بنتلیپورشه

درگ جی‌تی‌های متفاوت، پورشه 911 GT3 در برابر بنتلی کانتیننتال GT

در درگ جدید کارواو خودروهای بسیار متفاوتی حضور دارند که به‌احتمال‌زیاد هرگز آن‌ها را در پیست درگ نخواهید دید. البته هردوی این ماشین‌ها مطمئناً در خط مستقیم از شتاب و سرعتی استثنایی برخوردارند. در یک سمت میدان، پورشه ۹۱۱ GT3 قرار گرفته که برای بلعیدن پیچ‌ها طراحی شده است و در سمت دیگر، بنتلی کانتیننتال GT خودنمایی می‌کند که به‌عنوان یک سوئیت لوکس و پرسرعت برای خارج کردن سرنشینان از دنیای بیرون طراحی شده است.

اما بااین‌حال دو خودرو شباهت‌هایی هم دارند زیرا مثلاً هردو از لحاظ فنی خودروهای GT دودر هستند هرچند که ۹۱۱ آن‌هم در نسخهٔ GT3 که حتی صندلی عقب هم ندارد را هرگز نمی‌توان یک کروزر جاده‌ای مسافت طولانی دانست. البته در خانوادهٔ ۹۱۱ این وظیفه بر عهدهٔ مدل‌های کاررا یا توربو گذاشته شده است درحالی‌که مأموریت GT3 چابکی در پیست‌ها و ارائهٔ نهایت لذت رانندگی است. به همین دلیل، این نسخه تنها ۱۴۴۰ کیلوگرم وزن دارد درحالی‌که بنتلی با کابین مجلل و پُر از عایق‌های صدا و همین‌طور سامانهٔ چهارچرخ محرک، با ۲۲۴۴ کیلوگرم وزن، بسیار سنگین‌تر است.

از سوی دیگر اما بنتلی قدرت بسیار بیشتری هم دارد زیرا در سینهٔ آن یک نیروگاه ۶ لیتری W12 توئین توربو قرار گرفته که ۶۳۵ اسب بخار قدرت و گشتاوری کافی برای کشیدن یک ناو هواپیمابر تولید می‌کند. این در حالی است که پیشرانهٔ ۴ لیتری شش سیلندر تخت تنفس طبیعی ۹۱۱ تنها ۵۰۰ اسب بخار قدرت دارد که آن‌را به چرخ‌های عقب انتقال می‌دهد.

در این ویدئو چهار مسابقهٔ مختلف برگزار می‌شود که نتیجهٔ همهٔ آن‌ها بسیار جالب است. رقابت با مسابقهٔ درگ ایستاده شروع می‌شود و سپس با دو مسابقهٔ رولینگ از سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت ادامه پیدا می‌کند. در رولینگ اول، خودروها در حالت رانندگی پیش‌فرض خود قرار دارند اما در رولینگ دوم هردو ماشین در حالت رانندگی اسپرت قرار می‌گیرند که این تغییر تأثیر قابل‌توجهی در نتیجه دارد. سرانجام این رویارویی میان ساخته‌های کاملاً متفاوت پورشه و بنتلی با آزمایش ترمز به پایان می‌رسد.

مشخصات فنی

بنتلی کانتیننتال GT

پورشه ۹۱۱ GT3

پیشرانه ۶ لیتری W12 توئین توربو ۴ لیتری H6
قدرت ۶۳۵ اسب بخار ۵۰۰ اسب بخار
گشتاور ۹۰۰ نیوتن متر ۴۶۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه ۷ سرعته دوکلاچه
محور محرک چهارچرخ عقب
وزن ۲۲۴۴ کیلوگرم ۱۴۶۰ کیلوگرم
قیمت ۱۶۳ هزار پوند ۱۰۰ هزار پوند
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۳ دیدگاه‌ها

  1. MAHDI

    ۱۶ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    تقریبا 800 کیلوگرم وزن بنتلی بیشتز از 911GT3 هستش در این رقابت ?
    درگ جذابی بود?

    موافقم 44
    مخالفم 3
    1. MAHDI

      ۱۶ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      مجله SPORT AUTO با بنتلی کنتیننتال GT در پیست هوکنهایم GP باهاش زمان گیری کرده تو این هفته که زمان 1:59.40 رو ثبت کرد.

      موافقم 19
      مخالفم 3
    2. ممد ژانگولر

      ۱۶ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (4148 ديدگاه)

      پورشه با قدرت کمتر و قیمت کمتر
      خیلی بیشتر بنتلی رو یک لقمه بزرگ کرد ?

