بنتلی میخواهد به برندی تمام الکتریکی تبدیل شود و جزئیات جدیدی از اولین محصول الکتریکی این برند منتشر شدهاند.
آدریان هالمارک مدیرعامل بنتلی در مصاحبه با مجله خودرو تائید کرده خودروهای الکتریکی آتی این برند بر پایه آرتمیس پروجکت آئودی بنا خواهند شد.
ارباب حلقهها پروژه جدید خود را سال پیش اعلام کرد و گفت که آرتمیس یک خودروی الکتریکی پیشرو و فوقالعاده کارا بوده و احتمالاً در سال ۲۰۲۴ پدیدار خواهد شد. این خودروساز آلمانی همچنین اظهار داشت آرتمیس شاید با تکنولوژیهای جدید و سیستم خودران سطح بالا عرضه شود.
هالمارک خیلی وارد جزئیات نشده اما خاطرنشان ساخته بنتلی در توسعه پلتفرم آرتمیس دخیل خواهد بود. او میگوید:
با وجود خودروهای کنونی ما باید پس از انجام برخی کارها وارد کارهای مهندسی این پلتفرم شویم. در حال حاضر تفاوت این است که آرتمیس در آغاز کار میباشد.
هالمارک اظهار داشته این کمپانی همکاری نزدیکی با آئودی داشته و عرضه اولین خودروی الکتریکی در سال ۲۰۲۵ به بنتلی اجازه خواهد داد تا از مزیتهای توسعه باتریهای جدید سود ببرد. بهطور ویژه هالمارک گفته تراکم انرژی در حال افزایش بوده و این امر میتواند باعث تولید مجموعه باتری نسبتاً سبکوزن شود.
چیز زیادی درباره اولین خودروی الکتریکی بنتلی نمیدانیم اما گفته میشود این خودرو یک کراس اوور خواهد بود. هنوز چنین چیزی تائید نشده اما هالمارک گفته است اگر شما شاسیبلند تولید نکنید وجود نخواهید داشت. شایان ذکر است بنتایگا یک موفقیت بزرگ برای بنتلی بوده و سالانه فروش حدود ۵ هزار دستگاهی را ثبت میکند.
اگرچه بنتلی به خاطر عرضه پیشرانههای ۸ و ۱۲ سیلندر قدرتمند شناخته شده اما مشتریان این برند قبلاً درباره الکتریکی شدن بنتلی فکر کردهاند. مدیر ارشد این برند میگوید ۳۹ درصد مشتریان در خرید بعدی خود یک خودروی الکتریکی را در نظر خواهند گرفت.
parsa_ashgh.mashine
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰چی بنتلی ؟؟؟و برقی؟؟؟؟وای خدا باید کنار بیام اشکالی نداره ولی به تمام ارمان ها عشق و علاقه مردم ر.ده میشود
parsa_ashgh.mashine
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰من شبا خواب بد میدیدم }: روزای اول ماشین پرنده ای که پشتش رگبار داره و ….. . .. . ..
ولی باید کنار اومد من همین دیشب خواب دیدم که خاک تو اون سرت کره ی زمین داره نابود میشه بعد تو به فکر بودن ماشین فسیلی هستی؟؟؟؟
ولی در کل این چی بود سر صبحی این خبر رو گذاشتی پدال ؟؟؟؟
و باید کنار بیایم دیگه
GT
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰حالا رولزرویس الکتریکی بشه مهم نیست! چون اونا سعی داره ساکت ترین پیشرانه را بسازند که هیچ صدایی تولید نکنه پس به نظرم v12 با چهار تا موتور الکتریکی فرقی نداره
اما در مورد بنتلی کاملا متفاوته! پیشرانه های بنتلی صدای جذاب در کنار پرفورمنس فوق العاده را برای یه خودرو فوق لوکس فراهم میکنند که پیشرانه های الکتریکی اصلا قادر به انجام چنین کاری نیستند و به جذابیت درون سوز های بنتلی نمیرسن حالا اشکالی نداره یکی یا دو تا خودرو الکتریکی داشته باشه ولی حذف درون سوز ها واقعا بی انصافیه!
Hamid
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰دقیقا GT عزیز !
راستش همونطور که شما اشاره کردی رولز رویس سعی کرده ساکت ترین و کم لرزش ترین انجین رو بسازه پس قطعا میره سراغ الکتریکی ها! بنتلی هم یکم بحثش فرق داره …
البته این رو هم بگم یه ماشین الکتریکی از نظرم ابهت و مهندسی اون ماشین بنزینی رو نداره دقیقا واسه همینه هر کی از دانشگاه فارغ التحصیل میشه میره یه هایپرکار الکتریکی میسازه! اما وقتی نوبت ساخت ماشین بنزینی میشه ؛ نچ نچ کار هر کسی نیست!
کلا بنتلی رو با یه انجین بنزینی خیلی با ارزش تر از یه بنتلی الکتریکی میدونم … یه حسی به الکتریکی ها دارم طوری که حس میکنم همشون باید خودروی اقتصادی باشن و درستش هم همینه! اگه به جای پراید و پارس و … ملت ماشین الکتریکی سوار شن خیلی هم عالیه!
خلاصه خیلی مشتاقم خودرو های شهری و عمومی الکتریکی بشن اما سوپر کار ها نه …
حتی ریمک سی 2 جدید اصلا به جذابیت گایاردو 15 سال پیش نیست در نظر من!
Amirreza
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰بنتلی مال گروه فولکسه و گروه فولکسم همیشه بهترین تصمیمارو برای زیر مجموعه هاش میگیره برای همین کاملا به این تصمیم امیدوارم
new Ramin
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰خودم عاشق محصولات بنتلی هستم. اشرافیت قدرت سرعت مهندسی از سر و بالش میباره.
.
اما اینکه یهو از اون انجین w12 بپره بیاد الکتریکی… خیلی خیلی یه جوریه. به نظرم اول یواش یواش میرفتن روی V8 و بیشتر محصولات روی v8 میگذاشتن بعد گذشت یه مدت یواش یواش همه محصولات رو v6 هیبریدی بعد یه مدت کاملا برقی میکرد. اون جوری راحت تر عادت میکردیم
.
اکثر ماها بنتلی رو با w12 میشناسیم و نسخه ارزونتر V8 . نسخه هیبریدی هم هست ولی فکر نکنم کسی وقتی اسم بنتلی رو میشنوه یاد اون هیبریدی هه بی افته.
اول باید اون V8 رو بین ما جا می انداختن.
بعد اون V6 هیبریدی رو جا می انداختن و بعد اون در نهایت خودرو برقی بنتلی رو بین ما جا می انداختن. ولی خداویکلی من هنوز به انجین V8 عادت نکردم. حالا چه جوری قراره با نسخه برقیش عادت کنم؟
.
البته زمانی که پورشه مدل تایکان رو ساخت خیلی ها مخالف بودن. ولی دیدیم چه خودرو خوبی بود. اگه بنتلی هم یه خودرو خفن مثل تایکان تولید کنه قطعاً خیلی خوب خواهد بود و مشتریان و هواداراشو حفظ خواهد کرد.
.
حالا که به پورشه اشاره کردم اینم اضافه کنم
تو ویکی پدیا نوشته (( پورشه پانامرا یه خودرو سدان لوکس با طراحی کوپه و استایل عقب هاچبک هست که توسط پورشه موتورز ساخته شده هست ))
طبق این حرف ویکی پدیا ، پانامرا یه خودرو سدان لوکس کوپه هست. دیروز میگفتن تو فلانی بهمانی پورشه رو هیت میکنه و از این حرف ها. اما من جزییات رو میبینم قیمت رو میبینم آپشن هارو میبینم کیفیت رو میبینم براى همین گفتم پانامرا سدان لوکس هست. درسته رقباش خودرو دیگری هست. ولی با توجه به قیمت کیفیت آپشن طراحی نوع صندلی عقب نوع ابعاد به نظر من خودرو لوکسی هست… حالا…
Ninja (ناشناس سابق)
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰کاملا باهات موافقم این که از w12 بره v8 و بعد v6 هیربرد و تمام برقی اینم دقیقا همون کاریه که فراری کرده و داره انجام میده تا به ترتیب وی ۶ هیربردی هم داره میده بیرون و بعد خودروی تمام برقی فعلا هم نصف راه رو رفته
گربه سرابی
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰رولزرویس و بنتلی الکتریکی خیلی خوب میشن ?
چون اینا تمام سعی شون رو میکنن ماشین ساکت باشه ??
حالا اگه ماشین الکتریکی بشه دیگه ته ته ساکت بودن میشه ?
بردیا
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰بنظرم ، بنتلی تنها برندیه که من موافقم برقی بشه بد نمیشه ! چون این خودروساز لوکسه و بی صدایی خودرو به کارش میاد
Ninja (ناشناس سابق)
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰اره ولی بنتلی یه حالت اسپرت داره که رو اون دکمه بزنی غرش w12 وارد کابین میشه و پرفورمنس فوقالعاده رو ارائه میده
RezaRs
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰حتی مولسان با وجود کینگ اف کینگ بودنش اون موقع چون راننده لذت خیلی خفنی میبرد با گوست مقابسه میکردن در حالی که واقعا رقیب فانتوم بود
mahan
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰حتی اگه هر دو رو توی عکس اول بمن بدن بازم نمی خوام و ترجیح میدم یک بنتلی با موتور حجیم بگیرم.به کجا داریم میریم ما؟مگه میشه ادم سالاد رو به جای استیک ترجیح بده یا شیواس ریگل و رد برست و هیرش هسه وایس رو ول کنی بری دوغ ابعلی بزنی!!به همین قدر نامفهوم و بیخود هستش!این دوست داران محیط زیست کار خودشونو اخر کردن دو فردای دیگه اگه رنجرور و استون مارتین هم الکتریکی بشه شاید تعجب نکنم.معلوم نیست دنبال چی هستید کلا همیشه یک تزی داشتم هر کی می گفت فلان چیز رو نخور و نکش و نرو و نیا و … می گفتم پنجاه شصت سال زندگی توپ رو به نود سال سگه زندگی ترجیح میدم.اینجا هم نشستم پشت یک پیشرانه حجیم رو ترجیح میدم به هوای پاک تر