بنتلی

معرفی بنتلی بنتِیگا، سریعترین و لوکس‌ترین شاسی‌بلند جهان

حدود سه سال پس از آن که بنتلی شانس خود را در بخش خودروهای شانسی‌بلند با کانسپت EXP 9 F آزمایش کرد و بحث‌های زیادی را نیز برانگیخت، این سازنده خودروهای لوکس بریتانیایی با نسخه شاسی‌بلند تولیدی با نام «بنتِیگا» به نمایشگاه اتومبیل فرانکفورت پا می‌گذارد.

Bentley Bentayga
Bentley Bentayga
علی‌رغم گفته‌های رسمی بنتلی در چند سال گذشته، بسیاری از اِلمان‌های طراحی اولیه کانسپت EXP 9 F به مدل تولیدی انتقال داده شده‌اند. در این میان، تنها یک تفاوت قابل‌توجه وجود دارد؛ اینکه در طراحی بسیاری از بخش‌های جلوبندی خودروی کانسپت، تجدیدنظر صورت گرفته تا شکل تهاجمی کمتر و هماهنگی بیشتری با دیگر محصولات این برند داشته باشد. برخی تغییرات دیگر نیز مانند صاف‌تر شدن نسبی خط پنجره و طراحی نسبتاً جعبه‌ای‌ تر برای قسمت عقب بدنه به چشم می‌خورند، ولی در عین حال، با دیدن این خودرو به‌سرعت می‌توانید تشخیص دهید که ریشه «بنتیگا» به EXP 9 F باز می‌گردد.
Bentley Bentayga
Bentley Bentayga
Bentley Bentayga
Bentley Bentayga
درون کابین، کاملاً شرایط سوپرلوکس مخصوص بنتلی را شاهد هستیم؛ چوب‌های واقعی و پرداخته‌شده با دست، تریم فلزی و پوشش چرمی مجلل تقریباً‌ برای هر چیزی که فکرش را بکنید. برای این خودرو، می‌توان تعداد چهار یا پنج صندلی درنظر گرفت که همگی با دوخت متمایز و با طرح لوزی‌ بر روی «شانه‌ها» و بالشتک تکیه‌گاه همراه هستند. اگر این امکانات راحتی تا به اینجا نظر شما را برآورده نکرده، باید گفت که صندلی‌های جلو، در کنار اینکه می‌توان آنها را در ۲۲ جهت مختلف تنظیم کرد، دارای یک سیستم ماساژور با ۶ برنامه مختلف، و همین‌طور گرم‌کن و تهویه هستند.
Bentley Bentayga
Bentley Bentayga
Bentley Bentayga
Bentley Bentayga
همچنین تجهیزاتی مانند یک سقف آفتاب‌گیر پانوراما با طول کامل، یک سیستم اطلاعات و سرگرمی با صفحه‌نمایش لمسی ۸ اینچی و ۶۰ گیگابایت حافظه دیسک سخت، یک تبلت اندروید قابل‌انتقال از بنتلی با امکانات ارتباطی 4G، وای‌فای و بلوتوث برای سرنشینان عقب، سه گزینه برای سیستم صوتی و از جمله یک سیستم ۱۹۵۰ وات Naim با ۱۸ اسپیکر و دیگر امکانات گسترده و بی‌شمار به صورت استاندارد و آپشن برای بنتلی بنتیگا به چشم می‌خورند. در بین آپشن‌هایی که حالت سفارشی‌تری دارند، یکی از گزینه‌های مدّنظر مشتریان می‌تواند برنامه «مولینر بیسپوک» باشد که مواردی چون ۹۰ طیف رنگی اضافه برای رنگ‌آمیزی بدنه، ۱۵ گزینه برای کف‌پوش‌ها، ۷ روکش دست‌ساز برای صندلی‌ها، ۱۵ آپشن تریم داخلی و یک‌سری چرخ‌های آلیاژ آلومینیومی با ابعادی بین ۲۰ تا ۲۲ اینچ در اختیار قرار می‌دهد. بنتلی این مدل را بر اساس یک نسخه اصلاح‌شده از پلتفرم MLB-Evo از گروه فولکس‌واگن که در آخرین مدل آئودی Q7 دیده می‌شود، ساخته است و در همین حال، بنتیگا را با یک موتور جدید ۶ لیتری دو توربوشارژر W12 بنزینی ارائه خواهد کرد؛ چیزی که باعث می‌شود، مطابق گفته بنتلی، تبدیل به «سریعترین، قدرتمندترین و خاص‌ترین شاسی‌بلند جهان» شود.
Bentley Bentayga
Bentley Bentayga
این موتور ۱۲ سیلندر که به یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک و یک دیفرانسیل استاندارد چهار چرخ متحرک متصل است، قدرتی به میزان ۶۰۰ اسب‌بخار و گشتاور حداکثری برابر ۹۰۰ نیوتن‌متر به همراه دارد و در نتیجه شتاب لازم را برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در مدت ۴/۱ ثانیه تأمین می‌کند. همچنین حداکثر سرعت بنتلی بنتیگا به ۳۰۱ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.
Bentley Bentayga
Bentley Bentayga
همچنین بنتلی برای این خودرو ۸ حالت رانندگی درنظر گرفته که از میان آنها، حالت «دینامیک رانندگی» با آپشن تنظیمات «واکنش آفرود» به صورت استاندارد است. در همین حال یک فنربندی گازی تنظیم‌شونده با کنترل کامپیوتری با ۸ ارتفاع رانندگی مختلف و بسیاری از تجهیزات الکترونیکی مانند سیستم کروز کنترل انطباقی، دستیار ترافیک و پارکینگ، از دیگر موارد هستند که در لیست امکانات بنتیگا به چشم می‌خورند. ولف‌گانگ دورهایمر (Wolfgang Dürheimer)، مدیرعامل بنتلی موتورز در این زمینه می‌گوید:

بنتیگا یک نمونه کامل از «بنتلی» در قامت یک شاسی‌بلند است. این مدل تعریفی جدید از لاکچری در کلاس شاسی‌بلند ارائه داده و به لطف ترکیب توجه همه‌جانبه به جزئیات، قابلیت تردد در مسیرهای مختلف و تکنولوژی‌های پیشرفته، یک تجربه واقعی از بنتلی است که می‌تواند در هر محیطی مورد استفاده قرار گیرد. با استفاده از این خودروی فوق‌العاده، ما به دنبال دوره‌ای هیجان‌انگیز از افزایش قدرت و موفقیت در فروش برای بنتلی هستیم.

بنتیگا اولین حضور خود در انظار عمومی را در نمایشگاه اتومبیل فرانکفورت که بین ۱۵ تا ۲۷ سپتامبر (۲۴ شهریور تا ۵ مهر) جشن خواهد گرفت و در اوایل سال ۲۰۱۶ میلادی نیز باید منتظر ورود آن به بازار باشیم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۶۴ دیدگاه‌ها

  1. آرمااااان

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (358 ديدگاه)

    با این عروسک چجوری دلشون میاد تو جاهای ناجور باهاش حرکت کنن

    1. سامان از تبریز

      ۱۸ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (3216 ديدگاه)

      سلام به همه
      بچه ها این کلیپ رو دیروز دیدم موهای تنم سیخ شد
      گذاشتم اپارات صفحه خودم
      حتما نگاش کنید ارزشش رو داره حدودا 15 ثانیه هستش

      http://www.aparat.com/v/LjnyM

      1. متین

        ۱۸ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (183 ديدگاه)

        آقا سامان عجب چیزی بود !!!!! منم موهام به تنم سیخ شد !!!!!

      2. MPH

        ۱۸ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (251 ديدگاه)

        دمت گرم همیشه حال میدی……………

      3. h112

        ۱۸ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (434 ديدگاه)

        عجب **بود….با یه ماشین 3 تنی چی کار کرد…فک کنم گردن سر نشین ها شکست….

        1. سامان از تبریز

          ۱۸ شهریور ۱۳۹۴
          سوابق: (3216 ديدگاه)

          اره :)
          واقعا کنترل پایداری خودرو خیلی خوب وظیفه اش رو عمل کرد

      4. Mahdi Mercedes

        ۱۸ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (33 ديدگاه)

        پایداری واقعا خیره کننده ای داشت !!! با تشکر از آقا سامان گل!

        1. سامان از تبریز

          ۱۸ شهریور ۱۳۹۴
          سوابق: (3216 ديدگاه)

          ما کوچیک شما هستیم اقا مهدی

      5. amin

        ۱۸ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (99 ديدگاه)

        بابا لکسسه ها،و این موقع ها لکسس معنی پیدا میکنه.
        سیستم پایداریت تو حلقم…با جرثقیل هم این رو بخوای بلند کنی اینقدر مقاومت میکنه تا ثابت بمونه.

      6. نوید جهرمی

        ۲۱ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (3793 ديدگاه)

        پدرصلواتی با ماشین چی کار میکنه.
        انصافاً ما باید تو کف با شیم و اونا از شدت خوشی ب مرحله سرمستی برسن که دیگه …..

      7. TSHDN

        ۱ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (68 ديدگاه)

        دمت گرم خیلی باحال بود
        عجب پایداری داشت !

    2. asa

      ۱۸ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (569 ديدگاه)

      اخه کی شاستی بلند میخره که باهاش ۳۰۰ تا سرعت بره. خوب کسی که سرعت دوست داره میره کروت و فراری میخره. اما کلا حدف شاستی بلند تامین ارامش فرد و لوکس بودنو راحتی برای سفر[که بنتلی البته اینهارو تا حدی داره و شاید هم بیشتر از نیاز یک فرد]خانواده های تقریبا پر جمعیت. من اگه بودم میرفتم یک رولزرویس برای شکیل بودن و یک کروت برای حس هیجان و یک suv کادیلاک برای مسافرتها م میخریدم ، اینجوری دیگه از هر یک از این کلاس ها نهایت استفاده رو میکردم ، چون هر کدوم در نوع خود بهترینند. ولی این بنتلی همه ی اینارو یک جا ریخته و طبیعی هم هستش که همشم نمیشه به بهترین نهو عکسالعملو نشون بدن. مثلا فرز کنید ماشینی که هم ۳۰۰تا میره هم با اون قیمت احتمالا گرونش بتونی بزنی به کوه و بیابون. به نظرم لوکسی و سرعتو بنتلی توی یک سدان ۴ در میزاش واقعا عالی میشد. اخه مردم روی یک ماشین شاستی بلند یک جور دیگه حساب باز میکنند. ولی چون بنتلی هستش احتمالا اجرای نسبتا خوبی از خودش بجا میزاره. حالا حتما یک عده انسانهای گل تعصبی ،میان ۲۰۰ تا دیسلایک میدن. عیبی نداره بدین ، اما من نظرمو گفتم ، یک عده قبول دارند یک عده هم ندارند و من به نظر همشون احترام میزارم ، پس فکر نکنید با شما لجم یا دشمن انگلیسی ها هستم. ممنون ، قربانتان………

    3. Archi KHAN

      ۱۸ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (2198 ديدگاه)

      تنها صفتی که برای این ماشین نمیشه بکار برد ، عروسکه !
      این غول بیابونی کجاش عروسکه ؟؟؟!
      به نظر من بنتلی اصلا نباید وارد عرصه ی suv ها می شد.

  2. The Best Or Nothing

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (56 ديدگاه)

    طراحیش عالیه
    شاید بعضی از دوستان بگن زشته
    ولی در کل خیلی خاص و شیکه

  3. فردین بهادری نژاد

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (129 ديدگاه)

    خاص بودن رو میشه واقعا با بنتلی تجربه کرد
    حالا فکر کنید شاسی بلند هم باشه
    شتابش خیلی عالیه برای یک شاسی بلند
    طراحی داخلم بسیار لوکس و دلچسب هستش
    در کل عالی

  4. محمد

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (247 ديدگاه)

    بنتلی همیشه محبوب من بوده
    این مدل هم از نظر طراحی خیلی خوبه، بعد از اون کانسپت عجیب و غریب همه انتظار یه طراحی خیلی بد رو داشتن اما این خودرو زیباست

  5. Erfan

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (246 ديدگاه)

    خیلی عالی کار کرده. فکر نمیکردم نسخه نهایی این شکلی بشه

  6. امید

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (424 ديدگاه)

    اصلا به بنتلی نمیاد شاسی بلند بزنه
    مثل این میمونه که رولزرویس یا آستون شاسی بلند بزنه
    یا مثلا رنجروور خودروی دودر لوکس تولید کنه
    بنتلی یعنی مولسان
    یعنی کنتیننتال

  7. AliZeus

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (419 ديدگاه)

    کلا بنتلی رو به رولز رویس ترجیح میدم… :)

  8. HELL CAT

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (196 ديدگاه)

    تو تمام ماشین های انگلیسی سلطنت دیده میشه حتیmg3فقط باید یکم به طراحیش دقت کنید یکمی به اندازه پنج دقیقه بهش نگاه کنی یهو تو ذهنت جرقه میزنه و خودشو شیفته ی خودت میکنه ….

    1. سامان

      ۲۶ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (2 ديدگاه)

      در تمام ارکان انگلستان سلطنت و تشریفات جلوه داره
      ماشین های انگلیسی هم که اوج طراحی و تجمل هستن

  9. امير علي

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (399 ديدگاه)

    ماشین خیلی خوبیه ولی سریع ترین شاسی بلند نیست قیمتشم حتماً خیلی بالاست به نظر من ماشین لوکس و لاکچری شاسی بلند لندرور و هم لوکس و هم اسپرت پورشه کاین

    1. ZIPPO

      ۱۸ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (248 ديدگاه)

      برخلاف نظر شما
      بنتلی دقیقا در تقابل مستقیم با پورش کاین تونست تو این رده اول شه
      مسیولین پورش هم خیلی بهشون برخورده گفتندتمام تلاشمونو میکنیم که سال بهد دوباره بیایم اول

      وای اینبنتلی خیلی خاص و زیباست
      رقابت باهاش خیلی سخته حتی برا پورش
      اصلا بنتلی کارش از خودروساز بودن گذشته داره هنر نمایی میکنه

      هر چقدر عکس هاش و به خصوص طراحی داخلیشو میبینمسیر نمیشم

  10. s.class

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (99 ديدگاه)

    واقعا خیلی لوکسه
    شاسی بلند هم که هست
    کاملا شیک و مجلسی

  11. h112

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (434 ديدگاه)

    عالی از هر نظر…منم بنتلی رو بیشتر از رولز رویز دوست دارم..
    تقریبا میشه گفت زیر بیشتر ماشین های بنتلی همین رینگ هست…
    فوقالعاده است..

  12. بنتلی

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    عاااااالیه،فوق العادس،قدرت آفرود خیلی زیادی هم داره،قیمتش هم خییلی خوبه(‏‎,(13000‎£‎فقط دوس داشتم چراغ کوچیک جلوش ب صورت حلقه نباشه،الان بعضیا میگن هر چی داره از آلمان داره و درود ب آلمان انگار اگه زیرمجموعه فولکس نمیشد کارش لنگ میموند،مث این هس ک بگیم چون جگوار و رنجرور زیرمجموعه تاتا هست الان باید لگن میساختن و از تکنولوژی هندی استفاده میکردن:-)

    1. کیارش

      ۱۸ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (207 ديدگاه)

      بد نیست بدونی موتور این ماشین ساخت فولکس واگن هست و پلتفرمش هم با نسل دوم ایودی کیو هفت و پورشه کاین یکسان
      و گیربکس خیلی از مدل های بنتلی از جمله مولسان ساخت زد اف المان

  13. amir ali

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (188 ديدگاه)

    دست بنتلی همیشه واسه سورپرایز کردن پره ! موتور 12 سیلندر W type!!

  14. وحید

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (325 ديدگاه)

    چقدر زشت
    یاد امبولانس قدیمی می افته

    1. mohsen

      ۱۹ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (1063 ديدگاه)

      من یاد خودرو حمل متوفی افتادم

  15. احمد باقری

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    باید ماشین خیلی عالی ای باشه، ولی اگر طراحی شاسی بلند بنتلی، یک طراحی متفاوت بود و در شاسی بلندهاش اون طراحی خاص رو دنبال می کرد، شاید بهتر بود، منظورم اینه که در ماشینهای لوکس خودش که همیشه یک طراحی خاص داره، ای کاش شاسی بلندش یک طراحی خاص دیگه می شد.