      این پورشه چی ساخته که هر ماشینی باهاش کل میکنه شاخش میشکنه

      به نظرم پورشه بهترین برند جهانه ?

      موافقم 36
      مخالفم 37
      1. \\\|♧|///_AMG_73///AFFALTERBACH///

        ۱۶ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (1200 ديدگاه)

        ممد یه چند وقتیه جواب مارو نمیدی
        به ما بی محلی می کنی
        سلبریتی شدی رفت؟؟

        موافقم 28
        مخالفم 1
    3. Audi s8

      ۱۶ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (757 ديدگاه)

      من بنتلی را بیشتر دوست دارم ولی پورشه ۹۱۱ از لحاظ سرعت بهتره

      موافقم 26
      مخالفم 3
  2. مهدی موتورز

    ۱۶ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1232 ديدگاه)

    پورشه قدبمی ه که
    بنظرم منو باید بزاره جای طراحاش

    موافقم 12
    مخالفم 21
  3. Mf1

    ۱۶ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (484 ديدگاه)

    بهترین درگ چند وقت اخیر بود هرچند بازم با تاخیر

    موافقم 10
  4. سامورایی از قله فوجی

    ۱۶ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1149 ديدگاه)

    اینقدر صدای 911 قشنگ بود که نفهمیدم چی شد ?

    موافقم 20
  5. OMID

    ۱۶ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (2173 ديدگاه)

    از اولش تا آخرش فقط محو صدای gt3rs بودم
    فوق‌العاده س انجینش
    فقط نتیجه تست ترمز خیلی عجیب بود
    این ینی تکنیک خاصی داره یا مت پاش مشکل داره :/

    موافقم 21
    1. Malt hill

      ۱۶ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (514 ديدگاه)

      GT3RS نیست
      GT3 خالیه

      موافقم 23
      مخالفم 1
      1. Amin-mc20

        ۱۶ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (2098 ديدگاه)

        نخیر دقیقا gt3rs هست

        موافقم 1
        مخالفم 10
  6. Ahmadreza

    ۱۶ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (749 ديدگاه)

    انتخاب من بدون شک بنتلی

    موافقم 13
    مخالفم 9
  7. ارش

    ۱۶ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    مطمئنا زمان پورشه خیلی بهتر از 11.5 هست.

    موافقم 14
    مخالفم 3
  8. - A M I R -

    ۱۶ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (728 ديدگاه)

    تقریبا مطمئنم همه ما نتیجه رو اشتباه حدس زدیم :) هرچند که خیلی نمیشه به تست های carwow استناد کرد.
    و چقدر صدا، واکنش لحظه ای و ردلاین ۹ هزار rpm این انجین تنفس طبیعی دیوانه کنندست. واسه همین به نظر من gt3 از gt2 میتونه جذاب باشه.

    موافقم 13
    مخالفم 1
  9. مهدی موتورز

    ۱۶ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1232 ديدگاه)

    سلام مبشه موتور های w شکل رو واسم بگین میل لنگ و غیره اش کجا قرار میگیره

    موافقم 6
    مخالفم 1
    1. حسین دهمرد

      ۱۸ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (2643 ديدگاه)

      سلام. مثه V شکله فقط تفاوتش اینه که سیلندر های هر ردیف به صورت زیگزاگی قرار میگیرن. عکساشو تو نت سرچ کنی دستت میاد .شنیدن کی بود مانند دیدن.

  10. mahdi-abdi

    ۱۶ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (496 ديدگاه)

    درگ جالبی بود. ولی ار اس بود قضیه یکم فرق میگرد

    موافقم 10
  11. ارشیاsvj

    ۱۶ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1750 ديدگاه)

    نتیجه درگ کاملا مشخص بود.

    موافقم 10
    مخالفم 1
  12. no4

    ۱۶ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (56 ديدگاه)

    به نظرم نا عادلانه بود ولی جذاب

    موافقم 6
    مخالفم 4
  13. Alireza

    ۱۶ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (757 ديدگاه)

    چرا تو رولینگ آخر دور موتور پورشه بالا پایین میشد؟!!

  14. Amin-mc20

    ۱۶ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (2098 ديدگاه)

    دیوانه صدای انجین gr3rs شدم یعنی جوری که دو سه بار اول نمیتونستم حواسم رو رو درگ بزارم

    موافقم 3
    مخالفم 2
  15. Amin-mc20

    ۱۶ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (2098 ديدگاه)

    هی فک میزنن نمیزارن صدای ماشینارو بشنویم

  16. ارشیاsvj

    ۱۷ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1750 ديدگاه)

    گمونم تنها مدل تو این نسل ۹۱۱ باشه که تنفس طبیعیه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا