر دوست داشتم، درسته که به اندازه رولزرویس خاص نیست، اما حس سرزندگی و نشاط بیشتری بهم میده.
مهراد
۱۳ خرداد ۱۳۹۸خیلی بنتلی رو دوس دارم ، خیلی خاص و لوکسه ، باعث میشه آب از لب و لوچم سرازیر بشه
و اما در مورد این نسخه باید بگم که درسته که انجین 12 سیلندر بنتلی خیلی قوی تر از نسخه 8 سیلندرش نیست ولیکن این انجین 12 سیلندر 6 لیتری امضای بنتلیه و خیلی ارزشمنده
فارق از این به دوستانی که بنتلی رو دوس ندارن پیشنهاد میکنم تو یوتیوب ویدیو بررسی تاپ گیر (ریچارد هموند) از بنتلی کانتیننتال اسپید رو حتما تماشا کنند .
اقایی
۱۳ خرداد ۱۳۹۸ببینین تو دنیا میلیونها *** سلیقه های مختلفی وجود داره
یاد بگیریم اینکه از یه ماشین خوشمون میاد یا نه یه سلیقه هست که بر اساس شرائط اون شخص ایجاد شده
تو این سایت نمیدونم چرا اینطوریه اگه یکی فراری دوست داشته باشه یکی لامبورگینی سریع چماق برمیدارن همدیگه رو لت و پار میکنن.
یکی بنز دوست داره یکی فورد میان چوب برمیدارن میریزن سر همدیگه
یکی سری پنج دوست داره یکی ایی کلاس سریع میان باهم دعوا میکنن
سر اپل و سامسونگ همین قضیه هستش. سالهاست دعواشونو میبینم
سر هرچی که بگی همینه
اخه برا چی؟
اخه چتونه؟ مگه المان وامریکا گفتن اگه باهم بجنگین بهتون بنز و فورد میدن؟
نوید جهرمی
۱۴ خرداد ۱۳۹۸خوب گفتی.همین تفکرات هس که ما رو عقب نگه داشته
:::فرشاد:::
۱۳ خرداد ۱۳۹۸شما رو نمیدونم، اما به شخصه اگر قرار باشه فقط و فقط یک خودرو رو انتخاب کنم، این عزیز دلیه که عکساس رو گذاشتم؛ رنجرور SV اتوبیوگرافی LWB
https://static.carsdn.co/cldstatic/wp-content/uploads/img1563154691-1512080918362.jpg
کابینش رو ببینین، شاهکاره، در عین سادگی، فوقالعاده چشمنوازه
http://malkiya.net/wp-content/uploads/2018/10/Land-Rover-Reveals-Range-Rover-Autobiography-Interior-Amazing-Woodpecker-Interiors.jpg
ایمان
۱۳ خرداد ۱۳۹۸مگه میشه عاشق این ماشین نبود ؟؟؟؟
یک شاسی بلند همه چی تمام و کار درست
Ferrari Fxx K Evo
۱۳ خرداد ۱۳۹۸وای از روزی که شاسیبلند فراری معرفی و تولید بشه
–
رقبا باید بزنن جاده خاکی در حالی ک اونجا
هم با ‘ G Class ‘ رو به رو خواهند شد 😂