بنتلی

کدام‌یک سریع‌تر است؟ بنتلی کانتیننتال GT V8 یا بنتایگا؟

به نظر می‌رسد برگزاری یک مسابقه‌ی درگ دوستانه بین بنتلی کانتیننتال GT پایه و شاسی‌بلند بنتایگا می‌تواند نتیجه‌ی بسیار جالب‌توجهی در پی داشته باشد.

bentley-bentayga-vs-continental-gt
چیزی که شاید برخی افراد درباره‌ی نسل فعلی کانتیننتال GT بدانند این است که وزن محصول بنتلی بسیار بالاست. بنتایگا وزن ۲۴۴۰ کیلوگرمی دارد درحالی‌که GT وزن ۲۳۷۰ کیلویی داشته و به نظر می‌رسد به‌شدت از اضافه‌وزن در عذاب است.

2017-bentley-continental-gt-supersports-front-three-quarter-02
خب تنها ۷۰ کیلوگرم اختلاف بین دو خودرو وجود دارد و بدین ترتیب قدرت و گشتاور خروجی در این مسابقه نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند. پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر بنتایگا قدرت ۶۰۰ اسب بخاری و گشتاور ۹۰۰ نیوتون متری دارد. بدین ترتیب بنتایگا می‌تواند در ۴.۱ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت رسیده و تا حداکثر سرعت ۳۰۱ کیلومتر در ساعت بتازد.
در مقابل، کانتیننتال GT پیشرانه‌ی کوچک‌تر ۸ سیلندر ۴ لیتری با قدرت ۵۰۰ اسب بخاری و گشتاور ۶۶۰ نیوتون متری دارد. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت این خودرو ۴.۸ ثانیه طول کشیده و حداکثر سرعت آن نیز ۳۰۳ کیلومتر در ساعت است.

ice_bentayga_008
با این تفاسیر می‌توان گفت بنتایگا تنها به خاطر اسب بخار و گشتاور بیشتر سریع‌تر خواهد بود؛ اما بهتر است مسابقه‌ی این دو خودروی لوکس را با همدیگر ببینیم تا تمامی اتفاقات رخ داده را درک کنیم.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. فرشاد سجادیان

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    2370 کیلوگرم برای یک کوپه دو در شدیدا وزن بالایی محسوب میشه، اما من به شخصه استفاده از موتور قوی‌تر رو به بدنه سبک‌تر ترجیح میدم چون ماشین لوکس با وزن بالا، حس خیلی خوبی بهم میده.

  2. The R

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (93 ديدگاه)

    یعنی همه چیز تو دنیا یه طرف، اتوبان یه طرف.
    ماشین اسپورت داشته باشی نتونی تند بری چه فایده داره آخه.
    با ماشین 2.5 تنی داره 280 کیلومتر میره.
    یه فیلم تو یوتیوب هست کوئنیگ زگ داره با سرعت 360 تو اتوبان میره.
    اتوبانم آرزوست

    1. TRX

      ۳۰ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (320 ديدگاه)

      دقت کردی هر کسی میبینه سمت راستش خالیه میکشه سمت راست و لاین سبقت آزاد میزاره اما تو ایران کامیون و اتوبوس با ۹۰ تا سرعت لاین سبقتن کنارم نمیرن

  3. حسین M

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (88 ديدگاه)

    این آقای شاهین احمد زاده نباشه پدال فاتحش خوندس هرچی مقاله میخونم ماله ایشونه!

    1. شاهین

      ۳۰ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (4696 ديدگاه)

      سلام
      ممنون از نظر لطف شما
      اما اینو واقعا عرض می کنم که پدال متکی به شخص نیست. مطمئنا دوستان زیادی هستند که در صورت نبود من میتونن بهتر از من هم کار رو جلو ببرن.
      از مجله ی پدال ممنونم که چنین فرصتی رو در اختیار بنده حقیر قرار داد تا در خدمت شما عزیزان باشم.
      ارادتمندم

  4. آریا

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (263 ديدگاه)

    خدایا عقربه ی سرعت سنج چقدر سریع میچرخه…
    ولی واقعا وزن بنتایگا خیلی خوبه و وزن کانتیننتال غیر قابل توجیه.

  5. Ace

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (11565 ديدگاه)

    دو تاشون در صدر لیست علایقم هستن …
    یکی در کلاس GT و دیگری در SUV.

  6. Jast bentley continental

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (185 ديدگاه)

    به زودی با نسل جدید کانتیننتال این مشکل برطرف میشه

  7. aref

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (7 ديدگاه)

    چقدر با نظم رانندگی میکردن یعنی اگه ایران بود تمام تریلیا تو باند سبقت بودن چقدر از این جاده مطمعن بودن که اینجوری رفتن توش

  8. Mahdi DODGE & CHEVROLET & FORD

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1478 ديدگاه)

    چه راحت سرعت میگیرن بدون هیچ مشکلی
    تو جاده های خودمون که طرف با 50 تا سرعت تو لاین سرعت بزرگراه میره و بوقش میزنی جای اینکه راه بده میخواد دعوا کنه
    تریلی ها که واویلااااا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا