بنتلیرولز رویس

درگ اشراف‌زاده‌ها! بنتلی کانتیننتال در برابر رولزرویس ریث

وقتی از محصولات فوق لوکس رولزرویس و بنتلی صحبت می‌شود، آخرین چیزی که به ذهن متبادر می‌شود مسابقهٔ درگ است ولی این مانع تیم کارواو نشده که یک بنتلی کانتیننتال و یک رولزرویس ریث را به مسیر ۴۰۰ متر ببرند تا ببینند کدام‌یک سریع‌تر است.

بنتلی کانتیننتال جدید یک کوپهٔ لوکس قابل‌توجه است که می‌تواند گاهی سربه‌سر سوپراسپرت‌ها هم بگذارد. در سینهٔ این ماشین نیروگاه ۶ لیتری W12 توئین توربوی گروه فولکس‌واگن قرار گرفته که خروجی شگفت‌انگیزی برابر با ۶۳۵ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچه انتقال پیدا می‌کند که با تعویض دنده‌های سریع، به پرفورمنس این کوپهٔ بزرگ می‌افزاید. همچنین سامانهٔ چهارچرخ محرک نیز موجب می‌شود راننده بتواند از تک‌تک اسب‌های بخار موتور به نحو احسن استفاده کند.

در سمت دیگر میدان، رولزرویس ریث آن‌هم از نوع Black Badge قرار دارد. این کوپهٔ لوکس سیاه از نیروگاه عظیم ۶.۶ لیتری V12 توئین توربوی ب‌ام‌و استفاده می‌کند که ۶۳۲ اسب بخار قدرت و ۸۲۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به چرخ‌های عقب فرستاده می‌شود. ریث بر اساس سدان گوست ساخته شده که پلت‌فرم مشترکی با ب‌ام‌و سری ۷ دارد.

در این رقابت مشخص می‌شود که این دو کوپهٔ فوق لوکس بریتانیایی از لحاظ پرفورمنس اصلاً باهم قابل‌مقایسه نیستند زیرا بنتلی به لطف ترکیبی از پیشرانهٔ قوی‌تر، تعویض دنده‌های سریع گیربکس دوکلاچه و سامانهٔ چهارچرخ محرک، برندهٔ قاطع درگ است؛ اما آیا این مسابقات برای خریداران کوپه‌های بنتلی و رولزرویس اهمیت دارد؟ احتمالاً نه اما تماشای رقابت میان آن‌ها می‌تواند سرگرم‌کننده باشد.

مشخصات فنی

بنتلی کانتیننتال

رولزرویس ریث

پیشرانه ۶.۰ لیتری W12 توئین توربو ۶.۶ لیتری V12 توئین توربو
قدرت ۶۳۵ اسب بخار ۶۳۲ اسب بخار
گشتاور ۹۰۰ نیوتن متر ۸۲۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ عقب
وزن ۲۲۴۴ کیلوگرم ۲۳۶۰ کیلوگرم
قیمت ۱۶۸ هزار پوند ۲۸۸ هزار پوند
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۸ دیدگاه‌ها

  1. msh_ferrari

    ۲۸ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (947 ديدگاه)

    هردوتا فوق العادن…
    من بنتلی رو انتخاب میکنم

    موافقم 79
    مخالفم 13
    1. ممد ژانگولر

      ۲۸ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (4148 ديدگاه)

      انقد هر جفتشون شیک و ناز هستن آدم دلش نمیاد فارت بزنه داخل ماشین ?

      موافقم 28
      مخالفم 6
      1. Aria

        ۲۸ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (351 ديدگاه)

        ایناauxهم میخورن!؟

        موافقم 21
        مخالفم 6
      2. NAVID۰۰۹۸

        ۲۸ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (10479 ديدگاه)

        مطمئناً بنتلی بهترین انتخاب هست و از هر نظر بنتلی جذابتر از قصر متحرک رولزرویس هست .

        موافقم 41
        مخالفم 9
    2. سهند

      ۲۸ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (670 ديدگاه)

      بزرگترین عیب رولز رویس این است که بسیار دیر نسل جدید معرفی میکنه همین ریث هم قدیمی شده و همچنین رولز رویس در سال ۲۰۱۷ نسل جدید فانتوم را ارائه داد که قبل از آن واقعا از نظر تکنولوژی و امکانات منسوخ شده بود حتی نمایشگر پشت فرمان نداشت و فقط آنالوگ بود(رولز رویس های امروزی نمایشگر پشت فرمان زیبا و کلاسیک دارند) و سیستم سرگرمی رولز رویس ها نسخه قدیمی idrive بی ام و است و هنوز بروز رسانی اصلی نکردند.
      همچنین نسل جدید گوست به غیر از سیستم تعلیق فوق‌العاده اش در دیگر تکنولوژی و امکانات در سطح بنز کلاس s مدل فعلی است و با نسل جدید کلاس s از نظر تکنولوژی قابل مقایسه نیست.
      تقریبا هر نسل رولز رویس حداقل ۱۰ سال میماند و فقط بعضا یک فیس لفت میکنند (مانند فیس لفت گوست در ۲۰۱۴)

      موافقم 27
      مخالفم 6
      1. حسین وی

        ۲۸ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (463 ديدگاه)

        کسی که رولز میخره از کیفیت فوق العاده چرم و چوب و اینا لذت میبره نه سیستم اطلاعات سرگرمی !
        رولز ماشینیه که شما 100 سال میتونی بدون افت کیفیت و کلاس سوارش شی که هیچی گرون تر از اونی که خریدیم بفروشی

        موافقم 38
        مخالفم 13
        1. سهند

          ۲۸ مهر ۱۳۹۹
          سوابق: (670 ديدگاه)

          خب اونو راست میگی ولی رولز رویس ریث و گوست قبل از نسل جدید خیلی قدیمی شده بودند تو به داخل ریث و بنتلی کانتنیتال نگاه کن تا بفهمی که لوکس بودن لزوما به معنای قدیمی بودن و فرمان نازک و در های برعکس نیست رولز رویس ریث هم لوکسه و بنتلی هم لوکسه اما فرمان فوق العاده زیبای بنتلی کجا و فرمان نازک و سیاه رولز رویس کجا!

          موافقم 27
          مخالفم 2
        2. امیررضا

          ۲۸ مهر ۱۳۹۹
          سوابق: (39 ديدگاه)

          داداش اونجا ایران نیست. رولزرویس و بنتلی بطور میانگین هر ماه ۲ الی ۳ هزار دلار افت ارزش دارن. یعنی شما ۵۰۰ هزار دلار پول رولزرویس بدی، دو سال بعد ۱۰۰ هزار دلار ارزونتر درمیاد. میشه ۴۰۰ هزار دلار.
          فقط و فقط خودرو های تولید محدود ارزششون بیشتر میشه. مثل ۴۸۸ پیستا یا اس‌وی‌جی.
          مثال خوب میخوای؟ آگرا آر اس ۲ میلیون پولش بود. الان بالای ۱۰ میلیون دلار درمیاد.

          موافقم 27
          مخالفم 1
  2. Mohammad

    ۲۸ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (25 ديدگاه)

    انتخاب بین این دوتا خیلی سخته
    جفتشون لطفا با همین رنگ??

    موافقم 31
    مخالفم 1
  3. nikzad

    ۲۸ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (282 ديدگاه)

    چقدر رینگ ریث بزرگه.بابا تاب بر ندارن روی یک سنگ کوچیک.نمیدونم روی سواریش تاثیری داره یا نه.فکر کنم ۲۲اینچ باشه!
    بنتلی هم که حرف نداره و جای انتقادی نداره!

    موافقم 31
  4. Mohammad

    ۲۸ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (25 ديدگاه)

    ولی درگ بین این دوتا مسخره ترین نوع مقایسه است
    اصلا هدفشون از ساخت چیزه دیگریست
    با این کار مشخص نشد کدوم بهتره فقط کلاس کاریشون رو آوردن پایین

    موافقم 10
    مخالفم 20
    1. مهدی موتورز

      ۲۸ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (1232 ديدگاه)

      بس کنین اگه بخواین ادامه بدید لامبور گینی هم وجودش بی معنیه
      راستی اونتادور هایپرکاره؟

      موافقم 7
      مخالفم 9
      1. OMID

        ۲۸ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (2173 ديدگاه)

        سوپر اسپورت

        موافقم 10
        مخالفم 1
        1. Amin-mc20

          ۲۸ مهر ۱۳۹۹
          سوابق: (2098 ديدگاه)

          هایپرکار به تولید محدود میگن ؟

    2. Amin-mc20

      ۲۸ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (2098 ديدگاه)

      چه ربطی داره؟

      اینجا داره دوتا ماشین که هدفشون یه چیز دیگس رو مقایسه میکنه

      اگه یکی سوپر اسپرت و یکی ماشین لوکس بود حرفت درست ولی این دوتا کاملا هم کلاسن

  5. MAHDI

    ۲۸ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    ریث باید نسل عوض کنه چون قدیمی شده دیگه.

    موافقم 19
    مخالفم 4
  6. مهدی ۹۱۱

    ۲۸ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (459 ديدگاه)

    این چه درگ مسخره ایه باباcarwoww هم‌کارایی میکنه بجای اینا یه 765lt میاوردی با 911

    موافقم 14
    مخالفم 1
  7. nikzad

    ۲۸ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (282 ديدگاه)

    نسب به درگ های دیگه همین کانال یکم عجیب بود چون اتفاقات زیادی داشت از اون هیکل بگیر تا پرنده ها?

  8. AMG_73///

    ۲۸ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1200 ديدگاه)

    اون رولز گنگ خالصه
    نه خدایی نگاش کن
    انگار ماشین رئیس مافیای روس
    بنتلی هم خیلی اسپرت شده

    موافقم 12
    مخالفم 3
  9. ارشیاSVJ

    ۲۸ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1750 ديدگاه)

    اخ
    اقا من هردو رو میخوام.
    ولی به نظرم رولزرویس یه کم پیرمردیه!??

    موافقم 1
    مخالفم 1
  10. " Swedish Arrogant Tiger "

    ۲۸ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    برنده که مشخص بود ولی انتظار این قدر اختلاف رو نداشتم.
    از نظر من کانتیننتال بهتره ولی ریث خیلی خاص تره.

    1. Amin-mc20

      ۲۸ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (2098 ديدگاه)

      فکر کنم بیش از 50 درصد این اختلاف بخاطر گیربکس بوده

  11. حسین دهمرد

    ۲۸ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (2643 ديدگاه)

    ابهت رولزرویس و ببین.شرط میبندم اگه زنده میشدن رولزی داماد میشد بنتلی هم عروس. چقدم به هم میان.ایشالا به پای هم چروک شن.

    موافقم 8
    مخالفم 1
  12. مهرداد كمال

    ۲۸ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1981 ديدگاه)

    پول دوتاشون به اندازه بودجه یه شهر کوچیک تو ایرانه
    خخخ

  13. Mf1

    ۲۹ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (484 ديدگاه)

    وقتی خودرویی حرف GT یدک میکشه بایستی هم پیروز بشه بعد این مسابقه مال سه روز پیشه

  14. مهدی

    ۲۹ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    از همون اولم معلوم بود بنتلی میبره چون در حالت کلی بنتلی از رولزرویس اسپرت تره حالا چه برسه بنتلی کانتیننتال جی تی

  15. مهدی

    ۲۹ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    واتسونم عجب خنده هایی می کرد

  16. Ramin

    ۲۹ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    ماشین های لوکس واسه لذت بردن من مثلا بعد 20سال کار میرم بنتلی میخرم که لذت ببرم از رانندگی نه برم درگ بزارم ولی در کل درگ جالبی بود ولی رولز رویز یه چیز دیگس خودم رولز رو ترجیح میدم

    البته تو ایران با 20سال کار بری سوناتا 2014 بخری باید صلوات فرستاد ?

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا