بنتلی

بنتلی بنتایگا دیزلی معرفی شد؛ قلب آئودی SQ7 در سینهٔ بنتایگا

هنگامی‌که بنتلی بنتایگا به‌عنوان سریع‌ترین SUV دنیا و یکی از لوکس‌ترین SUVهای دنیا در نمایشگاه فرانکفورت سال گذشته رونمایی شد، از همان پیشرانهٔ معروف W12 بنتلی استفاده می‌کرد؛ اما حالا بنتلی نسخهٔ دیزلی بنتایگا را نیز رونمایی کرده که قلب آن از آئودی SQ7 قرض گرفته‌شده است. بنتایگا مجهز به همان پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 دیزل آئودی SQ7 شده که با استفاده از دو توربوشارژر معمولی به‌علاوهٔ یک توربوشارژر الکتریکی ۴۳۰ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که این گشتاور عظیم به‌طور کامل در دور موتور تنها ۱۰۰۰ rpm در دسترس است. این خودرو اولین محصول دیزلی تاریخ بنتلی بشمار می‌رود.

Bentley-Bentayga_Diesel-2017-1024-06

هرچند آئودی SQ7 با قیمت ۷۰,۹۷۰ پوند هرگز خودروی ارزانی نیست اما وقتی آن‌را با بنتایگا دیزلی که از موتوری مشترک استفاده می‌کند و قیمت گزافی برابر با ۱۳۵,۸۰۰ پوند دارد مقایسه می‌کنیم، SQ7 کاملاً انتخابی مقرون‌به‌صرفه بشمار می‌رود چراکه باوجود موتورهای یکسان، بنتایگا تقریباً دو برابر SQ7 قیمت دارد.

Bentley-Bentayga_Diesel-2017-1024-02

نسخهٔ دیزلی بنتایگا درست مانند پسرعموی آلمانی ارزان‌قیمت خود، ظرف ۴.۸ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت می‌رسد؛ اما درحالی‌که حداکثر سرعت SQ7 به‌صورت الکترونیکی بر روی ۲۵۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است، بنتایگا دیزلی این محدودیت را نداشته و توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۲۷۰ کیلومتر در ساعت را دارد. این اعداد برای یک SUV بزرگ لوکس با وزن ۲۳۹۰ کیلوگرم بسیار شگفت‌انگیز است و طبق اعلام سازنده «سریع‌ترین SUV دیزلی جهان» محسوب می‌شود. همچنین بازهم مانند SQ7، نیروی پیشرانه توسط یک گیربکس ۸ سرعتهٔ اتوماتیک ZF به هر چهارچرخ انتقال میابد.

Bentley-Bentayga_Diesel-2017-1024-13

جالب است که پیشرانهٔ V8 دیزلی ۳ کیلوگرم سنگین‌تر از پیشرانهٔ ۶ لیتری W12 بای‌توربوی بنزینی بنتایگا است. برای مقایسه بد نیست بدانید پیشرانهٔ بنزینی بنتایگا ۶۰۰ اسب بخار قدرت دارد درحالی‌که گشتاور آن با گشتاور ۹۰۰ نیوتن متری موتور دیزلی کاملاً یکسان است اما دسترسی کامل به تمامی این گشتاور از دور موتور کمی بالاتر ۱۳۵۰ rpm امکان‌پذیر خواهد بود. همچنین بنتایگا بنزینی هنوز به‌طور قابل‌توجهی سریع‌تر از نسخهٔ جدید دیزلی است به‌گونه‌ای که تنها در ۴.۱ ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر در ساعت رسید و حداکثر سرعتی معادل ۳۰۰ کیلومتر در ساعت دارد.

Bentley-Bentayga_Diesel-2017-1024-14

اما درحالی‌که پیشرانهٔ تشنهٔ W12 در سیکل ترکیبی نیاز به ۱۳.۱ لیتر بنزین دارد، بنتلی گفته است که پیشرانهٔ V8 توربودیزل تنها ۷.۳ لیتر گازوئیل در هر صد کیلومتر مصرف می‌کند و در هر کیلومتر نیز ۲۱۰ گرم دی‌اکسید کربن تولید می‌کند. این ارقام برای یک SUV با این وزن بسیار چشمگیر است و به همین دلیل بنتایگا دیزلی با یک باک ۸۵ لیتری پُر گازوئیل می‌تواند حداکثر تا ۱۰۰۰ کیلومتر را بپیماید.

Bentley-Bentayga_Diesel-2017-1024-05

برخلاف خودروهای جدیدی که این اواخر رونمایی شده‌اند، امکان دیدن بنتایگا دیزلی در نمایشگاه پاریس امسال وجود نخواهد داشت چراکه بنتلی تصمیم گرفته امسال در این نمایشگاه شرکت نکند. بااین‌حال فروش این SUV در اروپا قبل از پایان امسال با قیمت پایهٔ ۱۳۵,۸۰۰ پوند آغاز خواهد شد که هرچند ۳۰ هزار پوند کمتر از نسخهٔ بنزینی W12 است اما همان‌طور که گفته شد تقریباً دو برابر آئودی SQ7 قیمت دارد.

Bentley-Bentayga_Diesel-2017-1024-0f

تحویل نسخهٔ دیزلی بنتلی بنتایگا به خریداران اروپایی در اوایل سال آینده برنامه‌ریزی‌ شده است درحالی‌که سپس در ادامهٔ سال ۲۰۱۷ در استرالیا، روسیه، نیوزلند، آفریقای جنوبی و تایوان نیز تحویل داده خواهد شد اما در حال حاضر هیچ صحبتی مبنی بر احتمال عرضهٔ این نمونه در ایالات‌متحده عنوان نشده و حداقل در آیندهٔ نزدیک خبری از عرضهٔ آن در ایالات‌متحده نخواهد بود.

Bentley-Bentayga_Diesel-2017-1024-09

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۳ دیدگاه‌ها

  1. (ali (CHEVY NOVA

    ۳ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (7375 ديدگاه)

    اسمش خیلی قشنگه (بنتایگا)
    خودشم خوبه

    1. uss zumwalt DDG-1000

      ۴ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      طراحی داخلش خیلی لوکس

  2. علي

    ۳ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (969 ديدگاه)

    جالبه تحت تملک آلمانیا که نیست که هست ، موتور کاملا آلمانی زیر کاپوتش نیست که هست ، کیفیت ساخت و طراحی آلمانی نیست که هست ، قطعات به کار رفته در کلیه قسمتها مشترک با آلمان نیست که هست . من نمیدونم فقط میمونه ی گذشته دور و نام خودرو و شایدم کارگرهای زحمت کش و فداکار شرکت که انگلیسی باشن چیز دیگه میمونه به نظر شما؟!! الان ی سریا هی میگم بابت کم کردن هزینه ها فلان و بسار و فلان …

    1. بنتلی

      ۳ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (1626 ديدگاه)

      دوست عزیز کی گفته طراحیش آلمانیه؟! پلتفرم و موتورش آلمانی هس ولی طراحیش برا خود بنتلیه،بنتلی بخش طراحی و مهندسی خودشو داره و درحال ساخت یک موتور وی 12 جدیده ک قراره در بعضی مدل های آینده آئودی هم استفاده بشه.موتور مولسان هم ک ساخت رولزرویسه، مواد با کیفیت و تجهیزات لوکسی ک داخلش بکار رفته هم برا خود بنتلیه،شرکت مولینر هم ک سفارشی ساز مخصوص بنتلیه.

      1. mehran911

        ۳ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (2114 ديدگاه)

        و البته غیر از موتور و پلتفرم و گیربکس هم ZF آلمانه
        بنتلی خیلی هنر کرده که بعد از این همه سال فعالیت و کمک های فنی و مالی و عاطفی !!! فولکس بعد از این همه سال تونسته موتور خودرو های خودشو خودش تولید کنه فقط میترسم ی وقت چشم بخوره !
        .
        تا اونجایی که من می دونم طراح این خودرو از طراحان سابق پورشه و گروه فولکس بوده که یک خودروی دیگه هم واسه بنتلی طراحی کرده که جایزه گرفته

        1. new great britain

          ۳ مهر ۱۳۹۵
          سوابق: (2855 ديدگاه)

          مهران جان اینطور چیزا تقریبا طبیعیه.
          مثلا استفاده پورشه 918 اسپایدر از سیستم اکسل الکتریکی(یا محور انتقال) شرکت انگلیسی gkn.
          مهران جان این لینک رو لطفا بخون.
          http://www.gkn.com/driveline/technologyandinnovation/Pages/performance-and-efficiency-without-compromise.aspx
          یا مثلا استفاده بوگاتی ویرون از گیربکس ریکاردو انگلیس.یا استفاده پاگانی از گیربکس های شرکت انگلیسی xtrac که اتفاقا تو نسخه هوایراbc هم از یه گیربکس هفت سرعته ی جدید اتوماتیک و دستی این شرکت استفاده شده.یا مثلا استفاده آئودی a8 از پیشرانه 12 سیلندر ساخت بنتلی.
          یا استفاده i8 از سیستم محور انتقال دو سرعته gkn
          http://www.gkn.com/media/News/Pages/GKN-produces-worlds-first-two-speed-eAxle-for-hybrids-and-EVs.aspx
          و……….
          مهران جان اینطور شراکت ها کاملا طبیعیه.

        2. new great britain

          ۳ مهر ۱۳۹۵
          سوابق: (2855 ديدگاه)

          البته استفاده پورشه GT3R از توان هیبریدی ویلیامز(که خودت هم میدونی) یا آئودی در ماشین R18 e-tron quattro با استفاده از همین توان قهرمان لمانز 2013 شد.
          یا همکاری فنی مهندسی همین شرکت با نیسان در تولید نیسمو.و یا همکاری دوباره نیسان و استفاده از توان مهندسی ویلیامز برای ساخت BLADE GLIDER که اتفاقا تو پدال هم در موردش چاپ شد.
          باز هم هست………
          تمامه اینایی که گفتم لینک معتبر دارم.
          فقط یه خواهشی از دوستان دارم اینکه بیخودی کامنت نذارن که مثلا فلان ماشین انگلیسی بیخوده یا انگلیس مدیون آلمانه.
          هر چیزه رو خواهشا با دلیل ثابت کنید.
          ممنون.

  3. محمد حسین

    ۳ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (204 ديدگاه)

    حتی با کاهش قیمت 30.000 پوندی نسبت به نمونه W12بازم هیچ دلیل عقلی و منطقی برای خرید این کالسکه سریع لوکس ( ! ) توش نمی بینم جز داشتن پول خیلی زیاد که ندونی چیکارش کنی و یا عشق و علاقه بی حد و اندازه .

    1. Matador

      ۳ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      برای شما پولش رقم زیادیه. برای خیلی از شیوخ و میلیاردر ها این ماشین حکم کادوی تولد بچه رو داره. همینوطور که خرید یک بسته آدامس برای شما رقمی نیست واسه خیلیا قیمت این ماشین حکم همون قیمت بسته آدامس رو داره.

      1. محمد حسین

        ۳ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (204 ديدگاه)

        حالا خوبه که خودمم گفتم که خریدار هاش خیلی خیلی پول دارن !!!

      2. uss zumwalt DDG-1000

        ۴ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (4433 ديدگاه)

        چرا ما بحث کنیم سرقیمت
        پولدارها بیان بحث کنن

    2. بنتلی

      ۳ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (1626 ديدگاه)

      یقینا خریداراش یه مشت آدم بی عقل و بی منطقن ک واقعا ب مشاوره شما نیاز دارن!!!!!!!!

      1. محمد حسین

        ۳ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (204 ديدگاه)

        اول از هر چیز به خاطر این که واقعا ادب رو رعایت می کنید ممنونم … ؛ اما یکم انصاف هم بد نیست! من کسی هستم که روی حرف به حرف چیزی که میگم یا می نویسم فکر میکنم . رفقا من هیچ وقت علاقه رو در مقابل منطق قرار ندادم ؛ اگه به کامنت اول من دقت کنید با جود اشاره به عقل دلایل خرید چنین ماشینی رو هم که از نظر من میتونه تعیین کننده باشه ذکر کردم . بنتلی جان شما فکر کن که خریدار های این ماشین از روی علاقه یا پول زیاد اقدام به خریدش میکنن .

        1. Matador

          ۳ مهر ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          دوست عزیز من که با شما دعوا نکردم.
          فقط نظرم رو در پاسخ به کامنت شما گفتم.

      2. uss zumwalt DDG-1000

        ۴ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (4433 ديدگاه)

        ماشالله بنتلی جان خودتو کنترل کن و به نظرات احترام قائل باش

  4. حميد

    ۳ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    جون میده یک اپارتمان موناکو با یک بنتلی بنتایگا و دوست مو بلوند

    1. Matador

      ۳ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      بعدش چی بشه ؟
      باور کن لذتی که شما از فکر کردن به رویای این چیزا میبری کسایی که این امکانات رو دارن اونقدر لذت نمیبرن.

      1. Matador

        ۳ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        دعا کن دلمون خوش باشه.

        1. uss zumwalt DDG-1000

          ۴ مهر ۱۳۹۵
          سوابق: (4433 ديدگاه)

          ثروت هم در دلخوشی خیلی اهمیت داره

      2. حميد

        ۳ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (1724 ديدگاه)

        مرد باید مرد عمل باشه

  5. مجید

    ۳ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (681 ديدگاه)

    جالب بود اولین بنتلی دیزلی تاریخ تو جدیدترین مدل اومد

  6. GOD BLESS AMERICA

    ۳ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (758 ديدگاه)

    خدایا تو پول بده قول میدم به این ماشینهای غیرمنطقی پول ندم.
    به جون خودت فقط ماشین آمریکایی میخرم.

  7. mojtabaaston

    ۴ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (232 ديدگاه)

    بنتلی به غیر از مدل مولسان تقریبا همه مدلهاش شبیه هم هستن.
    به نظرم باید تغییرات بیشتری بده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا