بنتلی نسخهای جدید از سدان لوکس فلاینگ اسپار را با نام W12 S معرفی کرده است که بالاترین تیپ این خودرو محسوب شده و سریعترین خودروی چهاردری است که تاکنون از کارخانهٔ بنتلی خارج شده است. این سوپر سدان مجهز به یک نیروگاه ۶ لیتری W12 بایتوربوی بروز شده است که ۱۰ اسب بخار قدرت و ۲۰ نیوتن متر گشتاور بیشتری نسبت به قبل تولید میکند که قدرت فلاینگ اسپار از ۶۱۶ اسب بخار به ۶۲۶ اسب بخار و گشتاورش از ۸۰۰ نیوتن متر به ۸۲۰ نیوتن متر افزایش داده است. این گشتاور عظیم از دور موتور تنها ۲۰۰۰ rpm در دسترس است.
این بهروزرسانی موتور و افزایش توان موجب شده تا فلاینگ اسپار W12 S جدید توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۳۲۵ کیلومتر در ساعت را پیدا نماید که نهتنها آنرا به سریعترین سدان تاریخ بنتلی تبدیل میکند بلکه اولین خودروی چهاردر این شرکت بشمار میرود که توانسته است به سرعتی بیش از ۲۰۰ مایل در ساعت (۳۲۰ کیلومتر در ساعت) دست پیدا کند. همچنین این سدان قدرتمند ظرف تنها ۴.۵ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت میرسد که ۰.۱ ثانیه سریعتر از نسخهٔ غیر S آن است.
همانند تمامی بنتلیهای امروزی، در این فلاینگ اسپار جدید هم قدرت به هر چهارچرخ با توزیع ۴۰ به ۶۰ به محورهای جلو و عقب انتقال مییابد و تعلیق و دمپرها و همینطور کالیبراسیون سیستم کنترل پایداری نیز مورد بهروزرسانی قرارگرفته که سواری راحت و پالایششدهای را برای فلاینگ اسپار به ارمغان میآورد درحالیکه باوجود وزن ۲۴۷۵ (مربوط به نسخهٔ غیر S) کیلوگرمی همچنان خودرویی سرزنده احساس میشود. ترمزهای کربن سرامیکی هم بهصورت اختیاری قابل سفارش هستند.
با خرید فلاینگ اسپار W12 S غیرازاینکه صاحب سریعترین فلاینگ اسپار تاریخ خواهید شد بلکه تعدادی ویژگیهای ظاهری جدید و منحصربهفرد را هم به دست خواهید آورد ازجملهٔ این ویژگیها میتوان به تریم ظاهری مشکی براق اشاره کرد که شامل چراغهای جلو و عقب مشکی، قسمت پایینی سپر جلوی مشکیرنگ با طراحی تهاجمی، آینههای جانبی مشکی، دیفیوزر عقب مشکی و جلوپنجرهٔ مشکی براق که از مدل V8 S قرض گرفته شده است اشاره کرد. علاوه بر این موارد مجموعهای از رینگهای ۲۱ اینچی ۷ پرهٔ مشکیرنگ براق نیز برای این خودرو ارائه شده است درحالیکه رینگهای ۲۱ اینچی ۵ پره نیز بهعنوان یک آپشن قابل انتخاب است. بر روی ستون C نیز نشان W12 S نصب شده تا نشان دهد این فلاینگ اسپار با نسخههای دیگر متفاوت است.
رئیس و مدیر اجرایی بنتلی «Wolfgang Dürheimer» دربارهٔ فلاینگ اسپار W12 S جدید میگوید:
فلاینگ اسپار W12 S نهایت یک سدان لوکس عملکردی است. این خودرو ترکیبی از پویایی و افزایش قدرت واضح موتور W12 مشهور ما را با طراحی داخلی و خارجی ویژه برای کسانی که به دنبال یک فلاینگ اسپار فوقالعاده هستند ارائه کرده است.
بهتناسب افزایش قدرت و تجهیز به ویژگیهای ظاهری متفاوت، در داخل کابین فلاینگ اسپار جدید نیز ویژگیهای منحصربهفردی بکار رفته است مانند یک فرمان سه پرهٔ جدید زیبا و پَدِل شیفترهای دندانهدار به همراه دوخت مختلف صندلیها و آرم W12 S دوختهشده بر روی پشتسریها. همچنین یک رنگ مشکی Engine-spin برای صفحات روی درها و قسمتهایی از داشبورد ارائه شده است. بنتلی اعلام کرده است که تحویل فلاینگ اسپار W12 S پیش از پایان امسال آغاز میشود.
ferrari
۱۸ شهریور ۱۳۹۵فوقالعادست از هر نظر
uss zumwalt DDG-1000
۱۸ شهریور ۱۳۹۵چرا سرعتشو افزایش نمیده
قفلی داده رو 320 کیلومتر در ساعت.
ولی خیلی لوکس
O /\/\ I D
۱۸ شهریور ۱۳۹۵میگم اینو انتخاب کنتم یا سمند سریر رو ؟؟
Parker
۱۸ شهریور ۱۳۹۵متاسفانه رقیب قدرتمند این خودرو ، سریر دیگه تولید نمیشه!
Parker
۱۸ شهریور ۱۳۹۵وای…. حواسم به دنا نبود.!!!
uss zumwalt DDG-1000
۱۸ شهریور ۱۳۹۵از دست تو مجید
فرامرز
۱۸ شهریور ۱۳۹۵رقیب سرسخت جانشین سریر تا چند سال دیگه تحت نام پراید ۱۸۱ وارد میدون میشه و عرصه رقابت رو واسه این بنتلی تنگ میکنه!!!
BMW E9
۱۸ شهریور ۱۳۹۵اولین بنتلی چهار دری که خوب نیست زیادی خوبه.
Amir Kral
۱۸ شهریور ۱۳۹۵http://8pic.ir/images/pc48li69smu269f8yjpb.jpg
امير رحيم پور
۱۸ شهریور ۱۳۹۵واووو واقعا محشره
یه خودرویی لوکس در عین حال اسپورت هم میتونی باهاش مهمونی های برج خلیفه بری و هم در مسابقات ریسنگ شرکت کنی
بنتلی با این خودرو استهلاکو به حداقل رسونده یعنی وقتی دور موتور روی 2 باشه و 325 تا بری دیگه نه مصرفی داری نه استهلاکی فقط لذت رانندگی
از نظر ظاهری هم که حرف نداره
Parker
۱۸ شهریور ۱۳۹۵این ویژگی توریو هست.
همه ی ماشین های توربو حداکثر گشتاور رو در دور موتور پایین در اختیار میذارن
در حالی که تنفس طبیعی ها حداکثر گشتاورشون در دور موتور بالا هست.
مثلا 911 TurboS در دور موتور 1750 rpm 750 نیوتن متر گشتاور میده.
ولی استهلاک توربو از تنفس طبیعی خیلی بیشتره و نمیشه گفت این به کاهش استهلاک کمک میکنه.
امير رحيم پور
۱۸ شهریور ۱۳۹۵پس یه سوال
چرا میگین استهلاک توربو از تنفس طبیعی زیاد تره یعنی علت چیه ؟
Parker
۱۸ شهریور ۱۳۹۵خوب دوست گرامی توربو کلا خیلی خرابی بیشتری نسبت به تنفس طبیعی داره.
کلا مردم ترجیح میدن ماشین توربو دست دوم نخرن.
توربو به پیشرانه فشار میاره. مثل اینکه یک بادکنک رو با تمام زورت باد کنی
شفت مرکزی توربو با سرعت 200000rpm میچرخه. میشه تصور کرد اگه یک جسم که به سختی با چشم دیده بشه به این مدار وارد بشه چقدر خطرناکه.تعمیر توربو هم خیلی سخته. معمولا خوب از آب درنمیاد. مکانیک های بی نهایت حرفه ای میخواد.
روغن باید بهترین باشه.
مدار خنک کاریش بسیار حساسه.
دمای پیشرانه و منیفولد خیلی خیلی بیشتر بالا میره. دمای ببشتر استهلاک بیشتر .
اگه بنزین یک ذره نامناسب باشه به شدت به پیستون و سرسیلندر آسیب میزنه و خوب معلومه حتی در اروپا هم همیشه بهترین بنزین در دسترس نیست.
uss zumwalt DDG-1000
۱۸ شهریور ۱۳۹۵لایک داری مجید دادا
مهدی drift
۱۸ شهریور ۱۳۹۵بالاخره یه رقیب برای چارجر هلکت پیدا شد ولی صفرتاصد هلکت 3.2 هست که هنوزم میشه سریع ترین سدان دنیا
Cvm
۱۸ شهریور ۱۳۹۵این دیدگاهم در جواب به شما نیست دوست عزیز
ولی آدم باید چجور باشه که مثلا چارجرو به این ترجیح بده.البته من خودم عاشق چارجرم ولی اصلا رقیب این نمیدونم.
Parker
۱۸ شهریور ۱۳۹۵اتفاقا من چارجر رو بیشتر دوست دارم.
ماشین خیلی گرون خیلی وسواس میخواد.
باید مثل بچه تر و خشکش کنی.
uss zumwalt DDG-1000
۱۸ شهریور ۱۳۹۵چارجر دوس دارم
امير رحيم پور
۱۸ شهریور ۱۳۹۵بله اگه فقط شتاب اولیه رو ملاک قرار بدیم هلکت فعلا رقیب نداره
Nima
۱۸ شهریور ۱۳۹۵شما تاپ اسپید هم ملاک قرار بدى ۳۳۰ تا من دیدم هلکت رفته.
خداى شتاب سدان ها هم که فعلا تسلا مدل s مدل S P100D هست با شتاب 2.5 ثانیه
امير رحيم پور
۱۸ شهریور ۱۳۹۵البته اون برقیه فک کنم
احمد باقری
۱۸ شهریور ۱۳۹۵این رنگ های مات، واقعا ماشینها رو قشنگ کرده.
Parker
۱۸ شهریور ۱۳۹۵هم بنتلی هم بنز از پیشوند W استفاده میکنن.
یک لحظه یاد بنز W125 افسانه ای افتادم.
Reza :: Deutschland :: Mercedes
۱۸ شهریور ۱۳۹۵W آرایش موتور خاص فولکس واگنه
W تو بنز برای کد خودرو ها میاد (اول کلمه wagen)
ربطی ندارن به هم که !
Parker
۱۸ شهریور ۱۳۹۵مگه من گفتم ربط دارن ؟؟؟؟!!! چیزایی که شما گفتی همه میدونن. تو این مقاله هم نوشته.
من گفتم از حرف W استفاده میکنن. همین !!
مهدی drift
۱۸ شهریور ۱۳۹۵قشنگیه هلکت رو نمیشه با این مقایسه کرد
هلکت هم صداش بهتره هم ظاهرش هم موتورش هم سرعتش هم مصرفش هم قیمتش
امير رحيم پور
۱۸ شهریور ۱۳۹۵مهدی جان تعصب شما از منظقتون سبقت گرفته
همون قیمتی که میگین
قیمت بالای بنتلی هیچوقت بی دلیل نیس نیست هلکت هم همینطور قیمت ارزان هم دلیل هایی داره
محمد
۱۹ شهریور ۱۳۹۵خداوندا
همه متعصبین را به راه راست هدایت فرما
امير رحيم پور
۱۸ شهریور ۱۳۹۵جناب پارکر فرمایشات شما کاملا درسته ولی همه این مشکلات تو موتور تنفس طبیعی هم هست
روغن موتورش یکم شل یا سخت باشه یا بنزین زیاد ناخالص باشه مطمئنا پیستون و سرسیلندرو داغون میکنه
یا اگه بخوایم با ماکسیموم سرعت بریم باید دور موتور بالای 6 باشه و این یعنی دمای موتور به حداکثر میرسه پس یه سیستم خنک کننده قوی برا برطرف کردن این گرما باید باشه
و راستی این انرژی گرمایی از اگزوز هدر میره
اگه توربو بود باز میتونستیم این انرژی و با اینتر کولر خنک کرده و به موتور برگردونیم و راندمانو بالا بریم
Parker
۱۸ شهریور ۱۳۹۵حرف های شما درسته دوست عزیز. ولی مطمئنا حساسیت تنفس طبیعی به کیفیت روغن و بنزین کمتره.
واقعا جای تجربه ی شما در پدال خالی بود.
من خودم ممکنه قطر سیلندر لامبورگینی اونتادور رو حفظ باشم ولی تجربه ی عملی زیادی ندارم. چیزی که شما دارید.
از حضورتون خیلی خوشحالم.
برای استهلاک کمتر تنفس طبیعی فقط ارجاعتون میدم به دوام و کارکرد بالای محصولات ژاپنی و بخصوص تویوتا. تویوتا و لکسس خیلی خیلی خیلی کم از سیستم پرخوران استفاده میکنن. اکثرا تنفس طبیعی. ماشین های نظامی همه تنفس طبیعی هستن.
از حداکثر سرعت و قدرت ماشین تنفس طبیعی خیلی کم استفاده میشه. کجا با لامبورگینی اوراکان میشه 330 تا رفت ؟ خیلی کم پیش میاد.
Parker
۱۸ شهریور ۱۳۹۵واقعا از کامنت هاتون یاد میگیرم.
خواهشمندم هر جا دیدید مناسب بود تجربه های عملیتون رو هم (مثلا حرفی که در پست آلفا استلوویو در مورد دیفرانسیل آلفا گفتید ) در کامنت هاتون جا بدین.
امير رحيم پور
۱۸ شهریور ۱۳۹۵جناب پارکر این نهایت لطف شما نسبت به بندس من خودم از اطلاعات شما استفاده میکنم خیلی دقیق هستن
منظور از این همه بحثی که میکنیم مسابقه علمی نیست اومدیم یه چیزایی یاد بگیریم
راستی پارکر جان خیلی سخت میشه ماشینی پیدا کرد که بالا ده دیقه (مثال ) با تاپ اسپید بتونه بره چه سوپر چه توربو چه تنفس طبیعی مگر دست کاری شده باشه
چون موتور و قطعاتش نمیتونه با چنیین دمای بالایی مقابله کنه
به قول قدیمیا واشار میسوزونه :)
uss zumwalt DDG-1000
۱۸ شهریور ۱۳۹۵درود بر پارکر و امیر رحیم پور
این بحث ها خیلی خوبه ادم یاد میگیره خیلی چیزهایی که نمیدونیم
مهدی drift
۱۸ شهریور ۱۳۹۵دلیل قیمت بالاش اینه که دو دیفرانسیل هست
امير رحيم پور
۱۸ شهریور ۱۳۹۵همین ؟
هلکت فول 67 هزار دلار
بنتلی فلایینگ اسپار فول 225 هزار دلار
یعنی قیمت یه دیفرانسیل میشه 158 هزار دلار ؟
محمد
۱۸ شهریور ۱۳۹۵البته بهتره باید چیزی ساخت که اکثر مردم بتونن لذت و استفاده ببرن با حداقل قیمت تموم شده با این ماشینهای ایتالیایی و انگلیسی رو شاهکار میدونم ولی امریکایی رو بیشتر دوست دارم چون لذت سرعت و راحتی و حتی زیبایی رو سعی داره با قیمت پایین ارایه بده اما از کیفیت نمیزنه در عوض از منهدسی و پلتفرم مشترک و تولید انبوه کمک میگیره و ارزانی نسبت به اروپایی ها به این دلیله
فقط انگلستان
۱۸ شهریور ۱۳۹۵مهدی drift عزیز داری این بنتلی رو با دوج هلکت مقایسه می کنی
این ماشین رقیب بنز S65 هستش که از نظر قیمتم باهم برابرن خیلی خنده داره که یه دوج با کابین پلاستیکی و بی کیفیت و کم امکانات و بی اصالت و بدون فضای پای کافی و بدون سیستم تعلیق در آخرین سطح ممکن و فرمان پذیری ضعیف و با هندلینگ ضعیف و … رو با یه بنتلی که از همه نظر در آخرین سطح ممکن هستش مقایسه کنی نمی دونم شرکت دوج که یه شرکت با اصالته چه طور تونست در ساخت هلکت صد درصد اصالت رو از بین ببره ولی خب معلومه خودروسازیه آمریکا همیشه باید یه جای کارش بلنگه.
محمد
۱۹ شهریور ۱۳۹۵باز این تعصبیه اومد
BMW
۱۸ شهریور ۱۳۹۵اینجا چخبره ؟؟؟ دارید هلکت و با بنتلی مقایسه میکنید؟؟؟؟ وای خداااا منو بکش
BMW
۱۸ شهریور ۱۳۹۵بنتلی ، رولزرویس و میباخ تابلو ابریشمی دست باف دنیای اتومبیلن ، چطور دلتون میاد با قالی سلیمان ماشینی مقایسه کنید ؟؟؟ داداش من شتاب میخوای برو 5000دلار بده یه کارت بخر زیر 2 ثانیه برات میزنه 100تارو ، یه نفس تو بنتلی مثل 1000سال عبادت میمونه، نکنید این کارارووووو:((((((
مهدی drift
۱۸ شهریور ۱۳۹۵خب توی کیفیت معلومه بنتلی بهتره ولی اونایی که عشق ماشینن میرن هلکت میخرن چرا؟؟؟ چون سریعه هرچقدر هم به درو دیوار بکوبنش دلشون نمیسوزه چون ارزونه
و کارایی که یه ماشین دف عقب میتونه انجام بده دو دفرانسیل نمیتونه
هردو سدان هستن چرا نمیشه مقایسش کرد؟ فایده یه ماشین گرون چیه ؟ میتونی ازش لذت ببری؟ فقط برای دخترا خوبه که برن توی خیابون باهاش پز بدن بعد توی بزرگراه یه نفر با هلکت میاد جلوشون دوتا بوق میزنه و با 20 متر تیکاف میره و بنتلی توی دود لاستیک گم میشه
Parker
۱۸ شهریور ۱۳۹۵با این حرف شما مشتری های ماشین های زیر حتما عقلشون کار نمیکنه !!!!!
بنز
لکسس
لندرور
آئودی
پورشه
رولزرویس
بنتلی
کادیلاک
BMW
میباخ
لامبورگینی
فراری
سئات
بوگاتی
لکسس
اینفینیتی
دنا !!!
ماشین لوکس خوبی های خاص خودشو داره. باید تجربه کنی تا بفهمی.
مهدی drift
۱۸ شهریور ۱۳۹۵خب فراری بوگاتی و … اینا برای سرعت ساخته شدن ولی خب اگه مثلا 2 ملیون دلار داشته باشید بوگاتی میخرید با رلزرویس ؟
با پول بنتلی میشه خیلی ماشینای بهتر و قشنگ تر و سریع تر خرید مثل اوراکان.ائودی R8 .پورشه 911 . لکسس LFA. وایپر.گالاردو.ford gt .فراری 458.فراریf12مک لارن mp4. کوروت و… اینا بهترین ماشینای دنیا هستن که میشه با این پول خرید
uss zumwalt DDG-1000
۱۸ شهریور ۱۳۹۵دنا.خخخخخخخخخخخ
Cvm
۱۸ شهریور ۱۳۹۵مهدی جون عزیزم مطمئن باش نیم ساعت تو هلکت بشینی با تعلیق سفتش کلافه میشی اونوقت میبینی ارزون بودن این ماشینا بی دلیل نیست چون رفاهیو برات به ارمغان نمیاره در حالی که ماشینی مثل بنتلی یا مرسدس چنان سرویس و رفاه بی نقصیو در کنار شتاب و سرعت و هندلینگ بی نظیر که خب چیزی از هلکتم کم ندارن بهت میدن.همه ی اینا بعلاوه ی پرستیژ بی نظیر.خب قاعدتا همچین ماشینی قیمت بالاتریم داره ولی نمیشه گفت هلکت با قیمت کمتر اینارو بهت میده چون نمیده.
مهدی drift
۱۸ شهریور ۱۳۹۵سیستم تعلیقش کجاش سفته؟ مثلا اگه 918 از بوگاتی ارزون تر باشه یعنی مصرف 918 بالاست و تعلیقش سفته و بی کیفیته ؟
مهدی drift
۱۸ شهریور ۱۳۹۵چطور کسایی که کیا اپتیما سوار میشن نمیگن ماشین بیکیفیتیه و بدرد نمیخوره؟
new great britain
۱۸ شهریور ۱۳۹۵مهدی با این حرفت کله خودروسازیه آمریکا رو نابود کردی!!!!!(هرچقدر هم به درو دیوار بکوبنش دلشون نمیسوزه چون ارزونه)
خودت گفتی دیگه هلکت فقط به درد این میخوره که بکوبونیش به دیوار.خخخخخخخخخخخخ
عزیزم بنتلی-رولز رویس و مایباخ نگاهشون کنی میفهمی ماشینهای مردونه هستن.
آخه خانوما بنتلی سوار میشن؟؟؟؟؟؟؟(شاید سوار شن ولی کلا به سلیقهی مردا بیشتر میخوره)
آخه این حرفا چیه میزنی؟؟؟ تو دود لاستیک گم میشه بنتلی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
از قدیم گفتن هیچ گرانی بی حکمت نیست.
بنتلی برای مهندسین- دکترها-تکنسین ها-هنرمندان و از این قبیل آدم ها ساخته شده.
بنتلی جای خود هلکت هم جای خود.
این مقایسه از ریشه مشکل داره.عینه این میمونه که بیای ماستانگ رو با مرسدس بنز مایباخ پولمن مقایسه کنی!!!!!
Hamid...Audi
۱۸ شهریور ۱۳۹۵این 20 متر تیک آفی که گفتی رو من با 206 تویین توربو و ناس میزنم و کنار تو وهلکتت رد میشم.پس چه دلیلی داره تو بری هلکت بخری؟!!!!
هلکت فقط به درد آمریکایی بازای تعصبی میخوره که ماشین سوپر لوکس رو با سدان خانوادگی مقایسه میکنن.
فقط انگلستان
۱۸ شهریور ۱۳۹۵مهدی drift منظورت از سریع بودن چیه این بنتلی باوزن 2500 کیلوگرم همچین سرعت و شتابی رو داره مطمئن باش اگه تمام شرکت های خودروسازی آمریکا باهم متحد بشن نمی تون یه ماشین مثل این بنتلی بسازن خودتو سرکار نذار حدود هفتاد درصد خودروهای آمریکایی با خودروهای کره ای مقایسه می شن تو چطور داری ماشین هایی که با کره ای ها مقایسه می شن رو با ماشین های انگلیسی مقایسه می کنی واقعا که خنده داره.
مهدی drift
۱۸ شهریور ۱۳۹۵من فقط میگم با پول بنتلی میشه خیلی ماشینای بهتر خرید
فرزاد
۱۸ شهریور ۱۳۹۵انگاری دارین املتو با قرمه سبزی مقایسه میکنین
بابا جمع کنید
کجای دنیا دوج رو با بتنلی مقایسه میکنن
حالا اگه کادیلاک بود ی چیزی…..
ولی دوج در حد ی چرخ بنتلی هم حساب نمیشه
مهدی drift
۱۸ شهریور ۱۳۹۵پس میشه بگی توی درگ حریفای چارجر چه ماشینایی هستن؟
حتی فیلم درگ چارجر و اوراکان هم اومده
چارجر قیمت یدونه چرخ اوراکان نداره پس چرا اوراکان رو سوسک میکنه؟
Parker
۱۸ شهریور ۱۳۹۵آخه دلاری چه ربطی به چارجر داره پسر جان ؟
خدایا ما داریم به کجا میریم ؟؟!
مهدی drift
۱۸ شهریور ۱۳۹۵اصلا باشه شما راست میگید
برای من ماشینی برتره که توی 1.4 مایل سریع تر باشه
Hamid...Audi
۱۸ شهریور ۱۳۹۵اینی که برای شما چی مهمه برای هیچکدوم از اعضای این سایت کمترین اهمیتی نداره.
خواستم مطلع باشی
uss zumwalt DDG-1000
۱۹ شهریور ۱۳۹۵بیخیال
مهدی drift
۱۸ شهریور ۱۳۹۵مرسی از اطلاعت
maserati
۱۸ شهریور ۱۳۹۵من به چارچر سوار شده ام واصلا هم بی کیفیت نیست ولی رقیب بنتلی نیست . چون اینو خود کارخانه دوج هم نمیگه. و همچنین بیهوده مسخره نکنین . قبلا هم گفته ام و الن هم میگم در یه مقاله که کادیلاک اسکالد با رقبایش مقایسه می شد و نوشته شده بود که موادی که در کابین کادیلاک استفاده شده است بهترین هست . کیفیت ماشین های آمریکایی را مسخره نکنین. و همچنین آقای مهدی شما کلا مقایسه اشتباهی انجام داده اید. ولی اینو بگم که کادیلاک با کیا مقایسه نمیشه با بی ام وه مقایسه میشه و در تازگی می تئنه شکست هم بده. و همچنین اگر از نظر کیفیت ماقیه کنیم اولین مرسدس بنز است . و بنتلی خیلی از آن عقب تر است.خیلییییییییییییییییییییییییییییییییی عقب, و همچنین شما طراحی داشبورد او آستون مارتینی که آقای فقط انگلستان گذاشته است را با کیا اپتیما مقایسه کنین . واقعا کیا طراحی بهتری داره
faramarz
۱۹ شهریور ۱۳۹۵جون بابا!!