  16. باربد.فقط شورولت.فقط کامارو

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (810 ديدگاه)

    به شخصه طراحی خارجی محصولات بنتلی رو دوست ندارم و بنتیگا هم از این قاعده مستثنی نیست.
    ولی کابینش معرکس<۳
    یعنی تمامی جوانب لاکچری خودرو رو در نظر گرفتن.شتابش جای حرفی باقی نمیذاره.
    معرفیش خیلی طول کشید ولی این انتظار ارزشش رو داشت.دمشون گرم که این قدر برای مشتری ارزش قائل اند.

  17. great britain

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (2855 ديدگاه)

    مقایسه بنتلی یا رولز رویس با بقیه ماشین های لوکس اینه مقایسه فرش دست باف با فرش ماشینی میمونه. این دوتا ماشین فوق العاده اند.

    1. mohsen

      ۱۹ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (1063 ديدگاه)

      نه بابا جونه من؟ خوب به چه دردی میخوره مثلا عقربا ساعت از الماس باشه یا چرم کروکدیل باشه توش؟ اینا توان تولیدی موتورو افزایش میدن یا باعث تغییر در دینامیک ماشین میشن؟

  18. FcmZ

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (114 ديدگاه)

    طراحی خارجیش به طرز مسخره ای خسته کننده و حوصله سر بره.حالا هر قدر میخواد لوکس باشه.

  19. بنتلی

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    کیارش عزیز شما درمورد من چ فکری کردی؟،من خودم همه این چیزارو میدونم،دلیل هم کاهش هزینه اضافیه،مثلا طراحی و تولید پلتفرم جدید توسط بنتلی هزینه زیادی میبره بنابراین فولکس پلتفرم و چیزای دیگه رو بین زیرمجموعه هاش ب اشتراک میذاره،بنتلی شرکت کوچکی نیس و سابقه درخشانی داره،مطمئن باش اگه مستقل بود باز هم ب موفقی الان بود وساخت موتور و پلتفرم و تجهیزات کار سختی نیس براش

    1. کیارش

      ۱۹ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (207 ديدگاه)

      پلتفرم،موتور ، گیربکس ماشینای بنتلی ساخت المان هست یعنی هر بنتلی از جمله بنتیگا یک ماشین المانی محسوب میشه
      و صرفا جهت اطلاع، پیش از فروخته شدن بنتلی ، بنتلی یک شرکت ضرر ده محسوب میشد و موفقیت الانش رو مدیون مدیریت و صد البته مهندسی المانی هست.

  20. ارمان

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1306 ديدگاه)

    توی نکات فنی هیچ انتقادی نمیشه بهش داشت یه ماشین لوکس بی نقص رو شاهد هستیم
    درود بر بنتلی این ماشین میتونه فعلا نقطه تمایز ینتلی و رولز رویس باشه

  21. بابک

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (30 ديدگاه)

    نسبت به طرح کانسپتش خیلی بهتر شده.
    قطعأ هم رقیب سختی برای پورشه کاینه
    طراحی داخلیش فوق العاده است که از بنتلی توقع دیگه هم نمیره.
    اما آیا مشتری های پورشه کاین و مرسدس ML حاضر میشن تو این روزها که همه حجم موتور رو پایین میارن,برن یه موتور ۱۲سیلندر بخرن!؟
    به نظر من که ماشین دوست داشتنیه ولی چهره ی جلو ضمن حفظ اصالت بنتلی,یکم شبیه تاکسی های انگلیسی شده

  22. mds

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (219 ديدگاه)

    جلو ماشین شبیه پیکان جوانانه داشبوردشم همینطور

    درضمن اینو ببینید اگه پراید بود الان باد با کاردک از رو زمین جمش میکردن
    http://www.car.ir/news/Accident/import-cars-damage

  23. بنتلی

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    کیارش حتما جگوار و رنجرور ک وضعیت خوبی نداشتن الان موفقیتشونو مدیون مهندسی ناب هندی هستن؟!!:-)

    1. Cvm

      ۱۹ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (544 ديدگاه)

      محض اطلاع هند سومین کشور پیشرفته ی دنیا شناخته شده و از این بابت چیزی کم نداره.درسته که تو خیلی از نواحی فرهنگ درست و تمدن وجود نداره.و من شخصا از این کشور خیلی خوشم نمیاد ولی واقعیت اینه.

      1. mohsen

        ۱۹ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (1063 ديدگاه)

        پیشرفتشون بخره سرشون بابا باکتری E.Coli از بیشتر اینا بهتر زندگی میکنه گاو و موش بپرست شبم تو جوب بخواب بعد مردنم شهرداری جم کنه بده دانشگاها واسه تشریح

        1. شایان

          ۱۹ شهریور ۱۳۹۴
          سوابق: (1355 ديدگاه)

          محسن اینقدر بد هندو نگو یه وقت یکیش گرفتارت میکنه ها گفته باشم اینقدر بد هندو نگو درسته میکروبین ولی آدم که هستن اینا هم گفتن ما میشیم چین دو والا کیه که ندونه هند هنوزم استعماره نه استعماره انگلیس بلکه استعمار عقل خودشه جالبه یه آماریه مربوط به هنده بالای پنجاه میلیون نفرشون بیش از یک میلیون دلار سرمایه دارن در صورتی که چند صد میلیون نفرشون زیر خط فقر زندگی میکنن این کشور اگه مدیریت چینی هم داشته باشه تا دویست سال آینده هم نمیتونه به پای چین امروز برسه

    2. شایان

      ۱۹ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (1355 ديدگاه)

      منظورت و درست بگو مرد و مردونه ببین بنتلی خودتم خوب میدونی انگلیسی ها هم خوب میدونن شرکتاشونم خوب میدونن مهندسی آلمانی ازشون سرتره بحث امروز و دیروز نیست بحث دهه ها برتریه پس بیخود سفسطه و مغلطه نکن نمیدونم هند اینجوری و کره اونجوریو فلان و فلینه فولکس گندهای واقعی نه الکی و ضرر ده مثل اینو گرفته زیر مجموعش کرده هر سال فلان میلارد دلار ازشون میکشه هرسال بیشتر از پارسال سودآوری داره چرا چون مثل انگلیسی ها سنتی و عقب مونده فکر نمیکنه همیشه با حفظ کلاس و تاریخش مدیریت قوی و رو به جلویی داره حالا تا فردا صبح اقانوس هند و هندوستان و پاکستان و شمبلیله و گیشنیزو به هم ربط بده چیزی عوض نمیشه که انگلیسی ها خودشونم میگن ماشین فقط آلمان ***

      1. mohsen

        ۱۹ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (1063 ديدگاه)

        هند مگه ماشین داره گرفتارم کنه؟ مدیریت چیه بابا اینا همباله انگلیسو امریکان هر چی اونا بگن میگن چشم البته الان نمیخوام جماعت بگن ما گفتیم نه چیکار کردیم ما خودمون مشکل داریم یکی اختلاص میکنه امریکا چیکار کنه

      2. great britain

        ۲۰ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (2855 ديدگاه)

        باز این شایان اومد. آخه صدراعظم آلمانم جرات نداره اینجوری با ماشین های بریتیش حرف بزنه که تو میزنی!!!آلمان فقط از لحاظ فروش از ماشین های بریتیش سرتره. آخه کی فرغون آلمانی میخره.آلمانی هایی که مهندسیشون سرتره هواپیمای جنگی اصلیشون ساخت بریتانیاست در ضمن کی بریتانیایی ها گفتن ماشین فقط آلمان به ما هم بگو بدونیم آلمان که تحت سلطه کامل یهودی ها هستش مگه صنعت داره .بریتانیایی که موتور بویینگ رو میسازه وتوی اکثر پروژه های نظامی آمریکا با هاش همکاری میکنه توی سخت f35 شرکت bae systems با آمریکا همکاری کرد کشوری که صنعت هوافضاش توی دنیا که پس از آمریکاست تکه. مخترع کامپیوتر واینترنت در ضمن توی جوایز نوبل هم از آلمان جلوتره وهزاران تکنولوژی دیگه….. شایان تو دلت از جای دیگه پره .فرغون فقط بنز- فرغون ساز فقط آلمان. در ضمن اگه دقت کنی میگن 1+5 اون 1 همون آلمانه که خودشو قاطی قدرت های بزرگ کرده با پارتی بازی پنج قدرت بزرگ. نه شش.

    3. یوسف

      ۱۹ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (746 ديدگاه)

      هند فقط از لحاظ مالی سهام جگوار لندروور رو دست گرفته وگرنه از لحاظ فنی مهندسی و حتی مدیریتی همه چی انگلیسی مونده.

  24. بنتلی

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    داش شایان گل چطوری؟اتفاقا دلم برای نظرات تنگ شده بود،میشه بگی فولکس چرا بنتلی رو خرید؟از سر مهربونی و دلسوزی؟یا پول اضافی داشت؟خوب اگه مهندسی و تکنولوژی و پول و پلتفرم اضافی داشت خودش ی شرکت جدید میزد اسمشو میذاشت فنتلی:-)

    1. کیارش

      ۱۹ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (207 ديدگاه)

      نه اخه انگلیس اینقدر صنعت خودروش قوی بود که ماشینایی که میساخت رو هیچکس نمیخرید و بنده خدا ضرر میکرد
      چون میخواست یه سودی به المانیا برسونه التماسشون کرد که بیان بنتلی و رپلزرویس رو بخرن

  25. بنتلی

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    شایان تازه یکم ب ادبیات خودت بیشترتوجه کن،من همیشه صبور نیستما،از ما گفتن
    انگلیس مهندسی پیشرفته ای داره،از تکنولوژی نظامی گرفته تا صنعت و معماری

    1. کیارش

      ۱۹ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (207 ديدگاه)

      فعلا که بنتلی و رولز رویس کاملا المانی محسوب میشن چون همه چیزشون المانیه
      فقط یه سری کارگر از بریتانیای کبیر زیر نظارت شدید المانیا دوخت و دوز چرماش رو انجام میدن

  26. Mohammad

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (33 ديدگاه)

    هیچ خودرویی برای من جای کادیلاک اسکالید رو نمیگیره و با اینکه از انگلیس و خودروهای انگلیسی متنفرم ولی باید بگم که این شاسی بلند حرف نداره.

  27. هومان

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سریعترین که BMW X6 G Power که 350km/h میره

    1. Reza :: Deutschland :: Mercedes

      ۱۹ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (2283 ديدگاه)

      استوک منظوره

  28. یوسف

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (746 ديدگاه)

    ماشین فوق العاده ایه ولی طیف خیلی خیلی محدودی از خریداران ثروتمند رو جذب میکنه. درسته امروزه بازار گرم شاسی بلندها همه رو به سمت خودش کشونده و همه تولیدکنندگان رو جذببه فکر انداخته ولی ورود بنتلی به این بازار لازم نبود.
    این ماشین خریداران بالای پنجاه سالو جذب خودش میکنه چون شاسی بلندهای مازراتی، جگوار، فراری، لامبورگینی و … اینقدر جذاب هستن که فقط افراد سنتی تر و سن بالاتر سراغ این مدل میرن.
    الان فقط رولز رویس مونده که هنوز شاسی بلند نداده.

  29. دوچرخه سوار

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (182 ديدگاه)

    خیلی شیک و با کلاسه اما ما نمیخواهیمش چرا ؟؟؟چون mwm x33 را داریم. و حالا حالاها تا 10 سال دیگه هم داریمش و با پز خاصی سوارش میشیم .
    اینم شاسی بلنده دیگه !!????
    تازه کجاشا دیدی شاید پراید شاسی بلند هم بیاد .خخخخخخخخخخخ

  30. بنتلی

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    اگه صنعت خودرو انگلیس تنها مورد حمایت مالی انگلیس قرار میگرفت میتونست دوران بدشو پشت سر بذاره،تاتا تنها حمایت مالی کرد و الان جگوار و رنجرور همچون گذشته موفق هستند،آلمان اقتصادش برپایه صنعت خودرو هس بنابراین توجه بیشتری ب این صنعت داره،کیارش خان شما هرجور دوس داری فک کن،من حرفامو گفتم

    1. کیارش

      ۲۱ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (207 ديدگاه)

      منم با سند و مدرک ثابت کردم بنتلی و.رولز رویز کاملا المانی ان
      حالا شمام هرچی دوست داری فک کن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا